Billig og best strøm....

O

om.s

Gjest
dette blir bare rarer og rarer.
min NH virka ikke så jeg var nede hos morten og bytta til ny. da jeg kom hjem funka den med en gang. den støya faktisk litt (lyd altså, lav summing), men etter noen minutter ble alt stille og etter det har den ikke blinka heller.
dreper jeg de? er det noe med strømmen? hæ?
Som tidligere nevnt, prøv å stte på ett musikkstykke du kjenner godt, spill halvestykket, sett i el ta ut NH (hva du foretrekker) og spill samme stykket om igjen, mine to hamstere ligger stille til noen minutter etter at jeg har begynt å spille, da våkner de litt til liv, hvor mye el lite de blinker er variabelt, og for meg, relativt uinteressant, dette har jeg ikke noe belegg for å si. men bare mener noe om, eller så spiller placeboén meg ett hyggelig puss, men jeg tror de hjelper også når ikke de blinker.

Ett lite tips er å forsøke å glemme blinkingen og prøv ut den eventuelle lydmessige forbedringen, og få gjerne noen å hjelpe deg med å ta den ut sette den inn mens du sitter i sweet spotén....

mvh
 

Brianh

Bransjeaktør
Ble medlem
09.02.2005
Innlegg
371
Antall liker
32
Torget vurderinger
1
dette blir bare rarer og rarer.
min NH virka ikke så jeg var nede hos morten og bytta til ny. da jeg kom hjem funka den med en gang. den støya faktisk litt (lyd altså, lav summing), men etter noen minutter ble alt stille og etter det har den ikke blinka heller.
dreper jeg de? er det noe med strømmen? hæ?
Kan jo være at du ikke har noe særlig støy på nettet ditt. Min blinker kun når jeg har aktivert en eller flere lysdimmere. Den reagerer ikke på noe annet hos meg. Dvs hvis ikke jeg hadde hatt lysdimmere så hadde den alltid vært slukket og jeg hadde kanskje trodd at den ikke virket. Forøvrig så er jo dette en smart liten sak. Om den dreper støy eller ikke er sikkert en diskusjonsak men at den reagerer og detekterer støykilder er det ingen tvil om....hvilket annet utstyr er i stand til det ?min blir ikke til salgs ;)
 

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Innlegg
4.634
Antall liker
1.148
Torget vurderinger
7
Hvor lang innspillingstid trenger noise harvesteren da? ;D ;D
Fikk ikkeno gøy resultat med min jeg. Den blinket som besatt, men lyden hørte jeg lite forandring på desverre.
Men men, så var de pengene spart. (eller rettere sagt, omplassert ;D )
 

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Innlegg
6.388
Antall liker
389
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Hvor lang innspillingstid trenger noise harvesteren da? ;D ;D
Fikk ikkeno gøy resultat med min jeg. Den blinket som besatt, men lyden hørte jeg lite forandring på desverre.
Men men, så var de pengene spart. (eller rettere sagt, omplassert ;D )
Du bør nok ha 2 stykker antar jeg.
Det kan virke som bare en hamster hos deg ikke klarer å ta unna alt (fort nok) ;D
Mvh.KW
 
O

om.s

Gjest
Hvor lang innspillingstid trenger noise harvesteren da? ;D ;D
Fikk ikkeno gøy resultat med min jeg. Den blinket som besatt, men lyden hørte jeg lite forandring på desverre.
Men men, så var de pengene spart. (eller rettere sagt, omplassert ;D )
Du var for kjapp!! ;) ....

mvh
 

Brianh

Bransjeaktør
Ble medlem
09.02.2005
Innlegg
371
Antall liker
32
Torget vurderinger
1
Hvor lang innspillingstid trenger noise harvesteren da? ;D ;D
Fikk ikkeno gøy resultat med min jeg. Den blinket som besatt, men lyden hørte jeg lite forandring på desverre.
Men men, så var de pengene spart. (eller rettere sagt, omplassert ;D )
Men er ikke det sunt da ? Blir jo som med kabler og annet det. Er ikke noen vits å sitte på noe som virker hos andre men som du ikke finner har noen effekt hos deg. Koster jo nok som den gjør denne hobbyen om ikke man skal ha ting bare for syns skyld.
 

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Innlegg
4.634
Antall liker
1.148
Torget vurderinger
7
Du bør nok ha 2 stykker antar jeg.
Det kan virke som bare en hamster hos deg ikke klarer å ta unna alt (fort nok) ;D
Mvh.KW
Godt poeng som jeg så absolutt burde ha tenkt på selv. Får teste de igjen senere engang. Akkurat nå går alle pengene jeg kan avse til akustikken.
Kanskje ville forskjellene blitt mer tydelig med noen gode nettkabler?! Bruker bare orginal kablene nå.
 
O

om.s

Gjest
Godt poeng som jeg så absolutt burde ha tenkt på selv. Får teste de igjen senere engang. Akkurat nå går alle pengene jeg kan avse til akustikken.
Kanskje ville forskjellene blitt mer tydelig med noen gode nettkabler?! Bruker bare orginal kablene nå.
Dette provoserer sikkert noen, men jeg hevder at den dyreste strømkabelen er den medfølgende, den forsøpler utstyret så mye at du ikke vet hva godt det er å hente i komponentet med en anstendig strømkabel....

mvh
 

Brianh

Bransjeaktør
Ble medlem
09.02.2005
Innlegg
371
Antall liker
32
Torget vurderinger
1
Dette provoserer sikkert noen, men jeg hevder at den dyreste strømkabelen er den medfølgende, den forsøpler utstyret så mye at du ikke vet hva godt det er å hente i komponentet med en anstendig strømkabel....

mvh
Her er jeg helt enig med deg. Dette burde ikke provosere noen. Dette er fakta...
Dessuten så kan ikke NH gjøre gull av gråstein men er heller et bra supplement i et allerede bra anlegg.
 

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Innlegg
4.634
Antall liker
1.148
Torget vurderinger
7
Da stikker jeg å kjøper et par meter furutech om litt. Skal utforske strøm litt etterhvert.
 
O

om.s

Gjest
Her er jeg helt enig med deg. Dette burde ikke provosere noen.  Dette er fakta...
Dessuten så kan ikke NH gjøre gull av gråstein men er heller et bra supplement i et allerede bra anlegg.
Mitt/mine poeng også....

mvh
 

Rockefoten

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.09.2003
Innlegg
721
Antall liker
31
Torget vurderinger
2
fortsetter å mase litt om min dings. er det ikke rart at den blinka som besatt da jeg fikk den, men ikke gjør det med samme behandling nå?

klarer noen andre å høre om den lager lyd? brummer litt? tipper man ikke kan være for gammel siden lyden er ganske høyfrekvent...
 
O

om.s

Gjest
fortsetter å mase litt om min dings. er det ikke rart at den blinka som besatt da jeg fikk den, men ikke gjør det med samme behandling nå?

klarer noen andre å høre om den lager lyd? brummer litt? tipper man ikke kan være for gammel siden lyden er ganske høyfrekvent...
Synes også det er merkelig at den lager lyd, det skulle vel ikke være slik at du har fått to som ikke funker?..

mvh
 

Rockefoten

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.09.2003
Innlegg
721
Antall liker
31
Torget vurderinger
2
den funka jo litt... jaja. får snakke med morten igjen
 
O

om.s

Gjest
den funka jo litt... jaja. får snakke med morten igjen
Jeg tror mange legger for mye vekt på blinkingen, prøv som nevnt tidligere heller å spore om det er noen lydmessig gevinst å hente, prøv slik jeg tidligere har beskrevet.
Mine to blinker heller ikke noenting i øyeblikket, jeg har huset for meg selv og fri i regnet så det spilles ganske friskt her hjemme nå, men som også antydet tidligere uten noe belegg, så tror jeg også at disse funker på en måte, selv uten blinkingen...

mvh
 

Berg

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2003
Innlegg
1.039
Antall liker
1
Thorsten Loesch har skrevet litt om noe som jeg tror er i samme gata her: http://www.tnt-audio.com/clinica/mains_e.html
Også et skjema for de som vil lage selv en lignende sak. No offence til noize harvester og prisen den koster, det er tross alt snakk om nettstrøm og ikke alle vil leke med sånt på egenhånd så. Foresten link til en intressant artikkel angående strøm og strømkabler også der.
 
O

om.s

Gjest
Det er morsomt når man får visse ting bekreftet, hadde besøk av en HiFi interessert kompis som legger sin hovedvekt på det musikalske.
Litt utover lørdags kvelden satt vi der og lyttet og man fikk ideen om å sjekke ut disse hamsterene på ham.
Som sagt så gjort, han ble bedt om å lukke øynene og si ifra om han registrerte noen forandringer underveis, og riktig nok, etter å spillt en liten stund på en gitt låt satte jeg inn hamsterene, og det var samme effekt jeg selv opplevde, mer artikulert og kraftig bass, bedre ambient osv....
Neste gang tar jeg med meg en hjem til ham for en høyst uvitenskapelig test....

mvh
 

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Innlegg
11.428
Antall liker
25.882
Torget vurderinger
24
fortsetter å mase litt om min dings. er det ikke rart at den blinka som besatt da jeg fikk den, men ikke gjør det med samme behandling nå?

klarer noen andre å høre om den lager lyd? brummer litt? tipper man ikke kan være for gammel siden lyden er ganske høyfrekvent...

Jeg har sammenfallende opplevelse Rockefoten. Min blinket som besatt. Nå er den rolig det meste av tiden, men av og til går den bananas og blinker som besatt, så er den helt rolig igjen. Av og til blinker den jevnt og trutt (2.-4. sekund). Jeg tar dette som et tegn på at strømmen hos meg faktisk ikke er så verst det meste av tiden.

Jeg trodde en stund at min var deffekt, men det er flere som har liknende erfaringer så det er kanskje slik den funker? JEG har ikke klart å høre noen forskjell hos MEG, men det nevnes at den heller ikke blinket på tidspunktet jeg ABX-testet. Nå står den bare i og jeg tenker i og for seg ikke så mye på den.
 

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Innlegg
3.228
Antall liker
422
Sted
Sola
Og i dag kom min hamster, etter å ha vært på tur rundt med eminente posten fra NAT og til meg et par ganger...

Og i dette gamle huset skal jeg si det blir lysshow! ;D
Tror jeg har plassert den fornuftig, men den har å drive med...og jeg syntes faktisk jeg kan høre forskjell, spesielt støygulv og lavnivå detaljer men også generelt mer peppy i transienter. Men jeg burde nok hatt 20-30 stykker skulle det monnet i denne kåken ;D Fascinerende produkt...

O.
 

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
5.636
Antall liker
394
Jeg avskrev dette som bambus fra dag en, men så feil kan man altså ta.
Leste akkurat fidelty nå, og denne høster'n rydder visst skikkelig opp.

Har du sidrompa bass strammer den opp der, har du dårlig stemmeplassering ordner den det også.

Pluss en hel del andre "ting" den ordner også.
 

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Innlegg
11.428
Antall liker
25.882
Torget vurderinger
24
Hvordan funker den hos deg el-mariachi?
 

niels

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.10.2002
Innlegg
3.951
Antall liker
1.286
Sted
Nadadouro, Portugal
Vel, stak innom Morten idag og fik en hamster, etter en liten sykkeltur var jeg hjemme og hamsteren skulle ha mat, så den blev plugget i den sidste kontakten før stereoen.
Kan bare melde at vi har Norges reneste strøm på Majorstuen ! ;D
Ikke et blink, ingenting. Slår man gulvlampen på, denne har dimmer, da blinker den dog.
Har ikke prøvd vaskemaskin osv. endda, men pc osv sjenerer den ikke.
Har ikke gjort noen lytteprøver endda, tror ikke jeg hører forskjell, men, skal dog her en dag ta hodetelefoner på og da plugge den inn og ut og se...
 

niels

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.10.2002
Innlegg
3.951
Antall liker
1.286
Sted
Nadadouro, Portugal
Litt samme erfaring som Fosse. Min blinket nesten ikke da jeg satt den i. Om kvelden satte jeg den i siste forgrening før forsterker, cd og Stax´en. I denne forgrening får plasmaen strøm først. Her blinket den ca. hvert 5 sekund, dvs plasmaen sikkert sender noe retur.
Satte den tilbake i siste støpsel før stereoen da, her får den ene ML strøm fra også. Her har den da sittet siden. Den blinket litt i formiddag men ellers har den vært tavs hele dagen. Her i kveld har den blinket ca. hvert 5-10 sekund igjen.
Nuvel, bare litt statistikk.....
Ellers kan jeg ikke høre forskjell om den er i eller ikke, prøvde med hodetelefonerne....
 

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Innlegg
6.388
Antall liker
389
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Litt samme erfaring som Fosse. Min blinket nesten ikke da jeg satt den i. Om kvelden satte jeg den i siste forgrening før forsterker, cd og Stax´en. I denne forgrening får plasmaen strøm først. Her blinket den ca. hvert 5 sekund, dvs plasmaen sikkert sender noe retur.
Satte den tilbake i siste støpsel før stereoen da, her får den ene ML strøm fra også. Her har den da sittet siden. Den blinket litt i formiddag men ellers har den vært tavs hele dagen. Her i kveld har den blinket ca. hvert 5-10 sekund igjen.
Nuvel, bare litt statistikk.....
Ellers kan jeg ikke høre forskjell om den er i eller ikke, prøvde med hodetelefonerne....
Hei!
Enkelte dager og tider så blinker den knapt i det hele tatt.
Akkurat nå kl.0245 natt til søndag så blinker den som et helvete, ca. 3 ganger i sekundet ( i stua og ingen ting står på) så dette kommer mest sannsynlig "utenfra", stor trafikk på nettet p.g.a. oppvarming?
Samme i kjellerrommet/lytterommet og egen kurs.
Det står jo på noen komponenter bl.a. i stand by i begge rommene, men de står også på i de tilfellene hvor det ikke blinker i det hele tatt.
Mvh.KW
 
O

om.s

Gjest
Apropo blinking, her hjemme blinker den mest når alle naboene er hjemme (selvsagt) og vrir på komfyren etter 17 om hverdagen.
I helgene gidder jeg ikke lete noe mønster, den blinker til og fra gjennom hele døgnet.

Men funker? JA!! :D ;D ....

mvh
 
O

om.s

Gjest
Jeg kjører litt videre på denne tråden, den var min første kanal for opplevelsene med NH, her blinker de som attan ikveld har spillt noen cd/lp ikveld og jeg kan ikke sluttes å undre over de som ikke vil/klarer å teste ut dette lille selv, jeg mener , her sitter man ofye med anlegg til til ti kanskje hundre tusner av kroner og synes 1K er mye i den sammenhengen, smalhans, kjipinger, gjerrigknarker og sterkere ord bare veller frem når det skal beskrives, og det ofte uten SELV HA PRØVD OM DET HAR NOEN EFFEKT, hjemme...

mvh
 

Multikanal

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.02.2004
Innlegg
1.476
Antall liker
895
Sted
Nordfjordeid
Torget vurderinger
1
Hei
Hadde ikke tenkt å skrive noe i denne tråden,får vel bare drit
fordi anlegget mitt ikke er bra nok til å høre at NH fungerer! 8)
Kjøpte en 5-pack NH før det var noen tråder om det her på forumet,og undret meg lenge hvorfor ingen andre hadde opplevd effekten av disse.Spiller mye multikanalsmusikk så
tenkte at 5 stk. passet bra.Alle mine blinker i større eller mindre grad hele tiden.Har aldri hatt ett så "stille" anlegg noengang.Ryddet bra opp i bassen i tillegg.

MVH
 

ml_27.5

Hi-Fi interessert
Ble medlem
17.11.2006
Innlegg
73
Antall liker
1
Hva med å sørge for at hele strømlinjen fra sikringskap til komponenter er stabil og beskyttet fra støy?
Vel, det er jo mye mer arbeid og koster mye mer enn NH. Hmmm, det lettest er jo det beste, eller?
 
O

om.s

Gjest
Hva med å sørge for at hele strømlinjen fra sikringskap til komponenter er stabil og beskyttet fra støy?
Vel, det er jo mye mer arbeid og koster mye mer enn NH. Hmmm, det lettest er jo det beste, eller?
Det er allerede gjort, egen kurs, eget filter +NH, det merkelige om du leser min kommentar i første posten her, jeg trodde jeg hadde det med strøm på stell, men....

mvh
 

ml_27.5

Hi-Fi interessert
Ble medlem
17.11.2006
Innlegg
73
Antall liker
1
Det er allerede gjort, egen kurs, eget filter +NH, det merkelige om du leser min kommentar i første posten her, jeg trodde jeg hadde det med strøm på stell, men....

mvh
Vel jeg har flere ganger trodd at jeg hadde strømmen under kontroll, men akk hver gang har jeg blitt skjøvet videre og videre og....
Strømmen er et evig problem som jeg aldri tror jeg kommer til å bli ferdig med. Men jeg føler det likevel er riktig å konsentrere seg om støm-kjeden direkte.
 
O

om.s

Gjest
Vel jeg har flere ganger trodd at jeg hadde strømmen under kontroll, men akk hver gang har jeg blitt skjøvet videre og videre og....
Strømmen er et evig problem som jeg aldri tror jeg kommer til å bli ferdig med. Men jeg føler det likevel er riktig å konsentrere seg om støm-kjeden direkte.
Det jeg skal gjøre en dag her hjemme med strømmen når det byr seg, er å bytte fra 2,5 til 4 mm2 på den allerede dedikerte kursen, men kan NH være med og gi av sitt lille bidrag ser jeg det som en in-direkte oppgradering av kurse, helt ok det så lenge det bidarar positivt....

mvh
 

ml_27.5

Hi-Fi interessert
Ble medlem
17.11.2006
Innlegg
73
Antall liker
1
Sysler med tanken om å bytte ut kablene som er strukket mellom sikringskap og stikkontakt punkt selv, men jeg vil ha uber kabelen fra hifi-tuning.com som er 6
kvadrat. En god elektriker som jeg har kontakt med sier det er for tykt å få inn i hylsen som er strukket i veggen.
Å legge den utenpå veggen tror jeg min mye bedre halvdel ville protestere på, dessverre. Its hard to be a hi-fi junkie!
 
D

Doxa..

Gjest
Vurderer også en ny kabel mellom sikringskap og stikkkontakt
på 4 eller kansje 6kvadrat.

Noen med erfaringet rund dette i forhold til 2,5m2 ?
 

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Innlegg
15.850
Antall liker
8.836
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
Hei!
Har ingen erfaringer selv, men kabelkostnaden er jo såpass liten at det er jo bare å legge det du greier....

Mange sverger til PR (altså solid core...), så det er sikkert ikke dumt!

Ellers kan jeg anbefale å bruke LMC kabelen kjøpt på rull - da havner den på rundt 25 kr meteren i 2,5 kvadrat, eller rett i overkant av 40,- for 4 kvadrat. Den har veldig god skjerm.

Mvh
OMF
 
D

Doxa..

Gjest
ja det er vel like greit og montere en 4 kvadrat`s med en gang.
 
O

om.s

Gjest
Noen som kan tips meg om noen forretninger som selger PS NH i Oslo?, fikk forespörselen fra en Svenske på ett annet forum som holder til i närheten av Oslo, tips tas imot med takk!...

mvh
 

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Innlegg
6.388
Antall liker
389
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Noen som kan tips meg om noen forretninger som selger PS NH i Oslo?, fikk forespörselen fra en Svenske på ett annet forum som holder til i närheten av Oslo, tips tas imot med takk!...

mvh
Hei om.s!
Norsk Audio Teknikk (NAT)
Mvh,KW
 
Topp Bunn