Ayre

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Haavard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    7.012
    Antall liker
    2.078
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Noen som vet hva det koster å oppgradere Ayre cd spiller
    Har en slik CX7, vil ha den oppgradert til siste versjon
    Får ikke svar hos hverken dansk eller norsk importør.

    Håvard
     

    O.P.K.

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.03.2007
    Innlegg
    192
    Antall liker
    23
    Noen som vet hva det koster å oppgradere Ayre cd spiller
    Har en slik CX7, vil ha den oppgradert til siste versjon
    Får ikke svar hos hverken dansk eller norsk importør.

    Håvard
    Hei! Ayre har visst ikke for vane å svare på henvendelser. Har sendt en rad e-poster til USA uten å få svar i forbindelse
    med kjøp av Ayre Riaa av en privatperson. Har hørt at oppgraderinger koster mellom 200 og 400 dollar i USA avhengig av
    hvilket apparat det er tale om. Heldigvis var min Riaa nyeste utgave. Håper dette var til litt hjelp. Ellers kommuniserer av og
    til Charles Hanson hos Ayre på nettsiden Audio Asylum. com. Men man må ha god tid for å finne dette!!
    Vennlig hilsen O.P.K.
     

    Bulter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2003
    Innlegg
    1.656
    Antall liker
    3.076
    Noen som vet hva det koster å oppgradere Ayre cd spiller
    Har en slik CX7, vil ha den oppgradert til siste versjon
    Får ikke svar hos hverken dansk eller norsk importør.

    Håvard
    Hei! Ayre har visst ikke for vane å svare på henvendelser. Har sendt en rad e-poster til USA uten å få svar i forbindelse
    med kjøp av Ayre Riaa av en privatperson. Har hørt at oppgraderinger koster mellom 200 og 400 dollar i USA avhengig av
    hvilket apparat det er tale om. Heldigvis var min Riaa nyeste utgave. Håper dette var til litt hjelp. Ellers kommuniserer av og
    til Charles Hanson hos Ayre på nettsiden Audio Asylum. com. Men man må ha god tid for å finne dette!!
    Vennlig hilsen O.P.K.
    Ayre forklarer dette på sine nettsider:

    We enjoying talking with you and answering your questions about Ayre products. We find that phone conversations are much faster and more efficient at answering your question than typing emails, please feel free to give us a call.

    Phone: +1.303.442.7300

    For Questions or Literature dial Extension 233
    For Upgrades or Service dial Extension 223

    De er veldig hyggelige å snakke med, og hjelper gjerne!
     

    Huldra57

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.02.2009
    Innlegg
    732
    Antall liker
    110
    Sted
    Oslo
    Noen som vet hva det koster å oppgradere Ayre cd spiller
    Har en slik CX7, vil ha den oppgradert til siste versjon
    Får ikke svar hos hverken dansk eller norsk importør.

    Håvard

    Hei Haavard.
    Jeg kan tilføye at Ayres politikk har vært at en oppgradering koster det samme som forskjell på veil pris på gammel og ny modell.
    Spørs om dette kan følges her i landet, da en del priser har gått ned siste året. Du skulle da ha penger tilbake ;-)

    ellers synes jeg dette er svært trist, at et så bra merke skal ha så dårlig service.. Har inntrykk av at importør, Mono, nå satser mer seriøst på Ayre, og opparbeider bedre kommunikasjon med leverandøren.

    Fikk btw strålende service av Mono, lurer på om det var sjefen, Geir ?, som sendte en mann for å hente preampen og levere den her etterpå, da han fikk høre at jeg ikke kjører bil pga helsetilstand for tida. Veeldig bra :)

    (dog blei gleden overskygget av feil oppgitt pris på Riaa av hifisjefen, som nevnt over)

    Jeg antar det er samme person du skal snakke med. Spør etter Simen, tidligere selger hos Kontrapunkt. De selger btw Ayre nå.

    Ellers er det en entusiastisk og hjelpsom gjeng av Ayre entusiaster i Bergen. Ring BMH , Bergen Musikk Handel tlf 55544580. Spør gjerne etter Anders Haukeland, en hyggelig kar, som vet hva god service er. ( Han har samme Ayre pre/power som meg)

    mvh Huldra
     

    O.P.K.

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.03.2007
    Innlegg
    192
    Antall liker
    23
    Hei ! Noen der ute som har / har hørt Ayre Riaa P5XE ?? Vil gjerne høre synspunkter på den.
    Mvh
     

    Haavard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    7.012
    Antall liker
    2.078
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Takker for svar.
    Siden jeg synes Hifisentralen ikke er det mest interessante stedet å være om dagen, så beklager jeg sein respons.

    Jeg fikk faktisk svar fra Ayre da jeg sendte epost. Og de ba meg ta kontakt med norsk importør.
    Den norske importøren har ingen epostadresse jeg kan sende til, bare for de som forhandler Ayre. Derfor brukte jeg et slik ferdig formular som ligger på siden deres. Sendte inn spørsmål om oppgradering to ganger. Fikk aldri svar igjen. Sendte epost til den danske importøren, fikk aldri svar.

    Tror ikke det kan være så feite tide i norsk audiobransje at importører/forhandlere kan la være å svare.
    Men takk for hjelp her, ser jeg har en mulighet ved å kontakte andre.

    Forøvrig er dette en meget vellydende spiller. Har en Eastern Electric dac som ikke er bedre, det vil si jeg har problemer å høre forskjell mellom de.


    Håvard

    Noen som vet hva det koster å oppgradere Ayre cd spiller
    Har en slik CX7, vil ha den oppgradert til siste versjon
    Får ikke svar hos hverken dansk eller norsk importør.

    Håvard
    Hei! Ayre har visst ikke for vane å svare på henvendelser. Har sendt en rad e-poster til USA uten å få svar i forbindelse
    med kjøp av Ayre Riaa av en privatperson. Har hørt at oppgraderinger koster mellom 200 og 400 dollar i USA avhengig av
    hvilket apparat det er tale om. Heldigvis var min Riaa nyeste utgave. Håper dette var til litt hjelp. Ellers kommuniserer av og
    til Charles Hanson hos Ayre på nettsiden Audio Asylum. com. Men man må ha god tid for å finne dette!!
    Vennlig hilsen O.P.K.
    Ayre forklarer dette på sine nettsider:

    We enjoying talking with you and answering your questions about Ayre products. We find that phone conversations are much faster and more efficient at answering your question than typing emails, please feel free to give us a call.

    Phone: +1.303.442.7300

    For Questions or Literature dial Extension 233
    For Upgrades or Service dial Extension 223

    De er veldig hyggelige å snakke med, og hjelper gjerne!
     

    Bulter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2003
    Innlegg
    1.656
    Antall liker
    3.076
    Takker for svar.
    Siden jeg synes Hifisentralen ikke er det mest interessante stedet å være om dagen, så beklager jeg sein respons.

    Jeg fikk faktisk svar fra Ayre da jeg sendte epost. Og de ba meg ta kontakt med norsk importør.
    Den norske importøren har ingen epostadresse jeg kan sende til, bare for de som forhandler Ayre. Derfor brukte jeg et slik ferdig formular som ligger på siden deres. Sendte inn spørsmål om oppgradering to ganger. Fikk aldri svar igjen. Sendte epost til den danske importøren, fikk aldri svar.

    Tror ikke det kan være så feite tide i norsk audiobransje at importører/forhandlere kan la være å svare.
    Men takk for hjelp her, ser jeg har en mulighet ved å kontakte andre.

    Forøvrig er dette en meget vellydende spiller. Har en Eastern Electric dac som ikke er bedre, det vil si jeg har problemer å høre forskjell mellom de.


    Håvard

    Noen som vet hva det koster å oppgradere Ayre cd spiller
    Har en slik CX7, vil ha den oppgradert til siste versjon
    Får ikke svar hos hverken dansk eller norsk importør.

    Håvard
    Hei! Ayre har visst ikke for vane å svare på henvendelser. Har sendt en rad e-poster til USA uten å få svar i forbindelse
    med kjøp av Ayre Riaa av en privatperson. Har hørt at oppgraderinger koster mellom 200 og 400 dollar i USA avhengig av
    hvilket apparat det er tale om. Heldigvis var min Riaa nyeste utgave. Håper dette var til litt hjelp. Ellers kommuniserer av og
    til Charles Hanson hos Ayre på nettsiden Audio Asylum. com. Men man må ha god tid for å finne dette!!
    Vennlig hilsen O.P.K.
    Ayre forklarer dette på sine nettsider:

    We enjoying talking with you and answering your questions about Ayre products. We find that phone conversations are much faster and more efficient at answering your question than typing emails, please feel free to give us a call.

    Phone: +1.303.442.7300

    For Questions or Literature dial Extension 233
    For Upgrades or Service dial Extension 223

    De er veldig hyggelige å snakke med, og hjelper gjerne!
    Jeg synes fortsatt at du burde spandere en telefonsamtale til Colorado. Eller stikke innom Stereofil i Grensen i Oslo. Hvor er det mer spennende å være enn på Hifisentralen?
     

    OlaR

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.03.2005
    Innlegg
    879
    Antall liker
    415
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    25
    Jeg har også gjort noen forsøk på å få svar fra norsk importør på spørsmål av typen "hvor kan jeg få kjøpt" men heller ikke det har de giddet å svare på. Nei, jeg har faktisk ingen Ayre-produkter i anlegget mitt...
     

    Haavard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    7.012
    Antall liker
    2.078
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Hvor er det mer spennende å være enn på Hifisentralen?
    Tja, slik Hifisentralen har utviklet seg så finner jeg det nesten mer spennende å lese se og hør.
    Men denne tråden er et unntak, samt noen andre jeg følger.

    Kan hende jeg ringer, men har sendt en mail til BMH.
    Oslo er ikke langt unna, så kan hende Stereofil får et besøk.

    Håvard
     
    P

    PacMan

    Gjest
    Med den (mangelen på) kundeservice som Ayre har vist, så velger i alle fall eg å styra unna det merket...
     
    Sist redigert:

    Bulter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2003
    Innlegg
    1.656
    Antall liker
    3.076
    Den gråhårede supserstjernen Graham Nash er klar med nytt album, og Stereophile har tatt ham og den nye musikken på lytterunde under CES 2016 i Las Vegas. Her er de på besøk hos Ayre, og GN liker det han hører :)

    nash_ayre.jpg
     

    hifieirik82

    Medlem
    Ble medlem
    10.06.2010
    Innlegg
    6
    Antall liker
    3
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    4
    Endelig fått oppgradert Ayre qb-9 til Qb9 dsd! Tok bare 15 måneder 😊. Dacen er forsatt under innspilling, og nyter denne fantastiske dacen i store drag. Før var lyden fra høyttalere, men nå sitter man inni lydbildet og musikk rundt deg.
     

    OlaR

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.03.2005
    Innlegg
    879
    Antall liker
    415
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    25
    Tror du forbedringen du opplever har med dac å gjøre, eller er det primært dataformatet?
     

    hifieirik82

    Medlem
    Ble medlem
    10.06.2010
    Innlegg
    6
    Antall liker
    3
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    4
    Tror at dataformatet hjelper til, men at dacens usb strømforsyning er isolert fra datamaskinen har mye å si. Dacen har en kullsvart bakgrunn. Dette gjør at musikken lettere flyttes frem eller mer dybde i lydbilde (økt dynamikk)
     

    Bulter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2003
    Innlegg
    1.656
    Antall liker
    3.076
    Tror at dataformatet hjelper til, men at dacens usb strømforsyning er isolert fra datamaskinen har mye å si. Dacen har en kullsvart bakgrunn. Dette gjør at musikken lettere flyttes frem eller mer dybde i lydbilde (økt dynamikk)
    DSD-oppgraderingen er ikke bare en utvidelse av format, men i praksis en større ombygging. Charles Hansen beskriver endringene i Audiostreams test.
     

    Haavard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    7.012
    Antall liker
    2.078
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Da er min Ayre cd spiller på vei dra Dalens Elektroservice.
    Ayre cx7 skal nå være oppgradert til siste versjon. Fikk servicespesifikasjoner.
    Gleder meg til å lytte.

    Håvard
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    Bulter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2003
    Innlegg
    1.656
    Antall liker
    3.076
    Jeg har fått tilbake min QB-9 etter DSD-oppgradering, og lyden er rett og slett imponerende – rett ut av boksen!

    Førsteinntrykk er et stort, åpent og detaljert lydbilde med stor utstrekning i bredde og dybde. Utrolig tydelig og veldefinert bass. Nøytral, analoglignende klangkarakter. Gir optimal lyd med alle filformater. Har ikke så mye musikk på DSD, og jeg har heller ikke gjort noen seriøs sammenligning med 24/192 foreløpig. Så langt har jeg hatt nok med å kose meg med musikken!


    Ayre-QB-9-DSD_800.jpg
     

    Bulter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2003
    Innlegg
    1.656
    Antall liker
    3.076
    Her er den nye Ayre QX-5 Twenty "digital hub", som ble vist for første gang på München-messa i går. Streamer, dac og digital preamp i ett, og en masse finesser. Blant annet betjening via iPhone. Priset i Tyskland til 9980 euro...

    image.jpg
     

    Haavard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    7.012
    Antall liker
    2.078
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Min Ayre kom tilbake og ble sendt tilbake :D
    Den spillte helt fantastisk, det gjorde den før jeg leverte den inn til oppgradering også. Men syntes den ble bedre på mange områder. Dessverre virket ikke digitalutgangen på den. Så nå er den inne igjen. Opplever ekstremt god service fra Dalens om dagen. Også fra Mono da jeg fikk kontakt med dem. Ca 4500 koster oppgraderingen til siste versjon, da med nytt drivverk, frontplate og andre småting. Helt grei pris i mine øyne.

    Håvard
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.299
    Antall liker
    3.090
    Torget vurderinger
    4
    Kan noen opplyse meg om hvor mye det koster å oppgradere QB-9 til DSD versjonen? (sendt mail til distributør men ikke fått noe svar)
     
    Sist redigert:

    Bulter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2003
    Innlegg
    1.656
    Antall liker
    3.076
    Så ble det oppgradering til KX-5 Twenty! Spiller forrykende, med et utrolig åpent, detaljert og tredimensjonalt lydbilde. Og kjapp!

    Fornøyd med denne rekka: KX-5 Twenty, VX-5 Twenty, CX-7eMP, P-5xe, QB-9 DSD og L-5xe.

    Skal se det kommer en strøken K-5xeMP på brukten etter hvert.

    Ayre-KX-5_800.jpg
     

    Bulter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2003
    Innlegg
    1.656
    Antall liker
    3.076
    Triste nyheter fra Colorado:

    Charles Hansen 1956 - 2017

    With heavy hearts, we regret to inform you that Charles Hansen, founder of Ayre Acoustics, has passed away on November 28th, 2017. Those who knew Charley knew that he was a passionate man who always stood up for what he believed to be right. His family knew him as a loving and dedicated father of his two children. With the passing of Charley, the world has lost one of the most creative and innovative minds in the audio industry and we have lost a good friend.

    While we can never replace Charley, his spirit lives on in the team at Ayre. We are dedicated to continuing his mission of creating and manufacturing the best sounding audio equipment in the world. Most importantly, we will be there for our friends, partners, and customers who have supported us over the years. If you have any questions, please feel free to call us at any time.

    We wish you all the best over the holidays, and please play an album for Charley sometime.

    Publisert av Ayre Acoustics
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.082
    Antall liker
    10.485
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Trist lesing. Fulgte faktisk han veldig godt på diverse forum i det siste. Han tok et skikkelig oppgjør med bransjen og magasinene (og MQA). Dyktig fyr som sto for noe.
     

    Bulter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2003
    Innlegg
    1.656
    Antall liker
    3.076
    Ayres toppfolk Brent Hefley, Ryan Berry og Brendan Boyle er på plass på München-messa. De lanserer den splitter nye CD-spilleren CX-8, som også kan streame og brukes som DAC.

    C0A7D8FB-99FF-4A76-876A-DC832371722C.jpg


    0F983D6C-F895-4BF7-9734-EF7C687163CB.jpg
     

    Audiomix

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.07.2004
    Innlegg
    13.100
    Antall liker
    4.944
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    28
    Jo da. Det henger sammen.
    Men så bra?
    Når en ser detaljene og hvordan noen av disse er produsert, må det bli dyrt.
     

    Bulter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2003
    Innlegg
    1.656
    Antall liker
    3.076
    Gutta i Ayre har startet videoserien Pints with Ayre, og første tema er «Balanced Circuit Design». Pluss øl, selvsagt.

     

    Fiskekongen

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    19.11.2018
    Innlegg
    55
    Antall liker
    16
    Heisann.
    hvor mye vil det kosteå oppgradere qb-9? Nå er det vel kommet en versjon til etter DSD også? Noen som har prøvd denne? Var det verdt prisen og oppgradere til DSD?
     

    Bulter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2003
    Innlegg
    1.656
    Antall liker
    3.076
    Sjekk med Multirom i Oslo, som er representant for Ayre i Norge. Nyeste versjon av QB-9 heter Twenty, og etterfølger DSD. Les mer her
     

    Bulter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2003
    Innlegg
    1.656
    Antall liker
    3.076
    Lytteinntrykk – QB-9 Twenty

    Jeg hadde anledning til å sammenligne min egen QB-9 DSD med QB-9 Twenty da jeg nylig hadde en på hjemlån en ukes tid. Å si at jeg var mektig imponert er ingen overdrivelse. DSD er en meget god DAC, som jeg utmerket godt kunne leve lykkelig med videre. Men Twenty er så mye bedre på mange områder.

    QB-9 Twenty gir digitallyd en mye mer «analog» klang enn det jeg hittil har vært vant med. Det som imponerte meg mest var den naturlige og organiske lydsignaturen, i tillegg til det enorme og presist definerte lydbildet i alle tre dimensjoner. Detaljering og oppløsning forbedres, og måten den gjengir mikrodetaljer er rett og slett fantastisk. Det gir virkelig mening til uttrykket «Jeg oppdaget detaljer i kjente opptak som jeg ikke visste var der». Bass er litt strammere i forhold til DSD, og med noe mer tyngde. Den når nesten grensen for hva som funker i det ganske lille lytterommet mitt.

    På bakgrunn av mange timers lyttetest bestemte jeg meg for å gå for oppgradering til Twenty. Egentlig en enkel beslutning. Jeg vet at Multirom har bestilling inne hos Ayre Acoustics for oppgradering av flere som de har på lager. Så her er det bare å følge med!
     
    Sist redigert:

    TrondHagensen

    Medlem
    Ble medlem
    22.08.2021
    Innlegg
    26
    Antall liker
    46
    Sted
    Finnsnes
    Heisan gutter. Må vel følge litt med her da jeg har gått til anskaffelse av Ayre K-5 xe. Noen som har kjennskap til den? Og eventuellt erfaring med forskjellene
    på denne og MP-versjonen. Er det verdt å oppgradere?
     

    Bulter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2003
    Innlegg
    1.656
    Antall liker
    3.076
    Gratulerer!! Jeg hadde MP-versjonen før jeg byttet til K-X5 Twenty. Så jeg kan altså si en del om forskjellene dem i mellom. Men ikke mellom de to du etterspør.

    Likevel, mitt inntrykk er at oppgraderinger av Ayre-utstyr alltid gir et løft. De gutta gjør ingen endringer før de mener det gir betydelige lydmessige forbedringer. Jeg ville sjekket prisen med Isak hos Multirom (importør) og fått hans vurdering. Keep us posted!
     

    TrondHagensen

    Medlem
    Ble medlem
    22.08.2021
    Innlegg
    26
    Antall liker
    46
    Sted
    Finnsnes
    Gratulerer!! Jeg hadde MP-versjonen før jeg byttet til K-X5 Twenty. Så jeg kan altså si en del om forskjellene dem i mellom. Men ikke mellom de to du etterspør.

    Likevel, mitt inntrykk er at oppgraderinger av Ayre-utstyr alltid gir et løft. De gutta gjør ingen endringer før de mener det gir betydelige lydmessige forbedringer. Jeg ville sjekket prisen med Isak hos Multirom (importør) og fått hans vurdering. Keep us posted!
    Takk for det :) Ja jeg får sjekke litt rundt, men skal nå få den i hus først å få testet den skikkelig.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn