beyerdynamic Tesla fullstørrelseshodetelefoner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • ketilb

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.10.2009
    Innlegg
    483
    Antall liker
    135
    Sted
    Sør-Helgeland
    Torget vurderinger
    15
    Har ikke hørt DT1770, men for meg var T5p (1. gen) som du beskriver sammenlignet med T70p.
     

    Destiny

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Innlegg
    2.276
    Antall liker
    227
    Torget vurderinger
    1
    Da er et sett Beyerdynamic DT 1770 Pro på vei, så det blir spennende og se om de er så gode som omtalene sier.

    Destiny :)
     

    Destiny

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Innlegg
    2.276
    Antall liker
    227
    Torget vurderinger
    1
    Når jeg fikk mine Beyerdynamic dt 1770 pro så var de helt ok, ikke for mye av noe eller for lite av noe . De er koblet på en Schiit asgaard 2 . Man kunne til og med høre litt av fargepaletten i lyden og de flere lag i musikken .
    Men som jeg mener å ha opplevd mange ganger før med innspilling av høyttalere : så syns jeg lyden går til det værre ! Fargepalleten , de flere laga, spenningen, crispheten, det gylden deilige, homogeniteten alt det blir dårligere,de blir gråe og triste. og jeg ender opp frustrert og begynner å vurdere salg !
    Men tåmodighet lønner seg ! Nå er alt tilbake og vel så det , dynamikk, crisphet, varme , glød, homogenitet, spenningen, fargepaletten , ja alt er på plass og jeg kan igjen nyte musikken i rikt monn.
    Er det andre som har samme erfaring med innspilling av hodetelefoner, eller er det bare hodet mitt som tuller med meg ( tror ikke det )
    Destiny :)
     

    Arne_M

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.07.2002
    Innlegg
    171
    Antall liker
    41
    Sted
    Oslo 0983
    Torget vurderinger
    9
    Når jeg fikk mine Beyerdynamic dt 1770 pro så var de helt ok, ikke for mye av noe eller for lite av noe . De er koblet på en Schiit asgaard 2 . Man kunne til og med høre litt av fargepaletten i lyden og de flere lag i musikken .
    Men som jeg mener å ha opplevd mange ganger før med innspilling av høyttalere : så syns jeg lyden går til det værre ! Fargepalleten , de flere laga, spenningen, crispheten, det gylden deilige, homogeniteten alt det blir dårligere,de blir gråe og triste. og jeg ender opp frustrert og begynner å vurdere salg !
    Men tåmodighet lønner seg ! Nå er alt tilbake og vel så det , dynamikk, crisphet, varme , glød, homogenitet, spenningen, fargepaletten , ja alt er på plass og jeg kan igjen nyte musikken i rikt monn.
    Er det andre som har samme erfaring med innspilling av hodetelefoner, eller er det bare hodet mitt som tuller med meg ( tror ikke det )
    Destiny :)
    Deler din erfaring. Når jeg får et nytt sett i huset tester jeg dette mot et velbrukt sett. Denne blir referansen. Lytter spesielt til subbass, highhatt, lydkula og plasseringen av kjente instrumenter. Når så det nye sette har fått sine timer, tester jeg igjen. Da hører jeg forskjellen. Og den er der, ingen innbildning.
     

    Destiny

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Innlegg
    2.276
    Antall liker
    227
    Torget vurderinger
    1
    Har som sagt opplevd dette veldig mange ganger, går fra å være ok som helt nytt, går så inn i en periode hvor det bare er trist føre lyden plutselig begynner å sette seg !

    Destiny :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn