Audio Research - fundamentalistar

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Voff

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Antall liker
    9.160
    Torget vurderinger
    1

Seks nye produkter fra Audio Research:

1) i70 Integrert rørforsterker. 2X70W
    2) LS3 Forforsterker. Transistor.
    3) LS2 Forforsterker. Rør.
    4) S100. Effekttrinn 2X100W transistor,
    5) S200. Effekttrinn 2X200W transistor.
    6) D80. Effeklttrinn 2X80W rør.

Som forhenværende Audio Research fundamentalist synes jeg det er fantastisk at ARC har begynt å produsere transistorforsterkere igjen. I tillegg har disse klassisk ARC design og ikke dette gyselige art deco mikrobølgeovn designet fra nyere tid.

Espen R

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Antall liker
    3.861

Seks nye produkter fra Audio Research:

1) i70 Integrert rørforsterker. 2X70W
    2) LS3 Forforsterker. Transistor.
    3) LS2 Forforsterker. Rør.
    4) S100. Effekttrinn 2X100W transistor,
    5) S200. Effekttrinn 2X200W transistor.
    6) D80. Effeklttrinn 2X80W rør.

Som forhenværende Audio Research fundamentalist synes jeg det er fantastisk at ARC har begynt å produsere transistorforsterkere igjen. I tillegg har disse klassisk ARC design og ikke dette gyselige art deco mikrobølgeovn designet fra nyere tid.
    Når du snakker om sola….
    Jeg var innom Big Dipper i Oslo på fredag. Sist jeg var der var for et par år siden, like før ARC gikk konkurs, fikk jeg hakeslepp av hvor «billig» produktene var blitt, så ut og kjentes som billig-blikk med store stygge skruer på toppen. Og dette var reference produkter.
    Og mange negative omtaler på nettet som gikk på dårlig kvalitet, feil på produktene, dårlig service.

Nå er det tydeligvis helomvendig hos ARC med nye eiere, langt bedre kvalitetsfølelse på produktene, senkede skruer, pent gjort og metallkvalitet på kabinettet som jeg husker fra 90-tallet og bekjente rundt meg som hadde ARC. Bra! :)

Lærdommen å ta med seg er at en skal følge godt med hvordan tilstand firmaet er i før man investerer, ting kan endre seg fort. Det heter seg…»er man fucked, så er man fucked», når kassa i firmaet er på vei til å gå tom, så prøver man alle utveier før konkursen er et faktum og aksjonærverdiene går tapt. Så casen ARC vil du se i mange varianter i årene som kommer.

Voff

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Antall liker
    9.160
    Torget vurderinger
    1
    Har Audio Research vært konkurs?

Alle ARC produkter jeg har hatt har vært av svært høy kvalitet. Finishen har aldri vært luksus, men no-nonsense laboratorie stil. Jeg kjøpte ARC nytt første gang i 1992 og holdt meg utelukkende til ARC elektronikk frem til 2019. Har fremdeles en ARC RIAA.
    ARC ble helt utelukket for meg da den nyere art deco stilen dukket opp for noen år tilbake; tydeligvis et forsøk på å nå nye kundegrupper. Prisene ble tilnærmet fordoblet selv om innmaten var stor sett den samme. De nye produktene er mer i klassisk stil med no-nonsense design myntet på audiofile med samme innstilling - deres tradisjonelle kjernemarked.

Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn