Billig og best strøm....

O

om.s

Gjest
Jeg kjøpte den siste ;D ;D
Kan den brukes sammen med isotec minisub forresten?
Jeg bruker den sammen med Richard Gray Power Company 1200C, ikke direkte i strömfilteret men i stikket ved siden av, og det fungerer helt utmerket ;D
En annen kurios morsomhet er jo at man med den lille lysende dioden kan fölge med når på dögnet det er mest stöy på nettet, sånn helt uvitenskapelig selvsagt ;)
Funker den bra for pengene syns du Thomand?

mvh
 

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Innlegg
4.634
Antall liker
1.148
Torget vurderinger
7
Har ikke fått den enda. Bestillte per tlf. Skulle sendes så fort pengene stod på konto, så med litt flaks har jeg den i slutten av uka. GLEEEEEEEEDER meg. Strømmen er så jævlig her hjemme at det til tider ikke går an å høre på musikk. (Litt overdrevent, men allikevel) Akkurat nå funker det som faen. Var så voldsomt fornøyd i dag. ;D
 
O

om.s

Gjest
Men, blinker den når det er mye støy på nettet...stereo'n..
Det gjör den, og noen strobe er det ikke, men dekk over med ett eller annet om du finner den sjenerende.
Selv synes jeg det er litt morsomt å observere rytmen på nettstöyen, bare sånn for moro..

mvh
 
O

om.s

Gjest
Akkurat nå funker det som faen. Var så voldsomt fornøyd i dag. ;D
Det var jeg også i helgen, og enda mer når denne lille dingsen ble satt i kontakten ;D ;D ;D

Har ett rett bra tunet anlegg med relativt god koll på elén men som sagt! ;D

mvh
 

musicman

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.08.2005
Innlegg
3.438
Antall liker
2.071
Sted
Ålesund
Torget vurderinger
1
I følge gutta på Golden Age Music- Norge, håpte de å få inn ny forsyning i løpet av uka. Så da er den kanskje i "kassa" i løpet av neste uke en gang.

mvh
 
B

Back_Door

Gjest
Da har også jeg bestilt!
Så får vi se om den klarer å fjerne lyden av støvsugeren fra intercom-anlegget ;D
 

ayaboh

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.11.2005
Innlegg
1.690
Antall liker
7
Jeg bruker den sammen med Richard Gray Power Company 1200C, ikke direkte i strömfilteret men i stikket ved siden av, og det fungerer helt utmerket ;D
mvh
Hva gjør denne som RGPC'en ikke gjør? Har prøvd en av disse uten å like det jeg hørte. Jeg har faktisk ikke likt noen av strømfiltrene jeg har prøvd. Hvis denne lysdiodesaken skal ha noen effekt må den vel påvirke lyden på en eller annen måte. Eller hur?
 
O

om.s

Gjest
Hva gjør denne som RGPC'en ikke gjør? Har prøvd en av disse uten å like det jeg hørte. Jeg har faktisk ikke likt noen av strømfiltrene jeg har prøvd. Hvis denne lysdiodesaken skal ha noen effekt må den vel påvirke lyden på en eller annen måte. Eller hur?
Ja du det var ett godt spm, RGPCén funker som ett xtra "kraftverk" på kursen den tilkoblet, og er det eneste av de filterene jeg testet "seriöst" for ca 1,5-2 år siden som jeg valgte å ble sittende igjen med, det var da en relativt stiv investering, som for meg er/var verdt det.
Det er vel ikke lysdioden iseg selv som gir den forbedrede virkningen, dette kan du lese litt mer om i linken tidligere i denne tråden, det er det "absorberte/höstede" stöyen/energien den omgjör om til lys.

Som også nevnt tidligere, gidder jeg ikke male ut om de forskjellene jeg opplevde, men det var forbedring nesten på ALT, bedre topp bedre bunn, feitere mellomtone osv....
Og for disse pengene (890,- Sek) er dette en nesten gratis oppgradering som ville ha kostet meg tusenvis av kroner i feks komponent el kabel oppgraderinger....
Og dette, er det viktige for meg her!!

mvh
 

GFE

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.09.2003
Innlegg
830
Antall liker
3
Ja du det var ett godt spm, RGPCén funker som ett xtra "kraftverk" på kursen den tilkoblet,  og er det eneste av de filterene jeg testet "seriöst" for ca 1,5-2 år siden som jeg valgte å ble sittende igjen med, det var da en relativt stiv investering, som for meg er/var verdt det.
Det er vel ikke lysdioden iseg selv som gir den forbedrede virkningen, dette kan du lese litt mer om i linken tidligere i denne tråden, det er det "absorberte/höstede" stöyen/energien den omgjör om til lys.

Som også nevnt tidligere, gidder jeg ikke male ut om de forskjellene jeg opplevde, men det var forbedring nesten på ALT, bedre topp bedre bunn, feitere mellomtone osv....
Og for disse pengene (890,- Sek) er dette en nesten gratis oppgradering som ville ha kostet meg tusenvis av kroner i feks komponent el kabel oppgraderinger....
Og dette, er det viktige for meg her!!

mvh
Hei,

Du har overbevist meg ;D, så det blir vel snart et lite innkjøp til.

Mvh
Geir :)
 
O

om.s

Gjest
Hei,

Du har overbevist meg ;D, så det blir vel snart et lite innkjøp til.

Mvh
Geir :)
Hyggelig! ;D men föler alikevel for å minne om at dette var forbedringer som ble oppnådd hjemme hos meg, "behovet" for denne lille dingsen kan jo variere litt, men ser du har ett seriöst oppsett og kan denne lille dingsen bidra til litt forbedring så er jo det positivt.....

mvh
 

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Innlegg
6.388
Antall liker
389
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Hei!
Golden Age har vel nå butikk/kontor(?) i Kongensgate i Oslo.
Sjekket nå og det ser ut til at de har en avdeling i Kongensgate 16.
Hvorvidt en kan handle der vet jeg ikke, men NAT står oppført som "återforseljare" i Oslo og Tonart i Trondheim og Emtech på Gjøvik.


Mvh.KW
Hei!
Var innom Kongensgate 16 for en time siden.
Kun en lapp på døra om at de var flyttet,samt telefonnummer.
De har flyttet til Sarpsborg.

Forøvrig flere nyheter fra PS Audio.
Noise Harvester er utsolgt (visstnok over hele fjæla, men nye kommer snart)
Mvh.KW
 
B

Back_Door

Gjest
Jeg kjøpte den siste fra Emtech i går. Dersom dette var humbug, ville nok salget stoppet opp tidligere ::)
Hadde uansett vært interessant å høre hvordan vitenskapen,(dvs Løkken & co) ser på denne?
 

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
5.636
Antall liker
394
Noen som føler for å forklare hva denne saken gjør i praksis?
 
K

kbwh

Gjest
Var det ikke en rasende festlig tråd om disse støyhøsterne på Tech-hjørnet for en tid siden?
 
O

om.s

Gjest
Var det ikke en rasende festlig tråd om disse støyhøsterne på Tech-hjørnet for en tid siden?
Fant en tråd med 4 svar og 124 leste, om det var den du mente?...

mvh
 
K

kbwh

Gjest
Nå er det 125 leste. Var nok den. Den tekniske forklaringen er grei.
Dersom det er en hørbar forskjell med og uten produktet undres jeg over kvaliteten på strømforsyningene i dyr hifi. Men det kommer vel ikke overraskende?
 
O

om.s

Gjest
Nå er det 125 leste. Var nok den. Den tekniske forklaringen er grei.
Dersom det er en hørbar forskjell med og uten produktet undres jeg over kvaliteten på strømforsyningene i dyr hifi. Men det kommer vel ikke overraskende?
Les mitt første innlegg i denne tråden, jo det kom overraskende! :)

mvh
 
B

Back_Door

Gjest
Om dette fungerer etter hensikten, vil det ikke redusere behovet for nettfilter? Uten nettfilter har det kanskje større hensikt å montere flere av disse?
 
O

om.s

Gjest
Om dette fungerer etter hensikten, vil det ikke redusere behovet for nettfilter?  Uten nettfilter har det kanskje større hensikt å montere flere av disse?
Husker jeg rett fra reklamen funker det godt sammen med nettfilter, jeg tror ikke det vil kunne gjøre den samme jobben som feks min RGPC gjør, men denne dingsen setter den berømte prikken....

mvh
 
B

Back_Door

Gjest
Husker jeg rett fra reklamen funker det godt sammen med nettfilter, jeg tror ikke det vil kunne gjøre den samme jobben som feks min RGPC gjør, men denne dingsen setter den berømte prikken....

mvh
Et nettfilter isolerer støyen fra ditt utstyr. Denne dingsen fjerner støyen før den kommer til filteret. I teorien bør da event. flere av disse gjøre filter overflødig?
 
O

om.s

Gjest
Et nettfilter isolerer støyen fra ditt utstyr. Denne dingsen fjerner støyen før den kommer til filteret. I teorien bør da event. flere av disse gjøre filter overflødig?
Prøvde med to stk her hjemme i helgen og det var ikke noe merkbart bedre enn ett, skulle jeg derimot ta bort RGPCén ville ikke disse klart å kompensere for det den gjør, den er ikke bare ett filter, les evnt mer her om det er av interesse:

http://www.richardgrayspowercompany.com/faq/index.html

Dessverre synes ikke denne dingsen ene alene å være snarveien til HiFi nirvana, men den kan gi ett betydelig bidrag på veien....

mvh
 
O

om.s

Gjest
Tok syretesten idag!, tok bort noise harvesterén og skulle sjekke om dette var noe man falt for første gangen man testet dette, men etter etter ett par låter satte jeg inn den igjen, klisjeen om møkkete kontra rene vinduer står veldig klart for meg, "say no more" anbefalingen er ikke overdrevet.....

mvh
 

musicman

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.08.2005
Innlegg
3.438
Antall liker
2.071
Sted
Ålesund
Torget vurderinger
1
Syntes du oppgraderingen med harvesteren var like lett å høre som degraderingen etter at du koblet den vekk?

Har personlig lettere for å legge merke til degraderinger i anlegget enn oppgraderinger.

mvh
 
O

om.s

Gjest
Syntes du oppgraderingen med harvesteren var like lett å høre som degraderingen etter at du koblet den vekk?

Har personlig lettere for å legge merke til degraderinger i anlegget enn oppgraderinger.

mvh
For å si det enkelt, denne kommer ikke til å forlate mitt oppsett, det er en rimelig og meget god oppgradering her hjemme, selv er det slik som hos deg, savnes det etter at det er fjernet, så er det ett kvalitets stempel i seg selv...

mvh
 

musicman

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.08.2005
Innlegg
3.438
Antall liker
2.071
Sted
Ålesund
Torget vurderinger
1
For å si det enkelt, denne kommer ikke til å forlate mitt oppsett, det er en rimelig og meget god oppgradering her hjemme, selv er det slik som hos deg, savnes det etter at det er fjernet, så er det ett kvalitets stempel i seg selv...

mvh
Jepp, enig.

Da er det bare å smøre seg med tålmodighet, den er bestillt og betalt for noen dager siden.

mvh
 
B

Back_Door

Gjest
Fikk min før helgen. Har gjort noen tester, som virker litt merkelig.
Når jeg vrir på en lysdimmer, blinker den kontinuerlig. Dette virker m.a.o. logisk.
Prøvde nettopp å sette den i en kontakt ved siden av en kontakt der en intercom-unit står. Kobler så støvsuger i en annen kontakt i et annet rom. Støyen slår inn i intercom-uniten på spesielt kanal "B". (Er tre kanaler) Det rare er at når "Noise Harvester" kobles inn, øker støyen i høyttaleren til intercom-uniten ??? ::) Kan noen forklare meg hva dette skyldes??
 
O

om.s

Gjest
Fikk min før helgen. Har gjort noen tester, som virker litt merkelig.
Når jeg vrir på en lysdimmer, blinker den kontinuerlig. Dette virker m.a.o. logisk.
Prøvde nettopp å sette den i en kontakt ved siden av en kontakt der en intercom-unit står. Kobler så støvsuger i en annen kontakt i et annet rom. Støyen slår inn i intercom-uniten på spesielt kanal "B". (Er tre kanaler) Det rare er at når "Noise Harvester" kobles inn, øker støyen i høyttaleren til intercom-uniten ??? ::) Kan noen forklare meg hva dette skyldes??
Kjenner ikke problemet du beskriver her, men jeg vet at de anbefaler opptil flere avhengig av mengden/typen støy, slik du beskriver det her vil det nok være i meste laget å la kun en ordne alt av støy, som nevnt er denne ikke gratis billeten til HiFi Nirvana, men den kan være ett lite bidrag på veien....
Muligens skyldes det gode resultatet her hjemme med bare en NH at jeg har RGPC og egen kurs til stereon...

mvh
 
S

slowmotion

Gjest
Totalt uinteressant! dette var i første hånd ett tips til de som var interessert i en forbedring for en direkte billig penge, men så er det hele jo ganske typisk!, se heller på hva du kunne  spart på evnt oppgraderinger med denne lille dingsen istedenfor, men så er det er jo relativt typisk "hfs Norskt" å "se" det negative først...

mvh

Sunn skepsis, unge mann......

;)
 
B

Back_Door

Gjest
Kjenner ikke problemet du beskriver her, men jeg vet at de anbefaler opptil flere avhengig av mengden/typen støy, slik du beskriver det her vil det nok være i meste laget å la kun en ordne alt av støy, som nevnt er denne ikke gratis billeten til HiFi Nirvana, men den kan være ett lite bidrag på veien....
Muligens skyldes det gode resultatet her hjemme med bare en NH at jeg har RGPC og egen kurs til stereon...

mvh
Er helt enig i at i mitt eksempel blir det i meste laget med kun en.
Poenget mitt var dog at jeg fikk MER støy når jeg koblet denne saken inn ved siden av intercom. Det virker da slettes ikke logisk?
 
O

om.s

Gjest
Er helt enig i at i mitt eksempel blir det i meste laget med kun en.
Poenget mitt var dog at jeg fikk MER støy når jeg koblet denne saken inn ved siden av intercom. Det virker da slettes ikke logisk?
Dessverre, men en mail til PS Audio el Golden Age Music kan kanskje bringe litt klarhet...

mvh
 

svale

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.08.2002
Innlegg
296
Antall liker
114
Hva er prisen på Noise Harvester hos Golden Age Music?
 
Topp Bunn