Audio Notes venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.240
    Torget vurderinger
    11
    Takk for tilbudet:) ,men trenger dessverre hele 8stk. Til katoden på 300B PSE interstagene,2 per rør.

    Tenker jeg prøver Farnell.Var tenkt å hamstre inn litt andre verdier også.
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.240
    Torget vurderinger
    11
    Test av Kegon Balanced : Audio Note

    Har bestillt litt godsaker fra hifi-collective. En del av de nye AN standard elektrolytter og 2 stk 1k av de nye 2W sølv tantalum motstandene.
    Kan komme tilbake med litt inntrykk etter hvert som jeg skifter deler.
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.240
    Torget vurderinger
    11
    Interesant klipp det der.

    Lovte å komme tilbake med litt inntrykk fra noen komponentskifter.
    Ble overasket over hvor fysisk små de standard AN elektrolyttene var vs Mundorf og BG i samme verdier.AN 50uF og 100uF er i midten på dette bildet.
    HPIM3084.jpg

    Har bare testet de i monoblokkene i stedet for Mundorf M-lytic . Førsteinntrykket var at jeg kanskje mistet litt pondus,som jeg ser på som litt negativt i mitt oppsett,men AN virker mer finoppløst og naturlige. Får sette tilbake Mundorf en gang for å se om jeg da får samme inntrykket.

    Har skiftet fra både Elna Cerafine og Silmic til Black Gate Non-polar(de røde) i både pre og monoblokk,og Black Gatene virker ærligere,men det kan i enkelte tilfeller vere kledelig med det jeg opplever som kanskje litt mer tilgivende "lyd" fra Cerafine og Silmic.Silmic virker som den varmeste eller snilleste av de. Men begge Elnaeene virker å legge et litt mer likt preg på alle innspillinger. Og får heller ikke den samme grad av realismefølelse med de på gode opptak som jeg gjør med BG.

    Skiftet 2 stk AN 1w Tantalum,gamle typen,i L3 forforsterkeren,til først AN 2W non-magnetic. Det var et deilig skifte. I grunnen bare mer musikk over hele linja.
    Det at jeg gjekk fra 1W til 2W har nok også en del å bety,men de non-magnetic virker også å vere hakket mer gjennomsiktig enn de gamle som er litt magnetiske.
    Så satte jeg inn sølv-versjonen av 2Wene,og fekk totalt sett et inntrykk av å komme enda litt nermere på det som ligger på platene. Samtidig lurer jeg på om mitt oppsett da gjekk mot litt mer mellomtonefokusert,som ikke kler dårlige innspillinger og mitt oppsett like godt. Men litt usikker.Må prøve å bytte tilbake igjen når motstandene har fått noen timer på baken.
    Det skal sies at jeg plasserer mine AN E høytelere ut i rommet,og dermed mister jeg noe av fundamentet de vil ha i hjørner. Det er bare det at i mitt rom så blir avstanden mellom høytalerene for stor viss jeg setter de i hjørnene,og selv om jeg får mer dypbass i hjørnene så høres det ut som de mister midbass og øvre bass.

    Jeg har også sammenlignet AN IE-kjerne trafoer med AN c-kjerne HiB i preen. Ble overasket over hvor gode IE-kjernene virker å vere,men samtidig så merker man at c-kjernene slipper ørlite mer gjennom over hele linja. De virker også hakket mer lineere og utstrakt. Det bekrefter vel også data/målinger.C-kjernene har litt større båndbredde,selv om man skulle tro det var utenfor det jeg klarer å høre. Audio Note

    "Group B are typically 20Hz to 40KHz minus 1.5dB, IE cored with high quality silicon steel laminations, wound with oxygen-free copper wire and supplied with either bell-ends or frames always with flying leads.
    Group C are typically better than 8 Hz to 70KHz minus 3dB and come as specified below.
    "

    HPIM3091.jpg

    HPIM3092.jpg
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.240
    Torget vurderinger
    11
    Jeg spurte forresten Peter Q i en mail om den nye diskrete R2R digital analog konverteren vil bli tilgjengelig som et diy produkt,og fekk et klart nei på det. Det kan jo muligens forandre seg:D Han sa det samme om å lage AN E alnico kit første gang jeg spurte for mange år siden.

    Men de er visst fortsatt et stykke unna.Han skrev at de muligens er i området 2/3 på vei til et ferdig produkt.
     

    kjellben

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.11.2004
    Innlegg
    431
    Antall liker
    288
    Hei.

    Personlig, så synes jeg de som har ANK(byggesett), burde ha en egen "ANK-kit venner" tråd her på Hi-fi Sentralen. Og de som har ferdigbygde Audio Note-komponenter burde ha sin "Audio Note UK. venner"-tråd. Grunnen til at jeg sier dette, er at det er så store forskjeller på produktene, og at de derfor burde holdes adskilt. Det eneste som er litt likt, er noe i høyttalerne og på Dac'ene, men ellers er de totalt ulike. Som for eksempel er jo forsterkerne bygd helt forskjellige.

    Dette er nå bare mitt syn. Kunne vært artig og høre om andre har noen tanker om dette?

    Mvh
    Palle
     
    Sist redigert:

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.240
    Torget vurderinger
    11
    Hei Palle,
    jo har i grunnen tenkt litt det samme.
    Samtidig spørs det hvor mye liv det blir i de trådene ? ;-)
    Jeg ville bare fortelle litt om hvordan jeg subjektivt opplevde noen komponentskifter,siden jeg liker å høre om andres erfaringer,men jeg har ingen problem med å ta slike ting i en AN kit tråd .
    AN UK trafoene,AN kondiser,AN motstander er rene AN UK produkter;-)
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Og en avdeling for Canada? Tror uansett merket er så lite at det er smart å holde alt samlet. Det skrives i ikke så mye denne tråden, hvor alle er samlet. Og det er stort sett de samme. Er det noen spesifikke spm er det plass til de her ;)
     

    patro

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.08.2007
    Innlegg
    499
    Antall liker
    78
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    21
    Etter ti år med forskjellige ANkits i heimen er tiden snart inne for å selge dac, pre og effekt - Osloleiligheten blir for liten når familien er blitt større ... Savnet er dog allerede stort!

    Det høres kanskje litt rart ut, men jeg lurer på om dere i vennegruppa har noen tips til integrert erstatning? Som kan sneie innom ANs signatur? Gjerne en hybrid? Takker for alle innspill om det skulle være noen!
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.240
    Torget vurderinger
    11
    Lurer på om ikke Audio Note lager noe slikt....Synd de er så enormt treige med å oppdatere hjemmesiden sin.Forstår meg virkelig ikke på produsenter som ikke legger ned mer insats på det området.Hadde ikke tatt mye tid,og de hadde garantert solgt mer.

    Sjekk med Audiocompaniet , Audiocompaniet - Oslo - Norway ,viss de holder på enda?
     

    VB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2009
    Innlegg
    1.808
    Antall liker
    1.378
    Hei folkens med Audio Note høyttalere.

    Er det mye å hente på å bi-wire disse høyttalerne eller er det bare fordyrende tullball?

    Vidar
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.240
    Torget vurderinger
    11
    Innbiller meg at det blir litt mer ro med biwiring.
    Du kan enkelt og billig teste det selv med billige kabler fra el-butikk eller elektriker. Har brukt å kjøpe sånn ca 10,- pr meter flerleder kobber hos nermeste el-sjappe.
    Flerledere kler AN E bedre enn enkel leder synst jeg.
     
    Sist redigert:

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.240
    Torget vurderinger
    11
    Den nye integrerte fra Audio Note virker som et praktisk produkt.
    Audio Note UK -- T.H.E. Show Newport 2016 Report (The Home Entertainment Show) 2016

    Ok, and finally let's get to what Audio Note UK showcased here in Newport. Audio Note UK's Cobra ($3500) is a new 25 watt per channel EL34-based push-pull integrated amplifier with an onboard DAC and wireless volume control. Internally it is a production pieces yet the chassis is still in the works so they stuff some other chassis with all the correct bits. They plan to have the production chassis to proudly showcases the tubes, with a raised top at the rear to cover all the transformers.
     

    VB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2009
    Innlegg
    1.808
    Antall liker
    1.378
    Lite fart på denne tråden for tida. Lever fortsatt godt med en ANK L4i med Sprague Vitamin Q og Mullard 12au7 i inngangen. Litt vassen bass kanskje, men mellomtonen og musikaliteten er det svært lite å si på. Hadde litt støy som kom og gikk fra den ene høyttaleren i en periode som jeg frykta var forsterkerens skyld. Noe det i og for seg var, men mye enklere å løse enn jeg først hadde trodd. Sjekket 12au7-røret og stålpinnene var helt svarte av korrosjon. Brukte litt stålpuss og gnikka i vei og det var den støyen. Sverger på at lyden også ble bedre. Så moralen er vel enkelt å greit å pusse stålpinnene på gamle rør. Støy trenger ikke nødvendigvis å bety at røret er utslitt.
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.240
    Torget vurderinger
    11
    Hehe,tenkte akkurat det samme VB. På flere av bildene ble jeg nesten i tvil.

    Mye snadder på bildene forresten. Ser ut som en enorm utgangstrafo på det ene bildet.Lurer på hva den er tenkt til.Ny forsterker basert på et ekstra stort utgangsrør kanskje?
     

    Haavard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    7.012
    Antall liker
    2.078
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Kom akkurat over en blogg hvor det skrives at Audio Note kits bare er drit. Morsom lesning. Går ut fra at det er så pass høyt under taket på denne tråden at folk tåler å lese det...https://lakesideaudioassociation.co...-through-a-kit-builders-nightmare-experience/

    Og bare for å ha sagt det. Jeg synes fortsatt L4i'en min er helt super.
    Syns forøvrig at tråden var interessant jeg.
    Stort sett godt skrevet og det er jo noen opplysninger der som er interssante. Blant annet at det er ingen forbindelse mellom Audio Note Kanada og Audio Note England.

    Haavard
     

    VB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2009
    Innlegg
    1.808
    Antall liker
    1.378
    Ja, den var litt interessant også. Har lest et annet sted at såkalt "triple c-core" bare er tullball (men har glemt hvor).
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28





    As from January 1, 2014, Audio Note UK Ltd. will no longer be involved in the kits business,
    we will still continue to support the DIY market with an ever broader range of ultrahigh quality
    parts​





    As from January 1, 2014, Audio Note UK Ltd. will no longer be involved in the kits business,
    we will still continue to support the DIY market with an ever broader range of ultrahigh quality
    parts


    Sakset ifra hjemmesidene til AudioNote UK. Intet nytt dette :)
     

    Torsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2005
    Innlegg
    1.860
    Antall liker
    146
    Hei
    Trenger loddehjelp til en AN P1 SE. Skal inn med ett TKD 2CP-601 potmeter. Holder til på Kolbotn. Noen i nærheten som kan hjelpe?
     
    Sist redigert:

    Torsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2005
    Innlegg
    1.860
    Antall liker
    146
    Noen som vet om inngangskontaktene på en AN P1 se skal være skjermet eller ha kontakt med chassi?
     

    VB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2009
    Innlegg
    1.808
    Antall liker
    1.378
    Litt seint svar, men pluggene skal ikke være i direkte kontakt med chassis. Skjermet kabel (eller tvunnet) anbefales siden signalet skal komme noenlunde helskinnet fram til volumpotmeteret.
     

    Torsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2005
    Innlegg
    1.860
    Antall liker
    146
    Takk VB. Fant ut av det selv. Har også en slik gul skjermet kabel til potmeteret:)
     

    VB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2009
    Innlegg
    1.808
    Antall liker
    1.378
    Legg endelig ut lytteinntrykk og noen bilder når du har fått fiksa saker og ting. Alltid noe å lære for oss andre.
     

    Torsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2005
    Innlegg
    1.860
    Antall liker
    146
    He he, har ikke fått koblet den opp enda:) Har også kjøpt inn nye rca plugger jeg skal ha på. Måtte løsne de som satt der da det også der var dårlig lodding. Pluggene så miserable ut så jeg kjøpte like godt nye. Men må kjøpe meg en ny loddebolt da den jeg har detter i fra hverandre. Holder det med en på 30w?
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.765
    Antall liker
    50.392
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    He he, har ikke fått koblet den opp enda:) Har også kjøpt inn nye rca plugger jeg skal ha på. Måtte løsne de som satt der da det også der var dårlig lodding. Pluggene så miserable ut så jeg kjøpte like godt nye. Men må kjøpe meg en ny loddebolt da den jeg har detter i fra hverandre. Holder det med en på 30w?
    Ja kjapp er du ikke ;)
    30w burde holde det.

    O
     

    Torsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2005
    Innlegg
    1.860
    Antall liker
    146
    Nå er den testet Evo! Spiller som bare det! Det er litt brum i de lavere frekvensene på tomgang. Men ikke værre enn at det er å leve med. Er likt på begge kanaler.
    Har koblet på en rød led-diode i front. Det er en 12v diode fra Biltema til 19,90. Lyser som bare det gitt, og det i flere timer. Regnar da med at den kan brukes;-)
     

    Torsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2005
    Innlegg
    1.860
    Antall liker
    146
    Nå røyk glass-sikringen ved strømkontakten. Det var en 0,5A treg. Er ikke det litt lite? Kan jeg bruke 1A treg sikring?
     

    Torsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2005
    Innlegg
    1.860
    Antall liker
    146
    Ifg manualen skal det være "1.2A anti-surge" sikring. Betyr det treg eller rask sikring?
    Har satt inn en 1A treg nå, så får vi se hvordan det går:)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn