Så langt som jeg husker så er New Sensor fra USA, men har også sett at de blir nevnt som Kanadiere. Uansett så eier de mange av de kjente merkene fra rørene sine glansdager, men rørene er produserte i Russland, og det meste på Reflekor fabrikken.
Når det gjelder "størrelsen på "getter" så er jeg ikke enig. Nå har ikke jeg noen Sovtek tilgjengelig, men så langt jeg kan huske er "getter" av samme størrelse som på EH, og jeg er også overbevist at EH og Sovtek er samme produksjon, men som jeg nevnte, bedre selekterte rør. Noe jeg også fant i en artikkel av en rørguru :
"New tubes come today in two versions… The
‘Sovtek’ 6H30 pi EB and the
‘Electro Harmonix’ 6H30 pi EH ‘goldpin’… These two versions are from manufacturing view and in sound field exactly the same..."
Det som han også nevner en kan se etter for å skille et DR-rør fra Sovtek, finner en eksakt likt på EH-rørene jeg har.
"
The deferences
- The plate flaps... in NOS DR tubes are of smooth coloring, exactly same with the rest plate material, with NO shinny line defects as the new tubes
- The hat type getter... is much bigger in NOS DR’s than the new tubes
- The lettering on the mica under the plate does not exist in the NOS DR tubes (at least in those I have examined)"
Legger også ved bilde av et 6H30DR fra 86, og en nyere EG Gold. Rørene har jeg liggende i beholdningen min. Som en ser er det stor forskjell på "getter"
Vis vedlegget 1012921