Biltema's USB kabel vil nå på sikt bli likestilt med boss/søppel

Status
Stengt for ytterligere svar.

lovemusikk

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2009
Innlegg
9.577
Antall liker
2.935
Torget vurderinger
8
Biltema's USB kabel vil nå på sikt bli likestilt med boss/søppel.

Tuller ikke. Jeg hadde på forhånd bestemt meg for at det ikke var forskjell på digitalkabler, men måtte med haka på knærne
bare konstatere at jeg tok solid feil.

Etter å ha hørt nå i kveld denne kabelen min, mot en svin dyr testvinner i et Engelsk hifi blad, som jeg ser på som kanskje det mest
seriøse bladet i Europa kan jeg bare si Halleluja.. :)

Ikke meningen å starte kabelkrangling, men sikkert greit for noen å lese at en skeptiker har tatt sååå feil. :)
 

erlanddf

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.06.2012
Innlegg
672
Antall liker
46
Torget vurderinger
2
Artig! Hva slags kabel var det som var bedre? :)
 

lovemusikk

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2009
Innlegg
9.577
Antall liker
2.935
Torget vurderinger
8
Artig! Hva slags kabel var det som var bedre? :)
Crystalcable til kr 16.500,- . Aldri hørt det merket før :) Svinedyre da, men på et anlegg til masse penger er den verdt hver krone, med tanke på den store forskjellen det ble på mitt anlegg.
Uten å spore av helt, var også høyttalerledningene til 8000,-av samme merke, bedre enn mine Chord Epic :)
Eg som trudde eg hadde mer enn gode nok kabler :p hehe..

Jeg testet de kablene også i lag med denne DACen http://www.hifisentralen.no/forumet...t-i-kveld-beste-dac-i-verden.html#post1623519 og en ekstra strømforsyning som avlaster pcen, totalt for de to, kostet det 5700 tror jeg.(4500,- for dacen)

Til sammen utgjorde dette så utrolig mye at jeg skjønner ikke noe lengre. Målløs!!!
 
Sist redigert:

Evelen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.07.2009
Innlegg
399
Antall liker
68
Sted
Vest-Agder/Søgne
Torget vurderinger
2
Et heftig USB-kort til PC-en og Nordost Odin til PC-en så er du på god vei:)

Forresten lovemusikk, hvilken biltemakabel brukte du, og hvor lang?
 

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Innlegg
12.091
Antall liker
4.345
Torget vurderinger
1
Nåvel, Lovemusikk..det var på tide! Du trenger jo ikke akkurat en til 20k, men det fins flere rundt 2500-3000 som er knall gode: Furutech, Audioquest Coffee..hehe, ja , den vekker dataen som en kopp kaffe vekker meg om morran...ut fra det utstyret jeg ser du har, bør det ikke akkurat være av veien med litt varme i kabelkroppen...hehe..kabelkoffein skal inn her snart iallefall- i form av en tremeter..
 

eddie1

Banned
Ble medlem
02.10.2006
Innlegg
3.361
Antall liker
726
Torget vurderinger
8
hehehe så du hørte altså ikke bare forskjell men stor forskjell på digital kabel, nå hjalp du meg gjennom natten må jeg si ;)
 

lovemusikk

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2009
Innlegg
9.577
Antall liker
2.935
Torget vurderinger
8
Et heftig USB-kort til PC-en og Nordost Odin til PC-en så er du på god vei:)

Forresten lovemusikk, hvilken biltemakabel brukte du, og hvor lang?
Vanlig usb, har de flere ? Den er 5 meter. Men testa og mot en kort (70-100cm) vanlig kabel og det samme der.

Nåvel, Lovemusikk..det var på tide! Du trenger jo ikke akkurat en til 20k, men det fins flere rundt 2500-3000 som er knall gode: Furutech, Audioquest Coffee..hehe, ja , den vekker dataen som en kopp kaffe vekker meg om morran...ut fra det utstyret jeg ser du har, bør det ikke akkurat være av veien med litt varme i kabelkroppen...hehe..kabelkoffein skal inn her snart iallefall- i form av en tremeter..
Ventet på det? :p

Nei, trenger ikke være så dyr. :)
 

lovemusikk

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2009
Innlegg
9.577
Antall liker
2.935
Torget vurderinger
8
hehehe så du hørte altså ikke bare forskjell men stor forskjell på digital kabel, nå hjalp du meg gjennom natten må jeg si ;)
Hehehe.. Huff du.. ja, det kan dessverre ikke bortforklares. :) Så jeg fikk hakeslipp kan du sei. Hadde en kar på besøk under testingen som fikk det samme. Det var for stor forskjell til at det kan bortforklares med fantasi og sånne ting.
 
N

nb

Gjest
CrystalCable USB-kabel er ikke en USB-kabel. Den er feilkonstruert og oppfyller ikke speccen for USB-kabler. Det gjør nesten garantert den de selger på Biltema. CC sin har riktignok USB-kontakter i begge ender, men det gjør det ikke til en USB-kabel. At den fortsatt fungerer til å overføre musikk sier vel mest om hvor lite som faktisk skal til. Er nok en ganske het kandidat til den dårligste USB-kabelen det er mulig å kjøpe for penger.

Det er selvsagt fritt frem å like lyden av den bedre enn alternativene - det er jo en personlig sak, men sannsynligheten for at CrystalCable har den fjerneste anelse om hva de driver med er ganske liten. At de bruker samme geometri på signaler fra altfra 50Hz (strømkabler) til høyfrekvent dataoverføring (USB) er en ganske klar indikator på det. De som lager for Biltema ett eller annet sted i Kina, derimot, de vet nok hva de driver med.

(Med forbehold om at den du har er laget på samme måte som toppmodellen).
 
Sist redigert:

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Innlegg
20.539
Antall liker
27.478
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
Jeg er meget forvirret.

Har vanskelig for å tro at digitalkabler har så mye å si, men den testen og og målingene i HFN tilsier jo noe annet.

mvh
 
T

tce-teams

Gjest
Jeg og hadde billig usb kabel fra 99 kr for 2 meter , men skiftet den ut med usb kabel fra monster til 2000 kr. Og jeg og hørte forskjell på di 2. Så forskjell på kabler er det di billigste holder bare ikke. Det jeg hørte størst forskjell på di 2 var bakrunn susing ut i høyttalerene mine , dette kom bort etter jeg skiftet til monster usb.
 

marsboer

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2010
Innlegg
4.356
Antall liker
1.701
Sted
Phobos
Jeg er meget forvirret.

Har vanskelig for å tro at digitalkabler har så mye å si, men den testen og og målingene i HFN tilsier jo noe annet.

mvh
Har du en link til disse målingene?

Jeg har nemlig opplevd flere ganger, spesielt presentert fra kabelprodusenter, at man f.eks ser på det visuelle på firkantpulsen, som f.eks sammenligning av rise time på grunn av en båndbredde som egentlig ikke er nødvendig, som et svar på at dette må gi bedre lyd enn alternativet, i stedet for å se ting opp mot det nødvendige i forhold til specs og faktiske datafrekvenser og sammenligning av lyden som faktisk går ut på analogsiden.

Det er lite interessant å vite at kabel A har dobbelt så høy båndbredde, og dermed også potensiale for "penere" firkantpulser med hurtigere rise time, enn kabel B, når signalene som overføres uansett kun krever halvparten av båndbredden til kabel B.

Dersom målingene derimot presenterer betydelige jitter-forskjeller på reelle dataflytfrekvenser, forskjeller som faktisk også gir seg utslag på analogsiden i testoppsettet, så blir jeg meget nysgjerrig på å lese mer om dette!
 

jars

Hi-Fi interessert
Ble medlem
22.09.2004
Innlegg
78
Antall liker
4
Torget vurderinger
1
Bruker også CC Drimeline med stort hell. Utgangspungtet mitt var at det ikke ville ha noe å si hvilken usb kabel som ble brukt,enten så virker den eller ikke, men det var før..
Det låter mer naturlig og ryddig med CC usb.
 
L

larkus

Gjest
Hvilken DAC var det du brukte når du opplevde kabelnirvana med CC USB kabelen? Var det Valab'en?

Edit: Jeg legger merke til at du skriver at det var "forskjell" på kablene. Om "forskjell" = "forbedring" er en høyst individuell oppfatning. Det kan være at den feilkonstruerte CC USB-kabelen farger lyden på en måte som du foretrekker.

Hvorfor skriver du "på sikt" i overskriften:confused:

mvh
larkuz
 
Sist redigert:

Bjørn ("Orso")

Bransjeaktør
Ble medlem
03.11.2008
Innlegg
11.296
Antall liker
2.903
Sted
Bergen
Torget vurderinger
2
Biltema's USB kabel vil nå på sikt bli likestilt med boss/søppel.
Det er nok motsatt lovemusikk. Biltema sine USB kabel er riktig kontruert og Crystalcable er defekt og overfører ikke signalet korrekt. Da er det CC kabelen som er søppel IMO.
At du foretrekker en defekt og farget kabel kan vel ikke være et kvalitetstegn for anlegget ditt? Et godt anlegg burde da låte bedre med noe som overfører signalet inntakt.
 

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Innlegg
12.091
Antall liker
4.345
Torget vurderinger
1
Eddie: Coffee funker, den! Men det ser ut til at jeg ender med en tremeters Cinnamon istedet..
Orso: Du høres litt ut som Marsboer der, du...moromann..hehe:cool:
 

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Innlegg
11.400
Antall liker
1.135
Torget vurderinger
4
Orso: Du høres litt ut som Marsboer der, du...moromann..hehe:cool:
En er ikke nødvendigvis moromann selv om man har kunnskap og ører i orden.
Hvem har sagt at Orso har ørene i orden? Har han lagt ut målinger fra siste hørselstest?
Han er iallfall relativt nøktern, ung og med en fungerende BS detektor.

Selv klarte jeg 100% på audiometrien ved forrige offshore helseattest (desember 2012) så hvis hørselstest er en av kriteriene så bør jeg bli hørt.
 

lovemusikk

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2009
Innlegg
9.577
Antall liker
2.935
Torget vurderinger
8
CrystalCable USB-kabel er ikke en USB-kabel. Den er feilkonstruert og oppfyller ikke speccen for USB-kabler. Det gjør nesten garantert den de selger på Biltema. CC sin har riktignok USB-kontakter i begge ender, men det gjør det ikke til en USB-kabel. At den fortsatt fungerer til å overføre musikk sier vel mest om hvor lite som faktisk skal til. Er nok en ganske het kandidat til den dårligste USB-kabelen det er mulig å kjøpe for penger.

Det er selvsagt fritt frem å like lyden av den bedre enn alternativene - det er jo en personlig sak, men sannsynligheten for at CrystalCable har den fjerneste anelse om hva de driver med er ganske liten. At de bruker samme geometri på signaler fra altfra 50Hz (strømkabler) til høyfrekvent dataoverføring (USB) er en ganske klar indikator på det. De som lager for Biltema ett eller annet sted i Kina, derimot, de vet nok hva de driver med.

(Med forbehold om at den du har er laget på samme måte som toppmodellen).
Drukket mye??


Jeg er meget forvirret.

Har vanskelig for å tro at digitalkabler har så mye å si, men den testen og og målingene i HFN tilsier jo noe annet.

mvh

Ja..jeg regnet jo med den lille lette boksen var betydelig dårligere enn min DAc, men så feil kan en ta. Hakeslipp fikk jeg.


Hvilken DAC var det du brukte når du opplevde kabelnirvana med CC USB kabelen? Var det Valab'en?

Edit: Jeg legger merke til at du skriver at det var "forskjell" på kablene. Om "forskjell" = "forbedring" er en høyst individuell oppfatning. Det kan være at den feilkonstruerte CC USB-kabelen farger lyden på en måte som du foretrekker.

Hvorfor skriver du "på sikt" i overskriften:confused:

mvh
larkuz
På sikt fordi en må ha råd til å kjøpe.
Begge DACene, men bedre på den jeg testet, men den var jo og helt klart bedre en min.
Vi snakker IKKE om farging, men Reelle forskjeller, store sådan.. Når anlegget går fra dårlig/ok til å låte HI-end-ivertfall med dac og kabler, så er det ikke småforskjeller.
Feilkonstruert? Drukket mye du og eller? :p
 

lovemusikk

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2009
Innlegg
9.577
Antall liker
2.935
Torget vurderinger
8
Biltema's USB kabel vil nå på sikt bli likestilt med boss/søppel.
Det er nok motsatt lovemusikk. Biltema sine USB kabel er riktig kontruert og Crystalcable er defekt og overfører ikke signalet korrekt. Da er det CC kabelen som er søppel IMO.
At du foretrekker en defekt og farget kabel kan vel ikke være et kvalitetstegn for anlegget ditt? Et godt anlegg burde da låte bedre med noe som overfører signalet inntakt.
Dritings du allerede :p
:rolleyes:;)
 

endrea

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
1.700
Antall liker
139
Sted
Bergen
Hei

Jeg har eid CC Dreamline USB kabel, og ja, den er knallgod, men beklagligvis er CC The Absolute Dream USB kabel mye bedre enn Dreamline USB. Det ble dyrt for meg å oppdage dette



hehehe så du hørte altså ikke bare forskjell men stor forskjell på digital kabel, nå hjalp du meg gjennom natten må jeg si ;)
Hehehe.. Huff du.. ja, det kan dessverre ikke bortforklares. :) Så jeg fikk hakeslipp kan du sei. Hadde en kar på besøk under testingen som fikk det samme. Det var for stor forskjell til at det kan bortforklares med fantasi og sånne ting.
 
Sist redigert:

lovemusikk

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2009
Innlegg
9.577
Antall liker
2.935
Torget vurderinger
8
Drukket mye??
At den ikke oppfyller speccen endres ikke på av dine forsøk på morsomheter, ei heller påvirkes det av euforiske brukeromtaler fra the usual suspects.
Du og dere mener dere sitter på fasiten på transport av musikk i en kabel? Og hvilke Specces? og når de dukker opp her, hvor har du de fra? og hvem bestemte at de speccene var best til musikk? Orso?
 
N

nb

Gjest
Du og dere mener dere sitter på fasiten på transport av musikk i en kabel? Og hvilke Specces? og når de dukker opp her, hvor har du de fra? og hvem bestemte at de speccene var best til musikk? Orso?
Du bryr deg jo uansett ikke om specs og slikt.

USB er en standard. En standard har en beskrivelse som skal oppfylles for at noe er i henhold til standarden. Det er fritt frem å ikke bry seg om det og mene at noe som ikke oppfyller spec er bedre, men i den virkelige verden finnes det altså en spec som det ikke koster noen penger å oppfylle, men det ser ut til å være en uoverkommelig oppgave for Crystal Cable (personlig tviler jeg sterkt på at de i det hele har lest specen, men det er jo så).

Det er en grunn til at nettverkskablene du kjøper på Biltema ikke har samme geometri som strømkablene du kjøper på biltema. Grunnen er at de som lager de faktisk vet hva de driver med og de vet at det stilles andre krav til Gigabit Ethernet enn det gjør til 50Hz fra stikkontakten. Kravene til overføring av musikk digitalt er så latterlig lave når det gjelder båndbredde etc at det aller meste uansett funker, så det spiller strengt tatt ikke så stor rolle.
 

teddyh

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.07.2009
Innlegg
826
Antall liker
219
Drukket mye??
At den ikke oppfyller speccen endres ikke på av dine forsøk på morsomheter, ei heller påvirkes det av euforiske brukeromtaler fra the usual suspects.
Du og dere mener dere sitter på fasiten på transport av musikk i en kabel? Og hvilke Specces? og når de dukker opp her, hvor har du de fra? og hvem bestemte at de speccene var best til musikk? Orso?
Transport av musikk ? i en USB kabel ?
Les litt her først USB - Wikipedia, the free encyclopedia
 

lovemusikk

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2009
Innlegg
9.577
Antall liker
2.935
Torget vurderinger
8
Du og dere mener dere sitter på fasiten på transport av musikk i en kabel? Og hvilke Specces? og når de dukker opp her, hvor har du de fra? og hvem bestemte at de speccene var best til musikk? Orso?
Du bryr deg jo uansett ikke om specs og slikt.

USB er en standard. En standard har en beskrivelse som skal oppfylles for at noe er i henhold til standarden. Det er fritt frem å ikke bry seg om det og mene at noe som ikke oppfyller spec er bedre, men i den virkelige verden finnes det altså en spec som det ikke koster noen penger å oppfylle, men det ser ut til å være en uoverkommelig oppgave for Crystal Cable (personlig tviler jeg sterkt på at de i det hele har lest specen, men det er jo så).

Det er en grunn til at nettverkskablene du kjøper på Biltema ikke har samme geometri som strømkablene du kjøper på biltema. Grunnen er at de som lager de faktisk vet hva de driver med og de vet at det stilles andre krav til Gigabit Ethernet enn det gjør til 50Hz fra stikkontakten. Kravene til overføring av musikk digitalt er så latterlig lave når det gjelder båndbredde etc at det aller meste uansett funker, så det spiller strengt tatt ikke så stor rolle.
Sant, det bryr meg katten, så lenge de låter bra.
En standard usb er laget for mange signaltyper, f.eks tvbilder og den er ikke laget kun for å transpotere musikk.
Skjønner?
Uansett den låt utrolig mye bedre enn biltemakabelen. Jeg er voksen nok til å innrømme det.
 

lovemusikk

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2009
Innlegg
9.577
Antall liker
2.935
Torget vurderinger
8
Drukket mye??
At den ikke oppfyller speccen endres ikke på av dine forsøk på morsomheter, ei heller påvirkes det av euforiske brukeromtaler fra the usual suspects.
Du og dere mener dere sitter på fasiten på transport av musikk i en kabel? Og hvilke Specces? og når de dukker opp her, hvor har du de fra? og hvem bestemte at de speccene var best til musikk? Orso?
Transport av musikk ? i en USB kabel ?
Les litt her først USB - Wikipedia, the free encyclopedia
Nei, gidde ikke. Lest nok om kabler. Når til og med elektrikerne sier det er forskjell på kabler, noe som og er vist på hørbare målinger her inne og på andre forum, så burde jeg ikke giddet å svart.
 
N

nb

Gjest
En standard usb er laget for mange signaltyper, f.eks tvbilder og den er ikke laget kun for å transpotere musikk.
Skjønner?
Nei. Hva skulle CC gjøre for å optimalisere for musikktransport på bekostning av transport av digitale signaler som representerer noe annet enn musikk?

Eneste jeg kan se som gjør slikt spesielt egnet til overføring av musikk er prislappen. Det er ikke er noen andre enn audiofile som i det hele ville vurdere å kjøpe en USB-kabel til tusenvis eller titusenvis av kroner. Sånn sett er den nok midt i blinken.
 

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
Ble medlem
06.02.2010
Innlegg
12.808
Antall liker
13.471
Sted
Østfold
Torget vurderinger
8
Du og dere mener dere sitter på fasiten på transport av musikk i en kabel? Og hvilke Specces? og når de dukker opp her, hvor har du de fra? og hvem bestemte at de speccene var best til musikk? Orso?
Transport av musikk ? i en USB kabel ?
Les litt her først USB - Wikipedia, the free encyclopedia
Nei, gidde ikke. Lest nok om kabler. Når til og med elektrikerne sier det er forskjell på kabler, noe som og er vist på hørbare målinger her inne og på andre forum, så burde jeg ikke giddet å svart.
Hei
kult med denne nye DACen, er interessert i en sånn selv.
Angående hørbare målinger spm er vist på at det er forskjell på kabler, har du linker eller mer info?
 

eddie1

Banned
Ble medlem
02.10.2006
Innlegg
3.361
Antall liker
726
Torget vurderinger
8
hehe lovemusikk som mange andre så er du blitt lurt av placebo! er det ikke noe galt ned kabelen, altså brudd etc så finnes det ikke et eneste menneske i verden som hører forskjell på digital kabel. Dette utnytter produsentene seg av og får uvitende mennesker til å s i av flere titalls tusen på humbug! At enkelte betaler 10000.- pr meter for en kabel med kult navn lg utseende når samme kabel koster 10.- pr meter kan umulig forsvares uansett hvir mye penger en person har ;) Enkelte benytter seg av fine omtaler og dupeditter men fakta er at de blir lurt trill rundt :)
 

lovemusikk

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2009
Innlegg
9.577
Antall liker
2.935
Torget vurderinger
8
En standard usb er laget for mange signaltyper, f.eks tvbilder og den er ikke laget kun for å transpotere musikk.
Skjønner?
Nei. Hva skulle CC gjøre for å optimalisere for musikktransport på bekostning av transport av digitale signaler som representerer noe annet enn musikk?

Eneste jeg kan se som gjør slikt spesielt egnet til overføring av musikk er prislappen. Det er ikke er noen andre enn audiofile som i det hele ville vurdere å kjøpe en USB-kabel til tusenvis eller titusenvis av kroner. Sånn sett er den nok midt i blinken.
Hvis du faller utenfor kjøp og mener noe annet, hvorfor gidder du å mase på dette?

Du og dere mener dere sitter på fasiten på transport av musikk i en kabel? Og hvilke Specces? og når de dukker opp her, hvor har du de fra? og hvem bestemte at de speccene var best til musikk? Orso?
Transport av musikk ? i en USB kabel ?
Les litt her først USB - Wikipedia, the free encyclopedia
Nei, gidde ikke. Lest nok om kabler. Når til og med elektrikerne sier det er forskjell på kabler, noe som og er vist på hørbare målinger her inne og på andre forum, så burde jeg ikke giddet å svart.
Hei
kult med denne nye DACen, er interessert i en sånn selv.
Angående hørbare målinger spm er vist på at det er forskjell på kabler, har du linker eller mer info?
Ingen bommert den nei. Litt artig at det ble enda litt bedre med ekstern strømforsyning til usb for å avlaste pc-en på strømsiden. :)

Off..nei gidde ikke lete, men det finnes noen "ferske" tråder her og da andre forumet som viser det. Der måtte "skeptikerne" av et mangel på bedre ord, krype til korset, da det viste seg at det var hørbart i db. Men ikke sett noen direkte målinger på rom, dypne og slike ting..der er vi ikke hi-tec nok enda :)
 

lovemusikk

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2009
Innlegg
9.577
Antall liker
2.935
Torget vurderinger
8
hehe lovemusikk som mange andre så er du blitt lurt av placebo! er det ikke noe galt ned kabelen, altså brudd etc så finnes det ikke et eneste menneske i verden som hører forskjell på digital kabel. Dette utnytter produsentene seg av og får uvitende mennesker til å s i av flere titalls tusen på humbug! At enkelte betaler 10000.- pr meter for en kabel med kult navn lg utseende når samme kabel koster 10.- pr meter kan umulig forsvares uansett hvir mye penger en person har ;) Enkelte benytter seg av fine omtaler og dupeditter men fakta er at de blir lurt trill rundt :)
Vil ikke si den kabelen var så kul og fin. Stiv og jevli var den og. :)

Jaja.. du har sett målinger på kabler sant? Måleinstrumenta tar vel feil også da vel?
Jeg klarer skille uten å la meg påvirke av utseende og pris. Selv om kanskje ikke du klarer det, gjør jeg.
Og jeg er glad jeg ikke hører på alt, for da hadde jeg sittet med elendig lyd. Bortkastet penger totalt.
Men du vet og eg er litt skeptiker. USB kabel har jeg styrt unna å testa pga det er digitalt, men ja eg måtte krype til korset.
Du gjør som du vil, så gjør jeg som jeg vil.

Ellers da? går det fint? :) Ingen ting som plager deg? :)
Eg skal til byn og kjøpe meg en bayer.. halvliter Foster..kjenner det blir godt :)
 

Bjørn ("Orso")

Bransjeaktør
Ble medlem
03.11.2008
Innlegg
11.296
Antall liker
2.903
Sted
Bergen
Torget vurderinger
2
hehe lovemusikk som mange andre så er du blitt lurt av placebo! er det ikke noe galt ned kabelen, altså brudd etc så finnes det ikke et eneste menneske i verden som hører forskjell på digital kabel. Dette utnytter produsentene seg av og får uvitende mennesker til å s i av flere titalls tusen på humbug! At enkelte betaler 10000.- pr meter for en kabel med kult navn lg utseende når samme kabel koster 10.- pr meter kan umulig forsvares uansett hvir mye penger en person har ;) Enkelte benytter seg av fine omtaler og dupeditter men fakta er at de blir lurt trill rundt :)
I dette tilfellet er det nok en hørbar forskjell. CC er som nevnt feilkonstruert. lovemusikk foretrekker den lyden.
 

E.I.A.

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.07.2004
Innlegg
5.245
Antall liker
3.200
Torget vurderinger
49

eddie1

Banned
Ble medlem
02.10.2006
Innlegg
3.361
Antall liker
726
Torget vurderinger
8
hehe lovemusikk som mange andre så er du blitt lurt av placebo! er det ikke noe galt ned kabelen, altså brudd etc så finnes det ikke et eneste menneske i verden som hører forskjell på digital kabel. Dette utnytter produsentene seg av og får uvitende mennesker til å s i av flere titalls tusen på humbug! At enkelte betaler 10000.- pr meter for en kabel med kult navn lg utseende når samme kabel koster 10.- pr meter kan umulig forsvares uansett hvir mye penger en person har ;) Enkelte benytter seg av fine omtaler og dupeditter men fakta er at de blir lurt trill rundt :)
Vil ikke si den kabelen var så kul og fin. Stiv og jevli var den og. :)

Jaja.. du har sett målinger på kabler sant? Måleinstrumenta tar vel feil også da vel?
Jeg klarer skille uten å la meg påvirke av utseende og pris. Selv om kanskje ikke du klarer det, gjør jeg.
Og jeg er glad jeg ikke hører på alt, for da hadde jeg sittet med elendig lyd. Bortkastet penger totalt.
Men du vet og eg er litt skeptiker. USB kabel har jeg styrt unna å testa pga det er digitalt, men ja eg måtte krype til korset.
Du gjør som du vil, så gjør jeg som jeg vil.

Ellers da? går det fint? :) Ingen ting som plager deg? :)
Eg skal til byn og kjøpe meg en bayer.. halvliter Foster..kjenner det blir godt :)
Det eneste vi er enige i i denne tråden er din siste setning ;)
 

lovemusikk

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2009
Innlegg
9.577
Antall liker
2.935
Torget vurderinger
8
hehe lovemusikk som mange andre så er du blitt lurt av placebo! er det ikke noe galt ned kabelen, altså brudd etc så finnes det ikke et eneste menneske i verden som hører forskjell på digital kabel. Dette utnytter produsentene seg av og får uvitende mennesker til å s i av flere titalls tusen på humbug! At enkelte betaler 10000.- pr meter for en kabel med kult navn lg utseende når samme kabel koster 10.- pr meter kan umulig forsvares uansett hvir mye penger en person har ;) Enkelte benytter seg av fine omtaler og dupeditter men fakta er at de blir lurt trill rundt :)
I dette tilfellet er det nok en hørbar forskjell. CC er som nevnt feilkonstruert. lovemusikk foretrekker den lyden.
Dåkkas billigkabel som er feilkonstruert, då den er dårligare.
Du burde vel vite at en billig usb til 100kr er laget for strøm,lyd og bild osv.. den er ikke spes for musikk. Eneste forklaringen jeg har.
Trenger jo ikke være ingenør for å skjønne det. Og forskjellene er ikke nyanser har jeg sagt.
 
Status
Stengt for ytterligere svar.
Topp Bunn