Besøk hos Kvålsvoll Design

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Kvålsvoll

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    22.07.2010
    Innlegg
    1.601
    Antall liker
    1.696
    Sted
    Ålesund, Norge
    Finner ikke noe på hjemmesiden, hva koster herligheten og dette er passive saker uten aktiv deling?
    Det er ikke så rart, for den er ikke presentert enda. Men T6-Flat kan du finne, og der er det noen figurer som viser hvordan et slikt system kobles opp. Og pris.

    F205 kommer både som passiv og aktiv versjon. Med T6-Flat-A slik som Andreas har, så er dette et aktivt system der prosessering og forsterkere er inni T6-F subwooferen.
     

    andreas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.10.2003
    Innlegg
    2.366
    Antall liker
    146
    Et bilde fra sida viser hullene i kabinettet, diskant hornet og tilkobling for kabler. Jeg henter nå signal fra Hypex ampen i subben, der det deles på 120Hz til frontene. Ser frem til F205 blir presentert på hjemmesidene til Kvålsvoll design. Da blir sikkert både kabinett-hull og annen teknologi bedre presentert.
    IMG_0250.jpg
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.865
    Antall liker
    13.724
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Er den i ett støkke, hele høyttaleren?
    Ser ut som diskanthornet er en løs del, men ser ikke noen jumperkabler mellom de to.
     

    Kvålsvoll

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    22.07.2010
    Innlegg
    1.601
    Antall liker
    1.696
    Sted
    Ålesund, Norge
    Er den i ett støkke, hele høyttaleren?
    Ser ut som diskanthornet er en løs del, men ser ikke noen jumperkabler mellom de to.
    Det jeg kaller HF-seksjonen er den firkantete boksen øverst, og den er en helt selvstendig enhet som er montert med to bolter og to styrepinner. Den kan demonteres, den kan byttes ut, tilt er justerbar.

    Midt mellom boltene er det et hull, med en strømpe med kabel inni. Du kan se en svart, sylindrisk del mellom HF og LF (den nederste delen), men du ser ikke noen ledning. Dette er en del av designen som var veldig lett å få til slik at det ser ut som noe ferdig og skikkelig.

    Det blir litt mye kommentarer fra meg her, i en tråd som Andreas har startet, og gitt en veldig god og ikke minst mye mer relevant informasjon enn jeg kan gjøre. For jeg tror folk er interessert i å se hvordan dette systemet fungerer i praksis, når en får det hjem - hvordan det tar seg ut, om det er lett å sette opp, om det virker i dette rommet. Men inntil videre er det bare jeg som kan svare på tekniske detaljer, og det fins ikke noen nettside å henvise til enda, så da velger jeg å forklare så kort som mulig om ting det er spørsmål om.
     

    andreas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.10.2003
    Innlegg
    2.366
    Antall liker
    146
    Den første økta der vi fikk lyttet på F205+T6 her hjemme var fantastisk moro. Vi var sikkert farget av forventning og spenning og alt sånt ved første gangs oppkobling, men herregud dette systemet fremsto som et mesterverk av et lydsystem.

    Det var utrolig moro å sette lyd på foran familien. Alle hadde bare haka nede på brystet og så på meg med store øyne. Det ble lyttekveld med en kompis etter hvert, og familien min kom og gikk som ettersom de også hadde lyst til å høre mer. Vi sendte mange gode ord sørover mot Ålesund den fredagskvelden.

    Jeg var ganske spent på om lyden i den lille TV-stua i ville bli til å leve med i og med de små dimensjonene på rommet. Med mine forrige ht har det vært vanskelig å få til. Det er ca 310x310 cm grunnflate med 250 takhøyde. Hos Kvålsvoll i september hørte jeg to sett med front-HT i hans noe større rom som også er godt «dempet og diffusert» akustisk sett, (ref. min beskrivelse av lyden i første innlegg her), og selv om produktene kunne kjøpes kan ikke TV-stua mi behandles akustisk på tilsvarende.

    Dette bekymrer meg lite nå. F205+T6 spiller helt fantastisk bra her hos meg, og minner langt på vei om det store systemet Kvålsvoll demonstrerte i september. Systemet har så mye skyv og smekk og opplevelse av «romfølelse» i musikken at det er en fryd. Det er helt enormt bra kapasitet og det strekker seg homogent og flott fra øverst i diskanten og dypt, dypt ned i bassen. Det er en kvalitet i F205+T6 som langt overgår alt jeg tidligere har hørt av hifi-anlegg enten hos meg selv, hos venner, på butikker eller på messer. Det er rett og slett helt superbra lyd nede i Tv-stua nå.
    For min del fremstår F205+T6 er som noe helt nytt. En ny type lyd som kommer fra en ny og bedre teknologi enn hva jeg har hatt før. Som da man gikk fra skrivemaskiner til PC-er, for å bruke en dårlig analogi.

    For eksempel når volumet skrus opp så endrer ikke lyden karakter til å bli masete og anstrengt. Den blir bare mer og bedre. Og aller mest så er det lydens «karakter» som er helt annerledes. Det er så homogent og «korrekt» det som kommer ut av høyttaleren, og det fremstår som «uforstyrret» eller uberørt, uten en type anstrengt karakter jeg alltid har hatt her. Det er litt magisk rett og slett. Igjen er den beste sammenlikningen jeg kommer på at dette minner aller mest om lyden man hører i topp moderne kinosaler der de har jobbet lenge med å få god lyd.

    Det lille rommet mitt har masse type bassproblemer, romnoder og den slags, og selvsagt ikke så god kapasitet aller, aller nederst som Kvålsvoll sine store systemer. Og så «sitter» ikke bassen på samme vis som i Ålesund, men jeg håper å kunne måle/ ratte meg frem til bedre respons med prosessoren i Hypex modulene (og med støtte fra Kvålsvoll) utover nyåret.

    Uansett romnoder/basstrøbbel så dominerer den herlige kvaliteten i lyden nede i TV-stua. «Så herlig crispy lyd» sier min bedre halvdel. Alle som har fått en demo ila juleferien så langt har stemt i og det har vært et populært innslag i juleselskaper og ta en tur innom, selv ungene har tatt med sine venner. Herlig når de kryper opp i sofaen og lar seg omfavne av flotte, tunge basstoner. Denne taktile karakteren i bassen har jeg ikke hatt her hjemme før.

    Håper å få lagt ut målinger og flere rapporter etterhvert her.
     

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.777
    Antall liker
    1.087
    Torget vurderinger
    2
    Moro å lese - gratulerer med flott julegave :)
    Det er ingen tvil om at Kvåsvoll vet hva han driver med , og leverer meget solide produkter !
     
    C

    Cyber

    Gjest
    Finner ikke noe på hjemmesiden, hva koster herligheten og dette er passive saker uten aktiv deling?
    Det er ikke så rart, for den er ikke presentert enda. Men T6-Flat kan du finne, og der er det noen figurer som viser hvordan et slikt system kobles opp. Og pris.

    F205 kommer både som passiv og aktiv versjon. Med T6-Flat-A slik som Andreas har, så er dette et aktivt system der prosessering og forsterkere er inni T6-F subwooferen.
    Ok, prisene var jo i en klasse mange kan betale. Er det slik at forsterkeren i sub driver hver sin front med sin kanal nr 2, eller har du en egen forsterker til det?
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Finner ikke noe på hjemmesiden, hva koster herligheten og dette er passive saker uten aktiv deling?
    Det er ikke så rart, for den er ikke presentert enda. Men T6-Flat kan du finne, og der er det noen figurer som viser hvordan et slikt system kobles opp. Og pris.

    F205 kommer både som passiv og aktiv versjon. Med T6-Flat-A slik som Andreas har, så er dette et aktivt system der prosessering og forsterkere er inni T6-F subwooferen.
    Ok, prisene var jo i en klasse mange kan betale. Er det slik at forsterkeren i sub driver hver sin front med sin kanal nr 2, eller har du en egen forsterker til det?
    Legger til; merkelig lite informasjon om sakene - spytt ut da vel :)
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.865
    Antall liker
    13.724
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Finner ikke noe på hjemmesiden, hva koster herligheten og dette er passive saker uten aktiv deling?
    Det er ikke så rart, for den er ikke presentert enda. Men T6-Flat kan du finne, og der er det noen figurer som viser hvordan et slikt system kobles opp. Og pris.

    F205 kommer både som passiv og aktiv versjon. Med T6-Flat-A slik som Andreas har, så er dette et aktivt system der prosessering og forsterkere er inni T6-F subwooferen.
    Ok, prisene var jo i en klasse mange kan betale. Er det slik at forsterkeren i sub driver hver sin front med sin kanal nr 2, eller har du en egen forsterker til det?
    Det stemmer, han har svart på dette tidligere i tråden allerede ;)
     

    Kvålsvoll

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    22.07.2010
    Innlegg
    1.601
    Antall liker
    1.696
    Sted
    Ålesund, Norge
    Finner ikke noe på hjemmesiden, hva koster herligheten og dette er passive saker uten aktiv deling?
    Det er ikke så rart, for den er ikke presentert enda. Men T6-Flat kan du finne, og der er det noen figurer som viser hvordan et slikt system kobles opp. Og pris.

    F205 kommer både som passiv og aktiv versjon. Med T6-Flat-A slik som Andreas har, så er dette et aktivt system der prosessering og forsterkere er inni T6-F subwooferen.
    Ok, prisene var jo i en klasse mange kan betale. Er det slik at forsterkeren i sub driver hver sin front med sin kanal nr 2, eller har du en egen forsterker til det?
    Legger til; merkelig lite informasjon om sakene - spytt ut da vel :)
    Ja, forsterkeren i T6-Flat-A har 2 kanaler med dsp og effektforsterker. Den ene kanalen driver hovedhøyttaleren. Men det er også installert en linjeutgang, slik at det går an å bruke en annen, ekstern, effektforsterker. For noen vil ønske å bruke noe annet - et resultat av egne ønsker eller ideer eller behov.

    Det er publisert mye informasjon om F205, sett i forhold til at det er et produkt som er så nytt at det ikke er ferdig enda. Både bilder og teknisk informasjon er vist. Det som kommer nå fremover, er flere artikler om F205, og så blir den presentert slik som de andre høyttalerene. T6-Flat er vist på nettsiden nå, med info og bilder og pris.

    Prisen for F205 blir noe høyere enn først skissert, men det blir i samme størrelsesorden, så dette er noe jeg tror mange kan ta seg råd til.
     
    C

    Cyber

    Gjest
    Høres helt herlig ut, andreas!! 8)
    Yes, takker. Også til dere andre, veldig hyggelig med respons. Det er skikkelig kult med ny stereo.
    Spennende saker du har fått i hus da.

    Hvordan opplever du subbene? Jeg ser for meg de leverer "varene" opp til et visst nivå og så begynner å slite litt? Vil det være "nok" til stuetitting på film med middels forventninger til lydnivå?
     

    Leikis Lyd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    5.464
    Antall liker
    2.120
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Ok, prisene var jo i en klasse mange kan betale. Er det slik at forsterkeren i sub driver hver sin front med sin kanal nr 2, eller har du en egen forsterker til det?
    Legger til; merkelig lite informasjon om sakene - spytt ut da vel :)
    Ja, forsterkeren i T6-Flat-A har 2 kanaler med dsp og effektforsterker. Den ene kanalen driver hovedhøyttaleren. Men det er også installert en linjeutgang, slik at det går an å bruke en annen, ekstern, effektforsterker. For noen vil ønske å bruke noe annet - et resultat av egne ønsker eller ideer eller behov.

    Det er publisert mye informasjon om F205, sett i forhold til at det er et produkt som er så nytt at det ikke er ferdig enda. Både bilder og teknisk informasjon er vist. Det som kommer nå fremover, er flere artikler om F205, og så blir den presentert slik som de andre høyttalerene. T6-Flat er vist på nettsiden nå, med info og bilder og pris.

    Prisen for F205 blir noe høyere enn først skissert, men det blir i samme størrelsesorden, så dette er noe jeg tror mange kan ta seg råd til.
    Har ikke fått med meg den skisserte prisen for F205...
     

    Laban MK3

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.03.2016
    Innlegg
    2.905
    Antall liker
    1.497
    Sted
    Plankebyen
    Torget vurderinger
    2
    Ok, prisene var jo i en klasse mange kan betale. Er det slik at forsterkeren i sub driver hver sin front med sin kanal nr 2, eller har du en egen forsterker til det?
    Legger til; merkelig lite informasjon om sakene - spytt ut da vel :)
    Ja, forsterkeren i T6-Flat-A har 2 kanaler med dsp og effektforsterker. Den ene kanalen driver hovedhøyttaleren. Men det er også installert en linjeutgang, slik at det går an å bruke en annen, ekstern, effektforsterker. For noen vil ønske å bruke noe annet - et resultat av egne ønsker eller ideer eller behov.

    Det er publisert mye informasjon om F205, sett i forhold til at det er et produkt som er så nytt at det ikke er ferdig enda. Både bilder og teknisk informasjon er vist. Det som kommer nå fremover, er flere artikler om F205, og så blir den presentert slik som de andre høyttalerene. T6-Flat er vist på nettsiden nå, med info og bilder og pris.

    Prisen for F205 blir noe høyere enn først skissert, men det blir i samme størrelsesorden, så dette er noe jeg tror mange kan ta seg råd til.
    Har ikke fått med meg den skisserte prisen for F205...
    Tror det var 10-15K pr stk den opprinnelige skisserte prisen .
     

    Kvålsvoll

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    22.07.2010
    Innlegg
    1.601
    Antall liker
    1.696
    Sted
    Ålesund, Norge
    Ok, prisene var jo i en klasse mange kan betale. Er det slik at forsterkeren i sub driver hver sin front med sin kanal nr 2, eller har du en egen forsterker til det?
    Legger til; merkelig lite informasjon om sakene - spytt ut da vel :)
    Ja, forsterkeren i T6-Flat-A har 2 kanaler med dsp og effektforsterker. Den ene kanalen driver hovedhøyttaleren. Men det er også installert en linjeutgang, slik at det går an å bruke en annen, ekstern, effektforsterker. For noen vil ønske å bruke noe annet - et resultat av egne ønsker eller ideer eller behov.

    Det er publisert mye informasjon om F205, sett i forhold til at det er et produkt som er så nytt at det ikke er ferdig enda. Både bilder og teknisk informasjon er vist. Det som kommer nå fremover, er flere artikler om F205, og så blir den presentert slik som de andre høyttalerene. T6-Flat er vist på nettsiden nå, med info og bilder og pris.

    Prisen for F205 blir noe høyere enn først skissert, men det blir i samme størrelsesorden, så dette er noe jeg tror mange kan ta seg råd til.
    Har ikke fått med meg den skisserte prisen for F205...
    Det kommer pris på nettsiden, når den blir presentert der.
     

    andreas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.10.2003
    Innlegg
    2.366
    Antall liker
    146
    Høres helt herlig ut, andreas!! 8)
    Yes, takker. Også til dere andre, veldig hyggelig med respons. Det er skikkelig kult med ny stereo.
    Spennende saker du har fått i hus da.

    Hvordan opplever du subbene? Jeg ser for meg de leverer "varene" opp til et visst nivå og så begynner å slite litt? Vil det være "nok" til stuetitting på film med middels forventninger til lydnivå?
    Vanskelig å svare med annet enn http://https://www.kvalsvoll.com/Services/t_en.htm#5 hvor det står noe om ytelser. Selv har jeg ikke mye erfaring med subber fra før, og er himmelfallen over hva denne presterer. Har også så vidt begynt med målinger og ser at nivåene her hos meg sammenfaller ganske bra med dataene i linken her.
     

    andreas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.10.2003
    Innlegg
    2.366
    Antall liker
    146
    Har et crap lydkort, en mic og REW på en laptop. Her er bilde av FR fra én sub. (Kuttet målingen ved 120Hz). Denne subben er altså på str med en vanlig to-kanals effektforsterker. Det er lagt inn et lite filter ved 54Hz her, for å dra ned en bass-kul.
    FR 30122019.jpg
     

    Ivaols

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.12.2004
    Innlegg
    1.190
    Antall liker
    507
    Sted
    Flekkerøy
    Ser svært bra ut. Et REW tips. Trykk på Limits oppe i høyre hjørne og velg 120hz som slutt på skalaen så brukes hele grafen til å vise responsen. Hadde også vært gøy å se sub med front frekvensrespons og group delay :)

    Jeg har handlet fra Kvålsvoll og har kun positive opplevelser både med produkt og service.
     

    Kvålsvoll

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    22.07.2010
    Innlegg
    1.601
    Antall liker
    1.696
    Sted
    Ålesund, Norge
    Høres helt herlig ut, andreas!! 8)
    Yes, takker. Også til dere andre, veldig hyggelig med respons. Det er skikkelig kult med ny stereo.
    Spennende saker du har fått i hus da.

    Hvordan opplever du subbene? Jeg ser for meg de leverer "varene" opp til et visst nivå og så begynner å slite litt? Vil det være "nok" til stuetitting på film med middels forventninger til lydnivå?
    Vanskelig å svare med annet enn http://https://www.kvalsvoll.com/Services/t_en.htm#5 hvor det står noe om ytelser. Selv har jeg ikke mye erfaring med subber fra før, og er himmelfallen over hva denne presterer. Har også så vidt begynt med målinger og ser at nivåene her hos meg sammenfaller ganske bra med dataene i linken her.
    Spesifikasjoner kan brukes som indikasjon på ytelse. En første forutsetning er at oppgitte data stemmer noenlunde overens med virkeligheten - hvis en liten plastbox blir oppgitt til "7Hz", så er det muligens noe som ikke stemmer. Så må tallen gi mening, og det er ikke helt rett fram. Derfor har jeg laget en artikkel om subwoofer spesifikasjoner:
    https://www.kvalsvoll.com/blog/2018/02/25/specification-for-subwoofers/

    Vi ser at det gir mening å spørre, fordi praktisk erfaring med subwoofer/bassystem er dert som gir relevant informasjon.
     

    arild

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.03.2003
    Innlegg
    911
    Antall liker
    531
    Sted
    Sogn og Fjordane
    Torget vurderinger
    7
    Hei!

    Har nettopp vært på ein snarvisitt hos Kvålsvoll Design i Ålesund.

    Hadde med guttungen (19). Var i byen for å treffe sistnevnte, men fekk eit innfall om å besøke Kvålsvoll, og sendte ein SMS. Og der var det ledig, så vi heiv oss rundt og avla Mr. Kvålsvoll eit lite besøk!

    Vi fekk servert FANTASTISKE stereoopplevelsar på F205+V110(sub), og MEKTIGE heimekinoopplevelsar på eit oppsett eg ikkje tør begi meg ut på å beskrive samansetninga av.

    Vi gikk derfrå etter dei raskaste knappe 2 timane eg har opplevd!

    Lettflytande, transparent, presist holografisk, ispedd passe mengder tonefull bass, er nokre stikkord eg sit att med!

    Eg tenkjer at det absolutt bør og må være ein marknad for dette! Så ta turen til Ålesund og Mr. Kvålsvoll og bli imponert du også!

    Mvh Arild
     

    andreas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.10.2003
    Innlegg
    2.366
    Antall liker
    146
    Så hyggelig å høre om andre som besøker Kvålsvoll design. Mine F205 + T6-Flat-A er daglig i bruk og akkurat så fantastiske som jeg forestiller meg at arild og sønn opplevde dem hos Kvålsvoll Design. Her i høst var jeg innom Oslo Hificenter og hørte kort på et stereoanlegg der til mange hundre tusen kroner. Etterpå måtte jeg bare riste på hodet for meg selv over hvor mye det mangler på kapasitet, trøkk og evne i forhold til mitt eget oppsett. Støtter arild på at turen innom Ålesund er vel verdt.
     

    andreas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.10.2003
    Innlegg
    2.366
    Antall liker
    146
    Søndag 2.august besøkte jeg igjen Øyvind og Kvålsvoll design, da familienferien tok en sving innom Ålesund. Det var en tredelt hensikt med besøket, for det første har jeg snakket med Øyvind om en løsning for volumkontroll til systemet mitt som han hadde bestilt deler til fra Hypex, for det andre ønsket jeg å høre F205 i Øyvinds stue, og for det tredje hadde jeg med en kompis som skal bestille et sett F205 med tilhørende subber til seg selv.

    Her er F205 på stuegulvet hos Øyvind, i oljet treverk på fronten. Jeg liker mine enda bedre med sin matt svarte finish.
    Aug2020 1.jpg



    Øyvind hadde andre morsomme ting å vise frem også. Dette er en forsterker med Hypex Ncore moduler, i kompakt format og med god kjøling.
    Aug2020 2.jpg
     

    andreas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.10.2003
    Innlegg
    2.366
    Antall liker
    146
    I sommer fikk jeg gleden av å prøvekjøre en sånn Jaguar I-pace opp i Lom. Til vanlig er det en Touran med 90hk diesel som tjenestegjør i familien vår. Opplevelsen av F205 er litt sammenliknbar med hvordan det er å trykke hard på gasspedalen i en slik el-bil for første gang: Ubegrenset kraft på en helt underlig og stille måte. Helt rått og uvirkelig. Øyvind spilte for eksempel Flashbulb på høyt volum og med det store basssystemet (samt de nye forsterkerne) koblet på. Rommet eksploderer i lyder fyller rommet fra tak til gulv som på en stor konsert. Og det er uanstrengt og deilig samtidig.
    Aug2020 3.jpg


    Jeg kjenner igjen måten F205 spiller på fra mitt eget rom, men hos Kvålsvoll er rommet større og mer dempet. Det er fint å ikke sitte med bakveggen kloss opp i bakhodet slik jeg gjør hjemme. Dette er den absolutt største forskjellen. Lyden er enda mer frigjort og de større bassene gjør litt ekstra i bunn. Tenker der jeg sitter at jeg skal trekke mine F205 litt lengre ut fra frontveggen når jeg kommer hjem.
     

    andreas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.10.2003
    Innlegg
    2.366
    Antall liker
    146
    Kompisen min vurderer stort basssystem, og er i tenkeboksen på farger. Vi fikk noen bilder av på epost av Øyvind:
    Stilig i gulfblå, men sikkert ikke så lett å få gjennom konekontrollen:

    F205 51 gulfblaa 21.jpg
     

    andreas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.10.2003
    Innlegg
    2.366
    Antall liker
    146
    Prosjektet med ny volumkontroll baserer seg på den løsningen Hypex har på sine hjemmesider, og så planlegger jeg å bygge den inn i en boks som jeg kan legge i racket mitt
     

    Kvålsvoll

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    22.07.2010
    Innlegg
    1.601
    Antall liker
    1.696
    Sted
    Ålesund, Norge
    Jeg takker for besøket @andreas, og enda en ekstremt positiv omtale.

    Det har blitt noen besøk nå i sommer, og det jeg selv erfarer er at det er drømmejobben min å demonstrere dette. Å se at dette, det liker de. Min egen opplevelse av lyden er selvsagt veldig farget - det er jo mine konstruksjoner. Og besøkende vil som regel si noe fint og positivt. Men her er det noe mer. Kanskje har det med at de er så små - lyden blir en stor kontrast i forhold til forventningen.
     

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.777
    Antall liker
    1.087
    Torget vurderinger
    2
    Jeg hadde et par dager i Ålesund selv i sommer , og hadde håpet å få tid til en liten visitt dersom det også hadde passet for deg @Kvålsvoll .

    Men dessverre så strakk ikke tiden til , så jeg får heller prøve igjen ved en senere anledning :)
     

    andreas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.10.2003
    Innlegg
    2.366
    Antall liker
    146
    Han kompisen min er mer opptatt av vin, musikk og kunst, fremfor hifi, men var ikke til å holde igjen etter at han var med til Kvålsvoll design for en lytt. Her er hans F205 i British Racing Green. Han er helt i lykkeland nå:).
     

    Vedlegg

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.865
    Antall liker
    13.724
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Tøft at ryktet sprer seg @andreas 👍
    Har ikke ennå bygd opp mot til å spørre kona om vi kan bytte ut Confidence C1 med sånne.
    Tror ikke engang British Racing Green hjelper på 🙄😅
     

    Ivaols

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.12.2004
    Innlegg
    1.190
    Antall liker
    507
    Sted
    Flekkerøy
    Har virkelig sansen for Kvålsvoll produktene, entusiasmen, kundeservicen og ikke minst kunnskapen! Alltid spennende å se hva som dukker opp fra den kanten.
     

    svart-hvitt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.01.2015
    Innlegg
    6.377
    Antall liker
    4.024
    Torget vurderinger
    0
    Litt reklame for Kvålsvoll som dessverre bare sjelden er innom


    Har lyttet til Kvålsvoll og dette er kompetent design.
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.171
    Antall liker
    22.698
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Er det bare F205 og en type sub som er tilgjengelig nå?
     

    erk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.01.2015
    Innlegg
    2.040
    Antall liker
    3.944
    Sted
    Tårnåsen
    Var veldig interessert i det som lages derfra inntil prisene ble litt for "high-end" ift både utførelse og bestykning. Da tenker jeg på subbene som jeg ser nå ikke lenger er på markedet... Rett og slett litt for "hjemmelaget" for prisen spør du meg. Endte opp med noe hjemmesnekra fra Tyskland istedet, se signatur :) Men ønsker alt vel med F205, virker veldig spennende!
     
    Sist redigert:

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.062
    Antall liker
    7.913
    Torget vurderinger
    12
    Demosettet med 205 og T6flatA kommer til østlandet om noen dager. Send pm hvis dette er interessant å teste. Jeg har til orientering ingen interesser i firmaet, men skal teste de selv og når de er her så kan muligheten by seg også for andre.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn