Black Metal

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Spyd

Medlem
    Ble medlem
    22.04.2009
    Antall liker
    13
    Ragnarok er et band som jeg har spilt mye. Svartediket likeså. Finnenes sinnelag passer også godt til black metal synes jeg.

Mvh Spyd

Spyd

Medlem
    Ble medlem
    22.04.2009
    Antall liker
    13
    Hei!
    Stormplata har også jeg spilt mye , sjekk også ut Isengard utgivelsene.
    Mvh Spyd

Spyd

Medlem
    Ble medlem
    22.04.2009
    Antall liker
    13
    Bra den der ,kald og dyster, i black metal handler det mye om atmosfæren synes jeg.

Dharmabum

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.03.2010
    Antall liker
    377
    Torget vurderinger
    4
    Spiller inn Pylon Jasper 25 med igorrr i dag. Det svinger noe så sinnsykt! Sliter forsåvidt med å plassere dette bandet i en sjanger også ! Elementer av Opera, barokk og metall, sjekk de ut på Spotify f. Eks, meget bra.

Spyd

Medlem
    Ble medlem
    22.04.2009
    Antall liker
    13
    Det er så utrolig mange bra band , og band som tar elementer fra flere sjangre er spesielt spennende synes jeg.

Alek264

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.06.2017
    Antall liker
    503
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    Saor fra Skottland er meget bra atmosfærisk BM. Blir dratt inn i skotsk natur med klare assosiasjoner til Brave Heart

Spyd

Medlem
    Ble medlem
    22.04.2009
    Antall liker
    13
    Hei !
    De høres ut som et kvalitetsband, har spilt den nyeste Mayhem skiva ofte ,veldig bra.

metallirus

Medlem
    Ble medlem
    19.12.2017
    Antall liker
    58
    Herlig å se litt aktivitet i denne tråden igjen. Det er mange veier til Rom, og en trenger ikke bare høre på musikk som for det meste spilles på hifi messer. Da mener jeg a la Kari Bremnes, Diana Krall og Nils Lofgren, som typiske eksempler. For all del, kan jo være fint det også, men det er ekstrem metal som jeg får gruven av. Ikke alt er spilt inn på råflotte studioer, men det er ofte sjarmen. Som f.eks. nattens madrigal med Ulver. En av de mest råtne innspillinger jeg har i hylla, men duverden så bra den er likevel. Det finnes også absolutt flotte innspillinger, der nye Schammasch kan nevnes. En annen er fra Wake, med skiva devouring ruin. Det er riktignok ikke sortmetal, men tilhører den døde sjangeren.
    Vil også slenge inn et par anbefalinger til. Den ene er et dødmetal band fra New Zealand, Ulcerate. Nye skiva er et funn, med masse stemning, melankoli og brutalitet så det holder. For å holde det til tråden avslutningsvis, bør dere sjekke ut Arstidir Lifsins, som er halvt tysk, halvt islandsk. De spiller en form for folk black, og har utelukkende gitt ut kvalitet. Den siste skiva er bestilt, og det er nr.2 av en duo, der nr.1 ble utgitt i fjor. De skaper en helt unik stemning, med alt fra rolige kor-aktige partier, til de helt store og mektige black metal crescendoene. Virkelig spitzenklasse \m/

Spyd

Medlem
    Ble medlem
    22.04.2009
    Antall liker
    13
    Helt enig i dette, man må jo kunne nyte all slags musikk på anlegget. Har alltid vært svak for harde saker og BM er jo selve kronjuvelen spør du meg.
    I denne musikken er jo stemningen det klart viktigste synes jeg. Alt behøver ikke ha state of the art lyd. Skal sjekke ut de bandene.

Fluefiskeren

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.11.2004
    Antall liker
    488
    Sted
    Kristiansand
    Saor fra Skottland er meget bra atmosfærisk BM. Blir dratt inn i skotsk natur med klare assosiasjoner til Brave Heart
    Saor er flotte saker. De spilte på Karmøygeddon her i fjor, strålende konsert. Sjekk ut Winterfylleth også, litt i samme gata. Høy kvalitet.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn