Bjarnetv's hi-fi

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• bjarnetv

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Antall liker
    6.558
    Sted
    oslo
    Var plutselig blitt en stund siden jeg kjøpte nye plater, så gikk på en smell på HHV.
    Føles bra å kunne kjøpe nye CD'er også - har vært litt for mye spotify de siste par årene, så har mistet litt kontakten med album formatet siden jeg ofte bare hører på enkeltlåter.

IMG_2495.jpeg

fant også frem en gammel favoritt fra rotekassa i boden - sykt at den CD'en har klart å overleve så lenge, da den fikk kjørt seg hardt på 90 tallet.
    IMG_2493.jpeg

bjarnetv

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Antall liker
    6.558
    Sted
    oslo
    Tilbake fra ferie og et par nye plater har ankommet!

Første er en signer jubileumsutgave av Paradis sitt Recto verso album - kjøpe orginalutgivelsen i 2016 og har spilt den jevnt og trutt siden den gang, men ble over gjennomsnittet overrasket når jeg så at de gikk for såpass mye som €1100 på discogs - bandet ble oppløst etter førsteplaten, men de innså vel at det var på tide med en reissue når bruktprisene var begynt å bli såpass gale - jubileumsversjonen har dessverre litt kjipere kvalitet enn originalutgivelsen, men følger med en ekstra plate med alle EP utgivelsene deres, så sånn sett var den verdt det.

Neste er en reissue av sakura sakura av hideo shiraki quintet - 10/10 utgivelse - fantastisk musikk og ekstremt bra lyd.
    Bra kvalitet på det fysiske også - anbefales for fans av hard bop jazz!
    IMG_3255.jpeg

og så må man selvfølgelig kjøpe litt CD også siden det er såpass billig ;)
    IMG_3257.jpeg

bjarnetv

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Antall liker
    6.558
    Sted
    oslo
    ja kan ikke takke deg nok for at du reddet den fra søppelbøtten hos NRK - at de kunne finne på å kaste et slikt klenodium!
    mistenker dog at den snart trenger en fornying av de to "store" kondensatorene i strømforsyningen, siden den fortsatt er litt ustabil ved oppstart, selv etter opphold hos B.H audio i skien for en sjekk, men enn så lenge spiller den perfekt etter et minutts oppvarming ved påslag, så har det ikke ekstremt travelt.

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    40.240
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    ja du gir deg ikke!
    Uansett all mulig motgang.

Kudos.

Plutselig er jeg på døra di, eller vinduet (!), for å kjæle med den, haha. Og katta.

Hadde besøk av noen kollegaer for et par dager siden. Jeg fikk da brått en fornemmelse av at jeg savnet jobben, bittelitt. Til min store overraskelse. De første to årene hadde jo gått "smertefritt".

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.734
    Torget vurderinger
    1
    Var plutselig blitt en stund siden jeg kjøpte nye plater, så gikk på en smell på HHV.
    Føles bra å kunne kjøpe nye CD'er også - har vært litt for mye spotify de siste par årene, så har mistet litt kontakten med album formatet siden jeg ofte bare hører på enkeltlåter.

Vis vedlegget 1196293

fant også frem en gammel favoritt fra rotekassa i boden - sykt at den CD'en har klart å overleve så lenge, da den fikk kjørt seg hardt på 90 tallet.
    Vis vedlegget 1196295
    EDB-hjerte på Mystery Kindaichi & den Ayo Ke-Disco samleren!

Dersom du ikke har sett den anbefaler jeg denne listening-session med Dj Noorsica av hele mitt hjerte. Samme med utgivelser på hennes nystartede Sama Sama Records.

bjarnetv

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Antall liker
    6.558
    Sted
    oslo
    EDB-hjerte på Mystery Kindaichi & den Ayo Ke-Disco samleren!

Dersom du ikke har sett den anbefaler jeg denne listening-session med Dj Noorsica av hele mitt hjerte. Samme med utgivelser på hennes nystartede Sama Sama Records.
    Sama Sama Records skal definitivt følges - Boy Katindig platen høres jo ut som en umiddelbar innertier etter min smak ;)

bjarnetv

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Antall liker
    6.558
    Sted
    oslo
    ja du gir deg ikke!
    Uansett all mulig motgang.

Kudos.

Plutselig er jeg på døra di, eller vinduet (!), for å kjæle med den, haha. Og katta.

Hadde besøk av noen kollegaer for et par dager siden. Jeg fikk da brått en fornemmelse av at jeg savnet jobben, bittelitt. Til min store overraskelse. De første to årene hadde jo gått "smertefritt".
    Ja bare å stikke innom for en lytt en dag - begynner å bli en stund siden sist!
    nesten så man burde ha stelt i stand et lite bacalao-lag som i gamledager ;)

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.734
    Torget vurderinger
    1

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.734
    Torget vurderinger
    1
    enig!
    Skal nordover og hente kleppfesken min i slutten av august, vi kan ta opp tråden etter den tid. Men i gamledager var det på Løkka da.. :)
    Så det du sier er at du kjøper deg en hytte på Grünerløkka og inviterer?

bjarnetv

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Antall liker
    6.558
    Sted
    oslo
    når jeg tenker meg om begynner det vel å bli en stund siden forrige automobile oppdatering også.

siste oppdatering var vel at motor var tatt ut av bilen - noe som viste at både fram og bakrammen var rimelig skabbete og klar for en oppfriskning.
    IMG_2514.jpeg
    IMG_2516.jpeg
    IMG_2524.jpeg
    IMG_2525.jpeg
    IMG_2526.jpeg
    IMG_2537.jpeg

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn