Audio Notes venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • VB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2009
    Innlegg
    1.808
    Antall liker
    1.378
    Jeg blir bare mer og mer glad i AN-J klonene mine. Skal aldri ha noe annet høyttalermerke. Lettplasserte, lettdrevne, allsidige og musikalske som få.

    Rune. Kan jeg spørre hvorfor du selger AN-E kitene dine? De må jo være helt fantastiske.
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.086
    Antall liker
    10.488
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Ja hvordan gikk det med de klonene egentlig?

    Troels Gravesen har også kommet med et "alternativ" nå.
    8008-CORNER

    Dessverre er det ikke helt uavhengig diy lenger siden hans.
    Crossover values only comes from purchase of the kit from Jantzen Audio and cannot be bought separately.
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.240
    Torget vurderinger
    11
    Jeg blir bare mer og mer glad i AN-J klonene mine. Skal aldri ha noe annet høyttalermerke. Lettplasserte, lettdrevne, allsidige og musikalske som få.

    Rune. Kan jeg spørre hvorfor du selger AN-E kitene dine? De må jo være helt fantastiske.
    Ingen spessiell dramatikk i at de ligger ute for salg.Liker de kjempegodt.Sammen med Von Schweikert VR5Anniversary så er de de mest komplette høytalere jeg har eid. Men jeg har kommet frem til at jeg ikke trenger så mange høytalerpar.

    I tillegg leker jeg meg litt på si i kjelleren med et spennende hornoppsett,og tror jeg kommer til å bruke mer tid der fremover både med musikklytting og eksperimentering.Har blitt litt hekta på den uanstrengte dynamikken og evne til å flytte luft.Litt mer konsertopplevelse.
    Blir det salg av enten AN E kit04 eller VR5 så regner jeg med jeg bestiller basshorn.Litt mindre variant av de LMC og JoHoo har.

    Forstår godt du koser deg med AN-J,selv om jeg aldri har hørt de. Men det er ivertfall samme opplevelsene jeg har hatt med alle AN E jeg har hatt i hus.
    Kunne forresten godt tenkt meg å ha hørt noen av AZ-variantene : Audio Note Noen som har erfaringer,og gjerne kontra AN E ?
     

    VB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2009
    Innlegg
    1.808
    Antall liker
    1.378
    Ja hvordan gikk det med de klonene egentlig?
    Joda, de ble bra de. Stort sett samme type lyd som AN-E, men med mindre dypbass. Det var nå egentlig bare delvise kloner siden jeg brukte AN-E kit delefiltrene med noen ekstra komponenter i tillegg. En annen sak er om jeg fikk kabinettene 100 prosent riktige. Trolig ikke, men jeg lever meget lykkelig uvitende...

    I tillegg leker jeg meg litt på si i kjelleren med et spennende hornoppsett
    Å ja. Du har havnet på hornkjøret. Ja, da forstår jeg. Er det ikke vanskelig å få tilstrekkelig tekstur og kroppslighet i lyden med bare horn?
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.240
    Torget vurderinger
    11
    Kroppslighet synes jeg i grunnen gode horn gjør bedre enn alt annet jeg har hørt,men samtidig er det som regel overdrevent kroppslig. Men det er vel i grunnen den litt larger than life følelsen jeg har falt litt for også. Kombinasjonen av dynamikk,klarhet,kraft og ro.
    Vet ikke helt hva du legger i tekstur.
    Men viss jeg tenker på hva som gjengir en mest troverdig illusjon av et akustisk instrument eller stemme,naturlig balanse,naturlige klangfarger,så trekker nok AN E kit 04 og VR5 det lengste strået .

    Foreløpig klarer jeg ikke å få hornoppsettet like helhetlig som AN E eller Von Schweikert,så jeg regner vel i grunnen med å ha både AN og VS høytalere i fremtiden også,men jeg trenger ikke begge,og tror også jeg fint kan leve med litt rimeligere utgaver av AN og VS.
    Så får se.
     

    VB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2009
    Innlegg
    1.808
    Antall liker
    1.378
    Har aldri hørt hornhøyttalere, så har egentlig ikke peiling. Du får lage en tråd etter hvert hvis prosjektet utvikler seg. Er spent på hvilke forsterkere og rør som funker best.
     

    VB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2009
    Innlegg
    1.808
    Antall liker
    1.378
    Lagde du noen tråd på ANj-klonene VB?
    Nei, ingen skikkelig egen tråd nei. Bare det som allerede ligger ute ett eller annet sted på denne tråden.
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.240
    Torget vurderinger
    11
    Peter Qvortrups musikkbule :
    https://www.facebook.com/audioconsu...6632374007035/357192537951017/?type=3&theater

    AudioNotePeterQ.jpg


    Veldig mye flotte bilder på AN sin trynebokside: https://www.facebook.com/Audio-Note-UK-Ltd-157466410975259/?fref=nf

    Selv om jeg er inne i en skikkelig tørkeperiode med tanke på både musikk og hifi,og hovedplanen er å slanke ut og nedgradere litt,så klarte jeg ikke å holde fingrene unna den ANKits L4en som lå på brukten.Har hatt L4 i hus 2 ganger tidligere og det er en musikkformidler som trives veldig godt i mange ulike oppsett etter min erfaring. Det var Andy Grove som laget den kretsen og etter hva jeg hørte så ble han i grunnen overasket over hvor bra den ble. Ser ikke vekk fra at den er grunnen til at AN UK nå har en push-pull EL34 i sitt sortiment,Cobra :
    AudioNoteCobra.jpg

    https://www.facebook.com/audioconsu...6632374007035/357496837920587/?type=3&theater
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.323
    Sted
    Smurfeland
    ^Er litt nysgjerrig på Cobra, uten at jeg vet prisen i Norge enda. Men designet er ikke akkurat typisk AN?
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.240
    Torget vurderinger
    11
    Ser Audioconsult snakker om 18.000,- danske.
    Ser den også er med c-kjerne utgangstrafoer.
    Virker som et meget spennende produkt med en hyggelig pris. Genialt med usb-dac innebygget.

    Vet ikke om designet er endelig.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.323
    Sted
    Smurfeland
    Hvor mye er 18.000,- danske da, ca. 36.000,- norske? :) Neida, hvis prisen blir tilsvarende her så er det jo ikke så ille, spørs bare hvor mye AN man får for den prisen. Kunne kanskje styrt meg for den innebygde DAC'en, men sikkert greit at den er der.
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.086
    Antall liker
    10.488
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    AN har stort sett vært fornuftig priset i Norge sammenlignet med andre land så jeg ville ikke vært veldig bekymret.
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Veldig hyggelig at den L4-perlen havnet hos deg, Rune! Jeg lurte lenge på hvor nærsynte hfs-folket egentlig var blitt, siden den ikke rørte på seg.
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.086
    Antall liker
    10.488
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Var på krabbefiske med Andy Grove engang og hadde noen gode samtaler. Han skrøt fælt av L4 ampen han hadde designet og sa han var igang med å utvikle en diskret oppbygget dac.. (den er vel i test nå for tiden)... Det tok endel år.
    Det morsomste han jobbet med var AN kits og de grisedyre AN toppmodellene :) Likte veldig godt M9...
    Nå er vel AN kits på egen hånd?
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.323
    Sted
    Smurfeland
    AN har stort sett vært fornuftig priset i Norge sammenlignet med andre land så jeg ville ikke vært veldig bekymret.
    Er ikke bekymret, har bare alltid tenkt på AN som et "dyrt" merke av en eller annen grunn. 18k høres sånn sett nesten for lite ut.
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.086
    Antall liker
    10.488
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Du verden. Integrert sak med USB og lydkort.. Jaja - det selges kanskje ikke nok på andre fronter?
     

    VB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2009
    Innlegg
    1.808
    Antall liker
    1.378
    Har testet litt ulike Mullard ECC82 på L4i-kittet mitt. Long plate (17mm) fra slutten av 50-tallet er kort sagt mye bedre enn short plate (14mm) fra 60-tallet. Vet ikke om dette gjelder for alle typer, men anbefaler absolutt prøving av gamle long plates.
     

    Sjur T

    Medlem
    Ble medlem
    22.03.2016
    Innlegg
    37
    Antall liker
    61
    Sted
    Egersund
    Torget vurderinger
    5
    Har fått litt for meg at jeg har lyst på en AN dac og har funnet en på ebay, men er blank når det gjelder AN produkter fra før så jeg håpet å få litt tips om den er verdt pengene, eller om jeg bør glemme den. Har ikke tenkt å legge voldsomt mye penger i dac, da jeg ikke bruker dac så mye, men denne var innenfor budsjett. AUDIO NOTE DAC 1 AUDIOPHILE VALVE D/A CONVERTER-SOUNDS AMAZING-BOXED | eBay
    Tror dere det er noe å bruke penger på...?
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Har fått litt for meg at jeg har lyst på en AN dac og har funnet en på ebay, men er blank når det gjelder AN produkter fra før så jeg håpet å få litt tips om den er verdt pengene, eller om jeg bør glemme den. Har ikke tenkt å legge voldsomt mye penger i dac, da jeg ikke bruker dac så mye, men denne var innenfor budsjett. AUDIO NOTE DAC 1 AUDIOPHILE VALVE D/A CONVERTER-SOUNDS AMAZING-BOXED | eBay
    Tror dere det er noe å bruke penger på...?
    Nei, heller kjøpt en nyere 2.1 Signature til omtrent samme pris.
     

    Sjur T

    Medlem
    Ble medlem
    22.03.2016
    Innlegg
    37
    Antall liker
    61
    Sted
    Egersund
    Torget vurderinger
    5
    Har fått litt for meg at jeg har lyst på en AN dac og har funnet en på ebay, men er blank når det gjelder AN produkter fra før så jeg håpet å få litt tips om den er verdt pengene, eller om jeg bør glemme den. Har ikke tenkt å legge voldsomt mye penger i dac, da jeg ikke bruker dac så mye, men denne var innenfor budsjett. AUDIO NOTE DAC 1 AUDIOPHILE VALVE D/A CONVERTER-SOUNDS AMAZING-BOXED | eBay
    Tror dere det er noe å bruke penger på...?
    Nei, heller kjøpt en nyere 2.1 Signature til omtrent samme pris.
    Okay! :) the search continues...:)
     

    hpm-1100

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    07.04.2011
    Innlegg
    728
    Antall liker
    486
    Sted
    Askøy
    Torget vurderinger
    26
    Hei

    Noen som har erfaring med audio note k/b høyttalere ? Litt eldre modell men er de veldig forskjellige fra de nyere AN k?

    Også kor kjøpe man nye skumringer til disse?
    Takk
     

    Torsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2005
    Innlegg
    1.860
    Antall liker
    146
    Har tidevis spraking i begge kanaler på ANK L1. Det varer i maks to sekunder, men kan ta timer mellom hver gang det oppstår. Sprakingen følger volumkontrollen. Noen som kan tenke seg hva feilen er?
     

    VB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2009
    Innlegg
    1.808
    Antall liker
    1.378
    Hvis sprakingen følger volumkontrollen og er i begge kanaler så vet du i hvertfall at alt som kommer etter volumpotmeteret er i orden. Det er jo bra da. Kanskje feilen ligger i volumpotmeteret eller hos kilden?
     

    Pilsern

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    1.749
    Antall liker
    868
    Torget vurderinger
    35
    Hei

    Noen som har erfaring med audio note k/b høyttalere ? Litt eldre modell men er de veldig forskjellige fra de nyere AN k?

    Også kor kjøpe man nye skumringer til disse?
    Takk
    Audio Note

    "After many months of continuous research and development, we are able to offer a correct replacement foam surround for both our own AN-K loudspeakers and also the older Snell type K models. Finally, owners of these outstanding bookshelf designs have a replacement foam surround that is of the correct size, material and stiffness. We can now offer replacement foam surrounds for the classic Snell E, J or K models, and obviously all of our own models, regardless of age or generation."






    mvh
     

    VB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2009
    Innlegg
    1.808
    Antall liker
    1.378
    Har testet litt ulike Mullard ECC82 på L4i-kittet mitt. Long plate (17mm) fra slutten av 50-tallet er kort sagt mye bedre enn short plate (14mm) fra 60-tallet. Vet ikke om dette gjelder for alle typer, men anbefaler absolutt prøving av gamle long plates.
    Buhu!!! Long plate røret mitt ble plutselig veeeeeldig mikrofonisk. Umulig å bruke på inngangen. Selv for meg som liker litt mikrofoni for å krydre lydbildet. Hvordan kan rør bli mikrofoniske over natta?
     

    Sjur T

    Medlem
    Ble medlem
    22.03.2016
    Innlegg
    37
    Antall liker
    61
    Sted
    Egersund
    Torget vurderinger
    5
    Har en AN kit one 300b stående og var på posten og henta nye 300b rør til den i dag, dum som jeg er, nappa jeg ut de gamle uten å legge merke til hvilken retning de stod... Har hatt 300b forsterkere tidligere og mente rørsocketen var sånn at man ikke kunne sette de i feil vei, men her var det litt verre... alle fire hullene i socketen er like store og røret passer alle veier... hva gjør jeg...? :)
     

    VB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2009
    Innlegg
    1.808
    Antall liker
    1.378
    Det er bare å skru bunnen av forsterkeren og se hvilke ledninger som går til hva. Er du usikker så tar du et bilde og laster opp her på sentralen.
     

    Twsts

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.08.2015
    Innlegg
    450
    Antall liker
    387
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    5
    Om du har et voltmeter kan du sjekke hvor du har 5v likespenning. Mest sannsynlig er det i de to nærmest fronten i hver sokkel. Da er det de tykke framover :)
     

    Twsts

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.08.2015
    Innlegg
    450
    Antall liker
    387
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    5
    Du kan gjerne sjekke dette uten likeretterrøret i, så slipper du noen ulykker med store spenninger mens du fikler :p
     

    Twsts

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.08.2015
    Innlegg
    450
    Antall liker
    387
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    5
    Ser ut til at du har filamenten(5v-en) på de to forrerste pinnene, altså skal de tykke pinnene på røret mot fronten :)
     

    Sjur T

    Medlem
    Ble medlem
    22.03.2016
    Innlegg
    37
    Antall liker
    61
    Sted
    Egersund
    Torget vurderinger
    5
    Tusen takk!
    Satte i de gamle rørene og testet nå og det funker! Takk for hjelpen!
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn