|
Fordi Sony aldri har hatt noen spillere med det. Sony har aldri støttet DVD-Audio, kun SACD.Nei, jeg vet ikke om den har MLP. Men du påstår hardnakket at den ikke har det, så derfor stiller jeg spørsmålet til deg.
Og jeg gjentar: Hvor har du det fra at Sony UDP-X800 ikke har støtte for MLP?
Dekoder Sony spilleren MLP internt?Jeg har både Sony X800 M og Oppo 105. Første bilde er skjerm når X800 M2 spiller en DVD-A, spilleren er satt til å spille DVD audio sporet. Spilleren vet tydeligvis hva MLP er. Ut på HDMI er LPMC 5.1. Bilde 2 og 3 viser skjerm når Oppo 105 spiller samme DVD-A. Vet ikke hva dette beviser, men inn og ut er det samme på begge spillerne. Enten kan begge dekode MLP, eller ingen av de.Vis vedlegget 1146947
Vis vedlegget 1146944 Vis vedlegget 1146945
Det vet jeg ikke, viser bare hva som viser på skjerm når Sony og Oppo spiller samme DVD-A plate. Det viser samme signal ut for begge.Dekoder Sony spilleren MLP internt?
Hvordan får du lyttet til det MLP 5.1 sporet fra Sony spilleren? At den gjenkjenner det betyr ingenting om man ikke får lyd.Det vet jeg ikke, viser bare hva som viser på skjerm når Sony og Oppo spiller samme DVD-A plate. Det viser samme signal ut for begge.
Begge spillerne er tilkoblet en Denon AVC med HDMI. Jeg påstår ikke noe om avspilling, viser bare hva skjermen viser av info når en DVD-A spilles av på begge spillerne. For meg ser output likt ut, men hva vet jeg.Du får ikke DVD-Audio ut av
Hvordan får du lyttet til det MLP 5.1 sporet fra Sony spilleren? At den gjenkjenner det betyr ingenting om man ikke får lyd.
Oppo er en ekte multispiller med dekoding og konvertering av alle format.
Det er nok ganske sikkert at Sony spilleren bare gjenkjenner stream, men du får ikke noe ut av den.Begge spillerne er tilkoblet en Denon AVC med HDMI. Jeg påstår ikke noe om avspilling, viser bare hva skjermen viser av info når en DVD-A spilles av på begge spillerne. For meg ser output likt ut, men hva vet jeg.![]()
Jeg får 5.1 lyd i 96/24 ut av den, og det godt nok for meg.Det er nok ganske sikkert at Sony spilleren bare gjenkjenner stream, men du får ikke noe ut av den.
Magnetar er nok alene om multispillere med full støtte for alle format på markedet nå. Analoge multikanal utganger også. Sånt liker jeg.Reavon har vel meldt opphør når det gjelder produksjon av multispillerne sine iflg verdensveven. Magnetar har akkurat gjort det motsatte: meldt at de kommer med nye mk.2 utgaver av både 800- og 900-modellen. Den siste har til og med hanket med seg en Eisapris før den er kommet ut! Det er snakk om oppgraderte dac'er, oppgraderte bildekretser og oppgraderte drivverk, mer stillegående enn før. Så det skjer da noe. Men hvor er japanerne...
Fair enough, men da er det nok LPCM sporet du får.Jeg får 5.1 lyd i 96/24 ut av den, og det godt nok for meg.![]()
Og da leser den ikke dvd-audio? Da kan vi saksøke Sony..Fair enough, men da er det nok LPCM sporet du får.
Fint hvis du oppgir kilde når du sitererNo, modern surround receivers and processors generally do not decode MLP (Meridian Lossless Packing) from DVD-Audio, as DVD-Audio technology is largely obsolete and modern receivers focus on newer formats like Dolby Atmos and DTS:X, primarily delivered via HDMI or streaming services, not optical discs. While MLP was a high-resolution, lossless audio format for DVD-Audio, the shift to Blu-ray, streaming, and object-based audio formats has made it uncommon to find MLP decoding in current home theater equipment.
Jeg har en, og vurderer å skaffe en i reserve, da har jeg sannsyligvis livet ut.Jeg ville kjøpt en Oppo 105 eller to, så har du en i backup. ....
Du verden. I 4 kanaler, slik MLP sporet viser?Vetta f... jeg, men testet akkurat denne disken på Sony spilleren det diskuteres 800mk2;
Vis vedlegget 1146964
dette vises på skjermen
Vis vedlegget 1146962
og nydelig Haydn musikk kom ut av høyttalerne via HDMI direkte til en eldre Onkyo receiver.
Jeg har en litt eldre variant av Sony spilleren på hytten som har analog utganger (det var en kort levd dyrere modell).
Kan sjekke der når jeg er på hytten igjen...
Jeg planlegger også en Oppo 105 i backup før de forsvinner fra bruktmarkedet. Kommer også til å spandere custom firmware som åpner den helt opp. Da er den 3 kinderegg på en gang. Fantastisk spiller med herlig brukervennlighet.Jeg har en, og vurderer å skaffe en i reserve, da har jeg sannsyligvis livet ut.
Har Sony UPB-X800m2 også, funker fint med HDMI ut, men den har ikke analoge utganger og alt snadderet Oppo byr på. Jeg har enda til gode å se en maskin som matcher funksjonaliteten til Oppo.
Så da har spilleren mulighet for dvd-audio?Du verden. I 4 kanaler, slik MLP sporet viser?
Haydn er herlig ja. Fantastisk avslappende og givende å lytte til enkelte ganger. Eldre receivere har nok støtte for MLP.
Ikke på egen hånd, men med ekstern prosessor med MLP dekoding så kan det se slik ut. Men en noe krøkkete og upålitelig løsning. Jeg vil gjerne få bekreftet at den Haydn disken spilles av korrekt i surround før jeg innrømmer noe.Så da har spilleren mulighet for dvd-audio?
Og det er dette du mener er DVD-Video format?Fair enough, men da er det nok LPCM sporet du får.
Ja. LPCM er en del av DVD-Video standarden mens MLP ikke er det.Og det er dette du mener er DVD-Video format?
Er det det en quad utgivelse?Jeg kan bekrefte at Haydn disken avspilles som den skal i surround.