|
Plommehausten her litt lengre nord er overveldande (om kanskje nokre veker tregare enn lengre sÞr) i Är, sÄ eg tenkte dette var tida for Ä testa dette. Har du eit godt tips for Ä anslÄ «rett fÞr de er modne»?Plukket fra min mors plommetre
Siden jeg ikke fÄr tak i japanske "ume" frukt, sÄ er dette en fornorsket utgave basert pÄ plommer, men trikset er Ä plukke dem rett fÞr de er modne, samt Ä bruke Veldig lite sukker (i dette tilfelle 100g per glass), slik at man ender med en passe syrlig likÞr.
liker ogsÄ Ä blande inn sÄnn ca 30% sake sammen med vodka, siden det Þker syrligheten og friskheten Þrlite mer.
Er nÄr de er sÄnn ca ferdig stÞrrelse, og sÄ vidt har begynnt Ä fÄ farge, men fortsatt er faste og sure.Plommehausten her litt lengre nord er overveldande (om kanskje nokre veker tregare enn lengre sÞr) i Är, sÄ eg tenkte dette var tida for Ä testa dette. Har du eit godt tips for Ä anslÄ «rett fÞr de er modne»?
Litt som desse, kanskje eit par dagar til?Er nÄr de er sÄnn ca ferdig stÞrrelse, og sÄ vidt har begynnt Ä fÄ farge, men fortsatt er faste og sure.
Man har en god del slingsringsmonn, men man vil jo unngÄ at de blir helt modne.
ser klare ut spĂžr du meg!Litt som desse, kanskje eit par dagar til?