Basshead hodetelefoner Fostex/Audeze/Ultrasone/? (Med spilleliste)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • mariusaa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2012
    Innlegg
    1.363
    Antall liker
    509
    Torget vurderinger
    9
    En annen ting du må vurdere litt er om du kanskje burde se etter noen andre hodetelefoner, enn å bruke mer penger på lcd-2. Etter hva jeg har fått med meg så mener de fleste at lcd-2 er mørke i lyden og behagelige, mens du syns de er lyse og mangler bass. Når lydopplevelsen din er så forskjellig i forhold til andre så spørs det om en annen forsterker vil gjøre nok forandring til at lcd-2 blir de rette hodetelefonene for deg.
     

    JohnnyH

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.02.2013
    Innlegg
    3.004
    Antall liker
    1.305
    Sted
    Rogaland / Sandnes
    Da har du to valg som de sier i en gitt reklame. :cool:

    #1 Test Lyr, i ditt tilfelle kan dette være det beste.

    #2 Spare mere penger, til V200, Solist, eller kanskje noe helt annet.

    Kjenner meg igjen i situasjonen din, dette er ikke enkelt.
     

    xqo

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    23.05.2013
    Innlegg
    71
    Antall liker
    19
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    En annen ting du må vurdere litt er om du kanskje burde se etter noen andre hodetelefoner, enn å bruke mer penger på lcd-2. Etter hva jeg har fått med meg så mener de fleste at lcd-2 er mørke i lyden og behagelige, mens du syns de er lyse og mangler bass. Når lydopplevelsen din er så forskjellig i forhold til andre så spørs det om en annen forsterker vil gjøre nok forandring til at lcd-2 blir de rette hodetelefonene for deg.
    LCD-2 er ganske gode og behagelige, men jeg får litt HE-400 vibber av å høre på (Dette advarte dere om). De er liksom litt tynne også savner jeg mer trøkk i blant. Noen tracks er konge though.

    Hvilke hodetelefoner ville dere foreslått at jeg prøver neste gang da, hvis jeg sender tilbake LCD-2? Er nevnt veldig mange i løpet av tråden, men det er vanskelig å velge et neste par å prøve likevel. Vanskelig å trekke konklusjoner og velge et par siden det er så mange, og alle har så mange + og -, på en måte.

    Edit: x fra #headphone-hifi har rett; det er når jeg spiller ganske høyt, da er de dritgode!
     
    Sist redigert:

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.494
    Antall liker
    1.010
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3

    mariusaa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2012
    Innlegg
    1.363
    Antall liker
    509
    Torget vurderinger
    9
    På meg så virker det som du er ute etter noen bass/dj-hodetelefoner som vil legge litt bass på alt for å gjøre det litt livelig. De beste jeg har hørt så langt til det, som ikke ofrer alt som heter mellomtone og diskant, eller som har en U-kurve som gjør at diskanten stikker i øra, er audio technica ws99 (kan kjøpes fra amazon.com). En annen som har fått skryt, men som jeg ikke har hørt selv, er v-moda m-100 (kan kjøpes fra bnh.com).

    Ut i fra hva du har sagt om he-400 og lcd-2 så ville jeg styrt unna alt fra hifiman (ikke nok bass) og audeze (ikke nok bass), denon (skarp diskant), ultrasone (skarp diskant) og fostex (skarp diskant).

    Sony xb-serien har masse bass, men ellers dårlig alt annet. Beyerdynamic dt770 er laget av plast og høres akkurat sånn ut også. De har bass men du får sånn plonk-plonk plastikk resonans i koppene når du spiller de høyt.

    Så... Mitt forslag: audio technica ws99.
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Lake People og Violectric hodetelefonforsterkere

    V200 er litt dyr, synes jeg.
    Sjekk ut G109 fra Lake People. Lake People er produsenten bak Violectric, LP er "proff"-versjonen, Violectric er snobbeversjonen. Lake People Audio Norge har Lake People. G103 er enda rimeligere...

    Her sammenlignes bla 109 og V200:

    Lake People G103P and G109P Headphone Amplifiers Page 2 | InnerFidelity

    Violectric V200: The German Solid State | Headfonia

    Review: Violectric HPA V200 amp
    Violectric HPA V200 er Violectrics dyreste hodetelefonforsterker. HPA V90, V100 og (vel) V181 er rimeligere.

    Hvis jeg ikke har misforstått for mye, er det en viss lydsignaturforskjell mellom modellene fra Lake People beregnet på det profesjonelle markedet og underbruket Violectric beregnet på hifimarkedet. Jeg har inntrykk av at Violectric er mørkere/varmere/... enn Lake People. Loevhagen har skrevet om Violectric HPA V200 vs. (den utgåtte) Lake People G100.

    Hodetelefonforsterkerne fra Lake People er (vel) no nonsense, rimelig og godt proffutstyr?

    Se tråden "Lake People og Violectric hodetelefonforsterkere".
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Referansepersoner

    På meg så virker det som du er ute etter noen bass/dj-hodetelefoner som vil legge litt bass på alt for å gjøre det litt livelig. De beste jeg har hørt så langt til det, som ikke ofrer alt som heter mellomtone og diskant, eller som har en U-kurve som gjør at diskanten stikker i øra, er audio technica ws99 (kan kjøpes fra amazon.com). En annen som har fått skryt, men som jeg ikke har hørt selv, er v-moda m-100 (kan kjøpes fra bnh.com).

    Ut i fra hva du har sagt om he-400 og lcd-2 så ville jeg styrt unna alt fra hifiman (ikke nok bass) og audeze (ikke nok bass), denon (skarp diskant), ultrasone (skarp diskant) og fostex (skarp diskant).

    Sony xb-serien har masse bass, men ellers dårlig alt annet. Beyerdynamic dt770 er laget av plast og høres akkurat sånn ut også. De har bass men du får sånn plonk-plonk plastikk resonans i koppene når du spiller de høyt.

    Så... Mitt forslag: audio technica ws99.
    Jeg gjentar mitt råd om å vektlegge/lytte til råd fra de som har samme eller lignende preferanser som deg (innlegg #46).

    Jeg tror, som tidligere nevnt, at mariusaa er en av dem.

    Jeg er derimot neppe blant dem, bl.a. siden jeg overhode ikke kjenner meg igjen i dette:

    denon (skarp diskant),
    Denon AH-D600 har (heller) en (noe) for dempet diskant. En veldrevet Denon AH-D7000 er en riktig fin hodetelefon.
     

    Eide

    Medlem
    Ble medlem
    16.04.2013
    Innlegg
    10
    Antall liker
    1
    Sted
    Jessheim
    Torget vurderinger
    8
    Jeg har selv Fostex TH900. De har en helt fantastisk bassgjengivelse, men de er ganske dyre, og jeg har lagt merke til at musikksjanger og hvor gode innspillingene er påvirker lyttopplevelsen veldig. Med sterkt komprimerte opptak (det meste av pop, rock fra 2000 -) så høres de ut som hvilken som helst ok hodetelefon. Men med dynamiske jazzopptak derimot, så er de fantastiske.

    Et par hodetelefoner jeg selv har vurdert, men ennå ikke hørt, er Ultrasone Signatur Pro/DJ. I følge headfi.org og de anmeldelsene jeg har lest, så er de tunet ganske mye mot å gi fyldig bass og mye trøkk. (I hvert fall DJ-utgaven). Her er en anmeldelse av DJ fra lydogbilde: Ultrasone Signature DJ | Lyd & Bilde

    De koster halvparten av TH900, og virker svært solid bygd og er sammenleggbare. Jeg vurderer å kjøpe Ultrasone Signature til portabelt bruk.
     

    mariusaa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2012
    Innlegg
    1.363
    Antall liker
    509
    Torget vurderinger
    9
    Jeg er derimot neppe blant dem, bl.a. siden jeg overhode ikke kjenner meg igjen i dette:

    denon (skarp diskant),
    Denon AH-D600 har (heller) en (noe) for dempet diskant. En veldrevet Denon AH-D7000 er en riktig fin hodetelefon.
    Dømt ut i fra hva trådstarter mener om he-400 og lcd-2, ikke som noen absolutt sannhet ;)
     

    xqo

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    23.05.2013
    Innlegg
    71
    Antall liker
    19
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    They're starting to grow on me.
    Foreløpig er planen å holde seg til LCD-2, jeg liker de mer og mer!
    Så skal jeg spare penger til å prøve amps
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.494
    Antall liker
    1.010
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    They're starting to grow on me.
    Foreløpig er planen å holde seg til LCD-2, jeg liker de mer og mer!
    Så skal jeg spare penger til å prøve amps
    Velkommen i gjengen d;D
     
    S

    sorgenfri

    Gjest
    Prøvde å finne mine første poster etter at Leia kom ihus, men fant de ikke. De var ganske så like:)
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.494
    Antall liker
    1.010
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Prøvde å finne mine første poster etter at Leia kom ihus, men fant de ikke. De var ganske så like:)
    Du som er kæmmis med Sir Alex Rosson, sorgenfri: Kan du forklare meg, ev. finne ut - hva i helv*te Audeze's "L-C-D" står for???
    (Jeg tviler på om L-en står for Leia, selv om du insisterer på å kalle ditt par for det)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn