beyerdynamic Tesla fullstørrelseshodetelefoner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.493
    Antall liker
    1.009
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Har Violectric v200 og v800 så er innafor på forsterker fronten. Men har veldig lyst å teste rørforsterker.
    T1 er ganske skarp i toppen den også så jeg tror jeg skulle klart både hd700&800. Hørte hd800 inne på duet audio sammen med Taurus og det var hakeslepp!
    V200 funker strålende med HD700, opplever ikke at HD800 eller T1 funker like bra.

    Hva slags rørforsterker har du i kikkerten?
    Da må jeg muligens gjøre alvor av planene om hd700 snart!
    Hva er det du føler ikke stemmer med v200 og T1? Jeg har hørt de på Fostex hp-a8c og nå på v200. Å ut av de så er sistnevnte best etter min mening.

    Har lurt mest på Woo WA2 men også LaFigaro 339, Schiit Valhalla og Bottlehead Crack
    Jeg opplever at V200 ikke alltid funker med høyimpedante hodetelefoner, litt diffus på soundstage med t1,hd800 og hd650. Ikke dårlig, bare ikke optimalt. Alle disse spiller veldig bra med Beyer A1 og A20, Sennehisers amp (HDVA600/HDVD800) har jeg bare hørt med hd800 -men det rapporteres at den spiller bra med de andre også. A1, A20 og Sennheiserampen er laget for høyimpedante hodetelefoner og har høy utgangsimpedanse.

    T1 og HD800 har en tendens til å bli litt "spinkle" i mine ører, og det er få forsterkere som klarer å gi fylde, samtidig som de beholder detaljeringsnivået på topp. Det er en subjektiv sak dette. Jeg synes ikke HD800 er helt topp med Taurus (hverken mki eller mkii), mens andre har dette som favorittkombo. HD700 låter på den andre siden bra på alle forsterkerene jeg har prøvd.

    Ang. røramp -du har kanskje lest Lieven på Headfonia - han har jo sammenlignet dem alle tre. Jeg har WA2. Den er heeelt konge med HD650, men lenge siden jeg har prøvd den med de andre hodefonene - skal se om jeg får koblet den opp snart :)
     
    Sist redigert:

    Kirenoj

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.03.2012
    Innlegg
    294
    Antall liker
    208
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    12
    Har Violectric v200 og v800 så er innafor på forsterker fronten. Men har veldig lyst å teste rørforsterker.
    T1 er ganske skarp i toppen den også så jeg tror jeg skulle klart både hd700&800. Hørte hd800 inne på duet audio sammen med Taurus og det var hakeslepp!
    V200 funker strålende med HD700, opplever ikke at HD800 eller T1 funker like bra.

    Hva slags rørforsterker har du i kikkerten?
    Da må jeg muligens gjøre alvor av planene om hd700 snart!
    Hva er det du føler ikke stemmer med v200 og T1? Jeg har hørt de på Fostex hp-a8c og nå på v200. Å ut av de så er sistnevnte best etter min mening.

    Har lurt mest på Woo WA2 men også LaFigaro 339, Schiit Valhalla og Bottlehead Crack
    Jeg opplever at V200 ikke alltid funker med høyimpedante hodetelefoner, litt diffus på soundstage med t1,hd800 og hd650. Ikke dårlig, bare ikke optimalt. Alle disse spiller veldig bra med Beyer A1 og A20, Sennehisers amp (HDVA600/HDVD800) har jeg bare hørt med hd800 -men det rapporteres at den spiller bra med de andre også. A1, A20 og Sennheiserampen er laget for høyimpedante hodetelefoner og har høy utgangsimpedanse.

    T1 og HD800 har en tendens til å bli litt "spinkle" i mine ører, og det er få forsterkere som klarer å gi fylde, samtidig som de beholder detaljeringsnivået på topp. Det er en subjektiv sak dette. Jeg synes ikke HD800 er helt topp med Taurus (hverken mki eller mkii), mens andre har dette som favorittkombo. HD700 låter på den andre siden bra på alle forsterkerene jeg har prøvd.

    Ang. røramp -du har kanskje lest Lieven på Headfonia - han har jo sammenlignet dem alle tre. Jeg har WA2. Den er heeelt konge med HD650, men lenge siden jeg har prøvd den med de andre hodefonene - skal se om jeg får koblet den opp snart :)
    A20 er det en annen head-fi'er som har nevnt også å den er jo ikke så gæern i pris.

    Det var på headphonia jeg leste litt om de forskjellige ja. En av de karane er skikkelig glad i HD650 med rørforsterker.
    Så du har woo wa2 det er nok goe greier? Har du stock tubes eller noen andre rør?
    Har skjønt det sånn at det tar en god stund fra en kjøper ett woo produkt til en får den i posten.
    LaFigaro må en kjøpe på ebay!!! Så det er litt kjipt.
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.493
    Antall liker
    1.009
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    A20 er det en annen head-fi'er som har nevnt også å den er jo ikke så gæern i pris.

    Det var på headphonia jeg leste litt om de forskjellige ja. En av de karane er skikkelig glad i HD650 med rørforsterker.
    Så du har woo wa2 det er nok goe greier? Har du stock tubes eller noen andre rør?
    Har skjønt det sånn at det tar en god stund fra en kjøper ett woo produkt til en får den i posten.
    LaFigaro må en kjøpe på ebay!!! Så det er litt kjipt.
    Leveringstiden til Woo varierer - og det er jo fordi det er populære produkter. WA2 er en knall forsterker til høyimpedante hodetelefoner - jeg har mange ulike rør. Stock røra får ofte kritikk, men det er mange alternativer. Den er også en ganske god preamp. Et fjerde alternative er Decaware sin, Audiophile Tube Preamplifier / OTL Headphone amp by DECWARE

    Du har HD650 og T1, er det så? Det er to fantastiske hodetelefoner som utfyller hverandre veldig godt som du sikkert vet. Men V200 er imo ikke en optimal forsterker for noen av dem, så du kan forvente en opptur hvis du treffer med oppgraderingen. Beyerdynamic A1 låter ganske så likt WA2 med HD650 - og er noe av det beste jeg hørt hørt til T1 (A2 og A20 ligger ganske likt til A1 - så de er også verdt å sjekke) - Uansett - A1 er garantert topp med begge. Beyerdynamic A1 - DAC & hodetelefon-forsterker - Finn lavest pris, test og informasjon
    WA2 også...
     

    Kirenoj

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.03.2012
    Innlegg
    294
    Antall liker
    208
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    12
    A20 er det en annen head-fi'er som har nevnt også å den er jo ikke så gæern i pris.

    Det var på headphonia jeg leste litt om de forskjellige ja. En av de karane er skikkelig glad i HD650 med rørforsterker.
    Så du har woo wa2 det er nok goe greier? Har du stock tubes eller noen andre rør?
    Har skjønt det sånn at det tar en god stund fra en kjøper ett woo produkt til en får den i posten.
    LaFigaro må en kjøpe på ebay!!! Så det er litt kjipt.
    Leveringstiden til Woo varierer - og det er jo fordi det er populære produkter. WA2 er en knall forsterker til høyimpedante hodetelefoner - jeg har mange ulike rør. Stock røra får ofte kritikk, men det er mange alternativer. Den er også en ganske god preamp. Et fjerde alternative er Decaware sin, Audiophile Tube Preamplifier / OTL Headphone amp by DECWARE

    Du har HD650 og T1, er det så? Det er to fantastiske hodetelefoner som utfyller hverandre veldig godt som du sikkert vet. Men V200 er imo ikke en optimal forsterker for noen av dem, så du kan forvente en opptur hvis du treffer med oppgraderingen. Beyerdynamic A1 låter ganske så likt WA2 med HD650 - og er noe av det beste jeg hørt hørt til T1 (A2 og A20 ligger ganske likt til A1 - så de er også verdt å sjekke) - Uansett - A1 er garantert topp med begge. Beyerdynamic A1 - DAC & hodetelefon-forsterker - Finn lavest pris, test og informasjon
    WA2 også...
    Ja jeg har HD650 og T1 nå. Hadde Hifiman HE500 blandt annet før samtidig som jeg brukte fostex som headamp og da kom HD650 best ut på den så solgte HE500. Det angrer jeg litt på nå for det blei noe helt annet med Violectric oppsettet! Menmen.
    Er alltid masse en har lyst å prøve.

    Det Blir muligens å anskaffe noe beyer headamp å teste ut det som blir det neste.
    Decware sakene har jeg sett litt på men det koster jo ganske møe!
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.493
    Antall liker
    1.009
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Ja jeg har HD650 og T1 nå. Hadde Hifiman HE500 blandt annet før samtidig som jeg brukte fostex som headamp og da kom HD650 best ut på den så solgte HE500. Det angrer jeg litt på nå for det blei noe helt annet med Violectric oppsettet! Menmen.
    Er alltid masse en har lyst å prøve.

    Det Blir muligens å anskaffe noe beyer headamp å teste ut det som blir det neste.
    Decware sakene har jeg sett litt på men det koster jo ganske møe!
    HE500 er knall med V200 - ja - det kan du angre på ;) Beholder du V200 og supplerer med A20/A1 er du vel dekket for de fleste hodetelefoner ,)

    Skal du ha en allround rørforsterker som driver "alt" er WA22 en herlig sak, da - men noe dyrere enn WA2 selvfølgelig. Et rimeligere rør-prosjekt er Project Sunrise/Ember/Horizon osv . Har ingen personlig erfaring med dem - men folk hvis ører jeg stoler på har gode erfaringer - Det finnes en tråd her på forumet - http://www.hifisentralen.no/forumet...r-og-starlight.html?highlight=Project+Sunrise
     
    Sist redigert:

    Kirenoj

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.03.2012
    Innlegg
    294
    Antall liker
    208
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    12
    Ja jeg har HD650 og T1 nå. Hadde Hifiman HE500 blandt annet før samtidig som jeg brukte fostex som headamp og da kom HD650 best ut på den så solgte HE500. Det angrer jeg litt på nå for det blei noe helt annet med Violectric oppsettet! Menmen.
    Er alltid masse en har lyst å prøve.

    Det Blir muligens å anskaffe noe beyer headamp å teste ut det som blir det neste.
    Decware sakene har jeg sett litt på men det koster jo ganske møe!
    HE500 er knall med V200 - ja - det kan du angre på ;) Beholder du V200 og supplerer med A20/A1 er du vel dekket for de fleste hodetelefoner ,)

    Skal du ha en allround rørforsterker som driver "alt" er WA22 en herlig sak, da - men noe dyrere enn WA2 selvfølgelig. Et rimeligere rør-prosjekt er Project Sunrise/Ember/Horizon osv . Har ingen personlig erfaring med dem - men folk hvis ører jeg stoler på har gode erfaringer - Det finnes en tråd her på forumet - http://www.hifisentralen.no/forumet...r-og-starlight.html?highlight=Project+Sunrise
    De project ampene har jeg lurt på ved flere anledninger hørt mye bra om de også er det ganske tøffe. Mulighet for og forandre utgangsimpedansen og mye stæsj.
    Trur det i første omgang blir å legge ut ønskes kjøpt på Beyer amp eller en OTL amp.
    WA22.....hmmm!
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.493
    Antall liker
    1.009
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    De project ampene har jeg lurt på ved flere anledninger hørt mye bra om de også er det ganske tøffe. Mulighet for og forandre utgangsimpedansen og mye stæsj.
    Trur det i første omgang blir å legge ut ønskes kjøpt på Beyer amp eller en OTL amp.
    WA22.....hmmm!
    Koblet opp A20 vs V200 i dag. A20 virker varmere og mer intim, men V200 kan virke mer "hifi" - mer detaljert og tilbaketrukket.
     

    Kirenoj

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.03.2012
    Innlegg
    294
    Antall liker
    208
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    12
    De project ampene har jeg lurt på ved flere anledninger hørt mye bra om de også er det ganske tøffe. Mulighet for og forandre utgangsimpedansen og mye stæsj.
    Trur det i første omgang blir å legge ut ønskes kjøpt på Beyer amp eller en OTL amp.
    WA22.....hmmm!
    Koblet opp A20 vs V200 i dag. A20 virker varmere og mer intim, men V200 kan virke mer "hifi" - mer detaljert og tilbaketrukket.
    Ok, hvilken hodefon brukte du? Åssen var soundstaget, du nevnte noe på det tidligere?
    Skikkelig flott den headphoneer sia forresten.
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.493
    Antall liker
    1.009
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    De project ampene har jeg lurt på ved flere anledninger hørt mye bra om de også er det ganske tøffe. Mulighet for og forandre utgangsimpedansen og mye stæsj.
    Trur det i første omgang blir å legge ut ønskes kjøpt på Beyer amp eller en OTL amp.
    WA22.....hmmm!
    Koblet opp A20 vs V200 i dag. A20 virker varmere og mer intim, men V200 kan virke mer "hifi" - mer detaljert og tilbaketrukket.
    Ok, hvilken hodefon brukte du? Åssen var soundstaget, du nevnte noe på det tidligere?
    Skikkelig flott den headphoneer sia forresten.
    Hei - takk for skryt ,) Har prøvd med T1, HD650 og HD800. Virker konsistent som V200 er klarere, A20 mer avrundet. Hvis man synes T1/HD800 er litt slitsom med V200 er kanskje den noe avrundede lydsignaturen til A20 et pro, men ellers V200 fremstår som en klart bedre forsterker - og den er jo også over dobbelt så dyr.

    Beyers tiligere toppmodell A1 og Woo WA2 som konsekvent litt bedre med HD650 enn V200 sist jeg sjekket - Har skrevet litt her, hvis du er interessert =). Men husk - vi snakker mindre forskjeller her - som (nesten) alltid..
     
    Sist redigert:

    Kirenoj

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.03.2012
    Innlegg
    294
    Antall liker
    208
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    12
    Fikk kjøpt meg en BeyerDynamic A1 og har endelig fått den i hus. Testa den oppimot V200 med T1. Det er en ganske markant forskjell der.
    Vesentlig varmere/mørkere er det første jeg legger merke til.
    Men fikk også tak i et sett med Audeze LCD-2 og det var jo veldig gøy.
     

    Erlendb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2014
    Innlegg
    1.443
    Antall liker
    556
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Fikk kjøpt meg en BeyerDynamic A1 og har endelig fått den i hus. Testa den oppimot V200 med T1. Det er en ganske markant forskjell der.
    Vesentlig varmere/mørkere er det første jeg legger merke til.
    Men fikk også tak i et sett med Audeze LCD-2 og det var jo veldig gøy.
    Gratulerer så mye med to flotte kjøp! :)
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.493
    Antall liker
    1.009
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Fikk kjøpt meg en BeyerDynamic A1 og har endelig fått den i hus. Testa den oppimot V200 med T1. Det er en ganske markant forskjell der.
    Vesentlig varmere/mørkere er det første jeg legger merke til.
    Men fikk også tak i et sett med Audeze LCD-2 og det var jo veldig gøy.
    Gratulerer! Godt å høre at du likte A1 - den gjorde at jeg gjenoppdaget T1 =)

    LCD-2 er jo en klassisk match med V200
     

    Kirenoj

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.03.2012
    Innlegg
    294
    Antall liker
    208
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    12
    Takk skal dere ha! Jeg visste om V200/LCD2 matchen så det var jo glimrende når han som skulle selge A1 også hadde tenkt å selge LCD2 😀.
    Det blei vel egentlig mer ny hodefon testing enn headamp testing igår
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.493
    Antall liker
    1.009
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Takk skal dere ha! Jeg visste om V200/LCD2 matchen så det var jo glimrende når han som skulle selge A1 også hadde tenkt å selge LCD2 ������.
    Det blei vel egentlig mer ny hodefon testing enn headamp testing igår
    Det bør være fullt mulig å leve lykkelig med de to oppsettene der ;)
     

    Kirenoj

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.03.2012
    Innlegg
    294
    Antall liker
    208
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    12
    Satse på at det går for en stund:rolleyes:. Har en lei tendens til å få byttelyst veldig ofte! TH900 hadde jeg ifjor og var strålende fornøyd men etter 4 mnd var de solgt.
     

    Kirenoj

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.03.2012
    Innlegg
    294
    Antall liker
    208
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    12
    Nå har jeg fått hørt mer på A1/T1 komboen. Å det er goe saker.
    T1 får litt mer spenst og liv enn med V200.
    Også er jo toppen mer avrundet, selvom den igrunn ikke plager meg.
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.063
    Antall liker
    7.917
    Torget vurderinger
    12
    Godt det fremdeles finnes god service noen plasser. Kan ikke si det samme om Sennheiser, for kundebehandlingen og servicen deres er bånn i bøtta. Hi-end Sennheiser virker å være alt annet enn Tysk kvalitet.
    Dette er, slik det er skrevet, bare en tom påstand med ukjent motiv antatt for å skade en produsent/leverandør. Min erfaring med Sennheiser er meget god kundebehandling og service. Mine momentum wireless knelte i bruk. Jeg kontaktet sennheiser nordic via mail og fikk svar på under 1 time. Kort redegjørelse for problemet, litt mail-ping-pong for å sjekke ut evt misforståelser. Leverte deretter de defekte hodetlf med en reklamasjon til sennheiser nordic og innen en uke fikk jeg nye fordi det ville ta for lang tid å skaffe reservedeler til den ødelagte. Dette var ingenting annet enn ypperlig kundeservice. Det hjelper selvfølgelig alltid å te seg saklig og høflig. Basic rule no 1 ved reklamasjoner.
     

    gtrman

    Medlem
    Ble medlem
    14.04.2015
    Innlegg
    9
    Antall liker
    5
    Hei
    Ny bruker her og har lest meg gjennom hele tråden her noe som var delaktig til at jeg tilslutt valgte T-1.
    Strålende fornøyd så langt men har ikke så voldsomt mye erfaring med tungdrevne hodetelefoner.
    Har en Benchmark DAC og volumnivå mellom høytalerbruk og hodetelefoner var enorm men jeg ser at jeg kan stille en jumper i DAC som fjerner default attentuation på 10dB. Håper det hjelper da jeg ønsker å ha noenlunde samme volumnivå mellom høytalere og hodetelefoner.

    Har et annet spørsmål som jeg håper noen kan bistå med.
    Jeg skjønner at det er anbefalt med en kraftig hodetelefonforsterker/DAC for å kunne drive 600ohm men er det skadelig for hodetelefonen å kjøre den direkte f.eks i en mobiltelefon. Eller vil man ødelegge "forsterkeren" i telefonen ved mye bruk ?
    Hva gjør det med lyden å kjøre den gjennom en mobiltelefon da mobilen ikke vil klare å drive T-1.
     

    Kirenoj

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.03.2012
    Innlegg
    294
    Antall liker
    208
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    12
    Hei
    Ny bruker her og har lest meg gjennom hele tråden her noe som var delaktig til at jeg tilslutt valgte T-1.
    Strålende fornøyd så langt men har ikke så voldsomt mye erfaring med tungdrevne hodetelefoner.
    Har en Benchmark DAC og volumnivå mellom høytalerbruk og hodetelefoner var enorm men jeg ser at jeg kan stille en jumper i DAC som fjerner default attentuation på 10dB. Håper det hjelper da jeg ønsker å ha noenlunde samme volumnivå mellom høytalere og hodetelefoner.

    Har et annet spørsmål som jeg håper noen kan bistå med.
    Jeg skjønner at det er anbefalt med en kraftig hodetelefonforsterker/DAC for å kunne drive 600ohm men er det skadelig for hodetelefonen å kjøre den direkte f.eks i en mobiltelefon. Eller vil man ødelegge "forsterkeren" i telefonen ved mye bruk ?
    Hva gjør det med lyden å kjøre den gjennom en mobiltelefon da mobilen ikke vil klare å drive T-1.
    Du burde nok ikke koble T1 rett i mobilen.
    Lyden vil bli langt ifra det som er mulig å oppdrive med T1 og en ender muligens opp med å ødelegge hodefon.
    Fordi den ikke får de kreftene som trengs. Høyimpedante hodefoner trenger mye volt for å fungere optimalt(trur jeg).
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.493
    Antall liker
    1.009
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Hei
    Ny bruker her og har lest meg gjennom hele tråden her noe som var delaktig til at jeg tilslutt valgte T-1.
    Strålende fornøyd så langt men har ikke så voldsomt mye erfaring med tungdrevne hodetelefoner.
    Har en Benchmark DAC og volumnivå mellom høytalerbruk og hodetelefoner var enorm men jeg ser at jeg kan stille en jumper i DAC som fjerner default attentuation på 10dB. Håper det hjelper da jeg ønsker å ha noenlunde samme volumnivå mellom høytalere og hodetelefoner.

    Har et annet spørsmål som jeg håper noen kan bistå med.
    Jeg skjønner at det er anbefalt med en kraftig hodetelefonforsterker/DAC for å kunne drive 600ohm men er det skadelig for hodetelefonen å kjøre den direkte f.eks i en mobiltelefon. Eller vil man ødelegge "forsterkeren" i telefonen ved mye bruk ?
    Hva gjør det med lyden å kjøre den gjennom en mobiltelefon da mobilen ikke vil klare å drive T-1.
    Jeg tror ikke man kan ødelegge telefonen, men T1 vil låte tynt og skingrende. Den trenger en forsterker som kan levere store svigninger i spenning (volt), akkurat som gtrman sier.

    Har aldri brukt Benchmarken selv, men sånne interne jumpere er det på mange dingser, og dete vel bare å følge manualen.
     

    Trond_B

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.08.2004
    Innlegg
    791
    Antall liker
    206
    Torget vurderinger
    19
    Var ikke mye om T90 i denne tråden selv om den kanskje er Beyerdynamic sin beste hodetelefon i Tesla serien i forhold til ytelse/pris. Ser mange skriver at den ikke er langt unna T1 (og at T1 kan bli i lyseste laget). Ken Rockwell skriver bl.a. "These T90 have slightly stronger treble and slightly stronger and cleaner bass than the more neutral T1. Otherwise they are very similar, with the T1 seeming like mostly an exercise in fancy packaging by comparison.I prefer the sound of the T90 over the T1. The T90 is more entertaining, while the T1 is more accurate. They are very close to each other."

    Beyer T90 Review


    Beyerdynamic T90 Review

    Har bare fått ca. 15 timers innspilling på mine enda men syntes de låt flott rett ut av boksen. Oppløst/detaljert uten å bli skarp/hard i toppen, stram og fin bass. Design/byggekvalitet er bra men kanskje litt for mye industridesign etter min smak. Synes f.eks. Denon AH-D5000 og Philips Fidelio X2 er flottere å se på. Komforten er veldig bra, merker knapt at jeg har de på hodet. Lite minus at kablen ikke er avtagbar. Også usikker på hvor lett det er å bytte puter.

     

    oOF

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.01.2015
    Innlegg
    245
    Antall liker
    35
    For min del er DT 880 i 250ohms-versjon eller T 5 p mer aktuell. Spesielt T 5 p da jeg er mer interessert i et bra lukket par med hodetelefoner.
     

    ketilb

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.10.2009
    Innlegg
    483
    Antall liker
    135
    Sted
    Sør-Helgeland
    Torget vurderinger
    15
    Beyerdynamic har lansert en ny travel hard case, som passer til DT770/880/990Edition/Pro, T1/5p/70/70p/90 og Custom One Pro Plus.

    beyerdynamic DT Hard Case - Accessories - Headphones & Headsets


    Jeg har kjøpt den til T5p, som reisebeskyttelse i stedet for alu-boksen. Virker rimelig robust, og slutter tett om hodetelefonen, men har likevel plass til forlengelseskabelen. Eneste anke er det noe kjedelige utseende.
     

    Erlendb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2014
    Innlegg
    1.443
    Antall liker
    556
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Kjøpte meg ett par T1 i dag. Etter å ha lest litt på denne tråden fikk jeg plutselig så lyst på. Kommer i løbet av uken
     

    Trond_B

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.08.2004
    Innlegg
    791
    Antall liker
    206
    Torget vurderinger
    19
    Ser ut som møtet mitt med T90 ble kort. Har hørt antydning til skurring i den venstre klokka i dag. Synd for jeg likte lyden veldig godt. :(
     

    Erlendb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2014
    Innlegg
    1.443
    Antall liker
    556
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Flere som har hatt det problemet med Beyers den siste tiden. Sist en flunka ny T70
     

    Erlendb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2014
    Innlegg
    1.443
    Antall liker
    556
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Fikk T1 i dag og jeg må bare skryte litt av prolyd AS som er proffe til tusen! De sender omgående og raskt, enkelt med flere finansieringsmuligheter, om man skulle ønske det. Å ringe for noen kjappe spørsmål er helt uproblematisk. Hyggelige folk i andre enden som yter glimrende service. Dette er andre gangen jeg har kjøpt hodetelefoner hos dem og som sagt, helt glimrende!

    Når det gjelder hodetelefonene liker jeg dem godt de også!
     

    Trond_B

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.08.2004
    Innlegg
    791
    Antall liker
    206
    Torget vurderinger
    19
    Mulig jeg prøver et nytt eksemplar av T90. Noen som kan anbefale en hodetelefonforsterker som passer bra til T90? Maks 10 lapper.
    Hodetelfonforsterkeren i Accuphase E-460 er muligens litt i svakeste laget til å utnytte potesialet fullt ut. Oppgitt til å brukes med hodetelefoner på 8 - 100 Ohm.
     

    gtrman

    Medlem
    Ble medlem
    14.04.2015
    Innlegg
    9
    Antall liker
    5
    Beyerdynamic har lansert en ny travel hard case, som passer til DT770/880/990Edition/Pro, T1/5p/70/70p/90 og Custom One Pro Plus.

    beyerdynamic DT Hard Case - Accessories - Headphones & Headsets


    Jeg har kjøpt den til T5p, som reisebeskyttelse i stedet for alu-boksen. Virker rimelig robust, og slutter tett om hodetelefonen, men har likevel plass til forlengelseskabelen. Eneste anke er det noe kjedelige utseende.
    Er de å få tak i her til lands ?
    25 euro fra tyskland .. pluss porto går det vel akkurat over tollgrensa.

    Jeg var så fornøyd med T1 at jeg likegodt kjøpte T5 for å ta med på tur. Hadde vært kjekt med disse i en trang koffert.
     

    ketilb

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.10.2009
    Innlegg
    483
    Antall liker
    135
    Sted
    Sør-Helgeland
    Torget vurderinger
    15
    Ja, vil tro den kan fåes gjennom importøren (Njål Hansson), har i hvert fall tidligere handlet Beyer-tilbehør der. Kjøpte min direkte hos Beyer, fordi jeg kortvarig oppholder meg i et EU-land.
     

    Trond_B

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.08.2004
    Innlegg
    791
    Antall liker
    206
    Torget vurderinger
    19
    Beyerdynamic har lansert en ny travel hard case, som passer til DT770/880/990Edition/Pro, T1/5p/70/70p/90 og Custom One Pro Plus.

    beyerdynamic DT Hard Case - Accessories - Headphones & Headsets


    Jeg har kjøpt den til T5p, som reisebeskyttelse i stedet for alu-boksen. Virker rimelig robust, og slutter tett om hodetelefonen, men har likevel plass til forlengelseskabelen. Eneste anke er det noe kjedelige utseende.
    Er de å få tak i her til lands ?
    25 euro fra tyskland .. pluss porto går det vel akkurat over tollgrensa.

    Jeg var så fornøyd med T1 at jeg likegodt kjøpte T5 for å ta med på tur. Hadde vært kjekt med disse i en trang koffert.
    Jeg bestilte gjennom 4sound og betalte 249 kr. Det kommer også en luksus utgave som følger med nye T1 (2. gen.).

    beyerdynamic Luxury hard case
     

    Erlendb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2014
    Innlegg
    1.443
    Antall liker
    556
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Oppdatert T1..Det er jo en ¨must have¨ for min del. Blir litt dyrere enn den gamle. Kjøper den så fort jeg får sjans.
     

    Trond_B

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.08.2004
    Innlegg
    791
    Antall liker
    206
    Torget vurderinger
    19
    Tror den kan bli veldig bra. :)

    900x900px-LL-0748011a_1438784591805.jpeg

    900x900px-LL-d43db7ee_1438784728918.jpeg

    900x900px-LL-0de67b10_1438784273848.jpeg
     

    Trond_B

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.08.2004
    Innlegg
    791
    Antall liker
    206
    Torget vurderinger
    19
    Kommer ikke i salg før september/oktober. Veil. pris blir mellom 8200 og 8500 i følge Njål Hansson.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn