Digitale avspillere Billig DAC

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • vidarje

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2009
    Innlegg
    5.393
    Antall liker
    3.577
    Sted
    Rasta
    Torget vurderinger
    1
    Fikk hentet min på posten i går :) Fikk tid til en kjapp prøvelytt i går kveld og ble positivt overasket. Jeg likte godt diskanten, god oppløsning og lettflytende. Mellomtonen virket nøytral, men bassen var litt slapp? Ser at flere skriver at bassen kommer, så jeg får vente litt med kritikk. For ca 300,- inkl frakt kan ikke dett være annet en et røverkjøp ;D
    Jeg fikk med et 12V trafo med Europlugg, DAC'n er bare lunken etter å ha stått på i natt.

    Vidar
     

    DIY_dude

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.01.2007
    Innlegg
    1.313
    Antall liker
    67
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    8
    ardilla skrev:
    For de som er interessert i en litt dyrere, og bedre bygget NOS dac, er Metrum verdt å sjekke ut. Jeg har Quad Dacen - dan har samme klangkarakter som Musen - men jeg har ikke a/b-et dem (burde vel det, egentlig)
    Spennende konsept å bruke industrielle R-2R chiper til å lage en dac uten utgangstrinn! Skulle gjerne likt å prøve en sånn en. Synd at ikke er blitt standard med I2s input. Jeg har ingen kilder med spdif-utgang. :-X
     

    vidarje

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2009
    Innlegg
    5.393
    Antall liker
    3.577
    Sted
    Rasta
    Torget vurderinger
    1
    Fikk tid til en litt mer lytting i går kveld. Jeg synes ikke den har forandret seg etter ett døgn. Den mangler fremdeles kontroll i bassen og skikkelig fokus (pin pointing) samenliknet med min Hegel. Min spekulasjon på resultatet er at min gamle Hegel er følsom for jitter (den fikk kritikk for det, ble rettet i neste versjon) og at dette først og fremst går utover oppløsning i diskanten. I Muse DAC'n sitter det, etter hva jeg har hørt, en DAC-chip som er lite følsom for jitter. Jeg bruker er billig DVD spiller som drivverk og den har sikkert "mye" jitter, så kanskje noe av forklaringen ligger der. Nå har jeg tenkt å la Muse stå på en måneds tid, så skal jeg teste igjen.

    Vidar
     

    Gjest.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.09.2006
    Innlegg
    5.741
    Antall liker
    503
    Jeg kopler den til rørpre. Den har høy inngangsimpedans, og det går bra i bassen. En buffer kan være løsningen.
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.388
    Torget vurderinger
    13
    vidarje skrev:
    Fikk hentet min på posten i går :) Fikk tid til en kjapp prøvelytt i går kveld og ble positivt overasket. Jeg likte godt diskanten, god oppløsning og lettflytende. Mellomtonen virket nøytral, men bassen var litt slapp? Ser at flere skriver at bassen kommer, så jeg får vente litt med kritikk. For ca 300,- inkl frakt kan ikke dett være annet en et røverkjøp ;D
    Jeg fikk med et 12V trafo med Europlugg, DAC'n er bare lunken etter å ha stått på i natt.

    Vidar
    Grattis ! Blir klubbkveld hos deg snart da ? ;D

    Hmm.............ingen USB inn da, kunne trengt en slik til treningsrommet men må ha USB, noen tips ?

    Den som leter han finner ;D : http://www.ebay.com/itm/MUSE-USB-DA...ltDomain_0&hash=item336a323860#ht_4953wt_1206
     

    vidarje

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2009
    Innlegg
    5.393
    Antall liker
    3.577
    Sted
    Rasta
    Torget vurderinger
    1
    Klubbkveld burde vel kunne ordnes ;) Dere har sikkert godt av litt kontraster, high end versus vintage DIY ;D
    DAC'n vil sikkert fungere supert med en USB/SPDIF overgang, men du har vel ikke treningsrom lenger, det skal jo bli lytterom :eek:

    Vidar

    johnnygrandis skrev:
    vidarje skrev:
    Fikk hentet min på posten i går :) Fikk tid til en kjapp prøvelytt i går kveld og ble positivt overasket. Jeg likte godt diskanten, god oppløsning og lettflytende. Mellomtonen virket nøytral, men bassen var litt slapp? Ser at flere skriver at bassen kommer, så jeg får vente litt med kritikk. For ca 300,- inkl frakt kan ikke dett være annet en et røverkjøp ;D
    Jeg fikk med et 12V trafo med Europlugg, DAC'n er bare lunken etter å ha stått på i natt.

    Vidar
    Grattis ! Blir klubbkveld hos deg snart da ? ;D

    Hmm.............ingen USB inn da, kunne trengt en slik til treningsrommet men må ha USB, noen tips ?

    Den som leter han finner ;D : http://www.ebay.com/itm/MUSE-USB-DA...ltDomain_0&hash=item336a323860#ht_4953wt_1206
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.388
    Torget vurderinger
    13
    vidarje skrev:
    Klubbkveld burde vel kunne ordnes ;) Dere har sikkert godt av litt kontraster, high end versus vintage DIY ;D
    DAC'n vil sikkert fungere supert med en USB/SPDIF overgang, men du har vel ikke treningsrom lenger, det skal jo bli lytterom :eek:

    Vidar

    johnnygrandis skrev:
    vidarje skrev:
    Fikk hentet min på posten i går :) Fikk tid til en kjapp prøvelytt i går kveld og ble positivt overasket. Jeg likte godt diskanten, god oppløsning og lettflytende. Mellomtonen virket nøytral, men bassen var litt slapp? Ser at flere skriver at bassen kommer, så jeg får vente litt med kritikk. For ca 300,- inkl frakt kan ikke dett være annet en et røverkjøp ;D
    Jeg fikk med et 12V trafo med Europlugg, DAC'n er bare lunken etter å ha stått på i natt.

    Vidar
    Grattis ! Blir klubbkveld hos deg snart da ? ;D

    Hmm.............ingen USB inn da, kunne trengt en slik til treningsrommet men må ha USB, noen tips ?

    Den som leter han finner ;D : http://www.ebay.com/itm/MUSE-USB-DA...ltDomain_0&hash=item336a323860#ht_4953wt_1206
    Å f.."#¤ det glemte jeg ..... ;D
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.926
    Antall liker
    8.236
    Torget vurderinger
    1
    johnnygrandis skrev:
    vidarje skrev:
    Fikk hentet min på posten i går :) Fikk tid til en kjapp prøvelytt i går kveld og ble positivt overasket. Jeg likte godt diskanten, god oppløsning og lettflytende. Mellomtonen virket nøytral, men bassen var litt slapp? Ser at flere skriver at bassen kommer, så jeg får vente litt med kritikk. For ca 300,- inkl frakt kan ikke dett være annet en et røverkjøp ;D
    Jeg fikk med et 12V trafo med Europlugg, DAC'n er bare lunken etter å ha stått på i natt.

    Vidar
    Grattis ! Blir klubbkveld hos deg snart da ? ;D

    Hmm.............ingen USB inn da, kunne trengt en slik til treningsrommet men må ha USB, noen tips ?

    Den som leter han finner ;D : http://www.ebay.com/itm/MUSE-USB-DA...ltDomain_0&hash=item336a323860#ht_4953wt_1206


    Hvor bra er denne?
     

    Vedlegg

    S

    schitzo

    Gjest
    HI-FI DIR9001+ 4X TDA1543 parallel connection NOS DAC.
    Fikk en sånn i posten i dag fra:
    http://www.ebay.com/itm/HI-FI-DIR90...s=63&clkid=2265651974574022905#ht_6367wt_1220
    Fy F... så sur jeg ble , den spilte hørbart bedre enn både Hegel HD2 og HRT streamer2 som jeg har fra før og har betalt masse for i sammenligning. Det ble mer sving og rytme i musikken , fikk mer lyst på å trampe takten hele tiden. Nydelig klang på ihvertfall mannestemmer og kassegitar var det også. Dette mente både jeg og sønnen min etter en times testing.
    Men beholder en av de USB dac,ene for HD musikk 24/96.

    Bestilte sent på kvelden den 22/8 , 23/8 kom kvittering på motatt paypal beløp og i dag lå den på postkontoret.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.926
    Antall liker
    8.236
    Torget vurderinger
    1
    Bedre enn Hegel HD2? ::)
     
    S

    schitzo

    Gjest
    Sønn min som er gitarist har akkurat hørt litt og synes det er mer naturlig kassegitarklang i muse,n. Trommene høres også mer naturlige ut og har bedre punch i følge ham som spiller selv.

    bjornh skrev:
    Bedre enn Hegel HD2? ::)
     
    S

    schitzo

    Gjest
    Nå har jeg hørt og sammenlignet noen timer til , og hegel er bedre i bassen men muse er mest musikalsk og engasjerende å høre på.
     

    FAB

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.04.2007
    Innlegg
    609
    Antall liker
    2
    bjornh skrev:
    johnnygrandis skrev:
    vidarje skrev:
    Fikk hentet min på posten i går :) Fikk tid til en kjapp prøvelytt i går kveld og ble positivt overasket. Jeg likte godt diskanten, god oppløsning og lettflytende. Mellomtonen virket nøytral, men bassen var litt slapp? Ser at flere skriver at bassen kommer, så jeg får vente litt med kritikk. For ca 300,- inkl frakt kan ikke dett være annet en et røverkjøp ;D
    Jeg fikk med et 12V trafo med Europlugg, DAC'n er bare lunken etter å ha stått på i natt.

    Vidar
    Grattis ! Blir klubbkveld hos deg snart da ? ;D

    Hmm.............ingen USB inn da, kunne trengt en slik til treningsrommet men må ha USB, noen tips ?

    Den som leter han finner ;D : http://www.ebay.com/itm/MUSE-USB-DA...ltDomain_0&hash=item336a323860#ht_4953wt_1206


    Hvor bra er denne?



    Denne usb dac`en fungerer ikke særlig bra som standalone dac. Har prøvd.
    Men er ok til en surr dig receiver. Bruker da dac`en i receiveren via en coax eller optisk kabel.

    Den har et alt for lavt gain med bare usb som power.
    Kjøp heller en som har eksternt power i tillegg.

    Denne fungerer bra: Super Pro USB DAC 707

    http://www.ebay.com/itm/New-Hifi-US...ultDomain_0&hash=item3f0d8fb6af#ht_1643wt_698

    Finnes også på http://diykits.com.hk/



     

    Gjest.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.09.2006
    Innlegg
    5.741
    Antall liker
    503
    Hvorfor er Muse mer musikalsk? Jo, fordi det er en multibit-dac. Multibit dominerte helt til ca 1991. Da kom singlebit-konvertere. Mye jippo, og keiserens nye klær. Billige å produsere, og da var bransjen med - selvfølgelig...

    Multibit-dac er alltid best. Mindre filtrering og korrekt gjengivelde i tidsdomenet. MAO: renere lyd og korrekt gjengivelse at PRAT.

    Philips fra 80-tallet ruler!!!
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.926
    Antall liker
    8.236
    Torget vurderinger
    1
    Super Pro USB DAC 707, hvor god er denne..? USB kunne vært kjekt å ha.
     
    U

    Utgatt11378

    Gjest
    Gjest skrev:
    Hvorfor er Muse mer musikalsk? Jo, fordi det er en multibit-dac. Multibit dominerte helt til ca 1991. Da kom singlebit-konvertere. Mye jippo, og keiserens nye klær. Billige å produsere, og da var bransjen med - selvfølgelig...

    Multibit-dac er alltid best. Mindre filtrering og korrekt gjengivelde i tidsdomenet. MAO: renere lyd og korrekt gjengivelse at PRAT.

    Philips fra 80-tallet ruler!!!
    Hei!

    Det er nok derfor jeg foretrekker og lytte til musikk gjennom en DCD-1560 ;D

    Tror jeg vil prøve en slik MUSE-sak ::)

    Vh

    S
     

    MonkeyCountry Audio

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.10.2002
    Innlegg
    938
    Antall liker
    100
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Hentet og koblet inn Muse dacen... på ingen måte skuffet... men bedre dårligere like god men anderledes i forhold til rett ut av squeezeboxen? tjä... ikke godt å se på de 2 minuttene jeg hadde til rådighet før klagene kom fykene fra frua;)

    Men.. kanskje litt luftigere og mer gjennomsiktig?


    MVH
     

    vidarje

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2009
    Innlegg
    5.393
    Antall liker
    3.577
    Sted
    Rasta
    Torget vurderinger
    1
    Fikk svar fra Serviceavdelingen til HiFi-Klubben om at det sitter kondensatorer på linjeinngangene på min AVR2310. Nå skal jeg fjerne de som sitter på utgangen av DAC'n for å se hva som skjer :)
    Er det noen som evnt har tips om gode kondiser til utgangen?

    Vidar
     

    Gjest.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.09.2006
    Innlegg
    5.741
    Antall liker
    503
    Sanyo OS-CON, dedikert til audio. De har "hull igjennom". Kan kjøpes billig på ebay.
     

    vidarje

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2009
    Innlegg
    5.393
    Antall liker
    3.577
    Sted
    Rasta
    Torget vurderinger
    1
    Husker du hvilken verdi det skal være?

    Vidar
     

    Gjest.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.09.2006
    Innlegg
    5.741
    Antall liker
    503
    Bruker 100uF/16volt, men jeg har brukt verdier ned til 3,3 uF. Har sett andre bruke 2 uF. Noen sverger til polypropylen av delefiltertypen. Polyester går også bra. De kresne bruker Roederstein eller Mundorf fra Dynabel.
     

    vidarje

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2009
    Innlegg
    5.393
    Antall liker
    3.577
    Sted
    Rasta
    Torget vurderinger
    1
    Gjest skrev:
    Bruker 100uF/16volt, men jeg har brukt verdier ned til 3,3 uF. Har sett andre bruke 2 uF. Noen sverger til polypropylen av delefiltertypen. Polyester går også bra. De kresne bruker Roederstein eller Mundorf fra Dynabel.
    Takk for svar!
    Tok frem loddebolten og bypassed kondensatoren forrige dagen :) Jeg fikk litt tid i går kveld/natt til å høre på resultatet, at en kondis skal ha så mye å si overrasket meg stort ??? Lydbildet åpnet seg, instrumentene satt som klistret og bassen ble strammet opp mye. Litt strammere bass så er det helt på plass ;D
    Kan ikke annet enn å glise, at den kostet meg litt over 300 er utrolig ;D Jeg må nok putte den inn i Hegel kabinettet så det ser litt mer imponerende ut (håper ikke Bent leser dette);)
    Vidar
     

    Gjest.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.09.2006
    Innlegg
    5.741
    Antall liker
    503
    Bypass er best, men du kan svi av utgangen ved kortslutning.

    Jeg har hatt stor glede av å modde gamle Philips cd-spillere med disse multibit-konverterene inni. Kjøp en på loppis til 50 kroner, frem med loddebolt, noen gode op-amper/kondensatorer og du kan skremme vannet av de mest ihuga og merkebevisste entusiastene.
     
    D

    Desillusjonert

    Gjest
    Finnes det noen "offisielle" tester av denne?

    Kan virkelig en DAC til 300 kroner være bedre enn de til 1500-2500 kroner, eller er det snakk om litt suggesjon og godvilje?
    Jeg har vært med på å teste Pro-ject forsterker og alle imponeres av lyd i forhold til størrelse, men når man klarer å se bort fra dette, så er den ikke så god.

    Eller er det slik at den er god på visse områder, som diskant og mindre god på andre?
    Er den testet i et virkelig bra anlegg?
     

    vidarje

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2009
    Innlegg
    5.393
    Antall liker
    3.577
    Sted
    Rasta
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har ikke testet den i et virkelig bra anlegg enda, men planlegger en tur til Steinost om ikke lenge. Da skal vi prøve Cary spilleren hans mot Abrahamsen DAC, Muse NOS DAC og min gamle Hegel DAC.
    Jeg har gått tilbake til Hegel DAC'n igjen, fordi det er mer kontroll i bassen og mere dynamikk/smell, så får jeg heller tåle litt mindre oppløst diskant.

    Vidar
     
    D

    Desillusjonert

    Gjest
    Takk for kjapt svar :)

    Kan det være litt som jeg har mistanke om at det er en forskjell i lyd, ikke nødvendigvis en forbedring?
    Ofte kan det være litt vanskelig og A-B tester kan lyve. Man må teste over tid...

    Gleder meg til å høre om den testen din! :)

    vidarje skrev:
    Jeg har ikke testet den i et virkelig bra anlegg enda, men planlegger en tur til Steinost om ikke lenge. Da skal vi prøve Cary spilleren hans mot Abrahamsen DAC, Muse NOS DAC og min gamle Hegel DAC.
    Jeg har gått tilbake til Hegel DAC'n igjen, fordi det er mer kontroll i bassen og mere dynamikk/smell, så får jeg heller tåle litt mindre oppløst diskant.

    Vidar
     

    Steinawarjar

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    04.05.2011
    Innlegg
    62
    Antall liker
    0
    Sted
    Sør Trøndelag
    Jeg kjøpte en slik dac og har hatt den på anlegget i en ukes tid. Men nå har den begynt å skurre til lyden noe vanvittig! Kopla den rett ut... Flere som har opplevd dette?
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.388
    Torget vurderinger
    13
    S

    schitzo

    Gjest
    Ja , byttet strømforsyningen med en jeg hadde liggendes og alt ble perfekt igjen.

    Steinawarjar skrev:
    Jeg kjøpte en slik dac og har hatt den på anlegget i en ukes tid. Men nå har den begynt å skurre til lyden noe vanvittig! Kopla den rett ut... Flere som har opplevd dette?
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.388
    Torget vurderinger
    13
    johnnygrandis skrev:
    johnnygrandis skrev:
    Jeg vurderer en slik Muse USB Dac er det noen som har erfaringer med en slik ?

    Er det noe spesielt å be om når en bestiller til Norge ? Strøm tar den vel fra USB uttaket såvidt jeg har skjønt ..

    Denne ser vel grei ut ?

    http://www.ebay.com/itm/MUSE-HIFI-U...688?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item19c71e04c8
    Nesten 1.5 måneder venting, venter fortsatt ::) :-\
    Når en prater om sola.....- ligger til henting på Posten idag.
     

    vidarje

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2009
    Innlegg
    5.393
    Antall liker
    3.577
    Sted
    Rasta
    Torget vurderinger
    1
    johnnygrandis skrev:
    johnnygrandis skrev:
    johnnygrandis skrev:
    Jeg vurderer en slik Muse USB Dac er det noen som har erfaringer med en slik ?

    Er det noe spesielt å be om når en bestiller til Norge ? Strøm tar den vel fra USB uttaket såvidt jeg har skjønt ..

    Denne ser vel grei ut ?

    http://www.ebay.com/itm/MUSE-HIFI-U...688?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item19c71e04c8
    Nesten 1.5 måneder venting, venter fortsatt ::) :-\
    Når en prater om sola.....- ligger til henting på Posten idag.
    Der kan du se, du skulle ha pratet mye tidligere ;D

    Vidar
     

    mwt

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.10.2007
    Innlegg
    294
    Antall liker
    14
    Sted
    vestfold
    jeg bestilte et par stk og fikk testet og titte litt nærmere på de :)

    Etter at den har vært på i ca 48 timer så låter den veldig smoth men øvre/midt frekvenser blir veldig avrundet, forsvinner litt av de fine tonene og luften innimellom, litt av rommet krimper en del, metaliske instrumenter låter mindre naturlig og brilliante slik de skal gjøre, de blir ikke passer skarpe... i bassen er noenlunde samme signatur: mindre presis og generelt en rundere bass, det blir liksom "fettere bass" da det er ikke bare en frekvens som er i fokus men også nærligende frekvenser oppleves det som....

    så jeg vil tro at systemer der diskanten er litt for nyansert eller er problemer med resonanser så vil denne dac hjelpe på en positiv måtte, også om det er litt for lite respons i bassen, man får en liten boost liksom.

    Prøvde med et system med elektrostater med en 6,5" bass element: det ble litt mer bass liksom, men ikke akk presiss :) men når jeg spilte over et system med 2x 12" da merkes og høres tidlig at det er langt ifra presiss og mye mindre definisjon desverre, de fine nyansenen i bass/subb er mye mindre... på små høyttalere kan være en positiv ting vil jeg tro -på krevende utstyr er langt ifra så bra som man skal ha det til desverre.... det er mine erfaringer så langt :)

    Ellers som jeg skrev så bestilte jeg 2 stk dac, den ene ser ut til å ha vært brukt brukte deler faktisk (garantert at dette er resirkulerte komponenter og synes mest på kondensatorene) -men den funker like godt som den andre. Jeg ba om den med hvit print kort da jeg husket at de skulle kunne bruke høyere spenning -men det er bare at det står "15-18v" når jeg ser på bildene som andre la ut. Litt mer detaljert:

    Begynner med inn spenning: DEN BØR VÆRE MINST 9 VOLT!!! fordi spenning regulatoren til D/A icene er satt til 7,5 volt -blir en del varmere med høyere spenning faktisk og på den ene dacen jeg fikk er det C18 helt inntil regulering ic -så den lille kondisen vil ikke leve mye lenge... ta og så bøy den litt tilbake så den får større avstand fra icn :) den regulering ic er faktisk en mye brukt i gode regulerings kretser som forsynner analoge kretser: LM317 faktisk :) den gir 7,5v om går direkt til TDA1543, så det kan sikker brukes en god tantal på 10uF/10v rett over hver ic under print kortet -det bør prøves isåfall.

    Ideelt skal TDA1543 ha en bias spenning på 3,85 volt i utgangene, på den jeg målte så er det 3,80v på en kanal og 3,84v på den andre kanalen -ikke dårlig, men muligens dette kan trimmes ;D det er R10 og R11 som bestemmer nivå og spenningen måles over de.

    Ellers er det C6 og C7 som er i serien med signalen, her kan vel brukes hva som helst som er bedre enn den 10uF elektrolytt som er original, C9 kan også avkobles med en polyprop eller lignende.

    Man kan forbedre avkjølingen til D/A icene om man demonterer den aluprofilen og bøyer ned de avkoblings kondensatorene da de stikker for langt opp, gjørde det på den ene dacen og kjøleribben på den blir mye fortere varm enn den andre = bedre termisk kobling = mindre termisk støy fra D/A ;) hadde ikke vært så dumt å lage noen lufte huller ellers.

    Alt i alt en ok dac som kan trimmes en god del -feks sette flere 1543 i parallel (til dobbelt så mange) så de andre små tingene kan godt rettes opp en del. Men med tanken på prisen er jo meget god kjøp synes jeg :) -den var MYE mindre enn jeg forstilte meg forresten ;D
     

    Gjest.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.09.2006
    Innlegg
    5.741
    Antall liker
    503
    Jeg kan være enig i det mwt skriver. Han er kritisk, men det er riktig det han påpeker. De gode sidene er den åpne mellomtonen og den naturlige lyden.

    Jeg ble inspirert til å tweake en Philips CD 610, 20 år gammel cd-spiller med TDA 1543. Den spiller nå uten filter i utgangen, men med en enkel buffer. Det har gitt mere kraft og presisjon i lydbildet enn med MUSE. De gode egenskapene er beholdt.

    Jeg ville satse på en MUSE med en enkel TDA 1543, og kople til en buffer av foretrukket type. Man kan trimme fram dette, vha op-amp bytte, til et detaljert, presist og slagkraftig lydbilde samtidig som åpenhet og naturlighet beholdes.
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.388
    Torget vurderinger
    13
    vidarje skrev:
    johnnygrandis skrev:
    johnnygrandis skrev:
    johnnygrandis skrev:
    Jeg vurderer en slik Muse USB Dac er det noen som har erfaringer med en slik ?

    Er det noe spesielt å be om når en bestiller til Norge ? Strøm tar den vel fra USB uttaket såvidt jeg har skjønt ..

    Denne ser vel grei ut ?

    http://www.ebay.com/itm/MUSE-HIFI-U...688?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item19c71e04c8
    Nesten 1.5 måneder venting, venter fortsatt ::) :-\
    Når en prater om sola.....- ligger til henting på Posten idag.
    Der kan du se, du skulle ha pratet mye tidligere ;D

    Vidar
    ;D

    Jeg er imponert hva du for for 300kroner !! Den løftet avspillingen på treningsrommet til en langt høyere kvalitet enn Behringer lydkortet klarte.
     

    Vedlegg

    vidarje

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2009
    Innlegg
    5.393
    Antall liker
    3.577
    Sted
    Rasta
    Torget vurderinger
    1
    Med så letflytendelyd blir det en lek å trene ;D
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.388
    Torget vurderinger
    13
    Skulle kanskje testet den oppe med Cary og Birdene bare sånn for å teste grensene for denne saken. En 300Kroners dac i kamp mot en til 50K,- kanskje jeg blir lang i maska.

    ;D
     

    Vedlegg

  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn