Beste biwire jumpere

BeetleBug

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.06.2009
Innlegg
6.437
Antall liker
12.542
Sted
Sørlandet
Sitat Allan Shaw:

Wash your empty bean can and use a scissor to cut two plates that fit between the speaker terminals.

Biwiring is a subject which bores use to tears. Much though we'd like to remove the biwire terminals from some of our products, Harbeth policy is to resist making change to products selling well and where the dealer will have stock or demonstrators of the long-running biwire version. It avoids confusion
 

E.I.A.

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.07.2004
Innlegg
5.277
Antall liker
3.324
Torget vurderinger
49
Synes jeg hører dem.
Dette er de (masse svada) jumperne vi har, tar mange dager bare og produsere et sett.
De koster litt, men siden du er en av våre beste (dummeste) kunder skal du få en knallpris, 30% avslag, på en betingelse at du ikke sier det til noen, vi kan jo ikke gi slike knallgode rabatter til alle ;D
 
U

utgatt25555

Gjest
Prisen på Odin er selvsagt hinsides, men at en bransjeaktör driter ut en annen? nähhh :p

mvh
Hvordan kan dette være og drite ut noen??
Presenterer jo bare fakta.
Du får legge hva du vil idet, jeg mister interessen/respekten for bransjefolk som er mer interessert i å prate ned andre enn å prate opp sitt eget, de skal begge selge ett produkt!, selv om det er en diger pris diff i produktene her, som også nevnt ang Odin.

Fakta er vel også at prisen på Odin ikke latterlig for noen få, selv om den ligger langt unna hva jeg har mulighet for, og hadde jeg hatt det, ville jeg nok ikke brukt ressursene på Odin likevel, men det er meg!...

mvh
 

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.718
Antall liker
32.599
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Whistler har vel ikke lagd noe nytt de siste årene og trenger den skarve oppmerksomheten noen gidder å gi..

Forøvrig, tråden er lagd for å lage temperatur. For de som gidder det. Selv bryr jeg meg ikke. Hva folk vil betale for at Tømmervik skal få duppe på sin Porsche er opp til de..
 

t-roten

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.09.2015
Innlegg
2.729
Antall liker
10.267
Sted
London
Blir sliten av kabeldebatter.
Troels Gravesen har akkurat lagt ut en oppgradering av et litt eldre B&W matrix - bildene illustrerer fint hva slags kabel og komponenter man finner inne i høytallere. For å få full effekt av den kostbare jumperen, må du nok åpne og bytte alt på innsiden og....

B&W-802-Upgrade
 
U

utgatt25555

Gjest
Whistler har vel ikke lagd noe nytt de siste årene og trenger den skarve oppmerksomheten noen gidder å gi..

Forøvrig, tråden er lagd for å lage temperatur. For de som gidder det. Selv bryr jeg meg ikke. Hva folk vil betale for at Tømmervik skal få duppe på sin Porsche er opp til de..
Selv gjör jeg hva jeg kan for å holde meg unna asylet, ikke en krone plassert der om jeg kan unngå det! det gjorde jeg når jeg var i Norge og ennu mer om nu, også den dagen jeg skal tilbake til gamle landet, kan jeg gi råd & tips som omgår OHFC så gjör jeg det med glede....:cool:

mvh
 

Midas

Bransjeaktør
Ble medlem
07.01.2015
Innlegg
1.061
Antall liker
772
Sted
Stavangerområdet
Prisen på Odin er selvsagt hinsides, men at en bransjeaktör driter ut en annen? nähhh :p

mvh
Hvordan kan dette være og drite ut noen??
Presenterer jo bare fakta.
Du får legge hva du vil idet, jeg mister interessen/respekten for bransjefolk som er mer interessert i å prate ned andre enn å prate opp sitt eget, de skal begge selge ett produkt!, selv om det er en diger pris diff i produktene her, som også nevnt ang Odin.
OT, men jeg mener du bruker litt for bred kam til å gre over bransjeaktører. Ikke alle bransjeaktører her inne selger høyttalere, elektronikk og tilbehør. Noen aktører er her i lys av sin person men som må være påført "bransjeaktør" på grunn av næringsinteresser i bransjen. Det må da visselig være lov å mene hva man vil, næringsinteresse eller ikke.
 
U

utgatt25555

Gjest
^^ Du får mene hva du vil, som alle andre! er man derimot bransjeaktör, har man som regel ökonomiske interesserer i en eller annen form av bransjen, og da bör det kunne stilles spm ved habilitet/inhabilitet...

mvh
 
  • Liker
Reaksjoner: TT.

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
Ble medlem
15.11.2007
Innlegg
40.438
Antall liker
84.036
Sted
Knapstad
Torget vurderinger
97
Så lenge det står "Bransjeaktør" til venstre, blir man oppfattet som en og bør derfor være meget forsiktig med å uttale seg om andre i bransjen, slik jeg ser det. Man blir fort ansett som useriøs
 
U

utgatt25555

Gjest
De som selger slik tullekabel til idiotpriser er useriøse.
Vel, du om det, omsetningen på asylet er da tydeligvis seriös nok, at man derimot skulle sett at det var mer edruelige priser, helt klart! ellers er det jo bare å la väre å handle der for ikke stötte opp om grådigheten..

mvh
 

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Innlegg
20.540
Antall liker
7.230
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Så lenge det står "Bransjeaktør" til venstre, blir man oppfattet som en og bør derfor være meget forsiktig med å uttale seg om andre i bransjen, slik jeg ser det. Man blir fort ansett som useriøs
Sånn i befolkningen totalt er nok ikke det så betydelig sammenliknet med hvordan det blir oppfattet å selge biwire-jumpers til 70.000,- ;)
 

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
Ble medlem
15.11.2007
Innlegg
40.438
Antall liker
84.036
Sted
Knapstad
Torget vurderinger
97
Så lenge det står "Bransjeaktør" til venstre, blir man oppfattet som en og bør derfor være meget forsiktig med å uttale seg om andre i bransjen, slik jeg ser det. Man blir fort ansett som useriøs
Sånn i befolkningen totalt er nok ikke det så betydelig sammenliknet med hvordan det blir oppfattet å selge biwire-jumpers til 70.000,- ;)
å være bransjeaktør og rakke ned på konkurrenter er uansett uprofesjonellt, uansett hva som selges
 

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.718
Antall liker
32.599
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Det STORE spørsmålet er om det er selger som tar godt betalt, eller kjøper som synes dette er en investering verdt pengene? Markedet er tydeligvis der. Eieglede er så mangt, så kanskje best å la spørsmålet ligge..
 

Aurora

Æresmedlem
Ble medlem
04.06.2004
Innlegg
14.952
Antall liker
11.355
Sted
Ytterst i havgapet...
Med en gullpris på 400kr/g koster gulltråd 1kvmm ca 8000 kr i råvareverdi pr løpemeter. Selv om rengull egentlig er en dårlig leder, så sier det egentlig alt om det totale idioti i prisene fra Nordost.
 

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Innlegg
20.540
Antall liker
7.230
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Det STORE spørsmålet er om det er selger som tar godt betalt, eller kjøper som synes dette er en investering verdt pengene? Markedet er tydeligvis der. Eieglede er så mangt, så kanskje best å la spørsmålet ligge..
Nå vet vi jo ikke hvor mange slike, eller noen andre Odin 2-produkter, som faktisk selges heller. Det er jo ikke sikkert de har solgt en eneste jumper, egentlig.

Uansett om en kjøper er fornøyd med handelen eller ikke, er det nok hevet over enhver tvil at både selger og produsent tar seg godt betalt for slikt. ;)
 

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.718
Antall liker
32.599
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Det STORE spørsmålet er om det er selger som tar godt betalt, eller kjøper som synes dette er en investering verdt pengene? Markedet er tydeligvis der. Eieglede er så mangt, så kanskje best å la spørsmålet ligge..
Nå vet vi jo ikke hvor mange slike, eller noen andre Odin 2-produkter, som faktisk selges heller. Det er jo ikke sikkert de har solgt en eneste jumper, egentlig.

Uansett om en kjøper er fornøyd med handelen eller ikke, er det nok hevet over enhver tvil at både selger og produsent tar seg godt betalt for slikt. ;)
Hva som er "godt betalt" for deg og meg er kanskje støv for andre Dazed. For egen del blir prisen helt vill, men er såpass klok at jeg ikke tar alle over en kam.. Er du så klok Dazed? :)
 

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Innlegg
20.540
Antall liker
7.230
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Det STORE spørsmålet er om det er selger som tar godt betalt, eller kjøper som synes dette er en investering verdt pengene? Markedet er tydeligvis der. Eieglede er så mangt, så kanskje best å la spørsmålet ligge..
Nå vet vi jo ikke hvor mange slike, eller noen andre Odin 2-produkter, som faktisk selges heller. Det er jo ikke sikkert de har solgt en eneste jumper, egentlig.

Uansett om en kjøper er fornøyd med handelen eller ikke, er det nok hevet over enhver tvil at både selger og produsent tar seg godt betalt for slikt. ;)
Hva som er "godt betalt" for deg og meg er kanskje støv for andre Dazed. For egen del blir prisen helt vill, men er såpass klok at jeg ikke tar alle over en kam.. Er du så klok Dazed? :)
Det spørs hva du mener med "godt betalt", det. For noen er sikkert 60.000,- lommerusk, men uansett kan man kalle det å f.eks. selge et produkt som koster 5kr å produsere for 1000kr til sluttbruker for å "ta seg godt betalt".

Jeg kan ikke se at jeg har skåret noen over en eller flere kammer. Om jeg er klok får andre avgjøre. ;)
 
Sist redigert:

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.718
Antall liker
32.599
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Det STORE spørsmålet er om det er selger som tar godt betalt, eller kjøper som synes dette er en investering verdt pengene? Markedet er tydeligvis der. Eieglede er så mangt, så kanskje best å la spørsmålet ligge..
Nå vet vi jo ikke hvor mange slike, eller noen andre Odin 2-produkter, som faktisk selges heller. Det er jo ikke sikkert de har solgt en eneste jumper, egentlig.

Uansett om en kjøper er fornøyd med handelen eller ikke, er det nok hevet over enhver tvil at både selger og produsent tar seg godt betalt for slikt. ;)
Hva som er "godt betalt" for deg og meg er kanskje støv for andre Dazed. For egen del blir prisen helt vill, men er såpass klok at jeg ikke tar alle over en kam.. Er du så klok Dazed? :)
Det spørs hva du mener med "godt betalt", det. For noen er sikkert 60.000,- lommerusk, men uansett kan man kalle det å f.eks. selge et produkt som koster 5kr å produsere for 1000kr til sluttbruker for å "ta seg godt betalt".
Og dette er det eneste luksus produkt du vet om som selges på denne måten? Wake up!
 
U

utgatt25555

Gjest
^^^ Tull igjen, du bruker ett begrep du ikke skjönner betydningen av, at det derimot er lite smart å bruke slike summer på ett par jumpers er en annen sak, derimot er det ikke forbudt å väre idiot!

mvh
 

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Innlegg
16.382
Antall liker
12.325
Sted
Smurfeland
Det STORE spørsmålet er om det er selger som tar godt betalt, eller kjøper som synes dette er en investering verdt pengene? Markedet er tydeligvis der. Eieglede er så mangt, så kanskje best å la spørsmålet ligge..
Jeg vil heller stille spørsmål ved om kjøperen av slike produkter er en som ikke har kunnskap nok til å vite hva som egentlig skal til for å oppnå god lyd, og om selger bevisst spekulerer i dette ved å pushe produkter som dette med lovnader om at dette er den siste prikken over i'en før man kan entre lydnirvana etter å ha fulgt alle mulige andre oppgraderingsstiger på strøm, signal, høyttalerkabler, vibrasjonsremedier, og antistatisk sjøgressoljeekstrakt.

Men man vil da ikke ødelegge eiergleden for noen heller, hvis det er noen som oppriktig føler at dette er vel anvendte penger.
 

yngvejos

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.09.2010
Innlegg
1.950
Antall liker
1.314
Dette er regelrett svindel , så enkelt er det !
Det blir som med dyre klokker, smykker el. Målgruppen er nok de som liker å rope høyt om hvor dyre ting de har.
For slike kan den slags produkter vippe totalpris på anlegget til feks 3 mill. Det er mer stas å slå i bordet med at "Anlegget mitt kosta 3 mill" enn "Anlegget mitt kosta 2.7 mill"
 
  • Liker
Reaksjoner: HCS

Midas

Bransjeaktør
Ble medlem
07.01.2015
Innlegg
1.061
Antall liker
772
Sted
Stavangerområdet
Alt dette kommer an på hva man er ute etter. Kjøper man en Gucci veske til 40.000,- så koster kuskinnet neppe mer enn 200,- i kostpris. Svindel?

En Ferrari som koster 10x mer enn en BMW, er det en 10x bedre bil enn Ferrari? Hint: Svaret på spørsmålet avhenger hva du definerer er bedre. Er luksus i High-end forskjellig på noen måte?
 
U

utgatt25555

Gjest
Alt dette kommer an på hva man er ute etter. Kjøper man en Gucci veske til 40.000,- så koster kuskinnet neppe mer enn 200,- i kostpris. Svindel?

En Ferrari som koster 10x mer enn en BMW, er det en 10x bedre bil enn Ferrari? Hint: Svaret på spørsmålet avhenger hva du definerer er bedre. Er luksus i High-end forskjellig på noen måte?

Som nevnt tidligere, å kalle det svindel er feil! derimot er det ikke forbudt å väre idiot!!

mvh
 
Topp Bunn