Digitale avspillere Billig DAC

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • niels

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.10.2002
    Innlegg
    3.954
    Antall liker
    1.291
    Sted
    Nadadouro, Portugal
    Har du gjort sammenlikning med tda1543 dac`en også, bare for sammenlikningens skyld...eller har du ikke den dac lenger.
     

    mwt

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.10.2007
    Innlegg
    294
    Antall liker
    14
    Sted
    vestfold
    ja, det kan jeg tenke meg at den låt "grusom", fordi usb dacen bruker ikke tda1543 nemlig, men uansett rått parti det :)

     

    Palace

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.07.2003
    Innlegg
    761
    Antall liker
    35
    Sted
    Hagan
    Skulle vel bare mangle at det var rått parti? Noe annet ville jo være direkte tragisk for hifi industrien...
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.388
    Torget vurderinger
    13
    niels skrev:
    Har du gjort sammenlikning med tda1543 dac`en også, bare for sammenlikningens skyld...eller har du ikke den dac lenger.


    Jeg har begge så jeg kan teste med den "riktige" dacen senere....

    Altså denne:
     

    Vedlegg

    niels

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.10.2002
    Innlegg
    3.954
    Antall liker
    1.291
    Sted
    Nadadouro, Portugal
    Fint, jeg bruker den Muse usb nå, har bestilt en galvanisk isolator fra DK, når den kommer tenkte jeg bestille TDA1543 dac`en også og bare bruke usb dac`en som konverter til spdif.
     

    JK

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2002
    Innlegg
    2.597
    Antall liker
    765
    Torget vurderinger
    8
    Etter den gode omtalen Muse Audio DACen har fått bestillte jeg en for å bruke på TVen. 300 spenn er er jo billig og den er liten og nett. Har brukt den et par mnd nå, vel intill i går da den sluttet å virke... Like greitt for den har gitt "smell" og "utladninger" i lyden så jeg trodde høyttalerene skulle ryke! Lyden har vert bra, men dette er "kinamikk" av verste sort kvalitetsmessig....Waste of money.......
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.388
    Torget vurderinger
    13
    Jeg har begge så jeg kan teste med den "riktige" dacen senere....

    Altså denne:
    Da var Muse dacen innom hovedanlegget en lynkjapp tur. Den spilte langt langt bedre enn Muse USB dacen, lyden ble uansett hardere og mindre enn med Berkeley dacen, lyden ble mer stresset og mindre oppløst. Uansett til 350 kroner er den ikke annet enn ett varp. Jeg blir og bruke Muse dacen i samspill med mine Denon klokker og en Sunrise headamp i framtiden da den er absolutt en knallbra dac til prisen.
    Når jeg skulle dra ut strømforsynings støpselet til Muse dacen datt hele greia ifra hverandre men jeg fikk den ihop tilslutt....;)
     

    jjcale

    Medlem
    Ble medlem
    21.06.2007
    Innlegg
    33
    Antall liker
    4
    Hei kjøpte denne dacen det her er snakk om, og fikk den med grått print med 15-18v og med ein strømforsyning som var merket med logitech? Trur denne strømforsyningen er noko rask som selger har hatt liggende, den gjer ut 12v 1000ma. Men lyden var overaskende bra med ein mellomtone som var knakende god og ein naturlighet i lyden som eg vil samenlikne med ein med god platespiller. Testa mot ein Sony cd spiller xa5es og sonyen har ein meir detaljert lyd og mykje bedre definisjon i bassen men mellomtonen i denne 350kr saken knuser sonyen.......... Kan tenke meg å modifisere denne så blir den kanskje bedre i bassen også, ser att folk her fjerner/erstatter litt kondensatorer og slikt men kanskje det eg først bør gjere er og ordne meg ein skikkelig strømforsyning? Med bedre strømforsyning vil dette rydde opp i bassen?
     

    Yelll

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    187
    Antall liker
    54
    Skal ikke være bombastisk, men det er ikke sjeldent at skikkelig strømforsyning, er livsbejaende, nei. Og i dette tilfellet, ganske enkelt også. Bytt... Er spent på resultatet!

    Y
     

    jjcale

    Medlem
    Ble medlem
    21.06.2007
    Innlegg
    33
    Antall liker
    4
    Skal sjekke litt kva som fins i huset, i dag er det jo strømforsyninger med på alt, har klokkeradioer hjelpestarter fra biltema pc'er o.s.v. Skal ta ein runde og leite men er 12v ok eller må eg opp i 15v da det er det som står på printet? Ser att dei med blått print vart varme med 12v.
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.388
    Torget vurderinger
    13
    Etter lett bruk av denne Muse dacen falt plutselig strømforsyningen fra hverandre helt og bare sus i høytalerene. Bestiller neppe noen ny, billig og låter overraskende bra men byggkvaliteten er elendig.
     
    Sist redigert:

    jjcale

    Medlem
    Ble medlem
    21.06.2007
    Innlegg
    33
    Antall liker
    4
    Trur det som blir levert med er overskudsrask av strømforsyninger. På min stod det logitech/cisco og er heilt klart til eit anna produkt, men lyden imponerte såpass eg vil teste ut litt strømforsyninger. Ser nokon bruker biltema strømforsyninger, byggekvaliteten på sjølve dacen virker i og for seg ut til å vere godkjent.
     

    jjcale

    Medlem
    Ble medlem
    21.06.2007
    Innlegg
    33
    Antall liker
    4
    Testet litt med forskjellige strømforsyninger og lyden forandrer seg ein god del i alle retninger. Hadde dersverre ingen skikkelig gode gode typer men merka att med switchmode typer vart lyden dårligere så eg tok batteriet fra ein motorsykkel og ein kondensator på 16v 4700µf til nå har det gjett best lyd. Men skal sjå litt internt i dac'en om det er muligheter for å oppgradere power delen der litt. Men denne saken lager magilyd og til 350kr er det ganske fantastisk da :)
     

    ivarwa

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    13.08.2012
    Innlegg
    79
    Antall liker
    22
    hei har akkurat motatt en slik dac!hadde ikke store forventningene for 360kr,ut med abrahamsen a dac 2.inn med muse,har dacen koplet til en cambridge cd spiller via coax så går signalet fra dacen til et buffertrinn(rør)så inn i forsterkeren (rør).så kom sjokket!!denne dacen spiller mye bedre enn abrahamsen dacen?i mine ører ivertfall.Alt låter mye mer analogt.Kupp til prisen spør du meg.
     

    Gjest.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.09.2006
    Innlegg
    5.741
    Antall liker
    503
    Ja, vi er mange nå, vi som liker denne. Gamle Philips dac- chips er grunnlaget for flere tiår med musikkglede her i huset.
     

    ivarwa

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    13.08.2012
    Innlegg
    79
    Antall liker
    22
    ja dette skjønner jeg nå!abrahamsen dacen er forvist til pcen til kjerringa.Har bestillt opp flere tda 1543 chipper,kjekt og ha,
    Ja, vi er mange nå, vi som liker denne. Gamle Philips dac- chips er grunnlaget for flere tiår med musikkglede her i huset.
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Også ligger det en fin diy-dac på børsen med samme chip'er :cool:
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn