Bedre lyd på Wimp

T

tce-teams

Gjest
wimp har mange plater jeg ikke har funnet enda, som michael jackson the best of , danny schmidt instead the forest start to sing og vernon oxford volum 1.
kunne sikkert nevnt fleire , men gleder meg til wimp hifi kommer på pc :)
 

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.09.2010
Innlegg
7.551
Antall liker
564
Sted
Bergensregionen
Tilgjengelighet

Både på WiMP og Spotify vil man finne at noen artister mangler helt eller kun finnes på filmmusikkalbum o.l. samlinger. F.eks. har Lyle lovett, Sawyer Brown, Jody Miller, William Ackerman og Eva Cassidy vært dårlig representert.

Andre artister er kun representert med noen (få) album. Dette kan f.eks. skyldes at de er utgitt på en rekke forskjellige plateselskap, og strømmetjenesten kun har avtale med én eller noen av dem. Andre ganger er det et bevisst valg av artist, "management", plateselskap, komponist, tekstforfatter og/eller rettighetshaver. Det samme kan man se for enkeltsanger på ellers tilgjengelige album.

Noen artister, album og sanger finnes begge steder, noen kun på én, og atter andre mangler begge steder.
 
Sist redigert:

Bidevind

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.01.2011
Innlegg
462
Antall liker
248
Sted
Bohuslän, Sverige
Torget vurderinger
2
Hei !
Har en samsung Galaxy S2 og önsker å benytte den til å teste ut Wimp HiFi.
Jeg må jo benytte USB-utgangen for å få digital lyd ut.
Har fysisk koblet Micro-USB pluggen til min DAC, men hvordan forteller jeg telefonen at den skal sende lyden via USB?
Eller har jeg tenkt helt feil ???
Android versjon 4.1.2
 

BigSwifty

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2004
Innlegg
3.625
Antall liker
3.747
...men funker det nå på Mac (osx), eller er det kun på brett og iphone (ios) ??
 

FV

Hi-Fi interessert
Ble medlem
22.07.2010
Innlegg
62
Antall liker
11
Torget vurderinger
5
Pr i dag så får man vel ikke en direkte løsning til OSx og Windows, nei.
Synes personlig de begynner i litt feil ende når de lanserer til håndholdte enheter i førsteomgang, men er kanskje for å kunne enklere måle hvor mye kapasitet som trengs for neste trinn?
 

nma

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2003
Innlegg
4.705
Antall liker
522
Torget vurderinger
1
Jeg har ikke nok peil, men jeg tipper at Adobe Air-platformen er skyld i dette. Desktop-appene er noe av det største mølet jeg har vært borti. Seriøst, adobe air? Piss meg i øret...
 

slartibartfast

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
2.982
Antall liker
3.845
Sted
Aukra
Torget vurderinger
7
da sitter jeg og tester WiMP hifi via Ipad -> Airserver på netbook -> USB -> DAC
uten å gå for mye inn i lydforskjellen - har kun testet 2 album direkte mot hverandre i WiMP mot Jriver/NAS : jeg opplever Jriver en liten smule slankere i lyden og noe bedre definert...
en annen ting er driftssikkerheten- under WiMP streamingen har jeg opplevt en del utsettelser, korte og lange. Og at IPaden koblet seg fra Airserveren av en eller annen grunn. Hva som skylder dette kan jeg bare gjette om... Jeg mistenker WLAN routeren (netbooken er koblet opp med kabel) eller evt. en dårlig internettforbindelse (Tussa er den siste dr....)
Det er ihverfall en fordel å gå ut/sla av Jriver mens man bruker airserver.
 

kjetinho

Overivrig entusiast
Ble medlem
22.03.2005
Innlegg
788
Antall liker
22
No har det dukka opp ein strømmingskvalitetknapp i Wimp på Squeezeboxen med valg mellom Flac/mp3 og mp3. Etter eit raskt søk på nett ser det ut som den ikkje er i orden enno, men dei jobbar tydelegvis med saka. Eg har ikkje Wimp Hifi, så eg får ikkje testa. Nokon som har høve til å prøve?
 

Petre

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.11.2007
Innlegg
1.720
Antall liker
1.205
Sted
Siggerud
No har det dukka opp ein strømmingskvalitetknapp i Wimp på Squeezeboxen med valg mellom Flac/mp3 og mp3. Etter eit raskt søk på nett ser det ut som den ikkje er i orden enno, men dei jobbar tydelegvis med saka. Eg har ikkje Wimp Hifi, så eg får ikkje testa. Nokon som har høve til å prøve?
Wimp HiFi for Squeezebox skal angivelig være oppe og gå nå, så jeg skal finne frem Touchen igjen og prøve.
 

TAF

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.06.2006
Innlegg
1.334
Antall liker
375
Torget vurderinger
14
No har det dukka opp ein strømmingskvalitetknapp i Wimp på Squeezeboxen med valg mellom Flac/mp3 og mp3. Etter eit raskt søk på nett ser det ut som den ikkje er i orden enno, men dei jobbar tydelegvis med saka. Eg har ikkje Wimp Hifi, så eg får ikkje testa. Nokon som har høve til å prøve?
Wimp HiFi for Squeezebox skal angivelig være oppe og gå nå, så jeg skal finne frem Touchen igjen og prøve.

Hei

Har lest meg fram til dette eg også,så gi ei tilbakemelding når du har prøvd dette ut. Krysser fingrer og tær.

TAF
 

Ingeniøren

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.11.2007
Innlegg
4.271
Antall liker
1.173
Sted
Tranby
Torget vurderinger
7
No har det dukka opp ein strømmingskvalitetknapp i Wimp på Squeezeboxen med valg mellom Flac/mp3 og mp3. Etter eit raskt søk på nett ser det ut som den ikkje er i orden enno, men dei jobbar tydelegvis med saka. Eg har ikkje Wimp Hifi, så eg får ikkje testa. Nokon som har høve til å prøve?
Wimp HiFi for Squeezebox skal angivelig være oppe og gå nå, så jeg skal finne frem Touchen igjen og prøve.

Hei

Har lest meg fram til dette eg også,så gi ei tilbakemelding når du har prøvd dette ut. Krysser fingrer og tær.

TAF
Samme her ! På avforum sa de her om dagen at de testkjører det men at det ikke er helt stabilt enda og at de har en dialog med Logitech, så de har tydelig ikke begravet Squeezebox'n helt (Logitech altså ..)
 

BigSwifty

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2004
Innlegg
3.625
Antall liker
3.747
Ja det var f***meg lettere sagt enn gjort! Kommer ikke inn på gammel konto (har byttet mailadresse, og får følgelitg ikke lastet ned siste versjon på mysqueezebox.
Har ikke brukt touchen på ett år, så jeg er litt rusten (i tillegg til å være ganske dataukyndig). Har Mac, med OS X 10.8.5 (12F37).

Er supertakknemlig hvis noen hadde orket å skrive en kjapp bruksanvisning for hvordan jeg avinstallerer gammel versjon og oppretter ny bruker, gjerne også hvordan jeg får inn wimp også.

Takker på forhånd
:)
 

LemonDog

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.03.2002
Innlegg
379
Antall liker
49
Torget vurderinger
8
Jeg har ikke gjort det selv, så jeg kan ikke gå god for at dette funker, men jeg tipper at du må gjøre noe a la:
1. Opprett ny bruker på mysqueezebox.com
2. Logg in med den nye brukeren og oppdater squeezebox.

Hvis det ikke funker, så må du:
1. Reset SB Touch til fabrikkinnstillinger (du vil miste all info som er lagret): Resetting Squeezebox Touch to factory defaults - Logitech FAQ
2. Logg in med den nye brukeren og oppdater squeezebox.
 

Petre

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.11.2007
Innlegg
1.720
Antall liker
1.205
Sted
Siggerud
Ja det var f***meg lettere sagt enn gjort! Kommer ikke inn på gammel konto (har byttet mailadresse, og får følgelitg ikke lastet ned siste versjon på mysqueezebox.
Har ikke brukt touchen på ett år, så jeg er litt rusten (i tillegg til å være ganske dataukyndig). Har Mac, med OS X 10.8.5 (12F37).

Er supertakknemlig hvis noen hadde orket å skrive en kjapp bruksanvisning for hvordan jeg avinstallerer gammel versjon og oppretter ny bruker, gjerne også hvordan jeg får inn wimp også.

Takker på forhånd
:)
Hehe, ikke helt ukjent med Squeezeproblemer, nei. Selv i daglig bruk hendte det Touchen plutselig ikke gjenkjente brukeridenten min, og jeg måtte opprette ny. Tror jeg gjorde det iaf 3-4 ganger. Man behøver da ikke avinstallere den gamle. Når jeg etterhvert hadde 3-4 identiteter var det bare å velge en av de andre hvis den gjeldene nektet å funke.
Jeg er også MAC-(mis)bruker, men dessverre ikke flinkere enn at jeg fikk kona til å ordne opp hver gang dritten ikke virket. Vel hjemme i kveld kan jeg se på det og prøve å komme opp med noe litt mer fornuftig. Manglende WIMP HiFi-støtte var hovedårsaken til at jeg pensjonerte den og anskaffet en Bluesound istedet, men nå har det jo kommet, så...
Bluesounden låter bedre ( dig out ), ser så langt ut til å være helt stabil, men brukergrensesnittet er ikke helt på høyde med Squeeze ennå.
 

Lars™

Overivrig entusiast
Ble medlem
03.10.2004
Innlegg
671
Antall liker
470
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
4
Bra at det er støtte for squeezebox nå :)
Men for oss som har Wimp via Canal Digital er det fortsatt ikke mulig å oppgradere til HiFi dessverre.
Svar fra kundeservice i dag;
Hei, og takk for din henvendelse.

Foreløpig har vi ikke muligheten til å oppgradere ditt Wimp abonnement til Hifi.
Vi tilbyr idag 3 ulike Wimp pakker:

Wimp Basic (inkludert i abonnement) kan brukes på PC og dekoder
Wimp Premium 49 kroner per måned kan brukes på PC, dekoder og mobile enheter.
Wimp Family 129 kroner per måned gir deg tilgang til 3 ulike Wimp Premium brukere.

Om Wimp Hifi kommer til Canal Digital har vi ikke fått noen informasjon om enda.
 

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.09.2010
Innlegg
7.551
Antall liker
564
Sted
Bergensregionen
WiMP HiFI på Squeezebox

Hele teksten inkl. oppsettsråd (for arkivformål):

Wimp børster støvet av Squeezebox
Alle som fortsatt bruker strømmeprodukter fra Logitech Squeezebox kan nå glede seg over støtte for Wimp HiFi.

Logitech har for lengst sluttet å oppdatere sine Squeezebox-produkter. Det har ikke stanset folka bak strømmetjenesten Wimp fra å komme seg inn i plattformen med den nye HiFi-versjonen av sin strømmetjeneste.

- Vi har nå skrudd på støtte for WiMP HiFi på Squeezebox. Ergo puster vi liv i en produktserie Logitech har lagt ned men som er for god til å legges i grava, sier Pål Bråtelund, produktutvikler hos Wimp.

Det betyr at også Squeezebox-brukere kan strømme musikk med ekte CD-kvalitet i FLAC-format. Til dette anbefaler vi en god ekstern digitalomvandler – hvis du ikke er så heldig å ha en Transporter.

Bruker du kun mysqueezebox.com trenger du ikke gjøre noen ting (men det er alltid bra å oppdatere firmware). Bruker du derimot Logitech Media Server 7.7.4 eller lavere, må du oppdatere til LMS 7.8 (installasjonsfil får du påmysqueezebox.com).

Har du et Squeezebox-produkt av det litt eldre slaget, som for eksempel nevnte Logitech Transporter, kan det lønne seg å kjøre Logitech Media Server i stedet for mysqueezebox.com, da det gir litt større buffer som er en fordel når såpass store filer skal strømmes. Nyere produkter har allerede stor nok buffer og kan fint bruke mysqueezebox.com alene, i følge Wimp.

Dersom du møter på leie utfordringer, kan du søke hjelp hosforums.slimdevices.com.
 

Cobalt

Medlem
Ble medlem
19.08.2004
Innlegg
37
Antall liker
12
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
4
Er det noen som vet om/når Wimp Hifi Desktop skal lanseres?
 

Eirik84

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.06.2011
Innlegg
5.718
Antall liker
7.847
Sted
Drammen
Torget vurderinger
13
Ser nå at både Android og iOS for både iPhone og iPad støtter Wimp HIFI.
Eier selv både en iPhone og iPad..

Betyr det at jeg i stedet for å kjøpe Sonos-oppsett kun trenger å kjøpe en Apple Airport Express (som sender ut 44,1khz uten konverting til 48khz slik som AppleTV) for å få lossless CD-kvalitetslyd på anlegget?
 

Petre

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.11.2007
Innlegg
1.720
Antall liker
1.205
Sted
Siggerud
Ser nå at både Android og iOS for både iPhone og iPad støtter Wimp HIFI.
Eier selv både en iPhone og iPad..

Betyr det at jeg i stedet for å kjøpe Sonos-oppsett kun trenger å kjøpe en Apple Airport Express (som sender ut 44,1khz uten konverting til 48khz slik som AppleTV) for å få lossless CD-kvalitetslyd på anlegget?
Ja, for Express har digital ut. Det skal angivelig, som du er inne på, låte bedre enn epleTV'n fordi den ikke resampler.
 

Eirik84

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.06.2011
Innlegg
5.718
Antall liker
7.847
Sted
Drammen
Torget vurderinger
13
Ser nå at både Android og iOS for både iPhone og iPad støtter Wimp HIFI.
Eier selv både en iPhone og iPad..

Betyr det at jeg i stedet for å kjøpe Sonos-oppsett kun trenger å kjøpe en Apple Airport Express (som sender ut 44,1khz uten konverting til 48khz slik som AppleTV) for å få lossless CD-kvalitetslyd på anlegget?
Ja, for Express har digital ut. Det skal angivelig, som du er inne på, låte bedre enn epleTV'n fordi den ikke resampler.
Takk for svar :)
 

OKO

Medlem
Ble medlem
16.02.2004
Innlegg
7
Antall liker
0
Torget vurderinger
2
Forstå meg rett. Jeg er mer fornøyd enn misfornøyd (med WIMP HiFi).
Men det er som kjent ikke alt i Wimp som er FLAC. Noe er med lavere oppløsning.
Og dette må man ned på 'låt nivå' for å finne info om ! (hvis man bruker Sonos)
Jeg har kontaktet Wimp 2 ganger i denne forbindelsen. Med ønske om å se oppløsnings kvaliteten
på album nivå. Dette vil lettgjøre letingen betraktelig. De synes ikke spesielt interessert.
Vi kjøper altså et produkt som skal være CD kvalitet. Og så er det ikke nødvendigvis det.
Og leverandør synes ikke interessert i å hjelpe.
PS: Jeg skriver dette i håp om at det er noe fra Wimp som følger med her.


Kanskje dette vil hjelpe til at vi får et bedre produkt !

PS: Tips til Sonos brukere; jeg bruker en sterkt modifisert sak fra Gert Volk i Tyskland. Ganske dyrt,
men Sonos'en blir en vesentlig bedre digital transport. (ekstern DAC). Dette hører man !
Så fulgte en Furutech strømkabel. Dette gav et STØRRE kvalitetsløft en Sonos mod. for vesentlig mindre penger.
Mener jeg !

Have fun. - Ola
 

irma1000

Hi-Fi interessert
Ble medlem
17.01.2013
Innlegg
95
Antall liker
7
Forstå meg rett. Jeg er mer fornøyd enn misfornøyd (med WIMP HiFi).
Men det er som kjent ikke alt i Wimp som er FLAC. Noe er med lavere oppløsning.
Og dette må man ned på 'låt nivå' for å finne info om ! (hvis man bruker Sonos)
Jeg har kontaktet Wimp 2 ganger i denne forbindelsen. Med ønske om å se oppløsnings kvaliteten
på album nivå. Dette vil lettgjøre letingen betraktelig. De synes ikke spesielt interessert.
Vi kjøper altså et produkt som skal være CD kvalitet. Og så er det ikke nødvendigvis det.
Og leverandør synes ikke interessert i å hjelpe.
PS: Jeg skriver dette i håp om at det er noe fra Wimp som følger med her.


Kanskje dette vil hjelpe til at vi får et bedre produkt !

PS: Tips til Sonos brukere; jeg bruker en sterkt modifisert sak fra Gert Volk i Tyskland. Ganske dyrt,
men Sonos'en blir en vesentlig bedre digital transport. (ekstern DAC). Dette hører man !
Så fulgte en Furutech strømkabel. Dette gav et STØRRE kvalitetsløft en Sonos mod. for vesentlig mindre penger.
Mener jeg !

Have fun. - Ola
Har samme problemet. Jeg har aktivert wimp men får ikke spilt over squeezeboxen. Det jeg vill gjøre nå er å slette hele driten. Holder meg heller til spotify.
 

irma1000

Hi-Fi interessert
Ble medlem
17.01.2013
Innlegg
95
Antall liker
7
Jo skjønner det. Men forstår ikke Wimp de sier at du får HIRES lyd. Bulshit får jo ikke vite hvilken audio vi spiller.
 

ardilla

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.12.2009
Innlegg
4.494
Antall liker
1.010
Sted
OSLO
Torget vurderinger
3
Forstå meg rett. Jeg er mer fornøyd enn misfornøyd (med WIMP HiFi).
Men det er som kjent ikke alt i Wimp som er FLAC. Noe er med lavere oppløsning.
Og dette må man ned på 'låt nivå' for å finne info om ! (hvis man bruker Sonos)
Jeg har kontaktet Wimp 2 ganger i denne forbindelsen. Med ønske om å se oppløsnings kvaliteten
på album nivå. Dette vil lettgjøre letingen betraktelig. De synes ikke spesielt interessert.
Vi kjøper altså et produkt som skal være CD kvalitet. Og så er det ikke nødvendigvis det.
Og leverandør synes ikke interessert i å hjelpe.
PS: Jeg skriver dette i håp om at det er noe fra Wimp som følger med her.


Kanskje dette vil hjelpe til at vi får et bedre produkt !

PS: Tips til Sonos brukere; jeg bruker en sterkt modifisert sak fra Gert Volk i Tyskland. Ganske dyrt,
men Sonos'en blir en vesentlig bedre digital transport. (ekstern DAC). Dette hører man !
Så fulgte en Furutech strømkabel. Dette gav et STØRRE kvalitetsløft en Sonos mod. for vesentlig mindre penger.
Mener jeg !

Have fun. - Ola
Har samme problemet. Jeg har aktivert wimp men får ikke spilt over squeezeboxen. Det jeg vill gjøre nå er å slette hele driten. Holder meg heller til spotify.
Jeg kjører Wimp hifi på Squeezebox med stor suksess. Man må oppdatere serversoftware eller kjører rett fra mysqueezebox.com
 

irma1000

Hi-Fi interessert
Ble medlem
17.01.2013
Innlegg
95
Antall liker
7
Forstå meg rett. Jeg er mer fornøyd enn misfornøyd (med WIMP HiFi).
Men det er som kjent ikke alt i Wimp som er FLAC. Noe er med lavere oppløsning.
Og dette må man ned på 'låt nivå' for å finne info om ! (hvis man bruker Sonos)
Jeg har kontaktet Wimp 2 ganger i denne forbindelsen. Med ønske om å se oppløsnings kvaliteten
på album nivå. Dette vil lettgjøre letingen betraktelig. De synes ikke spesielt interessert.
Vi kjøper altså et produkt som skal være CD kvalitet. Og så er det ikke nødvendigvis det.
Og leverandør synes ikke interessert i å hjelpe.
PS: Jeg skriver dette i håp om at det er noe fra Wimp som følger med her.


Kanskje dette vil hjelpe til at vi får et bedre produkt !

PS: Tips til Sonos brukere; jeg bruker en sterkt modifisert sak fra Gert Volk i Tyskland. Ganske dyrt,
men Sonos'en blir en vesentlig bedre digital transport. (ekstern DAC). Dette hører man !
Så fulgte en Furutech strømkabel. Dette gav et STØRRE kvalitetsløft en Sonos mod. for vesentlig mindre penger.
Mener jeg !

Have fun. - Ola
Har samme problemet. Jeg har aktivert wimp men får ikke spilt over squeezeboxen. Det jeg vill gjøre nå er å slette hele driten. Holder meg heller til spotify.
Jeg kjører Wimp hifi på Squeezebox med stor suksess. Man må oppdatere serversoftware eller kjører rett fra mysqueezebox.com
Spiller

Spiller fra Pc og det funker. Når jeg kobler om til squeezcerveren finner den ikke spilleren. Dette var nedtur, har kjøpt AB på wimp hifi. Får vel bare bruke bruke spotify, det virker ivartfall.
 

E.I.A.

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.07.2004
Innlegg
5.278
Antall liker
3.332
Torget vurderinger
49
Spiller av med Ipad ,og alle låter i Flac får lysende "HiFi" over fremdrifts stripa .
På Sonos må du på info om låta for å se om det står Lossless .
 

Vedlegg

Balle Clorin

Æresmedlem
Ble medlem
19.06.2012
Innlegg
10.273
Antall liker
9.510
Torget vurderinger
2
hva hjelper hifi lyd når wimp ikke har albumene af favorittgruppene mine, dvs deep purple og led zep osv,,, prøveabonnementet vil ikke blir forlenget. Er det noe håp om at utvirder repertoiret?
 

Fugazi

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.05.2009
Innlegg
917
Antall liker
259
Sted
Bærum
Torget vurderinger
13
hva hjelper hifi lyd når wimp ikke har albumene af favorittgruppene mine, dvs deep purple og led zep osv,,, prøveabonnementet vil ikke blir forlenget. Er det noe håp om at utvirder repertoiret?
På min Wimp Hifi ligger alle Deep Purple album.
 

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Innlegg
6.388
Antall liker
389
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
45 Deep Purple album på min Wimp da :cool: Klore Ballin;)
 
Topp Bunn