"Roperter" er for politiet, krisesituasjoner og store folkemengder det cyber 8) 8)cybervision_ skrev:Tiltredes, Avantgarde er noe helt annet.......johnnygrandis skrev:Tror jeg og !HC skrev:Hvis jeg skulle valgt fra bruktbørsen i den prisklassen det her er snakk om så hadde det blitt:
Forsterker: GRAAF GM50B
DAC: Bryston BDP-1
Høyttalere: Avantgarde uno nano
Totalpris kommer på 70.900,- (alt. 64.000,- ved valg av Rega dac) og jeg er sikker på at dette anlegget vil banke livskiten ut av det Soundgarden anlegget som har blitt tilbudt.
Ingen fare. Hvis han ikke liker de kan han bare slenge et ullteppe over de vakre horna, da låter de som standard apekister. ;D ;Dgismo skrev:"Roperter" er for politiet, krisesituasjoner og store folkemengder det cyber 8) 8)cybervision_ skrev:Tiltredes, Avantgarde er noe helt annet.......johnnygrandis skrev:Tror jeg og !HC skrev:Hvis jeg skulle valgt fra bruktbørsen i den prisklassen det her er snakk om så hadde det blitt:
Totalpris kommer på 70.900,- (alt. 64.000,- ved valg av Rega dac) og jeg er sikker på at dette anlegget vil banke livskiten ut av det Soundgarden anlegget som har blitt tilbudt.
gismo
Tanken slo meg også..tore_v1 skrev:Det er nok mange som sier akkurat det samme.
Med følsomheten til AG-horn kan jeg ikke skjønne hva man skal med 70W. Da skal det lite til før det blir støy. 5w holder lenge.
Ja om det ikke står Accuton drivere der da vil det spille krystallklart selv med ulltepper over ;DHC skrev:Ingen fare. Hvis han ikke liker de kan han bare slenge et ullteppe over de vakre horna, da låter de som standard apekister. ;D ;Dgismo skrev:"Roperter" er for politiet, krisesituasjoner og store folkemengder det cyber 8) 8)cybervision_ skrev:Tiltredes, Avantgarde er noe helt annet.......johnnygrandis skrev:Tror jeg og !HC skrev:Hvis jeg skulle valgt fra bruktbørsen i den prisklassen det her er snakk om så hadde det blitt:
gismo
Deal, vi gir oss med en gang ;D ;DElDuce86 skrev:La oss ikke krangle no, små barn :![]()
Hehe, sant nok, men det virket som den søkende sjel i tråden ikke var så kilen på utsjånaden og da er et par blå megafoner akseptabelt skulle man tro. Nokså forførende å høre jazz på slike saker...gismo skrev:"Roperter" er for politiet, krisesituasjoner og store folkemengder det cyber 8) 8)cybervision_ skrev:Tiltredes, Avantgarde er noe helt annet.......johnnygrandis skrev:Tror jeg og !HC skrev:Hvis jeg skulle valgt fra bruktbørsen i den prisklassen det her er snakk om så hadde det blitt:
gismo
Hvis du er redd for å "bruke opp" rør, og vil ha minst mulig å "justere", er det kanskje like greit med transistorforsterker.ElDuce86 skrev:Men litt tebake til topic...
Avantgarde, rørforsterkere osv osv, det er vel kanskje ikke de beste å bruke til tv/spill/film? I og med at jeg kunne tenkt meg noe som kan brukes til dette også, ikke bare musikk...
Hadde du forventet noe annet. ;D Folk har ulike erfaringer av ulike grunner. Beste er selvsagt å gjøre sine egne erfaringer.ElDuce86 skrev:Dette er ikke enkelt asså ???
Avantgarde funker med transistor også, deres egne forsterkere er transistorbaserte. Det ligger f.eks en hyggelig priset Sugden Mystro på børsen som burde fungere fint.ElDuce86 skrev:Men litt tebake til topic...
Avantgarde, rørforsterkere osv osv, det er vel kanskje ikke de beste å bruke til tv/spill/film? I og med at jeg kunne tenkt meg noe som kan brukes til dette også, ikke bare musikk...
Ingen som krangler, dette er Hifisentralen.ElDuce86 skrev:La oss ikke krangle no, små barn :![]()
Jeg mener nå at graden av egoisme bestemmes av størrelsen på lytterommet mye mere enn av type høyttaler. I et lite rom blir alle høyttalere ego.johnnygrandis skrev:Det ligger også ett sett Martin Logan Vantage, ego høytalere men slikt liker vi ;D
Den prisen var bruktcathrine1 skrev:...tenk så mye bruktkvalitet man hadde fått for den summen ;D
Vh
S
Vet du noe om Dali/Onkyo matchen da?eldo472 skrev:Hva med :
Nad M51 DAC med HDMI inn!
Onkyo M-5000R forsterker kan oppgraderes til 2 stk i bro koblet. Super design
Dali Mentor 8, bra allround.
Her får mulighet til HD lyd fra Bluray og SA-CD og HD lyd fra PC.
Litt over budsjett med 2 forsterkere, men må til med Mentor 8.
Du får super film lyd også.
Er det ikke bedre å kjøpe Uno Nano når prisen blir den samme?steinost skrev:Avantgarde Solo og en grei Cd med pre.
Har hørt dette, det var med Cary 303/300 ;D ;D ;D
Det låt rett og slett meget bra. Lite bokser i stua blir det også.
Men skal man holde seg innenfor 60-70 000.- må det vel kjøpes brukt.
Steinar.
Er det den Adam modellen som ble brukt på Horten messa for et par år siden i samme rom som "monitor med bunn og presisjon"?FredrikC skrev:Har ikke Orso et par Adam Classic Column Mk3 til salgs?
X-ART mellomtonen og diskanten låter meget bra IMO. Mye bedre enn det jeg har hørt fra tradisjonelle gulvstående i prisklasser under 100k.
Ikke Ayon på Klipsch. Er viktig og ikke sette rørforsterkere i bås og tro de er milde og gode til Klipsch. Ayon Spirit spiller veldig oppløst og mye lysere en hva mange transistor forsterkere er. Gode forsterkere men ingen god match til Klipsch.ElDuce86 skrev:Litt tilbake til rør... Noen som har erfaring med Ayon Spirit III? Kanskje kombinert med Klipsch, som såvidt jeg vet, skal være magiske med rette type rørforsterker![]()
Jo, stemmer det, hadde RF i hjemmekino oppsettGisleB skrev:Ikke Ayon på Klipsch. Er viktig og ikke sette rørforsterkere i bås og tro de er milde og gode til Klipsch. Ayon Spirit spiller veldig oppløst og mye lysere en hva mange transistor forsterkere er. Gode forsterkere men ingen god match til Klipsch.ElDuce86 skrev:Litt tilbake til rør... Noen som har erfaring med Ayon Spirit III? Kanskje kombinert med Klipsch, som såvidt jeg vet, skal være magiske med rette type rørforsterker![]()
Derimot om du går for RF serien til Klipsch ( hadde du ikke det før eller roter jeg nå ? ) Så gå for Mcintosh er mitt tips. F.eks :
Mcintosh MCD 500 ( cd spiller + dac + pre ), dyr så bør finnes brukt.
Mcintosh mc 275 ca 15-20k brukt
Klipsch RF-7
Dette vet jeg blir meget meget bra.
Da må man vel ha en amp også, for her er det vel kun en bass amp?Anonym skrev:Er det ikke bedre å kjøpe Uno Nano når prisen blir den samme?steinost skrev:Avantgarde Solo og en grei Cd med pre.
Steinar.
Jo men så lenge prisen på Uno Nano er såpass lav er det allikevel ikke noe problem å holde seg innenfor budsjett.steinost skrev:Da må man vel ha en amp også, for her er det vel kun en bass amp?Anonym skrev:Er det ikke bedre å kjøpe Uno Nano når prisen blir den samme?steinost skrev:Avantgarde Solo og en grei Cd med pre.
Steinar.
Steinar.
Vel, ikke slik du beskrev din type låt men det er kanskje ikke helt rettledende som så ofte før?ElDuce86 skrev:Martin Logan Odyssey ligger på brukten til 27K!
Hvorden ar lyden i denne type høytalere? Og hvilke forsterker anbefales? ??? ;D
ML gir mer en "korrekt" lydsignatur enn det du formidler her.Vil ikke ha for nøytral eller kald lyd, men mer i retning av varmere og fyldigere lydbilde (der er vel kanskje rør en god vei å gå?)
Jeg har hørt Vantage med Musical Fidelity og det låt meget bra.ElDuce86 skrev:Hvorden ar lyden i denne type høytalere? Og hvilke forsterker anbefales? ??? ;D
Hvilken HT produsent strever etter ukorrekt lyd ?Lyngen skrev:Vel, ikke slik du beskrev din type låt men det er kanskje ikke helt rettledende som så ofte før?ElDuce86 skrev:Martin Logan Odyssey ligger på brukten til 27K!
Hvorden ar lyden i denne type høytalere? Og hvilke forsterker anbefales? ??? ;D
ML gir mer en "korrekt" lydsignatur enn det du formidler her.Vil ikke ha for nøytral eller kald lyd, men mer i retning av varmere og fyldigere lydbilde (der er vel kanskje rør en god vei å gå?)