beyerdynamic Tesla fullstørrelseshodetelefoner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Erlendb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2014
    Innlegg
    1.443
    Antall liker
    556
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Har lest at det ikke kun er utskiftbare kabler osv som er dealen.Hvorfor forandre en fantastisk hodetelefon formye? Aberet er at Sennheiser garantert har noe på gang. Og det blir ingen lettvekter..det kan jeg love.
     

    Trond_B

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.08.2004
    Innlegg
    791
    Antall liker
    206
    Torget vurderinger
    19
    Sakset fra Head-Fi:

    Hello everybody,


    I am Klaus, 1 of 4 product managers for headphones at beyerdynamic and the responsible one for the T 1.
    Happy to see, that you like what we did. Shipping from our Heilbronn (Germany) factory has started yesterday.

    Let me give you a little background info:
    Yes, we changed the sound a bit, making it slightly more even in the treble and giving it some extra dBs in the low-mids and bass - broadrange, not just deep end. The T 1 is still far from being a bass-heavy, let alone muddy headphone. Remember: it's a beyer, so you treble and transparence -geeks will still be VERY happy with it. We just found, that tuning it to this direction, we can make it sound a bit more pleasing to our audiophile target group in general. (In other words: A string quartet will still sound beautiful, but some Quincy Jones basses will finally shine...)

    The former T 1 is discontinued, and only the 2. generation will continue.
    Changing drivers of the 1. Generation will not be enough to make it sound like the current 2. Generation. We won't offer modifications. An upgrade program is not planned.
    Of course, we will show it at all trade shows, beginnning with IFA in Berlin beginning of September.
    Happy to read, by the way, that you like the case. It was a pain in the neck getting it right...


    Best,
    Klaus
     

    Erlendb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2014
    Innlegg
    1.443
    Antall liker
    556
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    hahaha! The case! Typisk tysk å tenke på slikt. Men jeg vil vente en mnd eller to. Sennheiser er sprekkeferdig! Skal de rekke salget før jul så må de starte snart.
     

    Nocturnal

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.09.2008
    Innlegg
    113
    Antall liker
    72
    Sted
    Sørnorge
    Var ikke mye om T90 i denne tråden selv om den kanskje er Beyerdynamic sin beste hodetelefon i Tesla serien i forhold til ytelse/pris. Ser mange skriver at den ikke er langt unna T1 (og at T1 kan bli i lyseste laget). Ken Rockwell skriver bl.a. "These T90 have slightly stronger treble and slightly stronger and cleaner bass than the more neutral T1. Otherwise they are very similar, with the T1 seeming like mostly an exercise in fancy packaging by comparison.I prefer the sound of the T90 over the T1. The T90 is more entertaining, while the T1 is more accurate. They are very close to each other."

    Beyer T90 Review


    Beyerdynamic T90 Review

    Har bare fått ca. 15 timers innspilling på mine enda men syntes de låt flott rett ut av boksen. Oppløst/detaljert uten å bli skarp/hard i toppen, stram og fin bass. Design/byggekvalitet er bra men kanskje litt for mye industridesign etter min smak. Synes f.eks. Denon AH-D5000 og Philips Fidelio X2 er flottere å se på. Komforten er veldig bra, merker knapt at jeg har de på hodet. Lite minus at kablen ikke er avtagbar. Også usikker på hvor lett det er å bytte puter.

    Jeg er Beyerdynamic fanboy kan man trygt si. Kjøpte mine første i Torggata/Oslo på 80 tallet, og brukte de i 10 år, var fattig. Senere tok galskapen av og jeg var mindre fattig, og testet det meste, verstingen jeg beholdt i to år var Stax Lambda Pro Signature. Midt på 90 tallet, etter en lang pause mht hifi, ble det Beyerdynamic DT-770 Pro, 80 ohm. De varte lenge, men der fikk også jeg skurring lenge etter garantien var gått ut, men de funker greitt på lavere nivåer. Det eneste jeg kunne kritisere på de, var at f.eks Kraftwerk og Echaskech ikke gikk like langt ned i bassen som med Lyngdorf TDAI-2200 med romkorreksjon og ut gjennom B&W 804S.

    Nå har jeg brukt T-90 en uke. De er tilspilt cirka 35 timer. Og fy flate de er gode, og går sykt langt ned i bassen. Lyden er organisk og orgasmisk. De forsynes fra en Linn Akurate, via analog XLR til Oppo HA-1, ultrakort balansert signalvei. Kommer senere til å bytte kabel, så jeg får balansert helt til ørene (Oppoen har balansert utgang i tillegg til jackplugg).
     

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.002
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    Beyerdynamic T1 Tesla (gen. 1)

    Noen som kjenner til kontaktproblemer hos disse telefonene? (sannsynligvis i ledningenes inngang til telefonen.)
     

    Nocturnal

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.09.2008
    Innlegg
    113
    Antall liker
    72
    Sted
    Sørnorge
    Jeg vet ikke engang om jeg kjøpte V1 eller V2, men skal forsøke å komme tilbake til det. Jeg har ikke merket noen problemer. De siste 14 dager faktisk, har jeg brukt de mye fra sofaen, vridd og vrengt på hodet, ingen kontaktproblemer her nei. Mine siste opplevelser er at de er så klare at jeg må ha lavere volum i forhold til DT-770, og det tar litt tid for både hjerne og ører å venne seg til. Jeg må med andre ord legge bort gamle (u)vaner og flytte tilbake til start, hvilket jeg gjør med fornøyelse.
     

    barathsec

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.05.2012
    Innlegg
    1.275
    Antall liker
    585
    Sted
    Der hvor gjøken alene galer i full Stereo
    Torget vurderinger
    9
    Jeg vet ikke engang om jeg kjøpte V1 eller V2, men skal forsøke å komme tilbake til det. Jeg har ikke merket noen problemer. De siste 14 dager faktisk, har jeg brukt de mye fra sofaen, vridd og vrengt på hodet, ingen kontaktproblemer her nei. Mine siste opplevelser er at de er så klare at jeg må ha lavere volum i forhold til DT-770, og det tar litt tid for både hjerne og ører å venne seg til. Jeg må med andre ord legge bort gamle (u)vaner og flytte tilbake til start, hvilket jeg gjør med fornøyelse.
    Generasjon 2 av T1 har avtagbar kabel, og de har også gjort noen forandringer på lydgjenngivelsen, har ikke hørt på denne men har eid T1 av første generasjon og var veldig fornøyd med denne, og hvis den nye er ennå litt bedre enn den første så kan denne virkelig være et meget godt kjøp..! ;)
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.494
    Antall liker
    1.010
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Beyerdynamic T1 Tesla (gen. 1)

    Noen som kjenner til kontaktproblemer hos disse telefonene? (sannsynligvis i ledningenes inngang til telefonen.)
    Hvis det er i jacken, kan du kanskje bare skru opp dekslet (vri det rundt så kommer det av) og se?
     

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.002
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    Takker for svar.

    Det er i den pluggen her. Usikker på hvilket deksel jeg skal skru av. Metalldekslet rikker seg ikke, og jeg har angst for å ta for hardt i.

    IMG_2534.jpg
     

    Arne_M

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.07.2002
    Innlegg
    171
    Antall liker
    41
    Sted
    Oslo 0983
    Torget vurderinger
    9
    Noen her inne som har handlet seg Gen 2 av T1? :)
    Jeg var innom Duet og lyttet til dem. Det er fristende. Et lydbilde som passer meg bedre enn slik jeg husket gen 1. Virker som det er bedre bærekomfort enn LCD HT.
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.063
    Antall liker
    7.917
    Torget vurderinger
    12
    Jeg har hørt T1gII og synes de spiller veldig flott. Personlig likte jeg de bedre enn f.eks. Mrspeakers Ether Flow til en mye høyere pris, men ikke ta det til inntekt for noe annet enn min smak.
     

    barathsec

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.05.2012
    Innlegg
    1.275
    Antall liker
    585
    Sted
    Der hvor gjøken alene galer i full Stereo
    Torget vurderinger
    9
    Jeg har hørt T1gII og synes de spiller veldig flott. Personlig likte jeg de bedre enn f.eks. Mrspeakers Ether Flow til en mye høyere pris, men ikke ta det til inntekt for noe annet enn min smak.
    Hadde selv den første T1 og var meget fornøyd med den, og etter det jeg har lest og hørt skal denne være hakket bedre så trur din smak ikke trenger å være helt av..! :cool:
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.063
    Antall liker
    7.917
    Torget vurderinger
    12
    Snilt sagt, men jeg var så frekk å si at den var bedre enn Ether som får mye rosende omtale som jeg ikke har funnet ut hvorfor.
     
    S

    svk

    Gjest
    T70/90 250ohm noen som har prøvd disse direkte i mobil evt dragonfly eller annen liten dac?
    Hvor mye krefter krever disse for å spille bra?
     

    ketilb

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.10.2009
    Innlegg
    483
    Antall liker
    135
    Sted
    Sør-Helgeland
    Torget vurderinger
    15
    Hvorfor ikke T70p (32 ohm) med den korte kabel (1,2m), hvis den skal brukes på farten?
     
    S

    svk

    Gjest
    Takk for tips. Ser den får god kritikk rundt om. Mulig denne er et bedre alternativ. P, står vel for portabel.
     

    ketilb

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.10.2009
    Innlegg
    483
    Antall liker
    135
    Sted
    Sør-Helgeland
    Torget vurderinger
    15
    Har hatt en del av Beyers hodetelefoner (DT150, DT1350, T70, T70p, T1 og T5p), med smartphone ville jeg ha satset på de med lav impedans. Synes dog, at nåværende prisnivå på T70p er for høyt, betalte selv ca. 2000 på tilbud for 1-2 år siden.
     
    S

    svk

    Gjest
    Hvordan er t70 32ohm vs 250 ohm? Låter 250ohm veldig mye bedre?
     

    bergth

    Fersking
    Ble medlem
    03.04.2017
    Innlegg
    1
    Antall liker
    0
    Hei,

    Jeg har nylig anskaffet meg T5p V2 og OPPO HA-2 SE, som jeg bruker sammen med iPhone 6S.
    Mitt primærbehov var et bærbart oppsett som jeg kunne bruke utenfor hjemmet, og jeg er veldig fornøyd så langt.

    Men nå ønsker jeg også et oppsett som jeg kun skal bruke hjemme.
    Jeg har så langt brukt oppsettet jeg allerede har med T5p V2, OPPO HA-2 SE og iPhone/iPad.
    Men så var det det med strøm og lading.
    Så derfor ønsker jeg nå å kjøpe T1 V2 og en hodetelefonforsterker som passer til.
    Har sett på Beyerdynamic A2 og den virker som et bra valg til T1 V2, men den har ikke DAC.
    Ikke noe problem da jeg allerede har en bra DAC i Primare SP33 som jeg bruker i oppsettet mitt hjemme.
    Men da får jeg en forforsterker med volumkontrol, og en hodetelefonforsterker med volumkontroll.
    Fordelen er at jeg kan høre på alle mine ulike kilder som jeg bruker i dag, da alle kildene mine overføres digitalt til Primare SP33.
    Jeg kommer nok til å streame musikk aller mest, og da bruker jeg Auralic Aries som jeg streamer Tidal Hifi.

    Jeg har også sett på OPPO HA-1 og Sennheiser HDVD 800, som begge har DAC, og kan da overføre direkte fra Aries til en av disse. Men mister da muligheten til å bruke andre kilder jeg har (TV og Blueray).

    Så har dere noen tips til meg?
     

    Arne_M

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.07.2002
    Innlegg
    171
    Antall liker
    41
    Sted
    Oslo 0983
    Torget vurderinger
    9
    Bare et tips. Oppo HA-1 har de sluttet å produsere, så de blir samleobjekt ;) Har den selv i tillegg til V200 og V 800DAC. Er veldig fornøyd.
     

    Geir Kristiansen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2011
    Innlegg
    2.853
    Antall liker
    2.281
    Sted
    Tromsø
    Hei,

    Jeg har nylig anskaffet meg T5p V2 og OPPO HA-2 SE, som jeg bruker sammen med iPhone 6S.
    Mitt primærbehov var et bærbart oppsett som jeg kunne bruke utenfor hjemmet, og jeg er veldig fornøyd så langt.

    Men nå ønsker jeg også et oppsett som jeg kun skal bruke hjemme.
    Jeg har så langt brukt oppsettet jeg allerede har med T5p V2, OPPO HA-2 SE og iPhone/iPad.
    Men så var det det med strøm og lading.
    Så derfor ønsker jeg nå å kjøpe T1 V2 og en hodetelefonforsterker som passer til.
    Har sett på Beyerdynamic A2 og den virker som et bra valg til T1 V2, men den har ikke DAC.
    Ikke noe problem da jeg allerede har en bra DAC i Primare SP33 som jeg bruker i oppsettet mitt hjemme.
    Men da får jeg en forforsterker med volumkontrol, og en hodetelefonforsterker med volumkontroll.
    Fordelen er at jeg kan høre på alle mine ulike kilder som jeg bruker i dag, da alle kildene mine overføres digitalt til Primare SP33.
    Jeg kommer nok til å streame musikk aller mest, og da bruker jeg Auralic Aries som jeg streamer Tidal Hifi.

    Jeg har også sett på OPPO HA-1 og Sennheiser HDVD 800, som begge har DAC, og kan da overføre direkte fra Aries til en av disse. Men mister da muligheten til å bruke andre kilder jeg har (TV og Blueray).

    Så har dere noen tips til meg?
    Jeg har T5p og HDVD 800 og må si at dette spiller helt suverent. Det er ikke helt HD800 S, men det er lite å utsette på komboen. Jeg har ikke hørt V2 og det eneste jeg savner på mine er litt mer trøkk i basssn. Du bør også sjekke Lynx Hilo. Dette er et kinderegg som Har gitt meg mye glede. Den utkonkurerer både HDVD 800 og EC PD1. Det å ha hodetelefonforsterker, AD og DA konvertering i samme boks er genialt.
     

    Destiny

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Innlegg
    2.276
    Antall liker
    227
    Torget vurderinger
    1
    Beyerdynamic DT 1770 Pro er et set lukka hodetelefoner som får utrolig god omtale overalt. Er det noen her som har dem, eller har hørt dem ?
    image.jpeg
     

    javerion

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.07.2015
    Innlegg
    113
    Antall liker
    12
    Sted
    Oslo
    dette er arvtakere fra dt770 pro som mange har og er en av få headset som regnes som "studio standard".
    har ikke noe vondt å si om mine 770pro som jeg har eid siden 2001.

    1770 er en oppgradert versjon med kraftigere magneter i drivere så de blir litt bedre på detaljer, men bassen kan oppleves som litt vel mye hvis man har åpne som referanser for den lyden man liker
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.494
    Antall liker
    1.010
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Beyerdynamic DT 1770 Pro er et set lukka hodetelefoner som får utrolig god omtale overalt. Er det noen her som har dem, eller har hørt dem ?
    dette er arvtakere fra dt770 pro som mange har og er en av få headset som regnes som "studio standard".
    har ikke noe vondt å si om mine 770pro som jeg har eid siden 2001.

    1770 er en oppgradert versjon med kraftigere magneter i drivere så de blir litt bedre på detaljer, men bassen kan oppleves som litt vel mye hvis man har åpne som referanser for den lyden man liker
    Jeg har 1770PRO og liker dem veldig godt. Er ikke enig i at bassen er litt "vel mye",egentlig, opplever dem som ganske så balanserte. Trenger en god forsterkermatch for
    virkelig å skinne =)
     

    Destiny

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Innlegg
    2.276
    Antall liker
    227
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har denne som forsterker
    image.jpg

    Satser på at det vil funke bra .
    Har bare hatt Beyerdynamic dt 70P fra Beyerdynamic før, og av det jeg har lest av omtaler skal dt 1770 pro være en "klart" bedre hodetelefon ?
    Destiny :)
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    DT 1770 PRO er låter veldig bra. Godt oppløste og veldig nær nøytralt. Synes ikke de hadde for mye bass. T70p er ikke så veldig ulik, men litt "friskere" i stilen. Tror ikke forskjellen i lydkvalitet er så stor mellom dem uten å ha sammenlignen på samme tid. Begge er veldig gode.
     

    Destiny

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Innlegg
    2.276
    Antall liker
    227
    Torget vurderinger
    1
    Har selv hatt dt 70P, og opplevde aldri dem som noe bassmonster. Og av hva jeg har lest om dt 1770 pro så skal de ha et helt annet bassfundament.

    image.jpeg


    Destiny :)
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    Har selv hatt dt 70P, og opplevde aldri dem som noe bassmonster. Og av hva jeg har lest om dt 1770 pro så skal de ha et helt annet bassfundament.
    Godt mulig de har noe mer, men synes 70p var ganske så korrekt i bassen.
     

    Destiny

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Innlegg
    2.276
    Antall liker
    227
    Torget vurderinger
    1
    Hei Lyngen
    Jeg har ikke hørt dt 1770 pro selv, men i henhold til de omtaler jeg har lest så skal dt 1770 pro ha et veldig godt bassfundament.
    Jeg syntes dt 70P var litegrann på den slanke siden, ellers så likte jeg dem godt. De ble aldri skarpe / spisse eller for sibilante .
    Men kunne nok tenkt meg litt mer kropp på tonen og itt mer bass.
    Destiny :)
     

    Destiny

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Innlegg
    2.276
    Antall liker
    227
    Torget vurderinger
    1
    Ja de bør være lukket ??????

    Destiny :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn