Bertram Beast reference

ronnytt

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.08.2004
Innlegg
479
Antall liker
0
100% enig i innlegget til Roffe her.
Takk, du får sagt med få ord det jeg ville brukt et par sider på...
 

Slinger

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.04.2002
Innlegg
1.030
Antall liker
45
Torget vurderinger
4
-Sammenliknet med alt det hypede utstyret i de høyere prisklasser virker de antihypede ICE-power sakene for gode til å være sanne.

-Og JA, det er jaggu meg mye utstyr til 50k, og mye mer enn det, som ikke bare får grundig bank av ICE-power, men også av langt rimeligere ting selv i klasse AB-leieren. Disse tingene kan gjerne forsvinne fra markedet sett med forbrukers øyne.
Og dette ble sagt av en som ovehode ikke har noen fordeler av at Ice Power kommer godt ut av denne diskusjonen?
 

Viking

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
2.702
Antall liker
434
Torget vurderinger
4
Og dette ble sagt av en som ovehode ikke har noen fordeler av at Ice Power kommer godt ut av denne diskusjonen?
Og den samme som er i gang med planleggingen av en konstruksjon somer MYE bedre. Men det er vel slik at det kun er en i verden som kan konstruere noe som er bedre enn ICE? ;)
 
K

kbwh

Gjest
Viking, hadde det ikke vært verd å teste 1000ASP hos deg, eller var det den som ikke funket? High Fidelity var jo over seg over komboen ML og 1000ASP i følge Snickers' sitat.
 
J

Jurassic

Gjest
Personlig ville jeg kjøpt en gammel transistor brukt hvis budsjettet mitt var en 12-13 tusen til effekt.
Føler meg ikke fortrolig med bassen fra ICE modulene men lyd er jo som sagt en smakssak.
 

Slinger

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.04.2002
Innlegg
1.030
Antall liker
45
Torget vurderinger
4
Her er tester av Rotels nye Ice-power forsterkere.
Som er prissatt høyere en våre egne norske.

http://www.nebyhifi.no/documents/stereoplay_1092.pdf

http://www.nebyhifi.no/documents/stereo_1091.pdf

http://www.nebyhifi.no/documents/RB1092hifinewsuk04-06.pdf

Har ikke lest igjennom de selv,men så bare på sluttkarakterene.
Ikke så veldig bra hvis en ser på hypen som har oppstått rundt disse.

Edit:
Ken Kesslers test var mye mer positiv enn de tyske ser jeg,så det er vel som vanlig matching som er tingen her og da,som med alt annet. ;D

Men mye krefter har de...1400 watt i 3 ohm!!!!
 

Viking

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
2.702
Antall liker
434
Torget vurderinger
4
Viking, hadde det ikke vært verd å teste 1000ASP hos deg, eller var det den som ikke funket? High Fidelity var jo over seg over komboen ML og 1000ASP i følge Snickers' sitat.
Har prøvd og det funket ikke i det hele tatt.
 

roffe

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
3.677
Antall liker
6
Du bør virkelig lese testene, Slinger...  Karakterer sier ikke så mye, faktisk.
Når det er sagt, så bruker Rotel tilleggsfiltrering på sine ICEpower-baserte produkter.  Dette benyttes ikke av de mest puristiske ICEpower-produktene, så du kan ikke bedømme andre ICEpower-produkter ut fra Rotels implementasjon.
 

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Innlegg
18.250
Antall liker
16.225
Sted
Østfold
Og dette ble sagt av en som ovehode ikke har noen fordeler av at Ice Power kommer godt ut av denne diskusjonen?
Mitt innlegg har ikke med ICE å gjøre, men hypen rundt alt som er kostbart. Som du sikkert så har jeg inkludert klasse AB på lik linje med klasse D og ICE-power. Om et produkt er hypet søppel så gjør ikke det et annet produkt hverken bedre eller dåligere, enten det er basert på ICE-power eller hva som helst annet.

Om man leser hva folk på HFS skriver om ICE-power i nær sagt alle sammenhenger så er det vel også tidenes største løgn å kalle det hypet. Det er vel nettopp det det ikke er, men snarere antihypet til de grader.

Det virker som om det er viktigere å slenge dritt om noe de ikke har hørt og etterpå komme og si: "hva var det jeg sa" på en litt pen måte slik at man har: "jeg sa jo at det var greit til prisen" å gå på når man bli stilt til veggs.

For å si det på en litt annen måte:
Jeg har til gode å høre folk si følgende om et billig produkt: "Jeg tok grundig feil. Det er faktisk så bra".

Det har ikke noe med produktets kvaliteter å gjøre for å si det sånn.
 

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Innlegg
18.250
Antall liker
16.225
Sted
Østfold
Her er tester av Rotels nye Ice-power forsterkere.
Som er prissatt høyere en våre egne norske.

http://www.nebyhifi.no/documents/stereoplay_1092.pdf

http://www.nebyhifi.no/documents/stereo_1091.pdf

http://www.nebyhifi.no/documents/RB1092hifinewsuk04-06.pdf

Har ikke lest igjennom de selv,men så bare på sluttkarakterene.
Ikke så veldig bra hvis en ser på hypen som har oppstått rundt disse.

Edit:
Ken Kesslers test var mye mer positiv enn de tyske ser jeg,så det er vel som vanlig matching som er tingen her og da,som med alt annet. ;D

Men mye krefter har de...1400 watt i 3 ohm!!!!
Se i infoboksen på testsidene. Der er det linket til målinger utført av Miller Audio. Disse målingene gir noen litt spesielle resultater sammenliknet med forsterkere flest.
 

roffe

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
3.677
Antall liker
6
Og den samme som er i gang med planleggingen av en konstruksjon somer MYE bedre. Men det er vel slik at det kun er en i verden som kan konstruere noe som er bedre enn ICE?  ;)
Noen som husker reklamen for forrige versjon av toppmodellene til ulike høyttalerprodusenter? Da er de perfekte. Og så kommer neste versjon, og så har man fikset på en del småting som var der likevel. Det er ingenting som er perfekt, og da er det alltid rom for forbedringer, selv på de aller dyreste toppmodellene.
Jeg tror at selv utviklingsavdelingen hos B&O kommer til å forbedre ICEpower. Det er alltid mange om beinet. Og selvfølgelig: Man skal alltid ta slike prospekter om ting som vil bli nyere og bedre med noen klyper salt. Det er først når det ferdige produktet er på testbenken at man kan verifisere eller avkrefte slikt.
På den annen side: dersom oppfinnere ikke har tro på egne ideer på idestadiet, så ville det skje lite nyutvikling i verden. Den som lever får se.
 

Slinger

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.04.2002
Innlegg
1.030
Antall liker
45
Torget vurderinger
4
Du bør virkelig lese testene, Slinger...  Karakterer sier ikke så mye, faktisk.  
Når det er sagt, så bruker Rotel tilleggsfiltrering på sine ICEpower-baserte produkter.  Dette benyttes ikke av de mest puristiske ICEpower-produktene, så du kan ikke bedømme andre ICEpower-produkter ut fra Rotels implementasjon.
Vel ifølge hypen som svirrer rundt dette så burde vel karakteren ligget på maks poeng...eller?

Og Snickers,det er så aldeles en hype!
Det er ei boble!
Spørsmålet er jo bare om boblen klarer å forsvare seg selv,eller om den sprekker?
Foreløpig så ser det ut som om boblen gradvis mister litt luft,istedenfor å eksplodere.

Og at du tok med annet utstyr i uttalelsen din er bare et forsøk på å skjule din agenda ang Ice-power.

Jeg takker deg for å ha vært med å startet opp et vellykket forsterkerfirma med gode forsterkere,MEN
Jeg liker det ikke når du pusher det veldig åpenlyst på forumet her.
 

roffe

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
3.677
Antall liker
6
Slinger: Hvorfor siterer du meg, men kritiserer Snickers?

Jeg er ikke enig i at det er en hype, hvis "hype" betinger at det ikke er noe grunnlag for oppstyret. Faktum slik jeg ser det er at klasse D endelig er hevet til et kvalitetsnivå der teknologien egner seg for høykvalitetshifi også for kresne. ICEpower er en av flere slike implementasjoner og etter min mening en meget vellykket sådan.

Det som er så imponerende er kombinasjonen av pris, lydkvalitet og kraft. Men det er ingen som påstår at ICEpower er best på hver enkelt parameter. Du finner billigere produkter, du finner produkter med bedre lydkvalitet, og du finner produkter med mer krefter. Men ICEpower og enkelte andre sistegenerasjons klasse D-moduler har nådd et kvalitetsnivå der produktene konkurrerer på lydkvalitet med de beste. At Rotel og Jeff Rowland faktisk har tatt i bruk denne teknologien i sine produkter burde jo bety noe, faktisk...
 
K

kbwh

Gjest
Jeg hadde ikke byttet ut min elskede Tandberg 3026A til 12000 1998-kroner med ICEpower til (tilsvarende) 10000 (?) 2006-kroner dersom disse danskene ikke hadde brakt meg nærmere musikken.

Ærlig talt, B&O lage noe som lyder bra liksom? HYPE! Definitivt...
 

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.082
Antall liker
10.486
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
At andre tar i bruk ice power teknologien gjør at deres egne utviklingskostnader (som er veldig høye) går betraktelig ned.
Jeg tror det er så enkelt. Nye aktører kommer fram som paddehatter, og oppskriften er enkel.
Et par icepower moduler (smps selvsagt) som fåes billig fra b&o, fix et fancy kabinett og gjerne en choke på inngangen eller lignende.
Plutselig er du en suksessfull hi-end produsent.
Har tenkt tanken selv tidligere men slo det fra meg.

Modulene låter sikkert flott de.

Det er veldig mange som hevder at Jeff Rowland har tatt et betydelig steg tilbake ved innføringen av icepower i sine forsterkere. Rotel har muligens tatt et kvantesprang fram.
 

Slinger

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.04.2002
Innlegg
1.030
Antall liker
45
Torget vurderinger
4
Slinger: Hvorfor siterer du meg, men kritiserer Snickers?  
Den første linja var til deg,Roffe.
Resten var til Snickers.

Hvorfor får ikke Ice-Power maksimalt antall poeng i forhold til pris?
Hypen som er skapt,på diverse forum,skulle tilsi maks poeng i disse testene.
Dette er ikke tilfelle.
Hvorfor ikke?

Vel i min mening så er det fordi Ice-Power ikke er så god som Snickers,og andre,vil ha det til.
Det er ikke verdens beste forsterker.
Med andre ord,så er det da bekreftet at det er en hype.

Og det er flere tester som har bekreftet min mening.
Blant annet i Fidelity og Audiohile.

Og Snickers er bare nødt til å finne seg i konstruktiv kritikk,så lenge han så åpenlyst pusher sin egen salgsvare...
 

roffe

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
3.677
Antall liker
6
Hvorfor får ikke Ice-Power maksimalt antall poeng i forhold til pris?
Hypen som er skapt,på diverse forum,skulle tilsi maks poeng i disse testene.
Dette er ikke tilfelle.
Hvorfor ikke?
Sikker på at karakterene gis i forhold til pris?
 

Slinger

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.04.2002
Innlegg
1.030
Antall liker
45
Torget vurderinger
4
Sikker på at karakterene gis i forhold til pris?
Preis/leitnung....
3 stjerner av 5 mulige?
Sehr gut?


Ikke engang ny referanse i prisklassen...?
 

roffe

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
3.677
Antall liker
6
Preis/leitnung....
3 stjerner av 5 mulige?
Sehr gut?


Ikke engang ny referanse i prisklassen...?
Jaja... Jeg skal ikke være den som forsvarer Rotels implementering av ICEpower. Jeg har ikke engang hørt disse Rotel-modellene. Jeg merker meg parprisen på 3000 euro. Sammenlignet med andre ICEpower-baserte forsterkere er jo ikke det akkurat billig...

Testene du viser til er tross alt tester av enkeltmodeller, ikke av ICEpower-teknologien generelt.
 

Slinger

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.04.2002
Innlegg
1.030
Antall liker
45
Torget vurderinger
4
Testene du viser til er tross alt tester av enkeltmodeller, ikke av ICEpower-teknologien generelt.
ICEpower-teknologien vs transistorteknologi i sammenligningstest?

He he he,den testen hadde blitt langdryg...
Med en uendelig lang rekke bedrevitere som mente at deres implementering av teknologien var den beste!

Men Ice-Power får positive tester og klarer å levere en godt balansert pakke av krefter og lydkvalitet som den vanlige mann i gata kommer til å nyte godt av i lang tid fremover.
Dette fører til skjerpings hos vanlig transitorteknologi også.
Ikke så lett å konkurere mot 600 watt til en pris på 14 lapper hvis en`bare`har 125 watt å vise til. ;D
 

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Innlegg
18.250
Antall liker
16.225
Sted
Østfold
Nå må du våkne opp da Slinger, denne tråden handler om en som vil kjøpe seg et par brukte Bertram-forsterkere, og han lurer på hvor gode de er.

Videre refererer du til en test av en forsterker som låter totalt annerledes enn både Bertram og for den saks skyld Oberon som du av en eller annen grunn har fått på tvers i vrangen. Men ta det med ro. Uansett hva de yter så endrer ikke det noe på dine forsterkere hverken den ene eller den andre veien.
 

Slinger

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.04.2002
Innlegg
1.030
Antall liker
45
Torget vurderinger
4
Nå må du våkne opp da Slinger, denne tråden handler om en som vil kjøpe seg et par brukte Bertram-forsterkere, og han lurer på hvor gode de er.

Videre refererer du til en test av en forsterker som låter totalt annerledes enn både Bertram og for den saks skyld Oberon som du av en eller annen grunn har fått på tvers i vrangen. Men ta det med ro. Uansett hva de yter så endrer ikke det noe på dine forsterkere hverken den ene eller den andre veien.
Årvåken mener du...?

Oberon har jeg ikke fått i vrangen,hvor har du det ifra?
Kan ikke se at jeg har kritisert forsterkerene dine?

Men jeg kritiserer hypen som skapes rundt alle Ice Power forsterkere.
Og denne hypen er du veldig med på å skape,Snickers

Se på din uttalelse som oppstod på denne strengen.

(-Og JA, det er jaggu meg mye utstyr til 50k, og mye mer enn det, som ikke bare får grundig bank av ICE-power)

Her nevner du Ice-Power generelt.


Akkurat denne setningen skaper forventninger til et produkt.
Da var det at jeg viste til flere tester som hevder at dette ikke stemmer.
Blant annet i Fidelity,Audiophile og disse tyske bladene viser at Ice-Power ikke er svaret på alt.

Og jeg skulle faktisk tro at dette er interesant for trådstarter og,selv om det ikke er direkte om Beast forsterkerene.
 

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Innlegg
18.250
Antall liker
16.225
Sted
Østfold
Årvåken mener du...?

Oberon har jeg ikke fått i vrangen,hvor har du det ifra?
Kan ikke se at jeg har kritisert forsterkerene dine?

Men jeg kritiserer hypen som skapes rundt alle Ice Power forsterkere.
Og denne hypen er du veldig med på å skape,Snickers
Hva er det som får deg til å tro at det er en hype?

Se på din uttalelse som oppstod på denne strengen.

(-Og JA, det er jaggu meg mye utstyr til 50k, og mye mer enn det, som ikke bare får grundig bank av ICE-power)

Her nevner du Ice-Power generelt.
Hva er poenget med å quote en halv setning bare for å få "rett" i beskyldningene dine?

Akkurat denne setningen skaper forventninger til et produkt.
Da var det at jeg viste til flere tester som hevder at dette ikke stemmer.
Blant annet i Fidelity,Audiophile og disse tyske bladene viser at Ice-Power ikke er svaret på alt.
Hva forteller disse testene deg?

Og jeg skulle faktisk tro at dette er interesant for trådstarter og,selv om det ikke er direkte om Beast forsterkerene.
Jeg tror ikke han blir spesiellt mye klokere av dine beskyldninger om å drive markedsføring.
 

Slinger

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.04.2002
Innlegg
1.030
Antall liker
45
Torget vurderinger
4
Hva er det som får deg til å tro at det er en hype?


Hva er poenget med å quote en halv setning bare for å få "rett" i beskyldningene dine?


Hva forteller disse testene deg?


Jeg tror ikke han blir spesiellt mye klokere av dine beskyldninger om å drive markedsføring.

Hypen har jo allerede oppstått,ved at du og flere andre tilhengere til stadighet forteller oss andre om hvor mye bedre Ice-power er enn all annen teknologi.

Når den halve setningen kommer fra en Ice-power forsterkerprodusent så får den frem et stort poeng.

Testene forteller meg det jeg skrev,nemlig at Ice Power ikke nødvendigvis er verdens beste forsterker teknologi.
Den har sine svake sider.

Jeg tok med testene av Ice-power baserte forsterkere fordi det kansje var interesant for trådstarter siden det er samme teknologi som blir brukt.

At jeg synes du bedriver litt mye egenreklame her på forumet var rettet til deg,ikke trådstarter.

Og dette er da et diskusjonsforum?
 
K

kbwh

Gjest
Testene forteller meg det jeg skrev,nemlig at Ice Power ikke nødvendigvis er verdens beste forsterker teknologi.
Den har sine svake sider.
Kan du beskrive de lydmessig svake sidene?
 
T

theStig

Gjest
I mine ører har en ICEpower ASP modul rett ut av esken litt for lukket og glatt topp, samt at stereobildet mangler noe ekspansjon i alle retninger. Det kan låte litt for polert og kjedelig.

Men kjære kbwh, disse problemene har jo du moddet vekk på din pirat-forsterker....
 
K

kbwh

Gjest
Det hender at vi pirater tar en pause fra våre røvertokter, og om vi ikke synger så godt, er vin og en vakker pike alltid foretrukket.



Og før vi seiler ut mot stolte skuter for å røve gull lytter vi gjerne til erfarne sjøulker.
 

roffe

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
3.677
Antall liker
6
Hypen har jo allerede oppstått,ved at du og flere andre tilhengere til stadighet forteller oss andre om hvor mye bedre Ice-power er enn all annen teknologi.
Ingen har vel sagt den er ubetinget bedre, men at man får mer kvalitet for pengene med den. Skal man snakke om hva som er mulig hvis penger er irrelevant så blir det en annen sak.

Poenget mitt er imidlertid ganske klart:
* Lydkvalitetsmessig har ikke ICEpower eller annen klasse D noe spesielt overtak i ekstremverdenen. Om det er klasse A, AB eller D, så er det uansett mulig å få ekstremt god lyd gjennom å velge et ekstremt godt design satt sammen av ekstremt gode komponenter. ICEpower er ikke ekstrem, men det er et knakende godt og effektivt design likevel.
* Effektivitetsmessig har klasse D et enormt overtak. Man snakker ofte om at 95% av tilført energi blir overført til høyttalerne. Det betyr at det er kun 5% som omsettes til varme. Klasse A og AB er mye dårligere her, og overfører rundt 50% til høyttalerne. Det betyr at klasse D klarer seg med omtrent halvparten av strømforsyningskapasiteten for å gi samme effekt ut.
Den største gevinsten er på kjølesiden. I forhold til effekten ut til høyttalerne, så snakker vi om at det kreves at kjøleløsningen tar unna mellom 10 og 20 ganger så mye varme i klasse A/AB som det kreves i klasse D. Det er klart at disse effektivitetsegenskapene og hva det har å si for strømforsyningen og kjølingen betyr at klasse D kan konstrueres vesentlig rimeligere og lettere enn klasse A/AB. ICEpowers ASP-moduler utmerker seg ved at strømforsyningen er nøye optimalisert og integrert i modulet.

Testene forteller meg det jeg skrev,nemlig at Ice Power ikke nødvendigvis er verdens beste forsterker teknologi.
Den har sine svake sider.
ICEpower er en implementasjon av klasse D. Det finnes mange ulike moduler i ICEpower-familien, og det er vel først og fremst ASP-modulene som har skapt entusiasme, siden disse modulene har en godt dimensjonert strømforsyning innebygget som styres av forsterkeren for optimal ytelse til enhver tid. Andre ICEpower-moduler har fått litt mindre oppmerksomhet. ICEpowermodulene benyttes ulikt av ulike produsenter. Noen bruker modulene omtrent som de er og gjør valg av terminering (f.eks. balansert vs single ended), intern kabling, kabinettløsning (som inkluderer skjerming av støyfelter). Andre bruker modulet som en del av en lydkjede og legger til filtre, impedanstilpasninger, bufre og annet i kjeden. Noen velger å koble brytere og indikatorlamper og å enable/disable ulike features i modulene. Rotel er en av produsentene som altså har lagt til filtre i lydkjeden.

Når du tar for deg Rotel-testene og ekstrapolerer testresultatene her over på all ICEpower-teknologi, så bærer det galt av sted. Jeg personlig kan ikke si noe om lydkvaliteten på Rotel-versjonene, men det er ingen tvil om at Rotel har lagt inn filterkretser i lydveiene inn og/eller ut av ICEpower-modulet. Dette er helt sikkert gjort for å gjøre noe med de lydmessige ytelsene til produktet. Å gjøre denne ekstrapoleringen av testresultater (som attpåtil spriker en del) blir som å ekstrapolere testresultater fra en klasse AB-forsterker som bruker en bestemt type transistorer over på en annen klasse AB-forsterker av et annet merke, men som også bruker samme transistorer. Høres det ut som en fornuftig ting å gjøre?
 
B

Back_Door

Gjest
Hypen har jo allerede oppstått,ved at du og flere andre tilhengere til stadighet forteller oss andre om hvor mye bedre Ice-power er enn all annen teknologi.

Når den halve setningen kommer fra en Ice-power forsterkerprodusent så får den frem et stort poeng.

Testene forteller meg det jeg skrev,nemlig at Ice Power ikke nødvendigvis er verdens beste forsterker teknologi.
Den har sine svake sider.

Jeg tok med testene av Ice-power baserte forsterkere fordi det kansje var interesant for trådstarter siden det er samme teknologi som blir brukt.

At jeg synes du bedriver litt mye egenreklame her på forumet var rettet til deg,ikke trådstarter.

Og dette er da et diskusjonsforum?
Mener du virkelig at man ikke skal være meningsberettiget på dette forum, dersom man jobber i en bedrift som produserer utstyr med tilsvarende teknologi som det som diskuteres?
Er det ikke sannsynlig at en slik person faktisk har kunnskap om teknologien som mange på dette forum kan dra nytte av?
Er det ikke et "formildende" moment at denne personen klart og tydelig viser hvem han er og hva han jobber med?

Er det noen på dette forum som har hevdet at ICEpower ikke har noen svake sider?
Er det noen andre forsterkerteknologier som ikke har svake sider?
Dersom jeg viste til tester i andre hifi-magasiner enn de du viser til, som konkluderte annerledes. Ville det da vært like troverdig bevis på det motsatte av det dine refererte tester hevder?
Er det ikke sannsynlig at en hver ny teknologi som rokker ved gamle sannheter, vil møte motstand uansett hvor bra den måtte være? I dette landskap dreier det seg også om økonomiske fundamenter, i tillegg til de rene kvalitetsparametrer.
 

Kirk

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.01.2003
Innlegg
126
Antall liker
1
Slinger skrev : Hypen har jo allerede oppstått,ved at du og flere andre tilhengere til stadighet forteller oss andre om hvor mye bedre Ice-power er enn all annen teknologi.

Da må jo Krell være verdens beste transistorforsterkere da, for deres tilhengere av det merket forteller jo oss andre, hvor mye bedre det er, enn f.eks Hegel, Mc-in, osv osv.

Kan ikke folk bare nyte musikken de spiller på sitt anlegg, om det er transistor, rør, ICE, switch mode eller hva det skal være det.

Noen liker mora, andre liker dattera, sånn vil det alltid være.

Lytt til det dere sjøl høres best ut, å kos dere med musikken :D
 

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Innlegg
18.250
Antall liker
16.225
Sted
Østfold
Hypen har jo allerede oppstått,ved at du og flere andre tilhengere til stadighet forteller oss andre om hvor mye bedre Ice-power er enn all annen teknologi.
Det var jo ikke det som var spørsmålet. En hype må jo være noe som kjøpes til tross for et helt unaturlig prisnivå. Når du velger å kalle det en hype må du kunne agrumentere for det. Hvis ikke er jo påstanden verdiløs.

Når den halve setningen kommer fra en Ice-power forsterkerprodusent så får den frem et stort poeng.
Den hadde gjort det dersom den:
1. Hadde fått frem meningen i setningen
og
2. Hadde vært skrevet i en tråd som ikke omhandlet ICE-power i utgangspunktet.

Testene forteller meg det jeg skrev,nemlig at Ice Power ikke nødvendigvis er verdens beste forsterker teknologi.
Den har sine svake sider.
Så dersom du leser en test av en klasse AB-forsterker som ikke er helt topp så er alle klasse AB-forsterkere søppel?

Jeg tok med testene av Ice-power baserte forsterkere fordi det kansje var interesant for trådstarter siden det er samme teknologi som blir brukt.
Enig. Men deter kanskje viktig å legge til at dette er den varianten som skiller seg klart mest lydmessig og teknisk fra de forsterkerne trådstarter spør om.

At jeg synes du bedriver litt mye egenreklame her på forumet var rettet til deg,ikke trådstarter. Og dette er da et diskusjonsforum?
Jo, er det ikke det?
 

Slinger

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.04.2002
Innlegg
1.030
Antall liker
45
Torget vurderinger
4
Det var jo ikke det som var spørsmålet. En hype må jo være noe som kjøpes til tross for et helt unaturlig prisnivå. Når du velger å kalle det en hype må du kunne agrumentere for det. Hvis ikke er jo påstanden verdiløs.
Hypen ligger i det faktum at personer som kjøper en av disse forsterkerene går hjem og tror at nå har jeg kjøpt en forsterker som er like god som en forsterker til 50 lapper.

Hvis personen da er misfornøyd med forsterkeren,hva skal han gjøre da?
Kjøpe en forsterker til over 50,siden den til 14 ikke var så god som han trudde?


Eller skal han da begynne å bytte ut andre deler av anlegget,for å få forsterkeren som han er misfornøyd med til å låte bedre...

Det er her hypen ligger.
At folk tror de har kjøpt 50000 for 14000. ;)

En får det en betaler for,riktignok med visse variasjoner innenfor et prisintervall.
 

Slinger

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.04.2002
Innlegg
1.030
Antall liker
45
Torget vurderinger
4
Mener du virkelig at man ikke skal være meningsberettiget på dette forum, dersom man jobber i en bedrift som produserer utstyr med tilsvarende teknologi som det som diskuteres?
Nei det mener jeg så absolutt ikke.

Det er her vær-varsom plakaten bør henge på tastaturet.
 
B

Back_Door

Gjest
Hypen ligger i det faktum at personer som kjøper en av disse forsterkerene går hjem og tror at nå har jeg kjøpt en forsterker som er like god som en forsterker til 50 lapper.

Hvis personen da er misfornøyd med forsterkeren,hva skal han gjøre da?
Kjøpe en forsterker til over 50,siden den til 14 ikke var så god som han trudde?


Eller skal han da begynne å bytte ut andre deler av anlegget,for å få forsterkeren som han er misfornøyd med til å låte bedre...

Det er her hypen ligger.
At folk tror de har kjøpt 50000 for 14000. ;)

En får det en betaler for,riktignok med visse variasjoner innenfor et prisintervall.
Oppfatter at du på prinsippielt grunnlag avviser muligheten for at det kan utvikles ny teknologi som både er bedre og samtidig billigere enn gammel teknologi.
Da skal det vel heller ikke være mulig at en squeezebox gir samme lydkvalitet som en langt dyrere cd-spiller? ::)
 

Slinger

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.04.2002
Innlegg
1.030
Antall liker
45
Torget vurderinger
4
Oppfatter at du på prinsippielt grunnlag avviser muligheten for at det kan utvikles ny teknologi som både er bedre og samtidig billigere enn gammel teknologi.
Da har du misoppfattet meg totalt.

Da skal det vel heller ikke være mulig at en squeezebox gir samme lydkvalitet som en langt dyrere cd-spiller?
He he he,jeg aner overhodet ikke hva dette er!
Men det kan sikkert gi god kvalitet på lyden.... ;D
 

roffe

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
3.677
Antall liker
6
Hypen ligger i det faktum at personer som kjøper en av disse forsterkerene går hjem og tror at nå har jeg kjøpt en forsterker som er like god som en forsterker til 50 lapper.
Du er den første som har nevnt forholdstallet 50000 vs 14000.  Hvor har du disse tallene fra?

Jeg for min del hører ikke penger...
 

Slinger

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.04.2002
Innlegg
1.030
Antall liker
45
Torget vurderinger
4
-Sammenliknet med alt det hypede utstyret i de høyere prisklasser virker de antihypede ICE-power sakene for gode til å være sanne.

-Og JA, det er jaggu meg mye utstyr til 50k, og mye mer enn det, som ikke bare får grundig bank av ICE-power, men også av langt rimeligere ting selv i klasse AB-leieren.
¨
Fra Snickers vel. ;)
 
K

kbwh

Gjest
Har forstått det nå endelig Slinger, det sitter langt inne. ICEpower er hverken tungt nok eller dyrt nok til å spille godt nok. Ørene mine må ha spilt meg et puss.
 
B

Back_Door

Gjest
Da har du misoppfattet meg totalt.
Forstår ikke at jeg skal ha misoppfattet deg totalt?

Du skrev:
"
Det er her hypen ligger.
At folk tror de har kjøpt 50000 for 14000.  

En får det en betaler for,riktignok med visse variasjoner innenfor et prisintervall. "

Du påstår her at det ikke skal være mulig å få noe til 14000kr som kan sammenlignes med noe til 50000kr.
 
J

Jurassic

Gjest
Kunne vært gøy å fått en liste over effekttrinn til 50k som har samme lydkvalitet som ICE forsterkere til 6k.

Personlig har jeg en mistanke om at den lista kan bli meget kort :p
 
Topp Bunn