Audio Research - fundamentalistar

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • soa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2006
    Innlegg
    2.453
    Antall liker
    982
    Torget vurderinger
    18
    arildji skrev:
    SOA skrev:
    Så et spørsmål til dere fundamentalister. Er det sølv eller sort front som er "politisk korrekt"??
    Jeg er ikke i tvil. ARC skal være i sølv! ARC selv avbilder sine produkter i brosjyrer etc. i mange tilfeller kun i sølv, selv om de kan leveres i svart. Sølv er det klassiske ARC designet, selv om man helt tilbake på sent 70-tall kunne få enkelte komponeneter i svart.

    En brannfakkel kanskje, men jeg mener at sølv er det eneste gangbare for en ekte ARC fundamentalist! 8)

    Mvh
    Er i ferd med å skaffe meg mitt første ARC produkt, og har nå grublet et par uker på hvilken finish jeg skal velge :-\ Jeg har alltid forbundet ARC med de klassiske sølvfronter, men sort passer definitivt best inn i mitt nåværende oppsett som går i sort/gull utførelse. Er det helt skivebom å bestille ARC med sorte fronter ??? Vil jo ikke ekskluderes fra det gode selskap allerede før jeg har inntrådt ;) Kommentarer fra flere fundamentalister ønskes......

    mvh
     

    Andy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.07.2003
    Innlegg
    2.722
    Antall liker
    4.413
    Sted
    Nøtterøy
    Hei soa! Spennende. Hva har du tenkt å kjøpe deg? Selv liker jeg best sølv fronten. Den sorte er fin den også, men jeg er ikke så glad i den hvite skriften på disse sorte frontene. Fronten er veldig lett å bytte ut, så det kan du jo gjøre siden hvis du skulle endre oppfatning. ;) Lykke til!
     

    decibelius

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.12.2007
    Innlegg
    7.866
    Antall liker
    1.679
    Sted
    Bislett
    jeg hadde en sp-10 på -80 tallet som jeg solgte for å finansiere litt reising rundt på globusen. jeg savner disse kassene og er på jakt etter nye.
    hva er rimelig pris å betale for et strøkent ex? og kan jeg koble om en u.s utg til 230V?

    på forhånd takk
    mvh øystein
     

    Vedlegg

    EngelholmAudio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.08.2007
    Innlegg
    434
    Antall liker
    1
    Jag är både försäljare- och älskare av ARC. Det har passerat LS16, VS55 och VT100 mk III genom mitt rum (och vidare ut till kunder).

    Såhär såg det ut för några boenden sedan...


    :)
     

    decibelius

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.12.2007
    Innlegg
    7.866
    Antall liker
    1.679
    Sted
    Bislett
    mag skrev:
    Oppdaget denne glimrende tråd med ARC - fundamentalistar. Jeg må jo bare melde meg inn her. Ser at det er flere som har hatt ARC utsyr siden 80'tallet. Jeg har kun hatt ARC i ca 5 år, men håper det kvalifiseres til å hive meg på her. Det begynte med ARC VT100 mk3 og LS16 mk2, siden har det bare ballet på seg. Liker den gamle retro looken til ARC og lyden selvsagt. Synes ARC klarer å hente ut det beste av rør- og transistorverden. Dette er moderne rørkonstruksjoner på det beste, spør du meg. Har jo ikke hørt alt, så det finnes sikkert mye som er bedre, men det blir smak og behag. Som annet godt utstyr så krever ARC litt jobbing for å hente ut det beste for sine personlige preferanser og lydideal. Mitt siste kjøp var en AN DAC kit 2.1. Dette er en spesialverson som Olof på Upgrade hjalp meg med, og den har blitt fantastisk bra sammen med mitt ARC oppsett. Fikk tilført den lille ekstra varmen, og en dynamikk som ble enda bedre. Topp og bunn synes jeg er veldig bra. Har planer om å legge ut litt bilder og tekst på "mitt anlegg" etter hvert. Prøver å legge ved et bilde av elektronikken. Holder på med litt ommøblering og forandringer på hifi rommet for tiden, men slik så det ut før jeg begynte.



    Mvh Mag.
    herregud for et fett anlegg
    grattis!!!
     

    jakr

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.11.2004
    Innlegg
    756
    Antall liker
    111
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    1
    arildji skrev:
    SOA skrev:
    Så et spørsmål til dere fundamentalister. Er det sølv eller sort front som er "politisk korrekt"??
    En brannfakkel kanskje, men jeg mener at sølv er det eneste gangbare for en ekte ARC fundamentalist! 8)
    Mvh
    er det slik å forstå at om jeg velger ref 3 + ref 210 i svart så er jeg ikke velkommen i det gode selskap? 8)
    jeg velger svart fordi det er mest estetisk etter min smak ;)

    jakr
     

    pang

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.03.2005
    Innlegg
    308
    Antall liker
    13
    jakr skrev:
    arildji skrev:
    SOA skrev:
    Så et spørsmål til dere fundamentalister. Er det sølv eller sort front som er "politisk korrekt"??
    En brannfakkel kanskje, men jeg mener at sølv er det eneste gangbare for en ekte ARC fundamentalist! 8)
    Mvh
    er det slik å forstå at om jeg velger ref 3 + ref 210 i svart så er jeg ikke velkommen i det gode selskap? 8)
    jeg velger svart fordi det er mest estetisk etter min smak ;)

    jakr

    Selvfølgelig er du med, vi må ta vare på alle som har utstyr av dette kaliber. Sjøl har
    jeg en i svart og en i sølv.

    Amund
     

    elta

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.07.2005
    Innlegg
    166
    Antall liker
    34
    Torget vurderinger
    2
    Kjøp svart front,det er etter min smak det lekreste.Har hatt begge deler
     

    Pesquera

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.08.2005
    Innlegg
    1.381
    Antall liker
    75
    Torget vurderinger
    11
    jakr skrev:
    er det slik å forstå at om jeg velger ref 3 + ref 210 i svart så er jeg ikke velkommen i det gode selskap? 8)
    jeg velger svart fordi det er mest estetisk etter min smak ;)

    jakr
    Selvsagt er du velkommen i det gode selskap; du er bare ikke en fundamentalist ;)
     

    arildji

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    18.11.2004
    Innlegg
    91
    Antall liker
    12
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    4
    jakr skrev:
    arildji skrev:
    SOA skrev:
    Så et spørsmål til dere fundamentalister. Er det sølv eller sort front som er "politisk korrekt"??
    En brannfakkel kanskje, men jeg mener at sølv er det eneste gangbare for en ekte ARC fundamentalist! 8)
    Mvh
    er det slik å forstå at om jeg velger ref 3 + ref 210 i svart så er jeg ikke velkommen i det gode selskap? 8)
    jeg velger svart fordi det er mest estetisk etter min smak ;)

    jakr
    Joda, det er klart du er med. Du skal ikke ta riktig alt jeg sier helt bokstavelig ;)

    Mvh
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    ...farge har vel ikke så mye å si for lyden har det vel ? ;D ...Forøvrig koser jeg meg med en AR 250 Mk2 servo...Kraftplugg ja... :)
     

    jakr

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.11.2004
    Innlegg
    756
    Antall liker
    111
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    1
    dere fundametalister, bare et spørsmål..er det noe å hente på å installere nos rør i top notch arc utstyr 8)
    jakr
     

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.495
    Antall liker
    2.925
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Kanskje ikke en fundamentalist....og definitivt langt nede på "rangstigen", har en SP6 som reserve riia og pre.
    Ikke dum denne gamle boksen 8)

    Hvilke rør bør jeg gå for og som ikke koster skjorta?
     

    Andy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.07.2003
    Innlegg
    2.722
    Antall liker
    4.413
    Sted
    Nøtterøy
    Hadde en sp9 og har nå en sp16. Byttet til hollandske Philips ( ikke amerikanske Philips)rør i førstnevnte som jeg likte meget godt. Beste røret som jeg testet ut i min pre amp. Varm og frodig lyd. E88CC rør. Motron har disse. De koster litt, men så det er også longlife rør.
     

    soa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2006
    Innlegg
    2.453
    Antall liker
    982
    Torget vurderinger
    18
    Hei Audio Research venner!

    Var på posten i dag og hentet en etterlengtet bestilling. Har ventet ca 2 mnd nå og endelig er den. Forhåpentligvis var det verdt ventingen.



    Jeg har tidligere i denne tråden flagget etter synspunkter på hvilken finish som er "den rette" på ARC produkter, og fått delte meninger om temaet. Noen mente svart er det mest esteiske, mens andre mener sølv er det eneste rette for en ekte ARC fundamentalist. Etter mye grublig endte jeg opp med sølvfronter og er fornøyd med beslutningen. Dette er lekre saker :) :) ;D




    Audio Research LS26


    Audio Research PH5
     

    Vedlegg

    Pesquera

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.08.2005
    Innlegg
    1.381
    Antall liker
    75
    Torget vurderinger
    11
    Lekkert og til lykke med et veloverveid innkjøp!
    Du har gjort det rette valg hva farve angår (i det minste hvis du er en ARC fundamentalist eller ønsker å bli bertaktet som en......)

    Hadde vært artig med noen betraktninger om forskjellene mellom PH-5 og Mini Basis'en. (Har nettopp lokalisert og bestilt en PH-3)
     

    soa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2006
    Innlegg
    2.453
    Antall liker
    982
    Torget vurderinger
    18
    Pesquera skrev:
    Lekkert og til lykke med et veloverveid innkjøp!
    Du har gjort det rette valg hva farve angår (i det minste hvis du er en ARC fundamentalist eller ønsker å bli bertaktet som en......)

    Hadde vært artig med noen betraktninger om forskjellene mellom PH-5 og Mini Basis'en. (Har nettopp lokalisert og bestilt en PH-3)
    Takk for det Pesquera!
    Når det gjelder finish har jeg alltid forbundet ARC med sølv og foretrekker det. Grunn for grubleriene var at mange av mine komponenter går i svart og gull og slik sett mente jeg kanskje svarte fronter passet best. Men, det var ingen grunn til bekymring ang det estetiske. Sølv tar seg meget bra ut.

    Kommer tilbake til forskjeller ASR/ARC. Regner med noen timer innspilling er nødvendig først :)

    Mvh
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Grattis SOA med skikkelige lekre saker! Kjøpte du rett ifra USA eller via forhandler i Norge/Sverige ? :)
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.238
    Antall liker
    2.373
    Torget vurderinger
    13
    Heftig logo på de eskene: THERE IS ONLY ONE REFERENCE. 8)

    Godt det ikke mangler noe på selvtilliten til AR.
    Kjempegode produkter ihverfall. ;)

    MVH Johnny

    Edit;glemte å gratulere Soa med utsøkte produkter.(ble så opptatt av logoen på boxene) ;)
     

    soa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2006
    Innlegg
    2.453
    Antall liker
    982
    Torget vurderinger
    18
    HCS skrev:
    Grattis SOA med skikkelige lekre saker! Kjøpte du rett ifra USA eller via forhandler i Norge/Sverige ? :)
    Takk for det. Lekre er de :)
    Kjøpte av norsk forhandler via importør Audionord/Audiotech.

    mvh
     

    soa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2006
    Innlegg
    2.453
    Antall liker
    982
    Torget vurderinger
    18
    johnnygrandis skrev:
    Heftig logo på de eskene: THERE IS ONLY ONE REFERENCE. 8)

    Godt det ikke mangler noe på selvtilliten til AR.
    Kjempegode produkter ihverfall. ;)

    MVH Johnny

    Edit;glemte å gratulere Soa med utsøkte produkter.(ble så opptatt av logoen på boxene) ;)
    Takker Johnny.

    Enig med deg; "there is only one reference" er et heftig slogan. Blir kanske nødt til å kjøre ARC all over nå ;D

    mvh
     

    Pesquera

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.08.2005
    Innlegg
    1.381
    Antall liker
    75
    Torget vurderinger
    11
    johnnygrandis skrev:
    Heftig logo på de eskene: THERE IS ONLY ONE REFERENCE. 8)

    Godt det ikke mangler noe på selvtilliten til AR.
    Kjempegode produkter ihverfall. ;)

    MVH Johnny
    Selvsagt finnes der andre gode forsterkere, og det er liten tvil om at f.x. Krell også lager utmerkede varer.

    Men det er Audio Research som har Historien på sin side; SP-3 ble lansert i 1972 og ingen annen produsent er i nærheten av en slik kontinuitet ;)
     

    funbunny

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.11.2004
    Innlegg
    578
    Antall liker
    196
    Sted
    Ved Mjøsa
    Har hørt D-250 sammen med SP-10 en gang i tiden med Apogee Full Range høyttalere. Låt slett ikke verst.
    Ellers fikk jo D-250 gode kritikker i TAS såvidt jeg husker. Hvor mye må du ut med?

    [/quote]

    Det er sagt ca 30, men helt nye rør rundt baut. Bare rør skift kosta 10000...

    Er det en fornuftig pris eller er det for drøyt ? :)
    [/quote]

    Rørskifte fra AudioResearch orginalt koster rundt 25.000. Så hvis det er rør for 10000 i den lurer jeg litt på hva slags rør det er..??

    ;-)
     

    funbunny

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.11.2004
    Innlegg
    578
    Antall liker
    196
    Sted
    Ved Mjøsa
    Stemmer det, hos Arild. Han skryter fælt av den. En ting er rør, men hva med kondiser og dets like når de står i den varmen der... Hjelper nok med vifter , men det blir jæ..varmt.... ::)
    [/quote]

    Den blir ikke så voldsomt varm, men det er litt lyd fra viftene. Men en ting er sikkert, den drar høyttalere noe aldeles voldsomt. Testet den på et par tungdrevne elektrostater og det låt ok. Så satte jeg på en Doxa 70 og det føltes som om jeg hadde koblet til walkmanen min...helt sant..!!
     

    Pesquera

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.08.2005
    Innlegg
    1.381
    Antall liker
    75
    Torget vurderinger
    11
    Dette var nytt for meg, ARC solgt til en italiensk investorgruppe: http://www.stereophile.com/news/013008research/

    Ser at det er samme gruppe som eier Sonus Faber, det er vel antageligvis et godt tegn. På et eller annet tidspunkt ville vel Bill Johnson gi seg; umiddelbart ser det ut som om vårt elskede merke er i gode hender. Spennende tider!
     

    olemar

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.03.2005
    Innlegg
    174
    Antall liker
    1
    Er det noen av fundamentalistene som har hørt eller kjenner til den nye SP 17?
    Vurderer kjøp av denne. virker som en solid oppgradering fra SP 16.
     

    soa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2006
    Innlegg
    2.453
    Antall liker
    982
    Torget vurderinger
    18
    ARC introduserer CD5 ila kort tid. Denne blir arvtaker etter CD3 og CD3 mkII. Prisen ser ut til å blir rundt $6000. Bilder og flere detaljer kommer når disse foreligger.....

    mvh
     

    arnt

    Medlem
    Ble medlem
    05.05.2004
    Innlegg
    28
    Antall liker
    0
    jeg har vert arc eier i endel år nå og bytter aldrig? nå et spørsmål jeg håper noen kan hjelpe meg med , jeg har en sort arc ls25mk2 og blank/alu vt100mk2 den sorte må ut dvs jeg må bytte frontplate på linjetrinnet , har prøvt å maile /ringe den norske importør,en for pris men han virker ikke interesert i å hjelpe meg, er det noen andre som kan kontaktes i inn og utland ? hjeeeeeelp
     

    soa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2006
    Innlegg
    2.453
    Antall liker
    982
    Torget vurderinger
    18
    Hei!
    Ikke alltid like lett å få kontakt med Audiotech nei..., du kan jo prøve skandinavia importør Audionord AB. De kan sikkert hjelpe deg.

    Erdal Stereo på Askøy er også en mulighet.

    Lykke til :)
     

    Andy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.07.2003
    Innlegg
    2.722
    Antall liker
    4.413
    Sted
    Nøtterøy
    Har også slitt med å få kontakt med Audiotech? Mulig de ikke er interessert i å drive butikk?
    Dårlig reklame for så bra produkter. :mad:
     

    arnt

    Medlem
    Ble medlem
    05.05.2004
    Innlegg
    28
    Antall liker
    0
    erdal på askøy er også kontaktet på mail , fikk aldrig svar , skal prøve audionord.
    ls 25en låter jo som ei kule selv om den er svart men vil helst ha samme fin på arc comboen
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn