Avids venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.637
    Antall liker
    1.346
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Hvordan opplever folk med Avid med flytende oppheng underlaget den er satt på?

    Her er forøvrig min spiller slik den står nå ;D
     

    Vedlegg

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Lekker spiller det du har fått deg der Øystein !!

    Men hva skal du med kakelokket ;D , du har vel ikke tid til å la denne stå uspillt håper jeg... :D

    Avid Acutus er min absolutte favoritt-platespiller , og ferdig med det !! :D :D

    Sammen med Dynavector xv-1s spiller dette forferdelig fortryllende , og har meng en gang hatt gleden av å høre Fosses kombo både den forrige og dagens SP.

    Den mest dynamiske spillern med flytende opheng jeg har hørt , forferdelig flott og forferdelig god lyd i denne.

    Her oser det av kvalitet hele veien.

    Lykke til , jeg får slite med spekefjølene mine en stund til.....dog med xv-1s ;D ;D

    Mvh Espen
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.618
    Antall liker
    15.404
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Gratulerer med nydelig spiller Skink - nå er du i "Major League" ;D
     

    karlswe

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.06.2005
    Innlegg
    126
    Antall liker
    11
    Lurer på om det er andre som har problemer med mye statisk elektrisitet på Acutus. Føler at det bygger seg fort opp statisk elektrisitet når det spilles plater, noe jeg ikke hadde problemer med på min tidligere ackryltalerken. Mye av grunnen er selvfølgelig tørr luft som følge av kaldt vær i kombinasjon med panelovner.
     

    Ekorre

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.09.2010
    Innlegg
    679
    Antall liker
    248
    Får melde meg på her etter at Divaen flyttet inn:D
    Utrolig fornøyd hittil, bra det er dårlig vær så man kan sitte litt inne
     

    Vedlegg

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.637
    Antall liker
    1.346
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    karlswe skrev:
    Lurer på om det er andre som har problemer med mye statisk elektrisitet på Acutus. Føler at det bygger seg fort opp statisk elektrisitet når det spilles plater, noe jeg ikke hadde problemer med på min tidligere ackryltalerken. Mye av grunnen er selvfølgelig tørr luft som følge av kaldt vær i kombinasjon med panelovner.
    Har du forsøkt å bruke Eco3 på selve armrøret og labelen på selve lp platen?
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    Melder meg enn med en Avid diva ll sp på vei inn i heimen, spilleren kommer med sme309 arm, og tanken er å matche med en dv 20x2 high output
     

    Ekorre

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.09.2010
    Innlegg
    679
    Antall liker
    248
    Har en dv 20x2 high output på min.
    En veldig bra match, jeg har dessverre ikke 309 men ;)
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    Ekorrefaen skrev:
    Har en dv 20x2 high output på min.
    En veldig bra match, jeg har dessverre ikke 309 men ;)
    godt å høre, tror den pu er jeg kjempevalg på denne spilleren uavhengig av arm
    kan du kort gi en beskrivelse av hva jeg har å glede meg til angående spilleren generellt?
     

    Ekorre

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.09.2010
    Innlegg
    679
    Antall liker
    248
    godt å høre, tror den pu er jeg kjempevalg på denne spilleren uavhengig av arm
    kan du kort gi en beskrivelse av hva jeg har å glede meg til angående spilleren generellt?
    [/quote]

    En utrolig bra byggekvalitet er vel stikkordet. Man merker at det er noe utprøvd når man setter den sammen. I tillegg til at det er en god spiller synes jeg selv det er en av de penere spillerne hva angår oljeplattformer. Har fått endel komplimenter blant ikke asylanter på den.
    Og sorbotanføttene er såpass bra at jeg endelig kan bruke skuffene i sjenken platespilleren står på mens jeg spiller plater:)
    Du får si ifra hva du synes etter du har fått satt den opp.
     

    nobleman

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    30.07.2004
    Innlegg
    36
    Antall liker
    4
    Torget vurderinger
    3
    Ja da er endelig Avid riggen på plass.

    Det ble en Sequel, sort sådan. Fra før hadde jeg en Origin Live Illustrious arm med Kontrapunkt C MC pick-up.
    RIAA trinnet er Linn Uphoric med oppgradert strømforsyning. Strømkabler er Nordost Blue Heaven.

    Ganske fornøyd nå......
     

    Vedlegg

    slartibartfast

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    2.952
    Antall liker
    3.705
    Sted
    Aukra
    Torget vurderinger
    7
    melder meg inn som AVID venn, jeg.

    har en Volvere med Graham Phantom II og DV xx2 mkII

    sikter på en PU med "litt" mer fart i nærmere fremtid... kanskje en VDH Colibri??
     

    Vedlegg

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    blir sme v overkill på en diva ll sp ?
     

    oes

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2008
    Innlegg
    635
    Antall liker
    534
    Torget vurderinger
    7
    Jeg ble avid-eier i høst. Først acutus sp med sme-v og lyra kleos, og deretter komplettert med avid pulsare phonotrinn. Det siste hadde alt å si for at lyden falt på plass i mitt system, mot tidligere internt riaa-kort i burmester 035 preamp. Meget godt fornøyd med preampen, men riaa-kortet nådde ikke opp (kvalte diskanten og gjorde lytteopplevelsen mer kjedelig). Kjører balansert valhalla phonokabel som bidrar til å åpne opp lydbildet ytterligere. Vel, denne analoge kilden spiller all slags musikk. I forhold til cd (burmester 061) som er min referanse blir det mer nærvær og nerve i mellomtonen, bedre luft rundt instrumentene, mer oppløst og behagelig diskant (men ikke avdempet: full dynamikk) og enda mer kjøtt og blod i musikkopplevelsen (inkludert trøkk og slam i bassen). Man tåler høyere volum uten å oppleve lyttetretthet. Som jeg også skrev i lyratråden er den største overraskelsen at timing/attack holder digitalt nivå, slik at elektronika blir like bra som på cd (bare gøyere siden man får lyst til å spille høyere). Stort sett spiller jeg imidlertid på lavt til moderat volum, noe som også fungerer bra med denne kilden. Kort oppsummert så er jeg meget godt fornøyd med min analoge kilde.
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.587
    Antall liker
    11.043
    oes skrev:
    Jeg ble avid-eier i høst. Først acutus sp med sme-v og lyra kleos, og deretter komplettert med avid pulsare phonotrinn. Det siste hadde alt å si for at lyden falt på plass i mitt system, mot tidligere internt riaa-kort i burmester 035 preamp. Meget godt fornøyd med preampen, men riaa-kortet nådde ikke opp (kvalte diskanten og gjorde lytteopplevelsen mer kjedelig). Kjører balansert valhalla phonokabel som bidrar til å åpne opp lydbildet ytterligere. Vel, denne analoge kilden spiller all slags musikk. I forhold til cd (burmester 061) som er min referanse blir det mer nærvær og nerve i mellomtonen, bedre luft rundt instrumentene, mer oppløst og behagelig diskant (men ikke avdempet: full dynamikk) og enda mer kjøtt og blod i musikkopplevelsen (inkludert trøkk og slam i bassen). Man tåler høyere volum uten å oppleve lyttetretthet. Som jeg også skrev i lyratråden er den største overraskelsen at timing/attack holder digitalt nivå, slik at elektronika blir like bra som på cd (bare gøyere siden man får lyst til å spille høyere). Stort sett spiller jeg imidlertid på lavt til moderat volum, noe som også fungerer bra med denne kilden. Kort oppsummert så er jeg meget godt fornøyd med min analoge kilde.
    Morsom lesing !! Dine beskrivelser av hva som skjer når Pulsaren kommer inn i anlegget , kan jeg ikke annet enn og nikke gjennkjennende til. Dette er et typisk produkt som man kanskje ikke blir slått i bakken av ved første møte, men etterhvert som man lærer det og kjenne, setter man mer og mer pris på det . Conrad Mas har her lagd et riaa trinn som er et funn , og spesielt sammen med Acutusen!!

    Mvh Petter.
     

    oes

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2008
    Innlegg
    635
    Antall liker
    534
    Torget vurderinger
    7
    Enig. Tror mange med gode vinylrigger og middels riaa-trinn ville blitt overrasket over hvor mye bedre oppsettet kan låte (til en ikke altfor høy ekstra kostnad). Legger ved et par litt dunkle mobilbilder av Acutus og Pulsare (det finnes bedre bilder av Acutusen lenger oppe). Vil også slå et slag for Avid Sequel SP med samme strømforsyning som Acutus SP. Var veldig i tvil før jeg bestemte meg i høst. Sequel overbeviste på flere demoer. Ser også bra ut i sort som vi kan se eksempel på litt oppe i tråden her.

    Petter Hagen skrev:
    oes skrev:
    Jeg ble avid-eier i høst. Først acutus sp med sme-v og lyra kleos, og deretter komplettert med avid pulsare phonotrinn. Det siste hadde alt å si for at lyden falt på plass i mitt system, mot tidligere internt riaa-kort i burmester 035 preamp. Meget godt fornøyd med preampen, men riaa-kortet nådde ikke opp (kvalte diskanten og gjorde lytteopplevelsen mer kjedelig). Kjører balansert valhalla phonokabel som bidrar til å åpne opp lydbildet ytterligere. Vel, denne analoge kilden spiller all slags musikk. I forhold til cd (burmester 061) som er min referanse blir det mer nærvær og nerve i mellomtonen, bedre luft rundt instrumentene, mer oppløst og behagelig diskant (men ikke avdempet: full dynamikk) og enda mer kjøtt og blod i musikkopplevelsen (inkludert trøkk og slam i bassen). Man tåler høyere volum uten å oppleve lyttetretthet. Som jeg også skrev i lyratråden er den største overraskelsen at timing/attack holder digitalt nivå, slik at elektronika blir like bra som på cd (bare gøyere siden man får lyst til å spille høyere). Stort sett spiller jeg imidlertid på lavt til moderat volum, noe som også fungerer bra med denne kilden. Kort oppsummert så er jeg meget godt fornøyd med min analoge kilde.
    Morsom lesing !! Dine beskrivelser av hva som skjer når Pulsaren kommer inn i anlegget , kan jeg ikke annet enn og nikke gjennkjennende til. Dette er et typisk produkt som man kanskje ikke blir slått i bakken av ved første møte, men etterhvert som man lærer det og kjenne, setter man mer og mer pris på det . Conrad Mas har her lagd et riaa trinn som er et funn , og spesielt sammen med Acutusen!!

    Mvh Petter.
     

    Vedlegg

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    fine bilder, flott rigg, jeg synes forøvrig riian i min ear pre kler avid godt
     

    oes

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2008
    Innlegg
    635
    Antall liker
    534
    Torget vurderinger
    7
    Takk, Jokris! Tviler ikke på at ear og avid passer godt sammen i oppsettet ditt. Jeg ville ha riaa med balanserte inn- og utganger, og når pulsaren hørtes så bra ut så ble valget enkelt. Mange riaatrinn har kun balansert ut. Har lest mye positivt om ear, men har ikke hørt det selv
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.587
    Antall liker
    11.043
    oes skrev:
    Enig. Tror mange med gode vinylrigger og middels riaa-trinn ville blitt overrasket over hvor mye bedre oppsettet kan låte (til en ikke altfor høy ekstra kostnad). Legger ved et par litt dunkle mobilbilder av Acutus og Pulsare (det finnes bedre bilder av Acutusen lenger oppe). Vil også slå et slag for Avid Sequel SP med samme strømforsyning som Acutus SP. Var veldig i tvil før jeg bestemte meg i høst. Sequel overbeviste på flere demoer. Ser også bra ut i sort som vi kan se eksempel på litt oppe i tråden her.

    Petter Hagen skrev:
    oes skrev:
    Jeg ble avid-eier i høst. Først acutus sp med sme-v og lyra kleos, og deretter komplettert med avid pulsare phonotrinn. Det siste hadde alt å si for at lyden falt på plass i mitt system, mot tidligere internt riaa-kort i burmester 035 preamp. Meget godt fornøyd med preampen, men riaa-kortet nådde ikke opp (kvalte diskanten og gjorde lytteopplevelsen mer kjedelig). Kjører balansert valhalla phonokabel som bidrar til å åpne opp lydbildet ytterligere. Vel, denne analoge kilden spiller all slags musikk. I forhold til cd (burmester 061) som er min referanse blir det mer nærvær og nerve i mellomtonen, bedre luft rundt instrumentene, mer oppløst og behagelig diskant (men ikke avdempet: full dynamikk) og enda mer kjøtt og blod i musikkopplevelsen (inkludert trøkk og slam i bassen). Man tåler høyere volum uten å oppleve lyttetretthet. Som jeg også skrev i lyratråden er den største overraskelsen at timing/attack holder digitalt nivå, slik at elektronika blir like bra som på cd (bare gøyere siden man får lyst til å spille høyere). Stort sett spiller jeg imidlertid på lavt til moderat volum, noe som også fungerer bra med denne kilden. Kort oppsummert så er jeg meget godt fornøyd med min analoge kilde.
    Morsom lesing !! Dine beskrivelser av hva som skjer når Pulsaren kommer inn i anlegget , kan jeg ikke annet enn og nikke gjennkjennende til. Dette er et typisk produkt som man kanskje ikke blir slått i bakken av ved første møte, men etterhvert som man lærer det og kjenne, setter man mer og mer pris på det . Conrad Mas har her lagd et riaa trinn som er et funn , og spesielt sammen med Acutusen!!

    Mvh Petter.
    Har du gjort noen sammenligning av rca/balansert ,inngangene/utganger ? Her tenker jeg først og fremst på om de balanserte er merkbart stillere enn rca.

    Mvh Petter.
     

    oes

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2008
    Innlegg
    635
    Antall liker
    534
    Torget vurderinger
    7
    Nei, dessverre! Har bare kjørt balanserte phonokabler (lånt sme med xlr og deretter kjøpt valhalla med xlr). Også phonokortet på burmesteren som jeg hadde før pulsaren hadde balanserte innganger.
     

    McKjell

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.06.2010
    Innlegg
    144
    Antall liker
    0
    Endelig kan jeg melde inn som en Avid venn ;D

    Har lenge hatt lyst på disse Engelske skulpturene, men vert usikker på hvilken nivå jeg skulle beggyne med....
    Men det ble den nederste nå til å begynne med ivertfall...Avid Diva II meg Raga RB-301 arm å DV-20XL pick upp som jeg komm over her på brukten av en trevelig kar :)

    Turen gjikk 28,6 mil sørover 8) hva gjør man ikke for denne hobbyen ;)

    Bilde av gliset mitt under 8)
     

    Vedlegg

    Jakob61

    Medlem
    Ble medlem
    19.09.2010
    Innlegg
    23
    Antall liker
    1
    Sted
    Bergenhus
    For tiden har eg Avid Acutus SP fo 7-8 mnd. For ca 2 mnd siden, røk begge remene på spiller og fekk skiftet dette kostnadsfritt fra Oslo Hi-fi uten disskusjon av noen sort.
    Forleden tok eg omsider bryet med bytting. Meeeget overrasket oppdaget eg begge remene full av sprekker i full lengde ( helt utrolig att de ikke har røket for lenge siden)??. Fekk tips av forhandler om mulig feilmontering slik att dei krysset hverandre. Tviler på det, siden remen ikke har slitasje på siden for denne type skade. Er det andre som har vært borti slike tilfeller etter so kort tid ? NB ! ikke ment som backtalk men bare ute etter erfaring samt eventuell forbedring fra fabrikant ( regner med att remene har blitt lagret laaaangt ovet tid slik att dei rett og slett er morken. Har begge remer men er vanskelig med detaljer på bilde, er bare meget overrasket att de ikke røk på ett langt tidligere tidspunkt.
    Hilsen Jakob Sæbø
     

    oes

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2008
    Innlegg
    635
    Antall liker
    534
    Torget vurderinger
    7
    For tiden har eg Avid Acutus SP fo 7-8 mnd. For ca 2 mnd siden, røk begge remene på spiller og fekk skiftet dette kostnadsfritt fra Oslo Hi-fi uten disskusjon av noen sort.
    Forleden tok eg omsider bryet med bytting. Meeeget overrasket oppdaget eg begge remene full av sprekker i full lengde ( helt utrolig att de ikke har røket for lenge siden)??. Fekk tips av forhandler om mulig feilmontering slik att dei krysset hverandre. Tviler på det, siden remen ikke har slitasje på siden for denne type skade. Er det andre som har vært borti slike tilfeller etter so kort tid ? NB ! ikke ment som backtalk men bare ute etter erfaring samt eventuell forbedring fra fabrikant ( regner med att remene har blitt lagret laaaangt ovet tid slik att dei rett og slett er morken. Har begge remer men er vanskelig med detaljer på bilde, er bare meget overrasket att de ikke røk på ett langt tidligere tidspunkt.
    Hilsen Jakob Sæbø
    Hei Jacob! Har ikke opplevd dette på min Acutus. Du kan ha vært spesielt uheldig med dine reimer. Godt da, at du har fått god service. Et tips er at hverken reimene eller O-ringene skal ha fett på seg; så benytt de medfølgende hanskene når du tar på dem.
     

    oct

    Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Innlegg
    12.260
    Antall liker
    8.267
    Sted
    Oslo
    Frekk nok til å melde meg inn.

    Avid Acutus 005.jpg
    Avid acutus 007.jpg
    Oversikt 171112 001.jpg
    Omtrent slik ser det ut hos undertegnede pr. 171112. Og acutusen spiller bare bedre & bedre;).

    mvh
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.587
    Antall liker
    11.043
    Gratulerer med flott spiller i et flott oppsett!

    Mvh Petter.
     
    • Liker
    Reaksjoner: oct

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.420
    Antall liker
    25.777
    Torget vurderinger
    24
    Ja, gratulerer med nydelig spiller i supert oppsett!
     
    • Liker
    Reaksjoner: oct

    GunnarS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.07.2010
    Innlegg
    1.245
    Antall liker
    5.602
    Torget vurderinger
    14
    image.jpg

    Kule nye spillere fra Avid
    "ingenium" skal visstnok komme ti å koste halvparten av en Diva.
    image.jpg

    Sjekk ut hjemmesiden for mer info og bilder.
     

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.935
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Noen som har prøvd Ingenium enda? Den frister så smått.. :)
     

    oes

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2008
    Innlegg
    635
    Antall liker
    534
    Torget vurderinger
    7
    Legger ut bilde av min Acutus SP (ikke Ref) og Pulsare phonotrinn. Har tidligere lagt ut et dårlig mobilbilde her. Det pågår en diskusjon her på sentralen nå om platespiller ikke kan gjengi bass like bra som cd. Vel, med denne komboen (med SME Series-V og Lyra Kleos) får jeg den bassopplevelsen jeg synes musikken skal gi. Kan hende cd kan gjengi bassen enda noe hardere, men ikke like naturlig som plateriggen. Skikkelig punch blir det også.
    IMG_6076.jpg

    IMG_6077.JPG
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.420
    Antall liker
    25.777
    Torget vurderinger
    24
    Legger ut bilde av min Acutus SP (ikke Ref) og Pulsare phonotrinn. Har tidligere lagt ut et dårlig mobilbilde her. Det pågår en diskusjon her på sentralen nå om platespiller ikke kan gjengi bass like bra som cd. Vel, med denne komboen (med SME Series-V og Lyra Kleos) får jeg den bassopplevelsen jeg synes musikken skal gi. Kan hende cd kan gjengi bassen enda noe hardere, men ikke like naturlig som plateriggen. Skikkelig punch blir det også.
    Bassen i pulsare er god.
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.420
    Antall liker
    25.777
    Torget vurderinger
    24
    Noen som vet om OHC har lager på lager? Jeg har kverket lageret, eller snarere gjengene for klampen. Og, vet dere om man kan bytte gjengebiten i klampen, eller er det bare å bestille alt nytt? Jeg gjør dette etter alle kunstens regler, likevel er det ikke første gang jeg tar gjengene.
     

    oct

    Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Innlegg
    12.260
    Antall liker
    8.267
    Sted
    Oslo
    Noen som vet om OHC har lager på lager? Jeg har kverket lageret, eller snarere gjengene for klampen. Og, vet dere om man kan bytte gjengebiten i klampen, eller er det bare å bestille alt nytt? Jeg gjør dette etter alle kunstens regler, likevel er det ikke første gang jeg tar gjengene.
    Er problemet at du ikke får skrudd toppen på clampen løs fra de to nedre delene? Dette har skjedd meg v. et par anledninger. Løsningen har vært rå muskelkraft. Bruk for all del ikke noen form for tang el. grov redskap. Tormod på OHFC fikset ovennevnte for meg, sist det skjedde.


    mvh
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.420
    Antall liker
    25.777
    Torget vurderinger
    24
    Nei, problemet er at lageret , eller snarere gjengene på toppen av lageret, er gåene. Dette er som kjent en svakhet på Acutus. Det jeg lurer på er om gjengene i klampen også er gåene. Og om noen vet om OHC har dette på lager.
     

    oct

    Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Innlegg
    12.260
    Antall liker
    8.267
    Sted
    Oslo
    Nei, problemet er at lageret , eller snarere gjengene på toppen av lageret, er gåene. Dette er som kjent en svakhet på Acutus. Det jeg lurer på er om gjengene i klampen også er gåene. Og om noen vet om OHC har dette på lager.
    Det var straks verre. Du kan jo prøve en P.M. til Skink 1_2_3, om du vil ha svar snarest.


    mvh
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.587
    Antall liker
    11.043
    Nei, problemet er at lageret , eller snarere gjengene på toppen av lageret, er gåene. Dette er som kjent en svakhet på Acutus. Det jeg lurer på er om gjengene i klampen også er gåene. Og om noen vet om OHC har dette på lager.
    Var nedom OHC for et par måneder siden og fikk kjøpt ny. Da hadde de på lager, og om jeg ikke misforstod, tror jeg også de hadde nye klamper der også. Min klamp er helt i orden så prøv først og kjøp ny topp, så kjenner du fort om klampen fungerer. Godt nyttår forresten!!:)
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.420
    Antall liker
    25.777
    Torget vurderinger
    24
    Supert nlykke. Skal sjekke med OHC.
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.420
    Antall liker
    25.777
    Torget vurderinger
    24
    Fikk kjøpt ny spindeltapp hos OHC. Topp at de har slikt på lager.!Vil ellers gi et råd om å undersøke og rengjøre clampen godt før den brukes på ny spindeltapp. Jeg fikk bøyd til ei nål slik at jeg kunne følge de innvendige gjengene og fiske ut det som lå igjen av den ødelagte spindeltappen. Om ikke dette gjøres risikerer man i verste fall å ødelegge også ny tapp.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn