Aura Fidelity`s venner. På parti med musikken.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Amademus

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.09.2008
    Antall liker
    116
    Torget vurderinger
    1
    Har fått lyttet litt mere på den integrerte audiofile forsterkeren til Joachim og fått spilt inn de nye Buchardt S300 høyttaleren i stuen. Det låter så utrolig oppløst og innsikten er nesten helt hinnsides. Mikrodynamikken har jeg aldrig hørt så bra på noe utstyr før, den må bare oppleves! Klangbildet er utrolig utstrakt og forførende uten at lyden er øretrøttende. Helle spekteret fra topp til bunn er intet mindre enn imponerende. Det er en fryd å lytte til denne unike forsterkeren.

Har også fått testet ut den nye audiofile forforsterkeren hans på min klasse AB Aura Fidelity effektforsterker på 250W i 8ohm. Lyden som kommer ut av Piegaene min i kjelleren er silkemyk stort og forførisk.
    Her også er den utrolige innsikten og klangen som på den integrerte, men den er hakke snillere på en måte uten at den er det minste blodfattigere av den grunn. Den integrerte Klasse AA forsterkeren er litt livligere i spillestilen som klasse A ofte er. Så det bunner i hvilken smak man foretrekker. Det er ihvertfall noen usedvanlige fantastiske produkter den mannen lager.

EiK

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.05.2007
    Antall liker
    430
    Sted
    Haslum
    Torget vurderinger
    1
    Spiller veldig bra den, har hatt den på lån.

Fikk forøvrig som første mann hørt på de nye Audiophile effektforsterker og Audiophile forforsterker i lokalene til Aura Fidelity. Disse er nå oppgradert med servobias, på samme måte som Audiophile integrert og Audiophile RIAA.

Effektforsterkeren har 300 watt, og det var merkbart at denne hadde mer krefter enn den integrerte. Meget bra og fast bass gjengivelse. Her var det full kontroll. Lyden var klokkeklar og ren. Det heller kanskje litt mer mot det lyse enn jeg foretrekker. Men den var veldig opplyst og detaljert. Det var en naturlig flow over lydbilde som gjorde det godt å lytte til. Stemmer var veldig godt gjengitt med glimrende dynamikk og ingen antydning til hardhet.
    Må si dette var et spennende forsterkersett. Forforsterken en har også innebygd DAC, og prisen totalt skal ligge på 100K.
    Joaquim viste meg også autobias-brikken. Den kan forøvrig settes inn i enhver transistorforsterker. Han mener det skal gi en vesentlig oppgradering av lyden. Spennende dette:).

Sist redigert:

KnutD

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.06.2003
    Antall liker
    78
    Torget vurderinger
    4
    Jeg var hos Joakim i går og fikk høre det nye Audiophile forsterkersettet. Det var en åpenbaring i musikalitet. Flyt, rytme, klangfarger og dynamikk var tilstede i fullt monn. Musikkstykker jeg tidligere har avfeid som kjedelige ble mer interessante å høre på fordi det musikalske innholdet kom bedre frem. De musikalske virkemidlene som små variasjoner i dynamikk eller teknikk, fraseringer, fremsto tydelig i lydbildet og gjorde lytteopplevelsen stor.
    Jeg gleder meg til å få dette settet i hus om noen uker.

Khulloeen

Medlem
    Ble medlem
    28.08.2016
    Antall liker
    7
    Har lånt den lille RiiAen fra Aura Fidelity en stund nå og med MC pickup med 0,4mV output - Audio-Technica AT-OC9/III - er jeg mektig imponert over hva denne RiiAen får til. Lyden er åpnere og mer dynamisk enn med andre RiiAer jeg har testet (Avid, Accuphase, Rega...). Jeg har lagt ut en video på YouTube hvor det skal være mulig å høre hvor bra denne RiiAen er:
    GOD FORNØYELSE!!

Erik.M

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    48
    Torget vurderinger
    4
    Etter at jeg våren 2020 igjen hadde en Aura forsterker i anlegget, så endte jeg opp med å prøve en DAC, som jeg kjøpte i april. Den var meget god og endte i sommer opp i hovedanlegget. Min Lumin D2 måtte da rykke ned til kjellerstua. Slik har det vært inntil på nyåret hvor jeg fikk anledning til å prøve Joaquims nye forsterker i audiophile serien. Dette er en helt ny design uten negativ tilbakekobling som låter veldig bra. I forhold til det jeg hadde (Audiovalve pre/Bladelius klasse A) så er det noe mer energi i diskanten og ett noe lysere lydbilde. Forsterkeren er lettbent med et godt driv i musikken og det høres veldig naturlig ut. Nedover i frekvens så er nivå på det samme, men definisjonen bedre/strammere enn tidligere. Det er mange flere detaljer som kommer frem, men det er aldri skarpt eller slitsomt å høre på, selv ikke på dårlige innspillinger. Nå har forsterkeren vært i mitt eie i snart 14 dager, og jeg er kjempefornøyd og regner med å kose meg mye med god musikk fremover.
    Veldig gøy at så gode forsterkere lages i Bærum. Anbefales😄

Vedlegg

tno

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.06.2010
    Antall liker
    4.497
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    19
    Ja, uten sammenligning.

Kjenner meg igjen i beskrivelse fra Erik.M over. Her er det en voldsom driv og nerve i musikken.

Litt energisk diskant til tider, men det skyldes like mye Kudos Cardea Super 20.

Kan den konkurrere ut Roksan Blak???

Fortsettelse følger neste helg.

Erik.M

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    48
    Torget vurderinger
    4
    Audiophile forsterkeren fortsetter å imponere her. Jeg synes den passer veldig godt til ProAc som er litt «mørk« i lydbilde. Det er absolutt ingen lyttetretthet å spore.👍

KnutD

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.06.2003
    Antall liker
    78
    Torget vurderinger
    4
    Audiophile forsterkeren fortsetter å imponere her. Jeg synes den passer veldig godt til ProAc som er litt «mørk« i lydbilde. Det er absolutt ingen lyttetretthet å spore.👍
    Aura Fidelity Audiophile pre og power kombo går meget bra sammen med Ø Icon også😎
    En annen super combo er Aura pre sammen med Kvålsvoll lille system F205 med T6-Flat -A.

Sist redigert:

tno

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.06.2010
    Antall liker
    4.497
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    19
    Da er prøvetiden over.

Kan ikke skryte på meg å ha hørt mange forsterkere i denne klassen, men denne forsterkeren har uten tvil gjort det sterkeste inntrykket så langt.

Åpenhet, veldig mye detaljer, nerve og et voldsomt driv, men i kombinasjon med mine lystklingende og avslørende høyttalere, blir dette dessverre akkurat litt for anstrengende å høre på i lengden. Dette ser jeg på som et matcheproblem der "synderen" trolig er høyttalerne.

Takk til Aura for hjemlån av en veldig god forsterker!

oal

Fersking
    Ble medlem
    30.11.2007
    Antall liker
    6
    Hei!
    Forrige uke var jeg innom Aura Fidelity og lånte med meg audiophile Riaa!
    Har ikke allverdens erfaring med Riaa trinn i såpass høy prisklasse, men dette er en av de morsomste opplevelsene jeg har hatt i stua med ny «duppedings»!!!!
    Musikken ble så utrolig levende, og plutselig låt vinylplatene sånn som jeg har håpet på at de kanskje skulle låte en gang!!!!
    Finns sikkert andre Riaa trinn som er like bra, men for min del, så trenger jeg ikke mer enn dette. Så dette får bli!!😊
    Og så syns jo jeg at det er ekstra hyggelig at det bygges i et «lagerlokale« et steinkast unna!😊
    Ha en fortsatt strålende vårdag i vinylens tegn!😊☀
    //
    christian

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn