Audio Research - fundamentalistar

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • soa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2006
    Innlegg
    2.453
    Antall liker
    982
    Torget vurderinger
    18
    Hei dere, da er de første offisielle bildene av ARC CD5 lagt ut. Eksteriør som ventet ikke særlig overraskende ;D...



    ARCdB melder at det er gjort forbedringer på dempesiden, samt helt nytt high performance materiale på CB. Driverket er Phillips CDM Pro 2M. Pris i norge blir ca 60.000,-

    Mer info ARCDB sin sider...deriblant nyhet om en kommende DA konverter fra ARC.

    http://www.arcdb.ws/
     

    Vedlegg

    R

    rico

    Gjest
    Audiotech har flyttet på seg, prøv 22 64 45 06. Om dette vil gjøre alt bedre skal være usagt.
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.514
    Antall liker
    9.663
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    SOA skrev:
    ARC introduserer CD5 ila kort tid. Denne blir arvtaker etter CD3 og CD3 mkII. Prisen ser ut til å blir rundt $6000. Bilder og flere detaljer kommer når disse foreligger.....

    mvh
    SOA skrev:
    ARCdB melder at det er gjort forbedringer på dempesiden, samt helt nytt high performance materiale på CB. Driverket er Phillips CDM Pro 2M. Pris i norge blir ca 60.000,-
    Jepp, en dollarkurs på 10 ser omtrent riktig ut.....
     

    Pesquera

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.08.2005
    Innlegg
    1.381
    Antall liker
    75
    Torget vurderinger
    11
    Er interessant at begge de to nyeste digitale produktene er transitoriserte. Når trenger ikke det være noe problem, ARC har vel alltid hatt noen solid-state varer i katalogen.

    Men jeg hadde blitt alvorlig sur om dette innebar en kursendring; jvfr. salget tidligere i år :-\
     

    nma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2003
    Innlegg
    4.702
    Antall liker
    522
    Torget vurderinger
    1
    Den var jo forbausende billig..her skal de tydeligvis kapre markedsandeler.
     

    Pesquera

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.08.2005
    Innlegg
    1.381
    Antall liker
    75
    Torget vurderinger
    11
    Man skrev:
    Den var jo forbausende billig..her skal de tydeligvis kapre markedsandeler.
    Det er vel det som er meningen med transistorer ;)

    Nå tviler jeg sterkt på at ARC har endret målgruppe, i så fall er de dømt til å tape og det ser det ut som de nye eierne er klar over. Sonus Faber har fått lov til å holde på med det de kan og produksjonen er så vidt jeg vet heller ikke flyttet til noe u-land.
     
    R

    rico

    Gjest
    Pesquera skrev:
    Er interessant at begge de to nyeste digitale produktene er transitoriserte. Når trenger ikke det være noe problem, ARC har vel alltid hatt noen solid-state varer i katalogen.

    Men jeg hadde blitt alvorlig sur om dette innebar en kursendring; jvfr. salget tidligere i år :-\
    Nå var vel CD3 også en transistor sak så noe helt nytt er det vel ikke...?
     

    Pesquera

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.08.2005
    Innlegg
    1.381
    Antall liker
    75
    Torget vurderinger
    11
    rico skrev:
    Pesquera skrev:
    Er interessant at begge de to nyeste digitale produktene er transitoriserte. Når trenger ikke det være noe problem, ARC har vel alltid hatt noen solid-state varer i katalogen.

    Men jeg hadde blitt alvorlig sur om dette innebar en kursendring; jvfr. salget tidligere i år :-\
    Nå var vel CD3 også en transistor sak så noe helt nytt er det vel ikke...?
    Det har du selvsagt helt rett i :-[
    Der røk vel min status som ARC fundamentlist..........
     
    A

    Afterglow

    Gjest
    Psst! Er det noen som har en ARC Reference 3 som bare ligger og slenger? Ta kontakt så kan jeg gi noen kroner i bytte! ;)

    mvh
    Finn Magne
     

    olemar

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.03.2005
    Innlegg
    174
    Antall liker
    1
    Ligger en Ref 2 tilsalgs på svenke hifimagasinets annonsesider.

    Fortsatt ingen som har hørt den nye SP 17? Eller den nye DAC 7?
     
    A

    Afterglow

    Gjest
    olemar skrev:
    Ligger en Ref 2 tilsalgs på svenke hifimagasinets annonsesider.

    Fortsatt ingen som har hørt den nye SP 17? Eller den nye DAC 7?
    Jeg hadde selv en LS25 for en del år siden. etter min mening er fremskrittene på de siste forforsterkerne til ARC er så store at jeg heller hadde kjøpt en ny LS26 enn en brukt Reference 2....
     

    arveprinsen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.06.2008
    Innlegg
    114
    Antall liker
    0
    Har akkurat fått en LS-7 inn i huset, så nå må jeg begynne å lete etter en matchende effekt forsterker. Men det er jo halve morroa :). Noen her som vet litt om denne LS-7 ?


    Mvh

    Jan-Arve
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.816
    Antall liker
    38.471
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    gratulerer arveprinsen,jeg fikk også en LS-7 i hus denne uken :)
    nå forstår jeg hva de mener med hakeslepp,virkelig en formidabel oppgradering her hos meg.

    mvh
     

    arveprinsen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.06.2008
    Innlegg
    114
    Antall liker
    0
    motoren skrev:
    gratulerer arveprinsen,jeg fikk også en LS-7 i hus denne uken :)
    nå forstår jeg hva de mener med hakeslepp,virkelig en formidabel oppgradering.

    mvh

    Gleder meg også til å få noe å koble den til. :) men må vente en liten stund bare :'( sliter vel som de fleste med ettervirkninger av sommerferien. Men bedre tider vil jo komme :). Har lest litt på nettet om den og skjønner jo lett at dette er noe av det bedre. Får nok sparket liv i den etter hvert.


    Jan-Arve
     

    bia

    Hvordan målte middagen i dag?
    Ble medlem
    03.04.2007
    Innlegg
    2.066
    Antall liker
    3.484
    Torget vurderinger
    8
    motoren skrev:
    gratulerer arveprinsen,jeg fikk også en LS-7 i hus denne uken :)
    nå forstår jeg hva de mener med hakeslepp,virkelig en formidabel oppgradering her hos meg.

    mvh
    Ja det er siste gang jeg låner bort noe til deg... Angrer allerede... ;)

    @arveprinsen
    Virker som LS7'en er ganske følsom på rørbestykningen. Det jeg fikk best resultat med var mullard 6922 goldpin. den ble da oppløst uten å være skarp og hadde en utrolig gøy spillestil.

    Mvh
    Bia
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.816
    Antall liker
    38.471
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    så så bia,vet det er tidelig på dagen enda ;D
    du har jo noe bedre i vente,tålmodighet er noe dritt ;)

    mvh
     

    arveprinsen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.06.2008
    Innlegg
    114
    Antall liker
    0
    bia skrev:
    motoren skrev:
    gratulerer arveprinsen,jeg fikk også en LS-7 i hus denne uken :)
    nå forstår jeg hva de mener med hakeslepp,virkelig en formidabel oppgradering her hos meg.

    mvh
    Ja det er siste gang jeg låner bort noe til deg... Angrer allerede... ;)

    @arveprinsen
    Virker som LS7'en er ganske følsom på rørbestykningen. Det jeg fikk best resultat med var mullard 6922 goldpin. den ble da oppløst uten å være skarp og hadde en utrolig gøy spillestil.

    Mvh
    Bia

    På denne her så sitter det 4 golden dragon rør men fikk også med ett orginalt sett...........heter det det :-\ :-\ ??



    Jan-Arve
     

    bia

    Hvordan målte middagen i dag?
    Ble medlem
    03.04.2007
    Innlegg
    2.066
    Antall liker
    3.484
    Torget vurderinger
    8
    Hvis du ikke skulle være fornøyd med lyden i forsterkeren, har du nok en del å gå på med riktig match på rørene. Men det er jo så idividuelt fra oppsett til oppsett hva som fungerer best. skulle du bytte få lyst til å prøve noe annet er er det fortrinnsvis de to fremste rørene som har mest å si for lyden.
    Må i legge til at den LS7'en jeg hadde var lettere modifisert av Cobra2 her på sentralen, så mine erfaringer med denne preen er ikke nødvendigvis noe fasitsvar.
     

    arveprinsen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.06.2008
    Innlegg
    114
    Antall liker
    0
    De rørene skal ikke være så værst på denne preen har jeg hørt. Så er foreløpig veldig rolig av meg egentlig med det. Men uansett så er jo dette med å teste ut å finne matchende utstyr mer en halve morroa.

    Skal komme tilbake med inntrykk av den når jeg får tak i ett efekttrinn.


    Jan-Arve
     

    soa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2006
    Innlegg
    2.453
    Antall liker
    982
    Torget vurderinger
    18
    Hei ARC venner!
    Da melder www.arcdb.ws at Audio Research har to nye produkter på gang. VS60 og VSi60 erstatter VS55 og VSi55.

    Ser ut som ARC er i ferd med å fornye hele forsterkerrekken. Tipper VM220 også får sin etterfølger snart. Denne er ihvertfall jeg spent på. Stereo utgaven VS115 har jo fått veldig god omtale.

    mvh
     

    Finn M

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.09.2008
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    842
    Torget vurderinger
    6
    SOA skrev:
    Hei ARC venner!
    Da melder www.arcdb.ws at Audio Research har to nye produkter på gang. VS60 og VSi60 erstatter VS55 og VSi55.

    Ser ut som ARC er i ferd med å fornye hele forsterkerrekken. Tipper VM220 også får sin etterfølger snart. Denne er ihvertfall jeg spent på. Stereo utgaven VS115 har jo fått veldig god omtale.

    mvh
    Hvis du er interessert i en ARC VM 220 så vet jeg hvor du kan få tak i en slik: i en by nær deg nemlig...! ;)
    Og det mye billigere enn hva en eventuelt ny versjon av denne vil koste.
    Det er ikke jeg som har den, men kontakt kan videreformidles...
     

    soa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2006
    Innlegg
    2.453
    Antall liker
    982
    Torget vurderinger
    18
    Finn M skrev:
    SOA skrev:
    Hei ARC venner!
    Da melder www.arcdb.ws at Audio Research har to nye produkter på gang. VS60 og VSi60 erstatter VS55 og VSi55.

    Ser ut som ARC er i ferd med å fornye hele forsterkerrekken. Tipper VM220 også får sin etterfølger snart. Denne er ihvertfall jeg spent på. Stereo utgaven VS115 har jo fått veldig god omtale.

    mvh
    Hvis du er interessert i en ARC VM 220 så vet jeg hvor du kan få tak i en slik: i en by nær deg nemlig...! ;)
    Og det mye billigere enn hva en eventuelt ny versjon av denne vil koste.
    Det er ikke jeg som har den, men kontakt kan videreformidles...
    Jeg er ikke så interessert i VM220. VS115 er i følge ARC blitt en betraktelig bedre forsterker enn forløper VS110. Vil tro dette også gjelder en evt etterfølger av VM 220, og jeg kommer derfor til å vente...

    mvh
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.975
    Antall liker
    6.131
    Torget vurderinger
    32
    Går det an å melde seg inn her selv om man ikke er fundamentalist?

    Roy
     

    Pesquera

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.08.2005
    Innlegg
    1.381
    Antall liker
    75
    Torget vurderinger
    11
    Selvsagt går det! Har du mage til å kjøpe deg RIAA med rør så går du sikkert med en liten fundamentalist samme sted.

    Bare vent – snart monterer du håndtak på forsterkeren ;)
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.975
    Antall liker
    6.131
    Torget vurderinger
    32
    Pesquera skrev:
    Selvsagt går det! Har du mage til å kjøpe deg RIAA med rør så går du sikkert med en liten fundamentalist samme sted.

    Bare vent – snart monterer du håndtak på forsterkeren ;)
    Ja, for da matcher det så godt med resten av anlegget ;)
     

    olemar

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.03.2005
    Innlegg
    174
    Antall liker
    1
    Jeg hadde en gang for mange år siden en ARC SP 8 MK 2,og har aldri helt glemt den fantastiske mellomtonen denne hadde.

    Jeg går nå i tanker om å anskaffe meg en helt ny løsning på forsterkersiden, og trenger noen råd angående valg av pre. Jeg tenker å bruke den sammen med et transistor sluttrinn (EC,DP el.l) da jeg trenger krefter til å spille relativt høyt på mine ML Vantage.


    Har ca 30k til dette formålet. Har tenkt på noen av disse alternativene:brukt LS 25MK2, en litt eldre REF 1(for dyr?), eller hvis jeg er riktig heldig, en brukt LS 17 eller en ny SP 17L.

    Føler meg litt rusten når det gjelder ARC, er nesten umulig å få hørt disse produktene i Norge lenger

    Noen som har noen synspunkter, erfaringer eller anbefalinger?

    Ole
     

    soa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2006
    Innlegg
    2.453
    Antall liker
    982
    Torget vurderinger
    18
    SOA skrev:
    Hei ARC venner!
    Da melder www.arcdb.ws at Audio Research har to nye produkter på gang. VS60 og VSi60 erstatter VS55 og VSi55.

    Ser ut som ARC er i ferd med å fornye hele forsterkerrekken. Tipper VM220 også får sin etterfølger snart. Denne er ihvertfall jeg spent på. Stereo utgaven VS115 har jo fått veldig god omtale.

    mvh
    Her er de første bildene bildene hentet fra www.arcbd.ws ...nytt er sølvfront på VSi60
     

    Vedlegg

    Pesquera

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.08.2005
    Innlegg
    1.381
    Antall liker
    75
    Torget vurderinger
    11
    Er ikke helt sikker på om jeg synes den integrerte fungerer estetisk. Synes ARC med fordel kunne spandert litt ressurser på utseendet og ikke bare stappe et linjetrinn inn i en eksisterende forsterker.

    Slutttrinnet derimot er riktig så søtt! Alltid trivelig med en forsterker som ikke skjuler sin identitet under kasse og deksel men tvertimot viser sitt sanne jeg for alle som vil se.
     

    FZ

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.04.2002
    Innlegg
    3.798
    Antall liker
    352
    Torget vurderinger
    3
    Synes vel egentlig at de klassiske ARC forstererne er stiligere å se på, men fordelen med de nye, åpne designene er helt klart at viftene er fraværende. Viftestøy er utrolig irriterende.....
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.015
    Antall liker
    8.202
    Torget vurderinger
    1
    olemar skrev:
    Jeg går nå i tanker om å anskaffe meg en helt ny løsning på forsterkersiden, og trenger noen råd angående valg av pre. Jeg tenker å bruke den sammen med et transistor sluttrinn (EC,DP el.l) da jeg trenger krefter til å spille relativt høyt på mine ML Vantage.
    Drit i DP og EC. En ARC med 100+ watt driver alt. Jeg spilte i 70m2 stue med ARC VT100MKII med B&W 801 Matrix SIII og den kan rive ned huset og få naboene til å ringe politiet. Svært få transistorforsterkere har bedre bass. I hverfall ikke EC.....
     

    soa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2006
    Innlegg
    2.453
    Antall liker
    982
    Torget vurderinger
    18
    Audio Research er virkelig produktive for tiden. Ref CD7 utgår og snart introduseres Reference CD8 :D

    Forløpig ingen bilde men noe data finnes;

    Philips PRO2R playback mechanism
    DAC: 24 bit, 192 kHz
    New power supply
    New output coupling capacitors
    New damping adjustments
    Tubes: (1) 6550C, (5) 6H30

    Pris blir $9.995
    Det betyr $1.000 opp i pris ift Ref CD7

    Kilde www.arcdb.ws
     
    R

    rico

    Gjest
    SOA skrev:
    Audio Research er virkelig produktive for tiden. Ref CD7 utgår og snart introduseres Reference CD8 :D

    Forløpig ingen bilde men noe data finnes;

    Philips PRO2R playback mechanism
    DAC: 24 bit, 192 kHz
    New power supply
    New output coupling capacitors
    New damping adjustments
    Tubes: (1) 6550C, (5) 6H30

    Pris blir $9.995
    Det betyr $1.000 opp i pris ift Ref CD7

    Kilde www.arcdb.ws
    Spørs om ikke CD5`en ble "for god"... ;)

    Med dagens dollar kurs så blir vel det ca. 140k her til lands tenker jeg.
     

    Mathias Rust

    Medlem
    Ble medlem
    20.11.2008
    Innlegg
    45
    Antall liker
    0
    Her passer det vel legge inn et bilde av mine nyinnkjøpte VM220 monoblokker :)
     

    Vedlegg

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.505
    Antall liker
    2.944
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Grattis med nydelige blokker! :)

    MEN jeg tror nok at du bør finne en annen plassering....lite luft over den underste blokken og varmen stiger over til den øverste.
    Tror ikke dette er noe bra på sikt.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn