Besøk hos Kvålsvoll Design

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Kvålsvoll

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    22.07.2010
    Innlegg
    1.601
    Antall liker
    1.696
    Sted
    Ålesund, Norge
    Demosettet med 205 og T6flatA kommer til østlandet om noen dager. Send pm hvis dette er interessant å teste. Jeg har til orientering ingen interesser i firmaet, men skal teste de selv og når de er her så kan muligheten by seg også for andre.
    Det går også an å kontakte meg direkte, bruk mail eller telefon:
    https://www.kvalsvoll.com/contact_no.htm

    Dette er et demosystem, det er til for å prøve og teste F205 og T6-A, både enkeltvis og som system. Dette systemet har mangler i utførelse som gjør at det aldri kan selges. Det ble bygd i all hast for å ha noe å sette opp i et lokalt demorom rett før jul. Lydmessig er dette systemet godt fungerende. Det er også greit å vite at det ikke er noen katastrofe om det blir noen riper i ting, når en skal prøve.

    Om du vil vite mer om hva dette er for noe, anbefaler jeg nettsiden min, med produktpresentasjon og mange artikler om F205 og hvordan den virker, start her:
    https://www.kvalsvoll.com/Services/F205_no.htm

    Om du vil ha større bassystem, så kan noen modeller fremdeles skaffes, til priser tilsvarende det de kostet da de ble bygd, med avslag oppå dette i forhold til om dette er demovarer-prototyper-brukt. V110 bassystem kan høres her hos meg.

    Det er planlagt nye modeller for bass, inntil disse kommer, så er det de gamle som er utgått som gjelder.

    For å teste F205 er T6-A subwooferene godt egnet, selv om de ikke har kapasiteten til de større modellene. F205 kan også kobles opp uavhengig av T6-A forsterkeren, som vanlig passiv høyttaler.

    Det er ikke noe krav til å kjøpe noe om du vil prøve F205. Om du liker dette, så er det kanskje aktuelt senere en gang, eller kanskje du kjenner noen som vil ha. Å få flere til å høre på og se dette, slik at det blir mer kjent og omtalt, er det primære målet.
     

    tofter

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.02.2006
    Innlegg
    676
    Antall liker
    466
    Torget vurderinger
    5
    Demosettet befinner seg fortsatt på østlandet, tilgjengelig for hjemmelån. Anbefaler flere å benytte seg av dette; det var ihvertfall en givende opplevelse for min egen del. Kontakt meg eller Kvålsvoll ved interesse.

    Jeg kommer til å skrive mer om min opplevelse på siden til Kvålsvoll.
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.031
    Antall liker
    7.853
    Torget vurderinger
    12
    Jeg har testet og skal skrive om det, men det har vært høy aktivitet i det siste så det har vært lite anledning. Kommer plutselig 😎
     

    BurntIsland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.02.2006
    Innlegg
    8.193
    Antall liker
    10.357
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    2
    Hvis det er noen som ikke syns Byåsen er en avskrekkende avstand som har lyst på en lytt så ordner det seg sikkert.
    Bare gi meg noen dager til å bli kjent med de først😊
     

    BurntIsland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.02.2006
    Innlegg
    8.193
    Antall liker
    10.357
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    2
    Et glimrende høyttalerpar hvis du har et litt mindre rom enn jeg har. Minner om de bedre Martin Logan ht i lyden. Ingen hørbar overgang mellom bass og høyttaler. Ekstremt presis og oppløst diskant. Litt lys i lyden, men går kjellerdypt og presist. Bred sweetspot.
    Nå er de levert tilbake. I mitt rom rakk de ikke langt nok ut (maks 3m) samt at jeg er vant til å lytte overalt på de to øverste halvplanene i huset. Kvålsvoll sine F205 er det best å lytte til i sweetspot. Med et litt mindre, og dedikert lytterom anbefaler jeg disse uten andre forbehold. Takk for at jeg fikk oppleve dette i eget hjem!
     

    brunBar

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.08.2021
    Innlegg
    652
    Antall liker
    677
    Sted
    Rogaland
    Må si jeg liker designet svært godt, veldig flotte! Hvordan blir disse på "vanlig" musikk type rock og pop?
     

    andreas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.10.2003
    Innlegg
    2.366
    Antall liker
    146
    Det blir veldig bra. Når du først har hørt hva et dedikert basssystem av god kvalitet gjør for opplevelsen av musikk, så vil du ikke tilbake til stereo uten. Om du er interessert så anbefaler jeg om så å ta turen helt til Ålesund for å høre på.
     

    tofter

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.02.2006
    Innlegg
    676
    Antall liker
    466
    Torget vurderinger
    5
    Dette er en velkonstruert høyttaler som takler alle sjanger godt. Jeg tenker at listepop kanskje er den sjangeren som er enklest å få til?
     

    andreas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.10.2003
    Innlegg
    2.366
    Antall liker
    146
    Har vært tilbake i Ålesund og hatt en lyttekveld foran dette stereoanlegget levert av Kvålsvoll Design. Forholdet mellom de små høytalerne og det svære lydbildet er slående. Bassene som er nydelig integrert, rister stua og går helt ned i kjelleren. Man tror man er på konsert. Toppene heter F105 og er "lillebror" både i størrelse og ikke minst pris, men låter fantastisk. Sammenliknet med F205 som jeg selv har er F105 litt mer "vanlig", ikke samme smekk og trøkk som mine og noe "rundere" i lyden. Forsterkerne her heter A502 og har godt med effekt så det hjelper på når lyden skrues opp. Anlegget fanget oss, så det ble ikke mye søvn den natta da låt etter låt bare måtte spilles og det ble morgen før vi tok til vett.
     

    Vedlegg

  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn