Beste stereo til 60-70K

GisleB

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.08.2007
Antall liker
79
Og ikke glem Stereofil om du er i Oslo!! De har også endel Tannoy oppsett som kan være midt i blinken. De beste blir nok litt over budsjett med god elektronikk, men du vet jo aldri hva de kan lure frem :)

C

Cyber

Gjest
Som nevnt for mange sider siden, jeg vil tro Tannoy Definition DC8T vil være verd en demo.

ElDuce86

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.12.2011
Antall liker
10
Torget vurderinger
1
cybervision_ skrev:
Som nevnt for mange sider siden, jeg vil tro Tannoy Definition DC8T vil være verd en demo.
Satt nettopp og kikket på de selv :)

Noen erfaringer med disse? :D

C

Cyber

Gjest
ElDuce86 skrev:
cybervision_ skrev:

Har hatt DC6T Signature selv og de er svært gode, DC8T har mange gode tester og er de som DC6T har de åpen, sammenhengende lyd med litt ekstra "kjøtt på beinet" og er dynamiske med meget god bass.

Du får ha lykke til i jakta, stol på egne ører og tenk deg godt om før du bruker så mye penger. Som Vidar P sier, du kan fort komme svært langt med halvparten.

Dude

Medlem
Ble medlem
30.12.2007
Antall liker
0
Hva med Nad M2, Sonos og smart telefon til å styre det hele?
M2 har jo dac og høstet meget gode kritikker. Dukker opp en og annen på bruktbørsen innimellom..
De fleste ht passer til denne.

ElDuce86

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.12.2011
Antall liker
10
Torget vurderinger
1
Dude skrev:
Hva med Nad M2, Sonos og smart telefon til å styre det hele?
M2 har jo dac og høstet meget gode kritikker. Dukker opp en og annen på bruktbørsen innimellom..
De fleste ht passer til denne.
De fleste er vel å ta i ;) Jeg har motsatt erfaring... Men men :)

ElDuce86

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.12.2011
Antall liker
10
Torget vurderinger
1
cybervision_ skrev:
ElDuce86 skrev:
cybervision_ skrev:

Har hatt DC6T Signature selv og de er svært gode, DC8T har mange gode tester og er de som DC6T har de åpen, sammenhengende lyd med litt ekstra "kjøtt på beinet" og er dynamiske med meget god bass.

Du får ha lykke til i jakta, stol på egne ører og tenk deg godt om før du bruker så mye penger. Som Vidar P sier, du kan fort komme svært langt med halvparten.
De høres meget fine ut, prøve å få te en lytteprøve litt snart ;) Noe elektronikk å anbefale da? :D

Gammeln

Overivrig entusiast
Ble medlem
03.09.2007
Antall liker
43
ElDuce86 skrev:
cybervision_ skrev:
ElDuce86 skrev:
cybervision_ skrev:

De høres meget fine ut, prøve å få te en lytteprøve litt snart ;) Noe elektronikk å anbefale da? :D
Mens du førstes er hos Stereofil er det vel naturlig å høre på ASR....

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Antall liker
33.419
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
-Kanskje like greit å avklare høyttalervalg før en begir seg ut på elektronikken.

mvh

ptb

Æresmedlem
Ble medlem
27.11.2008
Antall liker
20.526
Sted
Oslo
Torget vurderinger
14
cybervision_ skrev:
Istemmer forsåvidt dette. Jeg hørte på de hos stereofil først én gang - også på nytt en tid etter. Da valgte jeg samtidig å lytte til (de tidligere nevnte) SF Liuto. Og valget var, i forhold til min preferanse, soleklart i favør SF.

Bill Evans

Medlem
Ble medlem
02.11.2008
Antall liker
0
Et annet forslag.

Høyttalere: Chario Academy Sonett- Ca 35-40K
Forsterker: Unison Research Unico Secondo eller SE. Ca 20-25K
Dac: Hegel HD 10. Ca 4-5K
Sub: Definitive Technology Supercube 2. Ca 8,5K

Høyttalerne og forsterker er sjelden eller aldri på bruktmarkedet i Norge, men
det er mulig å oppdrive disse i Tyskland / Italia, da ned mot halv pris.
Dette oppsetttet passer kanskje ikke helt optimalt til Rock med er fabelaktig på Jazz / Klassisk / samt alle akustiske
og vokal innspillinger.

Lykke til. :)

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.182
Torget vurderinger
4
GisleB skrev:
Audio Note, Harbeth, Vienna Acoustic. Der har du 3 merker som passer trådstarters preferanser.
Sikkert et dumt spørsmål men jeg har ofte lurt på hvordan Audio Note kan passe noens preferanser.

Jeg mener at AN bør iallfall ikke kjøpes uhørt.

shaunv

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.01.2006
Antall liker
67
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
19
Anonym skrev:
GisleB skrev:
Audio Note, Harbeth, Vienna Acoustic. Der har du 3 merker som passer trådstarters preferanser.
Sikkert et dumt spørsmål men jeg har ofte lurt på hvordan Audio Note kan passe noens preferanser.

Passer som hånd i hanske. ;-)

Opplevd flere som har dårlig erfaring fra diverse messer og annet, men kan love at når det fungerer så fungerer det veldig bra også!

Som med alt annet, bør ikke kjøpes uhørt, og da i en setting det fungerer i.

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.182
Torget vurderinger
4
shaunv skrev:
Anonym skrev:
GisleB skrev:

Opplevd flere som har dårlig erfaring fra diverse messer og annet, men kan love at når det fungerer så fungerer det veldig bra også!
Godt å høre.
Jeg har bare hørt Audio Note på messe i Horten.

shaunv

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.01.2006
Antall liker
67
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
19
Anonym skrev:
shaunv skrev:
Anonym skrev:
GisleB skrev:

Godt å høre.
Ikke forrige messe vel? :-X

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.182
Torget vurderinger
4
shaunv skrev:
Anonym skrev:
shaunv skrev:
Anonym skrev:
GisleB skrev:

Godt å høre.
Ikke forrige messe vel? :-X
Mener 2010 var sist jeg var der, har også hørt 2 oppsett tidligere år der borte.

shaunv

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.01.2006
Antall liker
67
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
19
Okei, for forrige var forferdelig. Tidligere årene skal jeg ikke uttale meg om, men synes generelt litt synd på en del av standene på sånne messer...

Uansett, som er sagt før i tråden til trådstarter. Beste du kan gjøre er å reise rundt og høre litt! Garantert verdt tid og penger!

ElDuce86

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.12.2011
Antall liker
10
Torget vurderinger
1
Kan Sonus Faber Liuto + Musical Fidelity AMS35i + Musical Fidelity M1 DAC være en god kombo, og verdt å høre på? :D

authentic

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2007
Antall liker
2.488
Torget vurderinger
13
ElDuce86 skrev:
johnnygrandis skrev:
ElDuce86 skrev:
GisleB skrev:
Har selv aldri hørt Musical Fidelity men er veldig mange lovord og har tro på det merket. Det + Vienna og du begynner å nærme deg tror jeg :). De har jo også en billig og meget rost dac.
Noe ala M1 dac? (om de var det den heter)
Nå er du inne på noe, MF er fornuftige saker. Hadde du hatt noen Accuton drivere i bakkant hadde det vært enda bedre... ;D - Lykke til.
Ikke sant.... Accuton??? ???
Det er keramiske elementer laget av Accuton, brukes av mange HT produsenter verden over og har en litt spesiell karakteristisk lyd vil jeg si, veldig Nøytral så kanskje ikke noe for deg da.
Jeg har prøvd mine Bird med flere forsterkere og de responderer tvert på forsterkerbytte av forskjellige slag.
I utgangspunktet gir de en åpen direkte og usminket lyd som kan tunes dit du vil med forskjellige forsterkervalg.

Indrefileten:

Vedlegg

ptb

Æresmedlem
Ble medlem
27.11.2008
Antall liker
20.526
Sted
Oslo
Torget vurderinger
14
ElDuce86 skrev:
Kan Sonus Faber Liuto + Musical Fidelity AMS35i + Musical Fidelity M1 DAC være en god kombo, og verdt å høre på? :D
Jeg kan kun svare for høyttalerne, da det eneste jeg kjenner til AMS35i er å ha skumlest litt i de omtaler som finnes på denne.
Liuto har jeg hittil hørt med 4 ulike forsterkere i 2 ulike rom. Jeg har likt lyden i alle disse ulike settinger. Signaturen og karakteristikkene til Liuto (eller "egenlyden" om man vil) har uansett vært klart tilstede.
Mitt "lytterom" er en vanlig stue, med alle de kompromiss det medfører. Stua er ca. 7,5x3,6 m, der "lyttedelen" er ca. 5,0x3,6. I dette rommet så har de egentlig vært forholdsvis enkle å plassere. De krever ikke alt for stor plass rundt seg - og helt ned mot 20 cm fra bakvegg "går", men optimalt hos meg er rett i underkant av 30 cm.

Jeg hørte på en god del forskjellige høyttalere, før jeg satt igjen med en shortlist, der bl.a DC8T var en av kandidatene. Disse var det enkelt å høre på opp mot Liuto hos Stereofil, med da (for min del) rask ekskludering av DC8T. Hovedårsakene (IMO) var:
DC8T spillte ut av- og i mellom høyttalerne, med et forholdsvis godt markert sweetspot. Liuto hadde et bredere lydbilde og tegnet et større "rom" med et vesentlig mindre definert sweetspot. De låt bra uansett hvor man befant seg i rommet. DC8T gikk noe dypere i bassen, men "manglet" punchen og mid-bassen til Liuto. Liuto spilte mye bedre på lavt lyttevolum - og var vesentlig mer tilgivende på dårligere innspillinger.

GisleB

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.08.2007
Antall liker
79
Anonym skrev:
shaunv skrev:
Anonym skrev:
GisleB skrev:

Godt å høre.
Var selv på Horten messen å hørte AN i 2011 ( sist ) og som ShaunV sier var det ikke bra nei :). Skal sies jeg har nesten identisk oppsett hjemme og forskjellen er natt og dag.

Tror problemet med de små hotellrommene der er de tynne spinkle veggene som får høytallerene til å høres slik ut også. I naborommet ( som var helt likt ) måtte de til med en 18" ( tror jeg ) sub for å få noe lyd utav et Klipsch RF 82 oppsett. Det sier litt om rommet.

C

Cyber

Gjest
ptb skrev:
ElDuce86 skrev:
Jeg kan kun svare for høyttalerne, da det eneste jeg kjenner til AMS35i er å ha skumlest litt i de omtaler som finnes på denne.
Liuto har jeg hittil hørt med 4 ulike forsterkere i 2 ulike rom. Jeg har likt lyden i alle disse ulike settinger. Signaturen og karakteristikkene til Liuto (eller "egenlyden" om man vil) har uansett vært klart tilstede.
Mitt "lytterom" er en vanlig stue, med alle de kompromiss det medfører. Stua er ca. 7,5x3,6 m, der "lyttedelen" er ca. 5,0x3,6. I dette rommet så har de egentlig vært forholdsvis enkle å plassere. De krever ikke alt for stor plass rundt seg - og helt ned mot 20 cm fra bakvegg "går", men optimalt hos meg er rett i underkant av 30 cm.

Jeg hørte på en god del forskjellige høyttalere, før jeg satt igjen med en shortlist, der bl.a DC8T var en av kandidatene. Disse var det enkelt å høre på opp mot Liuto hos Stereofil, med da (for min del) rask ekskludering av DC8T. Hovedårsakene (IMO) var:
DC8T spillte ut av- og i mellom høyttalerne, med et forholdsvis godt markert sweetspot. Liuto hadde et bredere lydbilde og tegnet et større "rom" med et vesentlig mindre definert sweetspot. De låt bra uansett hvor man befant seg i rommet. DC8T gikk noe dypere i bassen, men "manglet" punchen og mid-bassen til Liuto. Liuto spilte mye bedre på lavt lyttevolum - og var vesentlig mer tilgivende på dårligere innspillinger.
Til gjengjeld er Tannoy sin teknologi langt lettere å få til i rom uten å behandle akustisk pga point source og spredningskarateristikken, skal ikke undervurderes. Var dette i samme rommet du hørte dem?

ptb

Æresmedlem
Ble medlem
27.11.2008
Antall liker
20.526
Sted
Oslo
Torget vurderinger
14
cybervision_ skrev:
Til gjengjeld er Tannoy sin teknologi langt lettere å få til i rom uten å behandle akustisk pga point source og spredningskarateristikken, skal ikke undervurderes. Var dette i samme rommet du hørte dem?
Vedr. akustikk, så skal ikke jeg dementere at du evt. har rett i det.
Ja - begge ble lyttet til i samme rom - og med samme elektronikk. Forrige gang jeg lyttet til DC8T, så var det i et annet rom og med annen elektronikk. Den grunnleggende karakteristikken var tilsvarende tilstede da også.

Men, missforstå meg rett - jeg synes DC8T er en god og flott høyttaler, men Liuto samsvarte bedre med mine preferanser (bl.a. de tidligere nevnte forhold).

C

Cyber

Gjest
ptb skrev:
cybervision_ skrev:
Vedr. akustikk, så skal ikke jeg dementere at du evt. har rett i det.
Ja - begge ble lyttet til i samme rom - og med samme elektronikk. Forrige gang jeg lyttet til DC8T, så var det i et annet rom og med annen elektronikk. Den grunnleggende karakteristikken var tilsvarende tilstede da også.

Men, missforstå meg rett - jeg synes DC8T er en god og flott høyttaler, men Liuto samsvarte bedre med mine preferanser (bl.a. de tidligere nevnte forhold).
Nettopp årsaken til at trådstarter må lytte selv og ikke se seg blind på anbefalinger. Høyttalerne som er aktuelle fra tid til annen er jo ganske forskjellige saker lydmessig.

ElDuce86

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.12.2011
Antall liker
10
Torget vurderinger
1
Foreløpig så har jeg bestemt meg for lyttetest på Vienna, Tannoy, Sonus Faber og B&W (bare fordi jeg har gode erfaringer med B&W) :D

Så ser vi etter hvert hva jeg faller for, og hvilken høytaller og elektronikk det blir :)

Men kjør for all del på med råd, tips osv osv  ;)
Bedre med tredjeparts tips fra dere, en fra en selger :D

Edit: Fikk tips om Gallo Ref 3.5 + Chapter Audio Précis 250S... Lan dette være noe verd og se nærmere på, eller...? :)

U

utgatt60135

Gjest
Lytt også til ProAc i torggata et par 100 m fra Stereofil.

ElDuce86

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.12.2011
Antall liker
10
Torget vurderinger
1
Noen erfaring med Electrocompaniet og Dali?

Jeg tenker da Dali Mentor 8 (hørte de i dag, og likte allsidigheten, og de vanvittige trykket den kunne frembringe på musikk av typen rock og hip-hop, og en tilfredstillende jobb på klassisk musikk ((god manglet litt finesse)) men alt i alt, noe jeg absolutt kan finne meg til ro med) kombinert med Electrocompaniet AW20R, EC4.8 pre, og Prelude PD1 dac :)

Btw: Jeg hørte Dali'n på Hegel H200

Geir Kristiansen

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.01.2011
Antall liker
2.292
Sted
Tromsø
Vel, nå kjører jeg på Ikon 8 og EC drar ut av de alt det de kan levere. Det som kan oppfattes som litt skarp diskant i Daliene forsvinner totalt med EC som forsterkeri.

ElDuce86

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.12.2011
Antall liker
10
Torget vurderinger
1
Geir Kristiansen skrev:
Vel, nå kjører jeg på Ikon 8 og EC drar ut av de alt det de kan levere. Det som kan oppfattes som litt skarp diskant i Daliene forsvinner totalt med EC som forsterkeri.
Er å anbefale altså? ;)

Ser også på Audio Valve Baldur 70 + Audio Valve Eklipse (ligger på brukten til 40.000,-), kan de være noe til Dali?

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Antall liker
7.292
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
ElDuce86 skrev:
Geir Kristiansen skrev:
Er å anbefale altså? ;)

Ser også på Audio Valve Baldur 70 + Audio Valve Eklipse (ligger på brukten til 40.000,-), kan de være noe til Dali?
Jeg var og prøvelyttet til Mentor 8 da jeg selv hadde 20 år gamle Dali 700, og ble ikke så veldig imponert. Bra lyd, for all del. Dali-lyden var der, men jeg synes ikke disse var verdt å bruke 35K på. For meg smaker det mer fugl av Klipsch-ene jeg endte opp med til drøyt halvparten: RF-63. Sammenliknet med disse har ikke daliene så mye "trøkk", dessverre. (Hvis det er viktig.)

Men; lytt til alternativene selv. Det er bare du som kan si hva du liker best. Danskene lager flotte høyttalere, de, og jeg kunne fint ha levd med både Mentor 8, Ikon 7 og enda billigere varianter uten å føle noe savn.

ElDuce86

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.12.2011
Antall liker
10
Torget vurderinger
1
Dazed skrev:
ElDuce86 skrev:
Geir Kristiansen skrev:
Er å anbefale altså? ;)

Jeg var og prøvelyttet til Mentor 8 da jeg selv hadde 20 år gamle Dali 700, og ble ikke så veldig imponert. Bra lyd, for all del. Dali-lyden var der, men jeg synes ikke disse var verdt å bruke 35K på. For meg smaker det mer fugl av Klipsch-ene jeg endte opp med til drøyt halvparten: RF-63. Sammenliknet med disse har ikke daliene så mye "trøkk", dessverre. (Hvis det er viktig.)

Men; lytt til alternativene selv. Det er bare du som kan si hva du liker best. Danskene lager flotte høyttalere, de, og jeg kunne fint ha levd med både Mentor 8, Ikon 7 og enda billigere varianter uten å føle noe savn.
Hadde klipsch RF-63 tidligere, i surround oppsett, but still, de funka bra de ass, for all del :) Klipsch er fantastiske høytalere, men, jeg ville bare utvide horisonten litt, prøve noe nytt :D

sander

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.02.2012
Antall liker
77
Find et sæt let drevne højtalere du kan lide sounden fra,med det udgangspunkt har du et overlegent valg mellem seriøst vellydende amps.
Hastigheden og mikro detaljer forløses nu engang bedre med tabsfrihed i elementerne,tænk fx hovedtelefoner.
Forstærkere har måske ikke så stor umiddelbar klang forskel som højtalere,men jo nemmere belastning,jo færre krav til strømstyring,og dermed bedre adgang til egentlige klangkvaliteter.

GisleB

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.08.2007
Antall liker
79
sander skrev:
Find et sæt let drevne højtalere du kan lide sounden fra,med det udgangspunkt har du et overlegent valg mellem seriøst vellydende amps.
Hastigheden og mikro detaljer forløses nu engang bedre med tabsfrihed i elementerne,tænk fx hovedtelefoner.
Forstærkere har måske ikke så stor umiddelbar klang forskel som højtalere,men jo nemmere belastning,jo færre krav til strømstyring,og dermed bedre adgang til egentlige klangkvaliteter.
Høres jo ut som AN høytallere/filosofi det der ;) . Hehe.

Til trådstarter, nå har det kommet 10 sider i tråden, måda ha fått noen tips :). Men det er jo som sagt ikke noe som er "best" til 70 k, siden lyd er så subjektivt. Finnes kun det som er best til deg.

Gleder meg til å se valget ditt og jeg håper du kommer med en sluttrapport i tråden ;)

HC

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2002
Antall liker
3.344
Torget vurderinger
18
ElDuce86 skrev:
Foreløpig så har jeg bestemt meg for lyttetest på Vienna, Tannoy, Sonus Faber og B&W (bare fordi jeg har gode erfaringer med B&W) :D

Så ser vi etter hvert hva jeg faller for, og hvilken høytaller og elektronikk det blir :)

Men kjør for all del på med råd, tips osv osv ;)

Edit: Fikk tips om Gallo Ref 3.5 + Chapter Audio Précis 250S... Lan dette være noe verd og se nærmere på, eller...? :)
Hvis du skal til Oslo så ville jeg tatt en tur innom Kontrapunkt også. Der kan du f.eks høre på et komplett Linn eller Naim anlegg. Da er du sikret at alt matcher siden det er designet for å fungere sammen.

Liotheles

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.02.2002
Antall liker
983
Torget vurderinger
4
HC skrev:
ElDuce86 skrev:

Men kjør for all del på med råd, tips osv osv ;)

Hvis du skal til Oslo så ville jeg tatt en tur innom Kontrapunkt også. Der kan du f.eks høre på et komplett Linn eller Naim anlegg. Da er du sikret at alt matcher siden det er designet for å fungere sammen.
+1

ElDuce86

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.12.2011
Antall liker
10
Torget vurderinger
1
Hmmm... hørte komboen Dali Mentor 8 og Vincent T.A.C.-V-60 rørforsterker idag, de var ikke å klage på, enooormt med krefter og fin lyd, ble ikke lyttetrett, og kunne sige litt ned i sofaen å nyte musikken ;)

Noen som har erfaringer med denne forsterkeren? Ble nevnt at jeg kunne bytte til andre rør for å få fram en litt varmere, og mer detaljerik lyd :)

GisleB

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.08.2007
Antall liker
79
ElDuce86 skrev:
Hmmm... hørte komboen Dali Mentor 8 og Vincent T.A.C.-V-60 rørforsterker idag, de var ikke å klage på, enooormt med krefter og fin lyd, ble ikke lyttetrett, og kunne sige litt ned i sofaen å nyte musikken ;)

Noen som har erfaringer med denne forsterkeren? Ble nevnt at jeg kunne bytte til andre rør for å få fram en litt varmere, og mer detaljerik lyd :)
Den forsterkeren har jeg ikke lagt merke til før, vet du prisen ?.

Det er jo 2x60 W på høytallere oppgitt 90db og 6ohm impedans. Men så lenge den er veldig strømsterk og du ikke trenger å spille grisehøyt så går det nok greit :). Den bruker EL 34 rør, det er jo veldig bra og billig i drift :). ( Mine favoritt effektrør er EL34 og EL84 ) .

Vil jo tro den komboen spillte mot nøytralt, ikke direkte varmt ? Synes uansett den forstereren var ett spennende valg til de høytallerene, hadde vert gøy å hørt ja.

ElDuce86

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.12.2011
Antall liker
10
Torget vurderinger
1
Ligger til 34.995,- på JFS Soundsystem http://www.mamut.net/jfssoundsystems/subdet61.htm :)

Den lå vel lidt på et vippepunkt mellom varm og nøytral, men overhode ikke noe problem å nyte musikken på Dali'ene, men ser for meg at forsterkeren kommer mer til live på f.eks Vienna høytallere? :D

Det er ikke EL34 rør men noen russiske 6CA7. Det ligner visst nok veldi på EL34 rør, men høyere effekt, og visst nok bedre lyd.
Strømforsyningen er 750VA, så er jo ikke blandt de absolutt kraftigste på den siden, men uerfaren med rør så... :)

http://www.i-fidelity.net/testberichte/high-end/tac-v-60/seite-1.html

GisleB

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.08.2007
Antall liker
79
ElDuce86 skrev:
Ligger til 34.995,- på JFS Soundsystem http://www.mamut.net/jfssoundsystems/subdet61.htm :)

Den lå vel lidt på et vippepunkt mellom varm og nøytral, men overhode ikke noe problem å nyte musikken på Dali'ene, men ser for meg at forsterkeren kommer mer til live på f.eks Vienna høytallere? :D

Det er ikke EL34 rør men noen russiske 6CA7. Det ligner visst nok veldi på EL34 rør, men høyere effekt, og visst nok bedre lyd.
Strømforsyningen er 750VA, så er jo ikke blandt de absolutt kraftigste på den siden, men uerfaren med rør så... :)

Se der ja, ja leste meg litt opp på det istad. De låter visst nærmere kt 88 en el 34 men skal vistnok vær "interchangeable" med el 34( men ikke ta meg på ordet der ). KT 88 rør er forsåvidt i din gate det lydmessig tror jeg.

Må være litt forsiktig å matche den forsterkeren til Vienna dog, om den klarte å få Dali ned mot varm lyd så blir det fort for mye av det gode med Vienna da disse i utgangspunktet har den varme klangen.

Jeg prøvde f.eks mcintosh 275 rør på system audio og det ble veldig kjedelig, for mye av det varme. Følte lyden druknet :).

ElDuce86

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.12.2011
Antall liker
10
Torget vurderinger
1
GisleB skrev:
ElDuce86 skrev:

Se der ja, ja leste meg litt opp på det istad. De låter visst nærmere kt 88 en el 34 men skal vistnok vær "interchangeable" med el 34( men ikke ta meg på ordet der ). KT 88 rør er forsåvidt i din gate det lydmessig tror jeg.

Må være litt forsiktig å matche den forsterkeren til Vienna dog, om den klarte å få Dali ned mot varm lyd så blir det fort for mye av det gode med Vienna da disse i utgangspunktet har den varme klangen.

Jeg prøvde f.eks mcintosh 275 rør på system audio og det ble veldig kjedelig, for mye av det varme. Følte lyden druknet :).
Jaa, det kan jo tippe den veien å, så, burde vel nesten høre Vienna med denne forsterkeren... Var lite info å finne om den på norske sider og, så ser ikke ut til at så mange har den heller...

Men, den så jo spennende ut da ;) Kanskje Klipsch kunne gjort seg med denne forsterkeren. Jeg vet hvertfall at audio Valve skal være meget gode matcher til Klipsch... Men igjen, så har jeg hatt Klipsch (og MEGET fornøyd med dem), men lyst å prøve noe helt nytt...

Men som dere sier her å, bare å lytte å finne min preferanse innen lyd :)

Topp Bunn