Beste biwire jumpere

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Antall liker
7.291
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Kornstruktur/korngrenser ser ut til å ha en enda mindre effekt på resistiviteten enn skin-effekten:

http://www.doublehelixcables.com/occ.pdf

Det har en effekt på resistansen, men en tilsvarende mikroskopisk og neglisjerbar en som skin-effekten, og er man redd for påvirkningen det har, er det jo ikke verre enn å kompensere med større kabeltverrsnitt. Det samme gir forøvrig samme effekt på ledeevnen som å bytte fra kobber til sølv. ;)

...Men jeg innser at dette nok av mange sees som tilsvarende "mas" som jeg selv irriterte meg over i en "digital lyd er best"-tråd forleden, så dette får holde. ;) Jeg ville bare forklare hvorfor jeg tenker som jeg tenker.

Sist redigert:
A

ANM

Gjest
Saken er at vi har et støygulv hvor komponenter som halvledere, resistorer og kondensatorer setter grensen. Alt tweakingen som foregår under det støygulvet er irrelevant. Nordost opplyser også propagation faktor, men når den korteste bølgen som omsettes til hørbar lyd er nesten 15km og du må måle avstanden til høyttalerne i nanometer 1 nanometer er 0,000000001m for at en slik konstant skal være relevant for oss. Selv om du var død hadde ikke hodet ditt holdt seg så rolig. For microprosessorer feks setter denne fysikken grenser for ytelsen. Lurer på hva produktet i bildet under ville kostet i Nordostdollar? Det er forøvrig innmaten i en i7 Nehalem.

Nehalem_Die_Shot_3.jpg

Dr Dong

Æresmedlem
Ble medlem
23.01.2011
Antall liker
14.008
Sted
landskapet uten motstand
Torget vurderinger
1
Hvordan ta æventyret ut av (hifi-)tilværelsen…

Men det er kanskje i slike dingser som innmaten i en i7 Nehalem at æventyret holder til; æventyrlig i det minste!

Topp Bunn