Audio Technicas AT 33 serie

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    7.156
    Antall liker
    7.799
    Sted
    Oslo
    WC står for.... Det veit dere.
    På pickupen er det vel MC det står... Det veit vi også hva står for
     
    • Liker
    Reaksjoner: HoJ

    niels

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.10.2002
    Innlegg
    3.955
    Antall liker
    1.293
    Sted
    Nadadouro, Portugal
    Haha, veldig bra! Jeg må gå å legge meg nå, sjekket ikke min egen pickup, bare så på bildet, så ut som WC, burde ha skjønt det jo!
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.490
    Antall liker
    35.339
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Hadde det vært WC så hadde det vært en billig kopi som låter dritt.
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.794
    Antall liker
    21.705
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    De nyeste ART9- og OC9-modellene har heller ikke «audio-technica» skrevet på siden. Kun modellnavnet.



     
    Sist redigert:

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.273
    Antall liker
    9.510
    Torget vurderinger
    2
    Hyggelige priser hos Mala nå, OC9ML/II for 4890, spesifikasjonsmessig er den jo bedre enn den nye serien også, den nye serien imponerte ikke målemessig i Hifinews, men var EN PU,,,,,hvor representativ den eller Testplaten var kan man ikke vite


    Så hvilken som låter best vet jeg ikke..
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.273
    Antall liker
    9.510
    Torget vurderinger
    2
    svar fra Japan, begge typer er ekte vare
    Thank you for your enquiry.
    Yes, having checked with Japan we do believe your AT33PTG/II to be genuine.
    There were some cosmetic changes to both the finish and the printing on the cartridge and the outer packaging also showing a production date.

    1680624559763.png


    Min eske er merket 2022-02
     
    Sist redigert:

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.273
    Antall liker
    9.510
    Torget vurderinger
    2
    På jobben har vi ett uttrykk når det gjelder å motta og sjekke leveranser mottatt , store og små : « You Get What you Inspect, not What you Expect»
     
    Sist redigert:

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.794
    Antall liker
    21.705
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Har vært litt bekymret her fordi jeg ikke har klart å se noen rød flekk på nålefanen på min. Men nå, med litt lupeakrobatikk på eplefonen har jeg sett den. :)
    41D73B3C-672D-45E1-B50E-5519181ECBCB.jpeg

    Den røde flekken er en god del enklere å se på VMN40ML. Den har plass til mer maling.
     
    Sist redigert:

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.273
    Antall liker
    9.510
    Torget vurderinger
    2
    En liten pissekonkurranse:
    Med optimal VTA og normal antiskating og normal 1.94 gram vekt klarer min AT33PTG ikke helt 100um på Ortofons testplate, høyre kanal ville trengt mer antiskate, men da blir det for mye på normal nivå
    1682536658940.png


    Men 90um sporer den faktisk !!
    1682536739095.png


    Så da er den saken biff :)
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.086
    Antall liker
    33.888
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Da ble det en AT-33 PTG/II på meg her også. Hvilken av versjonene vet jeg ikke enda. Synes den gamle ser best ut på bildet - så hvis forandringen bare er kosmetisk spiller det liten rolle egentlig.


    atech8_01.jpg
    at33ptg2.jpg
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.512
    Antall liker
    8.057
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Mens jeg nylig fikk levert en AT33MONO 45th Anniversary. Identisk med den vanlige utgaven ifølge spec, jeg fikk den bare billig så why not.

    Bilde rappa fra nettet:
    847711b112b7e5a13afcd0046bb08b26.jpg
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.512
    Antall liker
    8.057
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Den burde vel funke på enhver arm som har medium eller større masse. Japansk compliance på 6 blir vel Europeisk compliance på rundt 10. Her er Ortofon's take on things:

    Compliance.JPG


    Litt sånn i grenseland, men så lenge armen har et godt lager så vil jeg tro det går aldeles greit.
     

    bjarnetv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Innlegg
    3.794
    Antall liker
    5.351
    Sted
    oslo
    Mens jeg nylig fikk levert en AT33MONO 45th Anniversary. Identisk med den vanlige utgaven ifølge spec, jeg fikk den bare billig så why not.

    Bilde rappa fra nettet:
    Har en 45th anniversary jeg også, som jeg kjøpte på visitt i japan i 2017 - i følge ryktene skal anniversary være "pick of the litter",og de best målende AT33mono, men om det stemmer vet jeg ikke.
     
    • Liker
    Reaksjoner: JMM

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.002
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    Den burde vel funke på enhver arm som har medium eller større masse. Japansk compliance på 6 blir vel Europeisk compliance på rundt 10. Her er Ortofon's take on things:

    Vis vedlegget 917912

    Litt sånn i grenseland, men så lenge armen har et godt lager så vil jeg tro det går aldeles greit.
    vpi 12.6 arm har vel ca 12g. ble fortalt at det ikke var noen topp match for at33mono. (var det her på hfs, mon tro?) (har en 12.6 i hrx'en)
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.512
    Antall liker
    8.057
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Sånn helt, helt personlig så tror jeg det kommer (mye?) mer an på kombinasjonen lagerkvalitet/armdesign enn noen teoretisk match med vekt og nummer. Jeg hadde en Syrinx PU3b back in the day (11g masse) og den spiste hva det skulle være, fra en Dynavector på 5.3g til en Koetsu Onyx Platinum på 12.5. En tidlig Pro-Ject "karbon"arm fungerte optimalt kun med et smalt spekter. Nåværende Schick spiser også alt uten å mukke.
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.273
    Antall liker
    9.510
    Torget vurderinger
    2
    Nye litt lengre skruer gjør Azimuth justeringen litt tryggere . Slår meg til ro med 30/30 crosstalk på Ortofon sin testplate . Det er på spec. Er ørliten tilt måtte til..
    Med disse fingermuttrene går det som en lek…
    IMG_8373.jpeg

    IMG_8374.jpeg
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.273
    Antall liker
    9.510
    Torget vurderinger
    2
    La ut en annonse på de jeg ikke trenger selv, , men den er gått ut, får ikke reaktivert den. se Mail.
    måtte kjøpe 3 ulike sett fra utlandet og kombinere før jeg traff blink..
     
    Sist redigert:

    rotecop

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.10.2006
    Innlegg
    1.154
    Antall liker
    982
    Torget vurderinger
    2
    Solgte nettopp unna min AT33ev . Demontering minnet meg på hvor håpløs disse AT33 er å montere og demontere. Kjenner det skal mye til før jeg kjøper pu uten gjenger på nytt. Noen ganger får man det man betaler for. Verken mer eller mindre.
     

    Norlenning

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.03.2007
    Innlegg
    2.452
    Antall liker
    458
    Torget vurderinger
    2
    Vel,e en ting som e verre; Det er når skruene er fastkjørt i PU. E jo inni helv.. tåpelig at det fins både M2,5 og M2,6 🤪🤬🙄
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.273
    Antall liker
    9.510
    Torget vurderinger
    2
    Solgte nettopp unna min AT33ev . Demontering minnet meg på hvor håpløs disse AT33 er å montere og demontere. Kjenner det skal mye til før jeg kjøper pu uten gjenger på nytt. Noen ganger får man det man betaler for. Verken mer eller mindre.
    Syns også det var håpløst til jeg leste bruksanvisningen , dvs tre inn skruene nedenfra, det kan gjøres med stiftbeskytteren på. Plasser pekefinger og tommel slik at skruehodene holdes på plass, før PU nede fra og opp mens skruene sikter på hullene/sporet i armhodet, det går da greit å få PU på plass med en hånd, med den andre legger man på muttere ovenfra. å feste det hele ovenfra er rimelig knotete ja.


    Med fingermuttere som i mitt innlegg 828 går det hele smertefritt faktisk, kvier meg ikke for å bytte eller justere PU lengre. det mest nervepirrene er å få av og på kontaktkablene på min SME V uten headshell.


    Neste generasjon PTG kommer nok med gjenger tenker jeg.. og nytt navn..Synd det er få PU som git så mye for pengene. Hvor ellers får man Bor nålefane og ML nål, og så god kanalbalanse og separasjon uten å betale 3-5 ganger mer ?
     
    Sist redigert:

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.512
    Antall liker
    8.057
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Det går faktisk aldeles greit det også. Legg pickupen opp-ned på bordet, plasser mutterne der de skal være, plukk opp pickup med to fingre plassert slik at mutterne låses, snu den rundt og tre så skruene i ovenfra. Med forbehold om at alt er meget enklere med et løst headshell....
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn