Berkas musikkloft

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Berka

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    194
    Antall liker
    446
    Sted
    Valnesfjord
    Torget vurderinger
    5
    Hei alle sammen!
    Jeg har vært i Hifisentralens fellesskap i relativt mange år. Her har jeg hentet mye inspirasjon og kunnskap fra mange som velvillig deler av egne erfaringer. Denne erfaringsdelingen har sikkert vært verdifull for flere enn meg. Selv har jeg delt litt i ulike tråder der jeg har kunnet bidra med noe.
    Har vel tidligere vært inne på tanken med å starte en tråd om erfaringer med utgangspunkt i mitt/mine musikkanlegg, men det har så langt kun blitt med tanken. Men gjør nå her et forsøk og kanskje kan denne tråden gi inspirasjon til noen i dette fellskapet. Og som alltid blir både kvalitet og opplevelse bedre dersom flere bidrar med positive og konstruktive innspill🙂

    Starter med å legge ut et bilde slik loftstua ser ut nå i kveld.
    20230109_174855.jpg
     
    Sist redigert:

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.880
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    16
    Jeg også! :) Gleder meg til å se mer av det fine utstyret.
     

    Berka

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    194
    Antall liker
    446
    Sted
    Valnesfjord
    Torget vurderinger
    5
    Det første bilde viset kun loftstua og primært rommet som står til disposisjon for anlegget. Dette var opprinnelig et uinnredet loft når vi bygde huset i -97. Når jeg begynte å innrede loftet etter et par år så var det viktig for meg å legge til rette for musikkanlegg og TV. Kommer tilbake til hva som ble gjort etter hvert.

    Når jeg nå skal presentere anlegget slik det ser ut i dag så kan jeg begynne med høyttalerne. Dette er den komponenten som jeg har hatt lengst. Reference 3A MM de Capo-i kjøpte jeg direkte fra Canada i 2004. På den tiden fantes det ikke noen som solgte disse i Norge. Dette er lettdrevne høyttalere (92 db/8 Ohm) som passer meget bra sammen med rørforsterkere.

    Flere høyttalere har vært på besøk opp gjennom årene, men disse har blitt stående. Ut fra mine preferanser har disse passet best i mitt rom.

    20230109_175902.jpg
    20230109_190500.jpg
     

    Berka

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    194
    Antall liker
    446
    Sted
    Valnesfjord
    Torget vurderinger
    5
    Et oversiktsbilde rett foran anlegget. Avstanden mellom høyttalerne er 190 cm (fra diskant til diskant) og de danner omtrent en likbeint triangel i forhold til lytteposisjon. Nå har høyttalerne relativt god spredning og jeg nyter godt av musikken uansett hvor jeg sitter i den gamle skinnsofaen.

    20230109_204137.jpg

    Jeg nevnte tidligere at var opptatt av å tilrettelegge for musikk og TV når jeg innredet loftet. Dermed er de fleste komponenter bygget inn i skråveggen. Dette for å best mulig utnytte det begrensede rommet og skjule diverse kabler. Det blir også åpent rom mellom høyttalerne.

    I starten var dette et kombinert TV/musikkrom, der jeg hadde jeg en 29 tommers "tjukk-TV" i øvre halvdel og musikkkomponenter i de fire nedre rommene. Etter hvert forsvant TV'n og jeg satte inn en hylle øverst med 2 komponentrom. Kassene og hyller er laget av vanlige hobbyplater. Dybden i komponentdelen er 60 cm.

    Bak veggen er det en bod med plass til litt av hvert. Her sørger jeg for at jeg har åpen passasje for lett tilgang til anlegget fra baksiden🙂 og så har jeg nok stikk til alle strømkablene.

    20230109_180051.jpg
    20230109_180018.jpg

    Hull i gulvlist til høyttalerkabler (ikke musehull...)
    20230109_175925.jpg
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.333
    Antall liker
    35.023
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Flott oppsett, gratulerer med egen tråd 👍
     

    Berka

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    194
    Antall liker
    446
    Sted
    Valnesfjord
    Torget vurderinger
    5
    Jeg har idag mange sorte bokser i anlegget og er veldig komfortabel med det. Første svarte boks som jeg ønsker å si noe om er Audio Note L4 EL34. Jeg har en tidlig versjon av denne kitforsterkeren. Det vil sikkert være noe av dere som kjenner den igjen.

    20230110_123819.jpg

    Jeg kjøpte den brukt her på Hifisentralen for noen år siden. Før jul i 2021 så oppgraderte jeg den kraftig. Skiftet nesten alle kondensatorer og resistorer til Audio Note Kaisei, Non-magnetic Tantalum og Niobium samt et par Mundorf kondensatorer. Spiller i dag helt fortreffelig sammen med resten av utstyret.

    20211213_204405.jpg

    Når L4 ble kjøpt var jeg i ny jobb med langpendling og lite tid til å lytte til musikk hjemme. Følte at daværende forsterkersett med Audion forforsterker og 845 monoblokker var litt råflott. Disse ble solgt og L4 kom inn sammen med Eximus DP1 dac/pre. Dette fungerte helt fint och når jobbperioden på 15 mnd var over og jeg ble mere hjemme så begynte jeg å fundere på om jeg egentlig fikk ut potensialet i L4. Hva som da ble gjort tar jeg i neste oppdatering...
     

    Berka

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    194
    Antall liker
    446
    Sted
    Valnesfjord
    Torget vurderinger
    5
    For en god del år siden satte jeg sammen Audio Note L3 preamp kit med Hi-B trafoer. Jeg likte den forforsteren veldig godt men den ble dessverre solgt. Med dette i minne så begynte jeg å søke etter noe lignende. Fant ANK Audiokits sine produkter og landet denne gangen på å bestille en ferdigbygget ANK L4 Mentor Balanced preamp. Fikk en god pris fordi de hadde behov for bilder til websiden, og min L4 Mentor er fortsatt på deres webside.

    20230110_145052.jpg

    Preampen er relativt stor og tung pga. diverse trafoer og choker samt stort rectifier rør i strømforsyningen. Størrelsen betyr lite for meg fordi jeg har god plass.

    20230110_143354.jpg

    Jeg har i ettertid montert nytt signalkort med bedre deler; AN Kaisei, Non-magnetic Tantalum, Silver Tantalum, Black Gate og Mundorf. AN Copper kondensatorer flyttet jeg over til nytt kort.

    20210624_163804.jpg

    20230110_143011.jpg

    Har også satt inn AN Tantalum i strømforsyning samt silver signalkabel. Siste som er blitt gjort er nytt 6SN7 rør på signalkortet og så byttet jeg ut originalt rectifier rør med 274B Mest plate. Begge gode rør fra Sophia Electrics. En utfordring med 274B røret er at det er så stort at toppdeksel tar i og da har jeg løftet dekslet litt.

    20230110_142607.jpg

    Originalt JJ ECC99 står fortsatt i. Her har jeg ikke funnet noe godt alternativ. Med nytt signalkort og gode rør så tenker jeg at dette er preamp så står seg godt sammenlignet med andre preamper i relativt høyt prisnivå.
     
    Sist redigert:

    VB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2009
    Innlegg
    1.808
    Antall liker
    1.379
    Flotte bilder!

    Vet du forresten noe om hva som gjorde at JJ bestemte seg for å lage ECC99-rør siden det ikke synes å være noen direkte ekvivalenter etter det jeg har skjønt? Hadde de behov for dette røret til sine egne forsterkere eller noe slikt?
     

    Berka

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    194
    Antall liker
    446
    Sted
    Valnesfjord
    Torget vurderinger
    5
    I følge deres egen webside www.jj-electronic.com så bruker de ECC99 rør i 2 av de forsterkerne som de lager i dag: JJ239 og JJ828. Hvorfor de startet med lage disse rørene vet jeg ikke, men kanskje var det slik du nevner at de passet bedre enn vanlige rørtyper i egne forsterkere?
     

    Berka

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    194
    Antall liker
    446
    Sted
    Valnesfjord
    Torget vurderinger
    5
    Jeg har i alle år hatt platespiller og spilt lp-plater. Første oppsett midt på 80-tallet var en Dual 505-2 og phonoinngang på en integrert Denon forsterker. Etter den tid har jeg hatt litt forskjellige brukte platespillere og riaaer.

    20230109_175404.jpg

    Etter gode erfaringer med ANK preampen så hadde jeg lyst på en riaa fra samme leverandør. Bestilte dermed ANK L3 Phono Signature som byggesett. Dette er en MM-riaa. Til tross for at jeg har brukt loddebolt litt så var jeg ikke noen dreven mann på dette området. Gode manualer gjør byggingen håndterlig og riaaen fungerte på første forsøk. Heldig med den🙂

    20220916_121334.jpg

    Med mc-pickup på tonearmen så ble signalforsterkningen ivaretatt av en Thorhauge mc-stepup. Etter et 2-3 års bruk erstattet jeg den eksterne step-upen med Lundahl mc-step montert inne i riaaen. Bruker AN Niobium resistor for å få riktig belastning for dagens pickup Zyx 3 Bloom. Har også skiftet ut en del deler i riaaen i ettertid.

    20220916_121414.jpg

    Transrotor New Classic med Transrotor 9.1 tonearm har jeg hatt i ganske mange år. Kjøpt brukt fra Hifistasjonen. Stabil og problemfri drift og lyden er ikke så verst den heller.

    20230109_200322.jpg
    20230110_194750.jpg
    20230109_175731.jpg
    20230109_175813.jpg
     
    Sist redigert:

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.880
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    16
    Jeg mistenker at dette låter veldig flott! :)
     

    Berka

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    194
    Antall liker
    446
    Sted
    Valnesfjord
    Torget vurderinger
    5
    Jeg mistenker at dette låter veldig flott! :)
    Ja, det låter ikke så verst. Jeg har generelt sett vært opptatt å få komponenter til å passe sammen, eller for å bruke et begrep fra idretten, Nils-Arne Eggens godfot-teori: Viktig med gode rammebetingelser og fokus på hvordan "spille hverandre gode". Platespiller som er følsom for vibrasjoner plasseres på egen hylle, ekstern PSU på egnet plass og riktig belastning på pu. Men dette vet jo egentlig alle på dette forum.
     

    Berka

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    194
    Antall liker
    446
    Sted
    Valnesfjord
    Torget vurderinger
    5
    Det som jeg har hatt fokus i anlegget den siste tiden er digitale signalkilder. Jeg har hatt mye forskjellig og en del til dels kostbare cd-spillere opp gjennom årene. Første spilleren var en Harman Kardon, deretter har jeg ut fra hukommelsen i tidsmessig rekkefølge hatt følgende spillere/cd-transporter: Copland 266, Lindemann, Gamut, Cary 306, Accuphase DP65, Primare CD31, Bel Canto CD3t, Nuprime CDT-8 og nå Pro-ject CD Box RS. F.o.m. Primare har jeg brukt ekstern dac.

    20230109_175309.jpg

    Samtlige unntatt Harman Kardon og Lindemann ble kjøpt brukt. Det flere ting som jeg kunne ha kommentert om spillerne men lar fokus være på Pro-ject som jeg bruker i dag. Leser at flere av Hifisentralens medlemmer er skeptiske til betydningen av cd-drev ift. lydgjengivelse. Jeg har sammenlignet mine fire siste drev med bruk av samme dac via coax og er ikke i tvil om hvilken transport som gir den beste og mest troverdige lyden ut fra mine preferanser. Pro-ject har konstruert noe veldig bra til en forholdsvis rimelig penge.

    20230109_175234.jpg

    Ellers så kan dere se at jeg også har en sort ANK-boks på digitalsiden. Jeg "fikk blod på tann" etter byggingen av riaa. Det var artig og lærerikt å bygge selv. Bestilte da både ANK Dac 2.1 Signature og ANK L1 EL84. Den siste kommer jeg tilbake til. Byggingen av dac gikk også fint og kom etter hvert i kontakt med den personen som har blitt en inspirator, mentor og "reddende engel" når jeg støtte på uforklarlige utfordringer med L1 EL84. Tusen takk
    @Olof Lilja !

    20221207_123344.jpg

    Olof har modifisert balansert inngang på digitalkortet i dacen og ellers gitt tips på aktuelle oppgraderinger som jeg har gjort selv. Min dac er i dag lydmessig kanskje et par nivåer over original dac. Kjempefornøyd!

    20221207_123101.jpg
    20221207_123027.jpg
    20221215_192542.jpg

    Nå i desember fikk jeg koblet til nyeste boks. Mano ULTRA mkIII Farad Music Streamer (High-Res) • Magna Hifi er tilkoblet via balansert inngang og CD-transporten via coax. Valgte Qobuz og holder nå på å utforske det global musikkbiblioteket. Akkurat muligheten å på en enkel måte finne frem til ny musikk er en kjempemulighet med streaming.

    20230109_175337.jpg
     
    Sist redigert:

    VB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2009
    Innlegg
    1.808
    Antall liker
    1.379
    Her kommer ting raskt. Gjelder å følge med.

    Bra at det er flere som hører forskjell på drivverk. Hvordan synes du lydforskjellene er mellom drivverk og streaming?
     

    Berka

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    194
    Antall liker
    446
    Sted
    Valnesfjord
    Torget vurderinger
    5
    Her kommer ting raskt. Gjelder å følge med.

    Bra at det er flere som hører forskjell på drivverk. Hvordan synes du lydforskjellene er mellom drivverk og streaming?
    Begge låter veldig bra gjennom samme dac. Har så langt kun brukt Mano streamer via balansert AES/EBU og Pro-ject transport via coax RCA. Dermed blir sammenligning "urettferdig" fordi balansert inngang har vesentlig bedre deler på digital inngang.
    Mano streameren er bestilt med balansert ut (ikke spdif rca). Jeg kan sikkert komme med noen betraktninger om evt. lydforskjeller etter hvert.
     

    VB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2009
    Innlegg
    1.808
    Antall liker
    1.379
    Håper at du kommer inn på kabelvalg og slikt også etterhvert. Et minefelt selvfølgelig, men i egen tråd så kan en jo skrive hva en vil.
     

    Berka

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    194
    Antall liker
    446
    Sted
    Valnesfjord
    Torget vurderinger
    5
    Håper at du kommer inn på kabelvalg og slikt også etterhvert. Et minefelt selvfølgelig, men i egen tråd så kan en jo skrive hva en vil.
    Jeg kan si noe etter hvert om hva jeg og hvorfor.
     

    Berka

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    194
    Antall liker
    446
    Sted
    Valnesfjord
    Torget vurderinger
    5
    Har en L1 EL 84 Berka, hadde en L4 tidligere. Du har noe og glede deg til:)
    Jeg har brukt min L1 EL84 en god stund i TV-anlegg i stua. Tenkte å presentere den litt senere. Hva opplever du er styrkene, likhetene og forskjellene mellom L1 EL84 og L4 EL34?
     

    lille hiawata

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2008
    Innlegg
    4.308
    Antall liker
    2.553
    Sted
    Harstad
    Torget vurderinger
    1
    De er begge glatte og oppløste. L4 har mer punch, gitt at den er dobbelt så kraftig. Ps Olof spiller nå på min gamle L4.
     

    Berka

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    194
    Antall liker
    446
    Sted
    Valnesfjord
    Torget vurderinger
    5
    De er begge glatte og oppløste. L4 har mer punch, gitt at den er dobbelt så kraftig. Ps Olof spiller nå på min gamle L4.
    Jeg støtter dine inntrykk. Ellers så er det vanskelig for meg å sammenligne fordi min L4 får litt bedre arbeidsbetingelser gjennom en god preamp imens min L1 er integrert.
    Så det er Olof som har overtatt din L4. Jeg vet at han bl.a. har oppgradert en del resistorer siden han fikk den.
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.880
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    16
    Veldig spennende lesning, @Berka! 👍 De Sowther I/V-trafoene i dacen din er en ganske solid oppgradering! Jeg har opplevd før og etter i egen dac. En av de største opplevde endringene i den dacen.

    Er også spent på flere lytteinntrykk fra streamer kontra CD. Mano er ukjent for meg.
     

    Berka

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    194
    Antall liker
    446
    Sted
    Valnesfjord
    Torget vurderinger
    5
    Veldig spennende lesning, @Berka! 👍 De Sowther I/V-trafoene i dacen din er en ganske solid oppgradering! Jeg har opplevd før og etter i egen dac. En av de største opplevde endringene i den dacen.

    Er også spent på flere lytteinntrykk fra streamer kontra CD. Mano er ukjent for meg.
    Ja, I/V-trafoene er veldig bra. Men det var vel ca 4 mnd ventetid på leveransen fra Sowter i UK.

    Jeg skal gjøre et forsøk på sammenligning streamer-CD. Kanskje jeg kan få gjort noe i helga som kommer. Men som jeg skrev tidligere er det ikke så enkelt fordi jeg må bruke samme inngang på dacen, samme kabel og flytte kabelen mellom enhetene. I tillegg finne egnet lydfil(er) på cd-plate og Qobuz.
    For meg er denne sammenligningen egentlig lite interessant fordi lydgjengivelse er i utgangspunkt veldig bra via begge lydkildene, og kommer uansett å bruke begge fremover.

    Jeg valgte Mano Ultra fordi den svarte på behovene: balansert utgang, mulighet for nettverkstilkobling via wifi, mulighet for enkel bruk av Qobuz og til en betalbar pris.
     

    Berka

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    194
    Antall liker
    446
    Sted
    Valnesfjord
    Torget vurderinger
    5
    Jeg kan si noe etter hvert om hva jeg og hvorfor.
    Kabler
    Håper at du kommer inn på kabelvalg og slikt også etterhvert. Et minefelt selvfølgelig, men i egen tråd så kan en jo skrive hva en vil.
    Ja, ut fra det jeg leser i andre tråder så er det mange meninger om kabler. Jeg skal ikke gå inn i debatten om hva som er rett og feil. Det jeg nå gjør er å fortelle om hva jeg har gjort og hvorfor.

    Jeg kan starte med å si at min erfaring med strømtilførsel er at strømforsyning har betydning for lyden. Jeg har oppgradert intern strømforsyning eller har ekstern PSU til både lydkilder og forsterkere.

    Når gjelder kabler så bruker jeg helt greie strømkabler med god skjerm, de fleste type Supra lorad, FAT LMC og ok kontakter. Strømkabler produserer elektromagnetisk strålning og en god skjerm vil redusere utstrålingen. Tenker dette er spesielt viktig dersom strømkabler er nært signalkabler. Jeg husker også tilbake til tiden da Duelund sine flatsølvkabler med linoljebehandlet bomullsstrømpe og bakelittstøpsel var det spesielle. De baserte seg på andre prinsipper... og jeg har fortsatt et par liggende. Mine strømkabler idag går rett i jordet stikk i veggen.

    Jeg hadde tidligere knepp i høyttalerne når jeg slo av/på lys i loftstua/loftbod. Hadde da 1,5 kv kabel og ujordede stikk opp til rommene. Elektriker mente at spenningsfall ved på-/avslag av lystrafoer kunne være årsaken. Fikk da han til å trekke nye 2,5 kv kabler på kursen fra sikkringsskapet og opp på loftet og montere jordede stikk. Dermed forsvant forstyrrelsen fra lyskilder på denne kursen.

    Når det gjelder signalkabler så har jeg en kombinasjon av kabler i kobber og sølv. Litt bedre ledningsevne for sølv ift. kobber. Alle ANK-enhetene er oppgradert internt med sølv signalkabel til utgang. Skjermet kobberkabel mellom enhetene med unntak av mellom pre-og effektamp. Der har jeg faktisk en gammel Duelund flatsølvkabel. Passer spesielt på at denne kabelen har avstand til strømkablene. Argento biwire høyttalerkabel av eldre modell. Alle signalkabler er kjøpt brukt. Supra og FAT LMC kabler samt støpsler er kjøpt nye og så har jeg montert selv.

    Det er dette som jeg har valgt. Om det oppleves fornuftig får andre gjerne ha meninger om. Men mine valg fungerer for meg😀
     
    Sist redigert:

    VB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2009
    Innlegg
    1.808
    Antall liker
    1.379
    Klarer du å lodde litz-ledningene til Audio Note hvis du kjøper bulk? Har aldri tatt sjansen selv. Tynne Cardas går bra, men hva skjer med flere titalls individuelt lakk-isolerte ledere i sølv? Hvordan i helsikken skal det gjøres uten å ødelegge hele sulamitten?
     

    Berka

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    194
    Antall liker
    446
    Sted
    Valnesfjord
    Torget vurderinger
    5
    Klarer du å lodde litz-ledningene til Audio Note hvis du kjøper bulk? Har aldri tatt sjansen selv. Tynne Cardas går bra, men hva skjer med flere titalls individuelt lakk-isolerte ledere i sølv? Hvordan i helsikken skal det gjøres uten å ødelegge hele sulamitten?
    Jeg har ikke loddet slike ledninger, kun loddet tynne flertråds signalkabler internt i ANK-enheter og da har jeg først festet dem sammen med sølvtilsatt loddetinn og deretter lodde dem fast til kontaktpunkt.
     

    Berka

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    194
    Antall liker
    446
    Sted
    Valnesfjord
    Torget vurderinger
    5
    Bruk av steamer som lydkilde var fra desember nytt for meg. Lyden har vært veldig bra og jeg har gått på oppdagelsesferd i alle musikk som er tilgjengelig via Qobuz. Har også god via cd-spiller og har så langt egentlig ikke hatt noen interesse av en sammenligning.

    I dag har jeg allikevel begynt å utforske opplevd lyd med Mano Ultra Mk III Farad og Pro-jekt CD Box RS. Begge enheten bruker ekstern PSU.
    Har prøvd å gi lydkildene de samme forutsetningene.
    - Balansert tilkobling og samme digital kabel. Kabelens utgangsende stod fast i dacen og andre ende ble flytte mellom streamer og cd-transport.
    - Mano Ultra er satt opp med 16 bit/44.1 på utgang, dvs. samme som Pro-jecten. Dette anses som det beste opp mot AN dac.
    - Mano Ultra har kablet nettverkstilgang (Supra CAT8)

    Jeg valgte ut 3 CD-er med litt forskjellig musikk. Brukte for enkelthetens skyld de tre første sporene på respektive plate. Fant tilsvarende album og bildefiler på Qobuz.
    - Lars Winnerbäcks siste plate - Själ och hjärta
    - Mark Knopfler - Sailing to Philadelphia
    - Patricia Barber - Nightclub (liveopptak)

    I testen så spilte jeg de tre sporene med Winnerbäck via streamer og Qobuz. Deretter så flyttet jeg kabelenden over til Pro-ject og spilte de samme sporene fra cd-en. Jeg gjentok den samme prosedyren med Knopfler og Barber. Å bruke litt tid på respektive artist og lydkilde før skifte av lydkilde gjorde det egentlig ganske enkelt å danne seg en oppfatning av lyden.

    Og så det store spørsmålet; Var det forskjell på lyden med bruk av Mano Ultra og Pro-ject?
    Før jeg skriver noe mer så tar jeg gjerne imot noen innspill fra dere. Hva tror dokker?
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn