Audio Notes venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • VB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2009
    Innlegg
    1.808
    Antall liker
    1.379
    Gratulerer! Ser nydelig ut den der. Hva synes du om lyden?
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.151
    Antall liker
    10.656
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Veldig flott den preampen der.
    Deiset et par AN produkter inn her også for en tid tilbake. Cd spilleren solgte jeg gijen (cd 2.1x/II) (har omtrent ikke en eneste cd igjen...) men det jeg hørte låt veldig bra.

    Så kom en AN Soro SE (sen versjon som dagens med 1*12au7, 2*6sl7 og 4x6l6). Akkurat oppgradert den litt med bl.a. bytte av Jensen 0.22uf koblingskondiser til mundorf silver PIO som låter veldig bra i den posisjonen. Dessuten er det endel som har opplevd at slike jensen rett og slett har tatt kvelden, meg selv inkludert. Det ønsker jeg å unngå.

    Standard kondisene på linkekortet er byttet til hhv. mundorf silver og Ampohm alu/mylar.

    Venter på nye Mullard 6l6gt rør da det var dårlige greier de som sto i fra før.
     
    Sist redigert:

    sugress

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    03.11.2003
    Innlegg
    99
    Antall liker
    79
    Torget vurderinger
    2
    Gratulerer! Ser nydelig ut den der. Hva synes du om lyden?
    Råeste preampen jeg har hatt i hus.
    For en tyngde og driv det ble i musikken!
    Føles litt som en fintunet Wartsila 50,000 hk common-rail!
     

    VB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2009
    Innlegg
    1.808
    Antall liker
    1.379
    Råeste preampen jeg har hatt i hus.
    For en tyngde og driv det ble i musikken!
    Føles litt som en fintunet Wartsila 50,000 hk common-rail!
    Supert! Må vel være så ærlig å si at jeg ikke vet hva en Wartsila er akkurat, men det er vel noe bra greier går jeg ut fra.

    Så kom en AN Soro SE (sen versjon som dagens med 1*12au7, 2*6sl7 og 4x6l6). Akkurat oppgradert den litt med bl.a. bytte av Jensen 0.22uf koblingskondiser til mundorf silver PIO som låter veldig bra i den posisjonen. Dessuten er det endel som har opplevd at slike jensen rett og slett har tatt kvelden, meg selv inkludert. Det ønsker jeg å unngå.
    Ble plutselig rene AN bonanzaen her på tråden. Bra med litt liv igjen. Har faktisk også begynt å like Mundorf silver/oil litt jeg også. Bruker de riktignok bare i strømforsyninga på den hjemmesnekra DAC'en min, men der fungerer de riktig så bra.
     

    sugress

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    03.11.2003
    Innlegg
    99
    Antall liker
    79
    Torget vurderinger
    2


    Råeste preampen jeg har hatt i hus.
    For en tyngde og driv det ble i musikken!
    Føles litt som en fintunet Wartsila 50,000 hk common-rail!
    Supert! Må vel være så ærlig å si at jeg ikke vet hva en Wartsila er akkurat, men det er vel noe bra greier går jeg ut fra.



    Så kom en AN Soro SE (sen versjon som dagens med 1*12au7, 2*6sl7 og 4x6l6). Akkurat oppgradert den litt med bl.a. bytte av Jensen 0.22uf koblingskondiser til mundorf silver PIO som låter veldig bra i den posisjonen. Dessuten er det endel som har opplevd at slike jensen rett og slett har tatt kvelden, meg selv inkludert. Det ønsker jeg å unngå.
    Ble plutselig rene AN bonanzaen her på tråden. Bra med litt liv igjen. Har faktisk også begynt å like Mundorf silver/oil litt jeg også. Bruker de riktignok bare i strømforsyninga på den hjemmesnekra DAC'en min, men der fungerer de riktig så bra.
     

    Vedlegg

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.151
    Antall liker
    10.656
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Kom noen nye rør i hus idag. Var dårlige greier det som sto i Soroen
    20170126_173453.jpg
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.430
    Antall liker
    12.527
    Sted
    Sørlandet
    Heisann alle Audio Note venner,

    Jeg kan ikke skryte av at jeg eier noe Audio Note selv men i går fikk jeg gleden av å lytte til et komplett Audio Note anlegg. Dere vet helt sikkert bedre en meg hva anlegget består av men det så nå ihvertfall slik ut:



    Til tross for temmelig håpløs høyttalerplassering så låt den nye vinylen til Torgeir Waldemar temmelig bra. Dette anlegget står i andre etasje på Tranen (Åpent Bakeri/Lofthus Samvirkelag) og det har stått temmelig ubrukt nå i to år etter at dem stengte baren der. Planen til barsjefen er å igjen åpne andre etasje igjen for dem som ønsker å lytte til musikk i ro og fred samtidig som dem smatter på ett glass som innholder noe godt. Det er ett konsept jeg har troen på!

    I går benyttet dem andre etasje for release party til den nye platen til Torgeir Waldemar. Vi fikk først høre hele platen på Audio Note anlegget og deretter var det intervju med artisten før han fulgte opp med en live opptreden. En meget flott kveld!



    Mvh
    BB
     

    VB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2009
    Innlegg
    1.808
    Antall liker
    1.379
    Ser ut som basselementet i høyttaleren på bildet har blitt litt "sigent".
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.151
    Antall liker
    10.656
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Er nok bare "skygge" og kameravinkel som gjør at det ser slik ut.

    Litt tilbake til Soroen min.
    Noen som så denne?




    Bør nok byttes
     

    Vedlegg

    VB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2009
    Innlegg
    1.808
    Antall liker
    1.379
    Nei, den gikk meg hus forbi. Du har vel kanskje ikke koblingsskjema til forsterkeren, men hva gjør den og til hva og hvor? Er det varmen fra de trådviklede motstandene til høyre som har kokt den?
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.151
    Antall liker
    10.656
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Finnes skjema for en tidligere generasjon Soro. Finner ikke for denne med ett 12au7 rør i pre delen. Det er jo mye likheter da. Og ja - blir nok varmt i den posisjonen.
    Fra en annen side fant jeg dette... ser ut som en svakhet.. Er endel "greier" med diverse AN produkter. Greit å få det fikset for det låter flott.
     

    Vedlegg

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.151
    Antall liker
    10.656
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Da er den byttet også samt gitt noe bedre filtrering med parallellkoble noen filter (film) kondiser. Enkelt tweak som kan gjøre en liten forskell :)
    20170127_205334.jpg


    20170127_202020.jpg
     

    bevisfrond

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.01.2005
    Innlegg
    638
    Antall liker
    510
    Torget vurderinger
    23
    [FONT=DBA_regular]Audio Note TT 3 til salgs for omtrent halv nypris hos Dansk Audio Consult i København. Ikke ofte man ser disse til salgs.[/FONT]
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Var bare et uformelt spørsmål, tror ikke jeg gidder å legge så mye mer energi i å undersøke. Regner med det dukker opp info når den eventuelt blir tilgjengelig. :)
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.240
    Torget vurderinger
    11
    Var tenkt å sende AN en mail en dag så jeg kan spørre om Cobraen også viss jeg husker det.

    Det er nok veldig mange som har dyrere AN E høytalere enn meg,men tviler på der er noen som har falske hjørner med så høy veil nypris:

     

    Vedlegg

    NLS

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.01.2013
    Innlegg
    633
    Antall liker
    330
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    2
    Melder mig på vennetråden med en lidt beskeden L2 pre (med riaa). I første omgang er den i huset "på prøve", skal bevise sine kvaliteter i forhold til min Thorhauge Interceptor. Lidt ebler og bananer ganske vist.. :)
    I udgangspunktet meget glad for lyden!

     

    Vedlegg

    VB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2009
    Innlegg
    1.808
    Antall liker
    1.379
    Nå så helt beskjeden er den "dog" ikke. Kraftig oppgradert med mange dyre deler ser jeg. Kom gjerne med en sammenligningstest av Thorhauge vs. AN når du har fått hørt litt mer på den. Alltid interessant og lærerikt.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    @Rune S: Spør i vei hvis du husker, kult det. Sikkert kanskje flere som er interessert i den også.
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.240
    Torget vurderinger
    11
    NLS,må si som VB,den så ikke så beskjeden ut.
    AN 2W tantalum,Black Gate WKz, ser ut som non-polar Black Gate de røde? , AN tantalum potmeteret, alt deler jeg tror man må opp i Level 5 produkter for å finne blant ferdigproduktene.
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.430
    Antall liker
    12.527
    Sted
    Sørlandet
    Hvor lenge får dere AN elementene til å vare? Det er det som har holdt meg borte fra å kjøpe ett par. Basselementer med membraner som har holdbarhetsdato og manglende trekk for å beskyttelse fra sol/lys. Det blir rett og slett noe for sært for meg.

    Mvh
    BB
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.240
    Torget vurderinger
    11
    Vet ikke.Har aldri opplevd at de har sluttet å vare... De jeg har nå har vert godt brukt i ca 6-7 år og ingenting som tyder på at opphenget i bass/mellomtone er dårligere enn nytt.
    Hadde et par AN E/D for ca 15 år siden,de tror jeg var i området 10 år gamle da.Merket ikke noe galt med de.
     

    patro

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.08.2007
    Innlegg
    499
    Antall liker
    78
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    21
    NLS,må si som VB,den så ikke så beskjeden ut.
    AN 2W tantalum,Black Gate WKz, ser ut som non-polar Black Gate de røde? , AN tantalum potmeteret, alt deler jeg tror man må opp i Level 5 produkter for å finne blant ferdigproduktene.
    Ja, den preampen der er svært god - og ikke minst godt å vite at Olof fra Upgrade Audio har stått for oppgraderinger og sjekk (hvis det ikke viser seg å være en som er HELT identisk)! Savner den, gitt ...
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.240
    Torget vurderinger
    11
    Det kan jeg forstå:)
    Olof vet hva han gjør. Synd Upgrade ga seg i grunnen,men det er nok et smalt og vanskelig marked så man må nok vere mest idealist for å holde i gang en slik bedrift.Tror ikke man blir spessielt rik av det...
     

    NLS

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.01.2013
    Innlegg
    633
    Antall liker
    330
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    2
    NLS,må si som VB,den så ikke så beskjeden ut.
    AN 2W tantalum,Black Gate WKz, ser ut som non-polar Black Gate de røde? , AN tantalum potmeteret, alt deler jeg tror man må opp i Level 5 produkter for å finne blant ferdigproduktene.
    Ja, den preampen der er svært god - og ikke minst godt å vite at Olof fra Upgrade Audio har stått for oppgraderinger og sjekk (hvis det ikke viser seg å være en som er HELT identisk)! Savner den, gitt ...
    L2en sender dig et kyss .. :)
     

    Torew

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    04.07.2006
    Innlegg
    79
    Antall liker
    118
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    Noen her som er eier av en L5 The Mentor 2.0 eller som har hørt denne og kan si noe om ytelse?
    Lurer også på hvor mye gain denne har? Står ikke noe om det på sidene til ANK så vidt jeg kan se.

    Mvh
    Tore
     

    VB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2009
    Innlegg
    1.808
    Antall liker
    1.379
    Vurderer du en investering i L5 Mentor?
     

    Torew

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    04.07.2006
    Innlegg
    79
    Antall liker
    118
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    Vurderer du en investering i L5 Mentor?
    Er på jakt etter en preamp ihvertfall. Men ønsker helst en med et godt riaa trinn innebygget. Det har ikke L5, men den ser solid ut. Men det begynner å bli kostbart for et kit spesielt uten mulighet til å få prøvd en før kjøp. Andrehånds verdien er også dårlig for kit er min erfaring. Jeg har forøvrig en ANK DAC 4.1 som jeg er veldig fornøyd med
     

    VB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2009
    Innlegg
    1.808
    Antall liker
    1.379
    Har du en ANK DAC så passer det sikkert bra med en forforsterker fra samme sted. En skal jo ikke kimse av synergieffekter. Men dyrt er det jo. Ingen tvil om det.
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.240
    Torget vurderinger
    11
    Så den der ja.Spennende.Blir interesant å lese om hva slags utstyr de har brukt i innspillingen. Har lest at Peter Q har noen gromme vinylgraverere stående.
     

    VB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2009
    Innlegg
    1.808
    Antall liker
    1.379
    Rent og elegant utseende på de nederste to bildene. Hadde ikke vært dumt å sett noe slikt i produksjon. Men likeretterne må vel ha bedre tilgang og kjøling så det er vel veldig "konsept" foreløpig.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn