Her er låten: http://youtube.com/watch?v=AHChc2I7FKk
Sorry, men jeg har den nok ikke. Har bare observert den til salgs ved en del anledninger.juster skrev:Takker
Du har den åpenbart! hvordan er lydkvaliteten på denne ?
Mvh.Tom-Erik
White Album, masete??? - HALLO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :tkr skrev:Beatles er bra!
Enig med Costello mhp album også. White Album kan være litt masete, Sgt. Pepper, Rubber Soul og Abbey Road er alle mesterverk.
Personlig er jeg nok mest betatt av Abbey Road, men hele kvartetten nevnt her er glimrende.
mvh
Så vidt jeg vet så har vel John Lennon eid dette eksemplaret. Betyr vel "noen" dollars ekstra.Ramses skrev:Det er tydeligvis gode priser på gamle Beatlesplater for tiden.
"The Beatles" (Aka. "The White Album") nr. 0000005 ble nylig solgt
for over 19000 pund på eBay:
http://www.nme.com/news/the-beatles/41061
decibelius skrev:White Album, masete??? - HALLO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :tkr skrev:Beatles er bra!
Enig med Costello mhp album også. White Album kan være litt masete, Sgt. Pepper, Rubber Soul og Abbey Road er alle mesterverk.
Personlig er jeg nok mest betatt av Abbey Road, men hele kvartetten nevnt her er glimrende.
mvh![]()
Ikke hvis de ikke liker musikken deres!rolfozzy skrev:De som ikke har Beatles komplett har et stort svart hull i samlingen.
Nå er vel Beatles blant de 4-5 kunstnerne som endret vestlig musikkhistorie så radikalt at der ikke var noen vei tilbake. Som sådan hører de åpenbart hjemme i ethvert diskotek.rolfozzy skrev:De som ikke har Beatles komplett har et stort svart hull i samlingen.
Det finnes vel en del Beatles-purister som mener at The Beatles "solgte sjela si" rundt Revolver/Rubber Soul/Sgt.Pepper..... Er ikke enig altså! De første årene synes jeg de var mer ujevne, med bare noen få hit-sanger på hver skive, mens resten var platefyll. Det endret seg jo, og de var blant de første som begynte å ta LP-konseptet seriøst, og fra Revolver (kom ikke den før Rubber Soul?) fantes det ikke en eneste overflødig låt på skivene deres.Pesquera skrev:Nå er vel Beatles blant de 4-5 kunstnerne som endret vestlig musikkhistorie så radikalt at der ikke var noen vei tilbake. Som sådan hører de åpenbart hjemme i ethvert diskotek.rolfozzy skrev:De som ikke har Beatles komplett har et stort svart hull i samlingen.
Men er du ikke litt vel fundamentalistisk når du gjør hele deres produksjon til obligatorisk? Er vel vanlig å sette et skille ved Rubber Soul og Revolver hvor produksjonen før disse ofte betraktes som litt mer underlødig ???
Det har du rett i, og det kan jo se ut som at de aller fleste av HFS´medlemmer aldri har skjønt betydningen av singelen som medium i pop/rock-historien. Vendepunktet er i 1967, da "alle" skulle være så liksominnovative, nyskapende og hobbyintelektuelle. Hvorfor fylle opp 12" med vinyl med mediokre greier? Og nei, jeg mener at mange såkalt geniforklarte album er ganske kjedelige greier. Platefyllet fortsatte under "konseptuelle" bortforklaringer. :Unplugged skrev:De første årene synes jeg de var mer ujevne, med bare noen få hit-sanger på hver skive, mens resten var platefyll. Det endret seg jo, og de var blant de første som begynte å ta LP-konseptet seriøst, og fra Revolver (kom ikke den før Rubber Soul?) fantes det ikke en eneste overflødig låt på skivene deres.
Gjelder dette Yellow Submarine også ?rolfozzy skrev:De som ikke har Beatles komplett har et stort svart hull i samlingen.
Den hører med i samlingen. Begge versjonene.Roberten skrev:Gjelder dette Yellow Submarine også ?rolfozzy skrev:De som ikke har Beatles komplett har et stort svart hull i samlingen.
Jeg har den, bevares, men det er vel den Beatles skiva jeg spiller suverent minst.
Oi. Her har jeg levd i uvitenhet, hva er forskjellen på versjonene ?rolfozzy skrev:Begge versjonene.
Rubber Soul var først (og etter min mening best). Revolver er den nest beste. Deretter er jeg noe mer usikker.....Unplugged skrev:Pesquera skrev:Nå er vel Beatles blant de 4-5 kunstnerne som endret vestlig musikkhistorie så radikalt at der ikke var noen vei tilbake. Som sådan hører de åpenbart hjemme i ethvert diskotek.rolfozzy skrev:De som ikke har Beatles komplett har et stort svart hull i samlingen.
Men er du ikke litt vel fundamentalistisk når du gjør hele deres produksjon til obligatorisk? Er vel vanlig å sette et skille ved Rubber Soul og Revolver hvor produksjonen før disse ofte betraktes som litt mer underlødig ???
Det finnes vel en del Beatles-purister som mener at The Beatles "solgte sjela si" rundt Revolver/Rubber Soul/Sgt.Pepper..... Er ikke enig altså! De første årene synes jeg de var mer ujevne, med bare noen få hit-sanger på hver skive, mens resten var platefyll. Det endret seg jo, og de var blant de første som begynte å ta LP-konseptet seriøst, og fra Revolver (kom ikke den før Rubber Soul?) fantes det ikke en eneste overflødig låt på skivene deres.
Javisst er det mye fint på de første platene deres, omtrent de sangene som også ble gitt ut på single. Pluss minus. Som Erosloveking sier, den gangen var det singlen som gjaldt. LP-platene besto for det meste av en tre-fire sanger som skulle bli singler, resten var fyllstoff. Hvorvidt dette fyllstoffet var hørbart får jo være opp til hver enkelt å avgjøre.erato skrev:Men det er jo fabelaktig mye fint på album som A Hard Days Night, Help, osv. Det er lett å lage en liste over udødelige sanger bare fra disse.Unplugged skrev:Det finnes vel en del Beatles-purister som mener at The Beatles "solgte sjela si" rundt Revolver/Rubber Soul/Sgt.Pepper..... Er ikke enig altså! De første årene synes jeg de var mer ujevne, med bare noen få hit-sanger på hver skive, mens resten var platefyll. Det endret seg jo, og de var blant de første som begynte å ta LP-konseptet seriøst, og fra Revolver (kom ikke den før Rubber Soul?) fantes det ikke en eneste overflødig låt på skivene deres.Pesquera skrev:Nå er vel Beatles blant de 4-5 kunstnerne som endret vestlig musikkhistorie så radikalt at der ikke var noen vei tilbake. Som sådan hører de åpenbart hjemme i ethvert diskotek.rolfozzy skrev:De som ikke har Beatles komplett har et stort svart hull i samlingen.
Rett skal være rett; Det ble brukt 8-spors på Abbey Road.High_def skrev:Noe av det som utløste den kreative prosessen hos beatles var deres bruk av sporreduksjoner for å komplisere lydbildet. (De hadde fire spor. Hvert spor ble benyttet og så ble de sporene kopiert ned til ett spor. Dermed hadde de tre spor til å nye opptak. Dette kunne gjentas.) Det var det ganske mye av på album som Sgt. Pepper og Abbey Road. Det var tilfeller hvor det ble gjennomført så mange sporreduksjoner at trommesporet fra det grunnleggende sporet var forsvunnet. Derfor måtte de legge trommene og noen ganger bassen om igjen. Det sier seg selv at dette ikke var bra for den audiofile siden av saken.
Man skrev:Rett skal være rett; Det ble brukt 8-spors på Abbey Road.High_def skrev:Noe av det som utløste den kreative prosessen hos beatles var deres bruk av sporreduksjoner for å komplisere lydbildet. (De hadde fire spor. Hvert spor ble benyttet og så ble de sporene kopiert ned til ett spor. Dermed hadde de tre spor til å nye opptak. Dette kunne gjentas.) Det var det ganske mye av på album som Sgt. Pepper og Abbey Road. Det var tilfeller hvor det ble gjennomført så mange sporreduksjoner at trommesporet fra det grunnleggende sporet var forsvunnet. Derfor måtte de legge trommene og noen ganger bassen om igjen. Det sier seg selv at dette ikke var bra for den audiofile siden av saken.
Forøvrig sies det at den beste lyden finnes på "BlueBox'en" av Beatles' samlede verker som kom ut i 1978 (som var en "remaster", men i ordets rette betydning..), og så nærme man har kommet mastertapene. MFSL-utgivelsene er EQ'et og bruker minst 3de generasjonsbånd, og lydmessig ligger de langt langt etter...
http://en.wikipedia.org/wiki/History_of_multitrack_recordingBecause the Beatles did not gain access to eight-track recorders until later on, their groundbreaking Sgt Pepper's Lonely Hearts Club Band LP (1967) was created using pairs of four-track machines; the group also used vari-speed (also called pitch shift) to achieve unique sounds, and they were the first group in the world to use an important offshoot of multitrack recording, the Automatic Double Tracking (ADT) system invented by Abbey Road staff engineer Ken Townshend in 1966. The Beatles used eight-track to record portions of the White Album, the single "Hey Jude" and the later Abbey Road. It was during the White Album sessions of 1968 that EMI's Abbey Road Studios finally had eight-track recorders installed, and up until then, the group had to go elsewhere to record with eight-tracks.
Beatles leverte følgende låter til Decca i januar 1962:Gjest skrev:Kan ikke være Beatles. Det er noe "fishy" med denne snutten!
Tja, hva med denne da?Gjest skrev:Kan ikke være Beatles. Det er noe "fishy" med denne snutten!
Tubesnake skrev:Tja, hva med denne da?Gjest skrev:Kan ikke være Beatles. Det er noe "fishy" med denne snutten!
Er dette noe du vet? (Og da tenker jeg ikke på EQ) I så fall kunne det vært artig å fått referansen.Man skrev:MFSL-utgivelsene er EQ'et og bruker minst 3de generasjonsbånd, og lydmessig ligger de langt langt etter...