Er det noe jeg bør tenke på når jeg har montert bassene i bunnplaten av tvbenken slik at de spiller rett ned mot gulvet? Nå er det en ca 5cm spalte mellom benken og gulvet. Slavebassen i midten er tatt bort og kassen (ca 20 liter) rundt er tett.
|
Så lenge du kjører noenlunde fornuftig delefrekvens og ikke altfor slake filtre. Kombinert med at xmax/mech ikke gjør at driver treffer gulvet så er det tut og kjør. De er omni uansett i ditt bruksområde. Baffelbredden er veldig smal. Ble flottTakkDen passer iallefall inn med det øvrige interiøret på hytta. Det er fire 6.5" som tilsammen blir omtrent som en 13". Tror ikke de skal tvinges noe særlig dypere en 30-35Hz. Det spiller ikke spesielt bra akkurat nå, men jeg håper det vil hjelpe å bytte fra en 65W forsterker fra en Argon SUB8 til en PowerICE på 450W.
Hvor fant du det?Det er ikke mer enn 4mm Xmax her, så lydtrykkskapasiteten blir lav. Høypassfilter må til
Johan-Kr
You can calculate the sag of a driver from:
Percentage of Sag = 24,849 / ( Xmax * Fs²)
where
- 24,849 is a constant value based on the relationship of acceleration due to gravity and Pi.
- Xmax is the maximum linear excursion of a loudspeaker voice coil while remaining within the magnetic flux field (mm).
- Fs is the free-air resonant frequency of the woofer (Hz).
Har to 1139 liggende til overs...Takk for simuleringen, det kan godt tenkes at jeg må skaffe meg noen skikkelige smultringbasser ala dette:
Vis vedlegget 560484
Hvor tung bør en slavemembran være hvis den skal kunne hjelpe til?
Det blir vel mer to 12" hvis matten min stemmer?Jeg mener også å ha hørt noe av det samme, mener Snickers nevnte 2x arealet. For meg vil det bli ca 26", det er det ingen mulighet for. I tillegg til arealet er vel den bevegelige massen avgjørende.
Kanskje det hadde vært noeHar to 1139 liggende til overs...
De hadde sikkert vært veldig riktige, men da må jeg nok bygge en ny benkHvis du skal ha noe som duger som sub, prøv 2 av denne istedenfor alle disse 6-tommerne:
Vis vedlegget 560509
Tang-Band W8-Q1071F 8x12"
Johan-Kr
Har selv lekt litt med de, og de spiller bass! Kjørte begge i 25-30 liter bassrefleks, har 3stk Ø60mm aeroporter du kan få med også. 900,- - send en melding til 97553949 om det skulle være aktuelt.Kanskje det hadde vært noeHar to 1139 liggende til overs...De var ikke veldig effektive 83dB, men xmax er 11.5mm.
Må du egentlig det? Du trenger bare ny bunnplate - Jeg regner med at slaven var 8", og da er det plass til disse ovalbassene. Tangband har forøvrig ovale 6x9" suber også..De hadde sikkert vært veldig riktige, men da må jeg nok bygge en ny benk![]()