Billig og best strøm....

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Innlegg
15.823
Antall liker
8.797
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
18,50 NOK
Sleiven
Joda.....la oss anta at det ikke er noe annet enn denne kondensatoren inni i en harvester. Hva får du da får de resterende pengene? Først og fremst sikkerhet.

De fleste vet ikke hva denne kondisen er- hvor den skal kobles, og i hvilken størresle. Å begynne å koble denne selv, har man ikke lov til - spesiellt å koble den inni en stikkkontakt som enkelt har nevnt. Brenner huset pga en feilkobling får man fint lite igjen på forsikringen. Bestiller man en elektriker så blir det nok ikke noe billigere enn å plugge en harvester rett i veggen.

Så...siden "alle" vet at en kondis mellom fasene, evt mellom fase og jord, reduserer høyfrekvent støy, og denne harvesteren trolig inneholder omtrent det samme. Hvordan skal da den vanlige mann i gata få nyte godt av denne oppgraderingen på billigst mulig måte og fremdeles ha tryggheten med at brannforsikringen gjelder...?

Mvh
OMF
 

ayaboh

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.11.2005
Innlegg
1.690
Antall liker
7
Joda.....la oss anta at det ikke er noe annet enn denne kondensatoren inni i en harvester. Hva får du da får de resterende pengene? Først og fremst sikkerhet.

De fleste vet ikke hva denne kondisen er- hvor den skal kobles, og i hvilken størresle. Å begynne å koble denne selv, har man ikke lov til - spesiellt å koble den inni en stikkkontakt som enkelt har nevnt. Brenner huset pga en feilkobling får man fint lite igjen på forsikringen. Bestiller man en elektriker så blir det nok ikke noe billigere enn å plugge en harvester rett i veggen.

Så...siden "alle" vet at en kondis mellom fasene, evt mellom fase og jord, reduserer høyfrekvent støy, og denne harvesteren trolig inneholder omtrent det samme. Hvordan skal da den vanlige mann i gata få nyte godt av denne oppgraderingen på billigst mulig måte og fremdeles ha tryggheten med at brannforsikringen gjelder...?

Mvh
OMF
Hvis du er redd for dette bør du ta en kikk på den nyinnkjøpte nettkabelen din til 10k. Denne er garantert ikke NEMKO-godkjent. Dvs problemet er det samme. Grunnen til at jeg nevnte dette med kondiser fra leder til jord er at det gir en lydsignatur som til forveksling er lik det du får med div dyre nettfiltre. Altså hvis du liker dette kan du ringe å få et av disse filtrene hjem på prøve, hvis ikke er det sannsynligvis bortkastet.
 

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Innlegg
15.823
Antall liker
8.797
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
Poenget mitt var litt at - joda det er kanskje ikke så veldig dyrt det som er oppe der - men hva er alternativet....? Så vidt meg bekjent er det ikke noe alternativ. I så fall - fortell meg hva alternativet er....!!!

Og jeg tror faktisk at tvilen kommer deg tilgode ovenfor forsikringsselskapet hvis du har kjøpt en nettkabel til 10k hos en anerkjent leverandør - det tror jeg ikke den gjør hvis du har stablet et støpsel full av kondiser du har bestilt på Elfa.....

Mvh
OMF
 

Rockefoten

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.09.2003
Innlegg
721
Antall liker
31
Torget vurderinger
2
vet noen om goldemusic har fått inn nye?
 

ayaboh

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.11.2005
Innlegg
1.690
Antall liker
7
Poenget mitt var litt at - joda det er kanskje ikke så veldig dyrt det som er oppe der - men hva er alternativet....? Så vidt meg bekjent er det ikke noe alternativ. I så fall - fortell meg hva alternativet er....!!!
OMF, jeg har ikke nevnt noe om hva som er inne i en NH, heller ikke hva innmaten koster. I min hifi-verden er kostnaden for en NH en slikk og ingenting. Etter det jeg skjønte var det vanskelig å få tak i disse pga at butikkene i norge var tomme. For å få et inntrykk av hva denne dingsen trolig gjør, var mitt forslag å koble et par kondiser mellom hver leder og jord.

Og jeg tror faktisk at tvilen kommer deg tilgode ovenfor forsikringsselskapet hvis du har kjøpt en nettkabel til 10k hos en anerkjent leverandør - det tror jeg ikke den gjør hvis du har stablet et støpsel full av kondiser du har bestilt på Elfa.....

Mvh
OMF
Alle elektriske komponenter som brukes i norske hjem skal være NEMKO-godkjente. Hvis huset ditt brenner ned og etterforskningen kan bevise at du har brukt en ikke godkjent kabel er vel utfallet av saken ganske klart. Nå er det vel liten sannsynlighet for at dette kan oppdages, men sånn av prinsipp......

Jeg har forøvrig ikke hørt om noe forsikringsselskap som lar tvilen komme oss forbrukere tilgode.
 

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Innlegg
15.823
Antall liker
8.797
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
OMF, jeg har ikke nevnt noe om hva som er inne i en NH, heller ikke hva innmaten koster. I min hifi-verden er kostnaden for en NH en slikk og ingenting. Etter det jeg skjønte var det vanskelig å få tak i disse pga at butikkene i norge var tomme. For å få et inntrykk av hva denne dingsen trolig gjør, var mitt forslag å koble et par kondiser mellom hver leder og jord.


Alle elektriske komponenter som brukes i norske hjem skal være NEMKO-godkjente. Hvis huset ditt brenner ned og etterforskningen kan bevise at du har brukt en ikke godkjent kabel er vel utfallet av saken ganske klart. Nå er det vel liten sannsynlighet for at dette kan oppdages, men sånn av prinsipp......

Jeg har forøvrig ikke hørt om noe forsikringsselskap som lar tvilen komme oss forbrukere tilgode.
Er mulig jeg var litt rask på avtrekkeren når jeg quotet her. Poenget mitt var at veldig mange som kommer med disse lettvinte løsningene forutsetter at man har lyst til å kaste brannforsikringen på dør, eller at man har kunnskap og lyst til å sitte i tre timer og lage noe selv, eller på en eller annen måte legge mye ressurser i noe for å spare de pengene det i et gitt tilfelle er snakk om. Hvis Harvesteren inneholder en kondis som sitter mellom fasene så vet jeg faktisk ikke om noe produkt som gir denne effekten billigere.

Når det gjelder forsikring så er det noe som heter å handle i god tro og vise aktsomhet. Føler meg 100% sikker på at en nettkabel kjøpt i en butikk i Norge, ikke påvirker forsikringsutbetalingen selv om den ikke er NEMKO godkjent. (Mulig unntak disse solidcore sakene som det gjerne blir opplyst om at ikke er godkjent).
Derimot - en direkte ulovlig montering av kondiser i en stikkkontakt er noe helt annet - det tror jeg faktisk ikke vi er uenig om!

Mvh
OMF
 

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Innlegg
6.388
Antall liker
389
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Hei!
Det lå mange i skapet hos Morten/Nat som er forhandler for PS Audio utstyr i Oslo i følge Golden Age Music.
De er hvite ;)

Mvh.KW
 
O

om.s

Gjest
KW...

Nå har det jo gått noen dager og man er nysgjerrig!?, hvordan opplever du en evnt lydforbedring/forandring?.....

mvh
 

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Innlegg
6.388
Antall liker
389
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
KW...

Nå har det jo gått noen dager og man er nysgjerrig!?, hvordan opplever du en evnt lydforbedring/forandring?.....

mvh
Hei!
Leser du ikke innleggene mine ;)
Er de for laaange? ;D
Jeg har ikke muligheten for tiden, da jeg går og venter på å få byttet tripathchipen på bel canto etter at lynet (ganske sikkert) tok knekken på den.
Jeg har en integret MF A300 som sto nede, men denne flyttet jeg opp da jeg trodde jeg skulle få tilbake BC , men det drøyer(de) fortsatt litt og jeg har ikke giddet å sette A300 ned igjen.
Nå hører jeg forsåvidt likevel på musikk A300,Zhaulodac og Mission 750 LE. Ikke noe jeg gidder å gjøre nøye vurderinger med /ut i fra.
Det er derfor jeg skrev tildels lange innlegg om blinking;D
You see!

Mvh.KW
 
O

om.s

Gjest
Hei!
Leser du ikke innleggene mine ;)
Er de for laaange? ;D
Jeg har ikke muligheten for tiden, da jeg går og venter på å få byttet tripathchipen på bel canto etter at lynet (ganske sikkert) tok knekken på den.
Jeg har en integret MF A300 som sto nede, men denne flyttet jeg opp da jeg trodde jeg skulle få tilbake BC , men det drøyer(de) fortsatt litt og jeg har ikke giddet å sette A300 ned igjen.
Nå hører jeg forsåvidt likevel på musikk A300,Zhaulodac og Mission 750 LE. Ikke noe jeg gidder å gjøre nøye vurderinger med /ut i fra.
Det er derfor jeg skrev tildels lange innlegg om blinking;D
You see!

Mvh.KW
Misset det lille men vesentlige poenget der ;) ;D ....

mvh
 

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Innlegg
6.388
Antall liker
389
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Er det noen som har polert sikringene i sikringsskapet i det siste.. ? En danske har i den gode lyds tjeneste gjort dette !
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=44741

Selv har jeg automatsikringer, hva kan man gjøre med disse.. ::)
Hei!
Kanskje kutte ut "automatikken" ;D
Det har jo også vært omtalt disse småsikringene til bruk inne i komonentene, som bl.a. PS Audio selger og i litt kritisk tråd på PS Audio forum, var det en som stilte sprøsmålet om hvorfor de ikke (PS Audio og andre) ikke like gjerne kunne bruke/impletere disse i apparatene fra
starten av.Svaret fra Paul var at de var forholdsvis nye for dem, men at det klart ville bli vurdert.
Han henviste vel også til et eksempel med netkabler, som jo for mange ikke holder mål og som vil velge sjøl.
Disse sikringene kan vel ikke koste stort kjøpt engro og stort antall, men er kanskje et "bevis" på hvor fort småpriser fort kan bli av betydning til sluttkunde (se tråd om deler/pris).

Mvh.KW
 

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Innlegg
10.083
Antall liker
2.620
KW, jeg har byttet til disse små audiophile glassikringene der hvor det er mulig. Ikke fra PS Audio, men en langt rimeligere variant fra tyskland. Forskjeller i lyden ? -vet ikke helt, gjorde en liten mod. på effekttrinnet samtidig, kuttet ut på/av bryteren, den er ikke lengre i strømkretsen, men totalt var dette klart hørbart, til det bedre.
 

topline

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2005
Innlegg
2.103
Antall liker
0
Lysdimming får denne saken til å gå helt bananas her.. :eek:

Er det meningen?

Med lyset av blir det litt mer normal frekvens på den..

Er det forresten lang innspillingstid på den?? ;D
 

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Innlegg
6.388
Antall liker
389
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Lysdimming får denne saken til å gå helt bananas her.. :eek:

Er det meningen?

Med lyset av blir det litt mer normal frekvens på den..

Er det forresten lang innspillingstid på den?? ;D
Hei Topline!
Ja, lysdimming er en støykilde uten like og derfor vil dennne ns blinke,eller riktigere sagt virke etter sin hensikt (fjerne støyen ved å blinke).
Noen ganger lurer jeg på om de forskjellige her i det hele tatt har vært inne og lest om denn på PS Audio sin side.
www.psaudio.com/products/noiseharvester.asp

Her kan en også se en filmsnutt hvor det bl.a. blir demonstrert nettopp dette med dimmere.
Jeg antar at blandingen av halogen(m/trafo og dimmer) kanskje er enda et hakk værre synder enn mitt dimme/skinne/spot system som er av eldre årgang med vanlig glødelamper (ikke trafo)
Det er nettopp derfor jeg valgte denne (fra et annet rom) til mitt nye.
Heldigvis så står den på helt egen kurs i dette rommet, men muligens vil det uansett til en viss grad slå inn på andre kurser.
På linken jeg har "limt" inn kan en se omtalte filmsnutt på windows media player alternativt Quick Time rewiever.

Til de som vil ha det til at en bare kan kjøpe en kondensator til noen kroner vil jeg si, selvfølgelig med fare for at en som meg lett kan bli lurt av markedsføring p.g.a. manglende teknisk innsikt, at de påstår at denne ungareren som har jobbet med det visstnok har brukt et år på å komme frem til dette produktet slik det fremstår nå.
Han har jo selvfølgelig sikkert spist,sovet, feriert og gjort andre ting også.
Dersom en vet hvor mye enrgi som går med til hvert blink, kan en vel også regne ut hvor mye energi i watt den evenutelt under en gitt situasjon fjerner i løpet av en dag.
Hvorfor den eventuelt skulle smelte som noen påstår av å "fjerne/få gjennom seg "støy" som jo også er en form for energi (slik jeg har forstått det) på 8-10 watt i løpet av et døgn fordelt på et antall blink skjønner ikke jeg.
Min har ikke smeltet og den står på en kurs hvor den blinker jevnt og trutt,særlig når kjøleskapmotoren og/eller lysspotdimmeropplegget er på.
Den skal (antagelig) ikke stå der, med mindre jeg eventuelt finner ut at det er hensiktsmessig for å "roe" støyen ut på de andre hifiaktuelle kursene.
Mvh.KW
 

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Innlegg
10.083
Antall liker
2.620
Lysdimming får denne saken til å gå helt bananas her.. :eek:

Er det meningen?
Og det havde da været meget interessant ad få vide hva herren fra hovedstadens viktigste hifi-klubb kunne sige om dens lydlige virkning..., det er vel af den grund herren har gået til anskaffelse av en Noise Harvester?
 
M

Medlem 1792

Gjest
I dag fikk jeg min Noise Harvester, kjøpt fra Emtech. Uansett hvor jeg kobler inn denne Noise Harvester’n så er det ikke ett eneste blink å se! Det aner meg vel da at denne ikke virker som den skal. Jeg hører heller ingen forskjell med eller uten denne koblet til kursen stereo anlegget er.
Er det andre her som har samme erfaringer med at den ikke blinker i det hele tatt?
 
O

om.s

Gjest
I dag fikk jeg min Noise Harvester, kjøpt fra Emtech. Uansett hvor jeg kobler inn denne Noise Harvester’n så er det ikke ett eneste blink å se! Det aner meg vel da at denne ikke virker som den skal. Jeg hører heller ingen forskjell med eller uten denne koblet til kursen stereo anlegget er.
Er det andre her som har samme erfaringer med at den ikke blinker i det hele tatt?
Min erfaring er at den ikke blinker på dagtid, men kveld/natt så skjer det noe, har tidligere nevnt noe om hvoradn man best og kjappest får det av/bekreftet om det den har noe for seg.
Sett på ett godt kjent musikk stykke med Harvesteren i, spill halvparten av stykket, stopp, ta ut harvesteren, start om igjen, allerede her bør man høre om den har noe for seg eller ikke, men som alltid, noen har forventninger i "nytt" anlegg klassen, dette er ett billig tweak for de som har ett allerede godt tunet anlegg og dårlig strøm...

PS: dessverre har jeg ikke noen prosenter av salget el populariteten til denne dingsen...

PSII: du kan jo være velsignet med ett godt og rent el-nett....

mvh
 

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Innlegg
6.388
Antall liker
389
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
I dag fikk jeg min Noise Harvester, kjøpt fra Emtech. Uansett hvor jeg kobler inn denne Noise Harvester’n så er det ikke ett eneste blink å se! Det aner meg vel da at denne ikke virker som den skal. Jeg hører heller ingen forskjell med eller uten denne koblet til kursen stereo anlegget er.
Er det andre her som har samme erfaringer med at den ikke blinker i det hele tatt?
Hei!
Det kan jo hende at det under din foreløpige prøveperiode ikke er støy hos deg (på den kursen?).
Jeg opplever også f.eks. i stua noen ganger å ikke se blinking på den.
I dag så lurte jo også jeg på om det var noe galt.
Jeg prøvde den så på min omtalte kjellerkurs og ns virket den.
Er det ikke støy (eller svært lite) så vil jo heller ikke ns ha noen "jobb" å gjøre og dermed så vil det vel i hvertfall være vanskelig å høre forskjell med og uten vil jeg naturlig tro.
Det kan jo godt hende at ikke alle vil kunne høre forskjell med og uten selv om den blinker ::)
Fosse her på HFS går også og tror det er noe galt med sin (i følge en tlf.samtale jeg hadde med ham tidligere i dag.
Jeg traff ham på messa og etter samtalen så hadde den blinket igjen.
Bare en indikasjon på mer/mindre/ingen støy vil jeg tro, men kan ikke si noe sikkert.

Mvh.KW
 
M

Medlem 1792

Gjest
Det er mulig jeg har vært litt utolmodig. Det er jo bra om den ikke blinker, da er jo kvaliteten på min strøm bra. Jeg tror nok strømkvaliteten min egentlig er bra, det er i hvertfall ingen av de (billige) netfiltrene jeg har prøvd som har hatt noe for seg i mitt anlegg.
Men om Noise Harverster’n aldri blinker så har jeg ingen indikator på om den virker som den skal, det er da ikke sikkert den virker i det heletatt. Spesiellt om jeg ikke hører noe forskjell i tillegg.
Jeg får sitte å nistirre på den i helgen for å se om den kommer med noen blink ;D
 

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Innlegg
11.420
Antall liker
25.777
Torget vurderinger
24
Blir ikke klok på denne saken. Koblet den til igår og den blinket som bare det (flere ganger i sekundet). Så tok jeg den ut for å teste den i annet stikk og den sluttet å blinke. Tilbake i samme kurs, fortsatt ingen blinking. Stod på til i dag tidlig, null blink. Så begynt den plutselig å blinke i formiddag, men litt mindre enn tidliger, ca en gang i sekundet. Nå i ettermiddag blinker den ikke i det hele tatt (har et utall dimmere, tv, anlegg og data koblet til her for sikkerhets skyld).

Kan ikke med sikkerhet påstå at jeg klarer høre noen forskjell heller, i tilfelle er den i hvert fall marginal. Jo flere ganger jeg hører samme kutt med og uten jo, mer usikker blir jeg på effekten. Men så blinker den ikke heller? Ja, får teste litt mer å se, men hos meg var det ingen vidundermedisin.
 

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Innlegg
11.420
Antall liker
25.777
Torget vurderinger
24
For ordens skyld skal nevnes at når jeg har testet med og uten, så har den ikke blinket. Tidligere idag spilte jeg med den i og den blinket, innbilte meg at lyden fremstod noe mer rolig/dempet og med strammere/mer bass. Men, jeg testet ikke da med og uten (frem og tilbake), og når jeg da ikveld skulle verifisere opplevelsene, ja da hadde blinkingen gitt seg og jeg kunne ikke med sikkerhet høre noen forskjell.
 

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Innlegg
6.388
Antall liker
389
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Fosse har du prøvd å polere kontaktene med Duraglitt ;D
Ergerlig å betale 800.- for noe som ikke blinker en gang ;)
Jeg er sikker på at mine blinker som bare f... nå da jeg ikke er hjemme og slutter når jeg kommer hjem :mad: jævla blinklys ;D ;D
Mvh.KW
 

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Innlegg
11.420
Antall liker
25.777
Torget vurderinger
24
Vel, jeg tenkte at det var godt jeg bare betalte 800 i og med at jeg ikke kunne verifisere at det funket. Så, vi har tydeligvis ulik innstilling KW. Takk for messe-turen i dag forresten.
 

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Innlegg
6.388
Antall liker
389
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Hei!
Har dere tenkt på muligheten for at det er lørdag, mange folk på byen, hytter o.l. , hva betyr det for trafikken på nettet i nabolaget?
Vent til mandag etter at du kommer hjem fra jobb og prøv da.
Jeg har troen på at det funker jeg, men er jo enig i at dit tilfelle er litt rart all den tid det blinker hos meg på dimmerkursen selv om det ikke samtidig blinker i stua.
Husk på at det er den oppsamlede støyen (i form av energi) som først blir lagret og så utladet når det må/bør tømmes.
Den støyen som eventuelt kommer utenfra (fra nettet generelt) vil jo bare komme i tillegg til egenprodusert innen egen strønmkrets.
PS Audio sier vel også at dette bare er et suplement til eventuell annen filtrering.
Jeg aner ikke for mye om eventuelt forskjellige former for støy som eventuelt ikke blir "fanget/opptatt" (og "fjernet") av ns.

Mvh.KW
 

LydMekk

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2003
Innlegg
2.307
Antall liker
2
For å ikke snakke om at det den siste uken har vært høstferie og folk er ute av byen?

Test slike ting på en normal tirsdags ettermiddag and shit happenz...

Husker sist påske jeg testet enddel rundt endringer i anlegget og lyden var PERFEKT. Varte helt til naboene kom hjem fra fjellet...

Nei jeg gjør som deg KW, har bestilt meg Premier PowerPlant. Regner med at den fikser strømguffet.
 

Vidar_Bol

Hi-Fi interessert
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
72
Antall liker
0
He he he he!!! ...KW, har jeg missforstått meningen med denne dingsen? Er det VM i blåblink? Knapt nok bare et par som mener noe om lyden, dere andre er opptatt av å få den til å blinke. Jeg får den til å blinke jeg også, hurtigere blink jo mer jeg skrur dimmeren ned, med dimmeren i maks blinker det ikke i det hele tatt ( det var da synd!!). Den andre dimmeren som står i samme panelet som styrer en lavvolttrafo, da blinker det IKKE!! Jeg har forresten blitt lei allerede, pakket den pent inn og vil frigi den til det sultne marked.
 
P

Parelius

Gjest
He he he he!!! ...KW, har jeg missforstått meningen med denne dingsen? Er det VM i blåblink? Knapt nok bare et par som mener noe om lyden, dere andre er opptatt av å få den til å blinke. Jeg får den til å blinke jeg også, hurtigere blink jo mer jeg skrur dimmeren ned, med dimmeren i maks blinker det ikke i det hele tatt ( det var da synd!!). Den andre dimmeren som står i samme panelet som styrer en lavvolttrafo, da blinker det IKKE!! Jeg har forresten blitt lei allerede, pakket den pent inn og vil frigi den til det sultne marked.
Hvis det var en feberfantasi, så bør du kanskje raske på. ;)

Men den gjorde altså ingen forskjell på LYDEN?
 

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Innlegg
11.420
Antall liker
25.777
Torget vurderinger
24
Ta av det ytterste påhengte stikket (konverteren), sett det på igjen og sørg for at det er god kontakt. Dytt hele Harvesteren hardt inn i stikket og rusk gjerne litt rundt.

Dårlig kontakt er problemet med disse, i hvert fall min. Nå hadde den ikke blinket siden igår, og når jeg gjør dette så begynner den, men plutselig så faller den ut igjen. Så, min har altså ikke funktet! Nå får vi se om jeg kommer til å høre forskjell senere ikveld eller imorgen, blir spennende. Hvis dere legger hode nær til, hører dere da en svak summelyd?

Vidar_Bol, jeg er heller ikke så interessert i antall blink og sekvens, men i tilfelle Harvester så skjer det så mye rart, og i og med at jeg ikke hørte noen forskjell, ei heller så noen blink, kan mye tyde på at den heller ikke fungerte. I hvert fall med tanke på at jeg vet det er forurensing på nettet mitt.
 

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Innlegg
10.083
Antall liker
2.620
Syns tydelig å merke at stemninga nå har begynt å snu m.h.t. dette produkts lydlige påvirkning.. ::)
Nå har jeg bestilt meg en. Pr. idag mener jeg at jeg har svært "ren" strøm hjemme, men så har jeg lavvolt halogen med flere elektroniske trafoer i stua, så vi får høre!
 
L

Ludo

Gjest
Hos meg har den gjort ytterlige små ting med tanke på livet i musikken; både instrumenter og stemmer fremstår som tydeligere og med bedre separasjon. Man kan på en måte forstå musikken bedre, og merker samspillet mellom de forskjellige en god del bedre...

Anbefales fortsatt ! ;)
 
O

om.s

Gjest
PS Audio sier vel også at dette bare er et suplement til eventuell annen filtrering.

Mvh.KW
MEGET viktig poeng!! KW, det hadde vært for godt til å være sant om denne lille saken skulle utklasset el erstattet andre og bedre filtre :) ...

mvh
 
O

om.s

Gjest
Hos meg har den gjort ytterlige små ting med tanke på livet i musikken; både instrumenter og stemmer fremstår som tydeligere og med bedre separasjon. Man kan på en måte forstå musikken bedre, og merker samspillet mellom de forskjellige en god del bedre...

Anbefales fortsatt ! ;)
Jeg faller inn og istemmer med denne observasjonen, anbefales fortsatt herfra også ;) ;D ......

mvh
 

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Innlegg
11.420
Antall liker
25.777
Torget vurderinger
24
Jeg forventer ikke mer enn at jeg skal kunne ane en forskjell, hadde ikke en gang trengt å være en forbedring. Tok en blindtest igår, etter å ha hørt et musikkstykke 4-5 ganger med og uten, 50% sjanse for å lykkes, men jeg bommet gitt.

Hos meg er konklusjonen at den er deffekt eller ikke har noen virkning, men den kan for all del fungere utmerket alle andre steder.
 
B

Back_Door

Gjest
Ta av det ytterste påhengte stikket (konverteren), sett det på igjen og sørg for at det er god kontakt. Dytt hele Harvesteren hardt inn i stikket og rusk gjerne litt rundt.

Dårlig kontakt er problemet med disse, i hvert fall min. Nå hadde den ikke blinket siden igår, og når jeg gjør dette så begynner den, men plutselig så faller den ut igjen. Så, min har altså ikke funktet! Nå får vi se om jeg kommer til å høre forskjell senere ikveld eller imorgen, blir spennende. Hvis dere legger hode nær til, hører dere da en svak summelyd?

Vidar_Bol, jeg er heller ikke så interessert i antall blink og sekvens, men i tilfelle Harvester så skjer det så mye rart, og i og med at jeg ikke hørte noen forskjell, ei heller så noen blink, kan mye tyde på at den heller ikke fungerte. I hvert fall med tanke på at jeg vet det er forurensing på nettet mitt.
Jeg har også hatt misstanke om dårlig kontakt i den medfølgende adapteren.
 

jane

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.06.2004
Innlegg
3.063
Antall liker
1.054
Sted
'
Jeg får den til å blinke jeg også, hurtigere blink jo mer jeg skrur dimmeren ned, med dimmeren i maks blinker det ikke i det hele tatt ( det var da synd!!).
Mulig det er synd, men det har sin forklaring ;)
En dimmer, eller faseregulator som det også kalles, virker etter det prinsippet at den leder strøm i en del av strømperioden. For å få til dette må den aktiveres (begynne å lede) et eller annet sted i løpet av perioden. Står den på fullt leder den hele perioden og switchingen foregår rundt 0 volt, skal den regulere ned til halv effekt switcher den hvor amplituden på nettspenningen er høyest, altså koples lasten inn ved maks spenning. Dette skjer 100 ganger i sekundet.





Den steile flanken som er resultat av innswitching genererer et helt spekter av støy. Amplituden er avhengig av hvor dette skjer i perioden.

Jan E Veiset
 

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Innlegg
6.388
Antall liker
389
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
He he he he!!! ...KW, har jeg missforstått meningen med denne dingsen? Er det VM i blåblink? Knapt nok bare et par som mener noe om lyden, dere andre er opptatt av å få den til å blinke. Jeg får den til å blinke jeg også, hurtigere blink jo mer jeg skrur dimmeren ned, med dimmeren i maks blinker det ikke i det hele tatt ( det var da synd!!). Den andre dimmeren som står i samme panelet som styrer en lavvolttrafo, da blinker det IKKE!! Jeg har forresten blitt lei allerede, pakket den pent inn og vil frigi den til det sultne marked.
Hei!
Jeg får si til deg som jeg har sagt til om.s. les hva jeg har skrevet om denne i denne tråden.
Han gjorde det , det burde du også!
Dersom den fungerer (altså er i orden) og den ikke blinker i det hele tatt så kan hende at det ikke er noen vits i noen form for filtrering i det hele tatt.
Det kan jo sannsynligvis (etter min mening) ikke bli bedre lyd av at den blinker, enn at den ikke blinker under forutsetning av at den er i orden.
Jeg har videre sagt at kanskje ikke alle vil evne å høre noen lydmessig forbedring, dersom en ikke gjør det så selg den.
Det trenger ikke være ensbetydende med at den ikke har et lydforbedrende potensial, vi hører og oppfatter forskjellig.
Jeg kommer til å beholde min helt uavhengig om jeg eventuelt kunne klare å høre forskjell i en blindtest eller ikke.
800.- for noe jeg har tro på er lydforbedrende er smådrops for meg opp mot "sjeleroen" det bare er å vite at den (om det så skulle være av svært liten lydmessig forbedring) at det er en av mange små bekker
som gjør en stor å (som det heter ;) )
Flerfoldige tusenlapper derimot vil jeg heretter gjerne ha en overbevisning om nytteverdien av.
Her sier jeg som om.s den utfører antagelig ikke "mirakler" aleine.
Tror neppe PS Audio ville sette en person i jobb i over et år for å utvikle noe (til under tusenlappen) som ville gjort alle de andre strømproduktene deres overflødige.
Derfor vil jeg her komme med et spørmål (til alle):
Finnes det forskjellige typer strømstøy som eventuelt ikke kan fanges opp av denne NS?
Igår blunket den ikke på ettermiddagen (i stua) , da jeg kom hjem fra jobb ved 2215 tiden så blunket den, til opplysning, det var fest/besøk i alle av de tre nærmeste husene.

Mvh.KW som aldri kun vil bruke NS aleine ;)
 

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Innlegg
6.388
Antall liker
389
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Mulig det er synd, men det har sin forklaring ;)
En dimmer, eller faseregulator som det også kalles, virker etter det prinsippet at den leder strøm i en del av strømperioden. For å få til dette må den aktiveres (begynne å lede) et eller annet sted i løpet av perioden. Står den på fullt leder den hele perioden og switchingen foregår rundt 0 volt, skal den regulere ned til halv effekt switcher den hvor amplituden på nettspenningen er høyest, altså koples lasten inn ved maks spenning. Dette skjer 100 ganger i sekundet.





Den steile flanken som er resultat av innswitching genererer et helt spekter av støy. Amplituden er avhengig av hvor dette skjer i perioden.

Jan E Veiset
Hei!
Jeg kan i denne sammenheng (altså om dimmere) fortelle at jeg kan høre svak during fra lyspærene når jeg dimmer ned til svakest mulig lysgivning.
Noe som kanskje ? er en forklaring på hvorfor NS blunker oftere på neddimmet enn fullt lys, som Vidar omtaler.

Mvh.KW
 
Topp Bunn