Audio Notes venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.083
    Antall liker
    10.487
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Re: Audio notes venner

    Men ikke la audio note-utstyr ha behov for reparasjon. Har nå ventet i fire måneder på nytt drivverk til spilleren min, og problemet ligger i england, ikke hos audiocompaniet...
    Ikke første gangen jeg har hørt dette, men da var det audiocompaniet som var problemet.
    Men jeg vet at audio note har hatt problemer med å få levert drivverk, derfor vurderte de også å slutte med dedikerte drivverk en stund. Men det løste seg visst.
     

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    517
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    Re: Audio notes venner

    e er en fantastisk høyttaler. homogen lyd, strutter av spilleglede. har aldri hørt hammer, men er veldig nysgjerrig. instinktet mitt sier likevel at den kan bli litt rå og edgy i lyden. stemmer det, hagto? hva syntes du?
    Synes ikke Hammer er rå og edgy i lyden. Synes det er en meget god høyttaler med stoor og naturlig lyd, kan minne om en eldre panelhøyttaler. De er behagelige å
    høre på. Åpen og fin i lyden men synes de har et minus og det er diskanten. De mangler luft og oppløsning i toppen. Diskanten som følger med er etter min mening ikke god nok. Ble en helt annen høyttaler når originaldiskanten ble byttet ut med en Aurum bånddiskant, må si at da fikk du virkelig hørt hva du kan få ut av en slik høyttaler. Ville nok personlig likevel valgt audionote som jeg synes har litt mer spilleglede,selv om lyden blir mindre.

    Vet forresten om et par ferdigbygde Hammer bortstuet på et lite soverom i Mandal som sikkert kan kjøpes for en grei pris hvis du kan hente dem i Mandal(store og tunge). Kan sende pm til meg hvis interresse så kan jeg formidle kontakt, eller Budda her på sentralen kan kontaktes direkte.
     

    BHO

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Innlegg
    3.082
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    Re: Audio notes venner

    Hei
    For en som aldri har hørt AN, hvor(dan) kan en kontakte hvem for evt å gjøre et lyttebesøk?
    Har leeenge vært nyfiken på AN, men har aldri fått anledningen eller gleden å lytte til produktene.................
    Hvor holder du hus da?

    Ellers så ser jeg at det vinkles mye mot AN-kits her, og synes derfor det nok en gang er viktig å bemerke at kits er bygd opp rundt "gårdagens" kretser/løsninger fra Audio Note UK. Dette må ikke missforstås med at kits er noe dårlige greier, men det er faktisk en forskjell, ikke bare prisen....desverre ;).
    Som eks:
    Jeg la merke til at AN-UK nå har latt kits bruke M2 strømforsyning på sine produkter. Dette skjer (vil jeg tro) pga. at AN-UK har en ny type strømforsyning som de bruker i alle sine pre-amper nå.
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.083
    Antall liker
    10.487
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Re: Audio notes venner

    De bruker "Gallahad" strømforsyning i sine preamper nå.
     

    ELEL6200

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.08.2004
    Innlegg
    1.434
    Antall liker
    117
    Re: Audio notes venner

    Takker for info, Trond. Vet du hvor mye det billigeste høyttalter kittet til AN (ANE) koster?

    Lf
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.240
    Torget vurderinger
    11
    Re: Audio notes venner

    Hyggelig tråd!  :)
    Melder meg inn som god venn!

    Jeg koser meg gløgg ihel med mitt AN utstyr,og jeg mener høytaler byggesettene burde vere en selvfølge å kunne få tak i her til lands også.Hint,hint!  ;)
    Det er vanskelig å forstå hvor vanvittig god AN kit1 for eksempel er, uten den perfekte makker i E høytalerene.
    En ting jeg opplever som viktig for min egen del er at de MÅ stå i hjørne for at jeg vil rangere de så høyt som jeg gjør.Jeg prøvde å dra de mye ut i rommet engang og da mistet jeg godfoten.Sikkert fantastisk viss en spiller kun enkel akustisk musikk,men når man er trommis og bassist så må bassen henge med og ha noenlunde riktig nivå.
    Annlegget mitt har nå en slik intensitet,energi og dynamikk på for eksempel stemmer at jeg tviler på om jeg har hørt bedre noengang.Og med Forsell platespiller på plass kan man tryggt si at musikkopplevelsene står i kø for min del!!
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.240
    Torget vurderinger
    11
    Re: Audio notes venner

    Hvor holder du hus da?

    Ellers så ser jeg at det vinkles mye mot AN-kits her, og synes derfor det nok en gang er viktig å bemerke at kits er bygd opp rundt "gårdagens" kretser/løsninger fra Audio Note UK. Dette må ikke missforstås med at kits er noe dårlige greier, men det er faktisk en forskjell, ikke bare prisen....desverre ;).
    Som eks:
    Jeg la merke til at AN-UK nå har latt kits bruke M2 strømforsyning på sine produkter. Dette skjer (vil jeg tro) pga. at AN-UK har en ny type strømforsyning som de bruker i alle sine pre-amper nå.  
    Jeg har faktisk aldri hørt ferdig AN produkt med unntak av DAC Zero,men jeg er likevel helt sikker på at ferdigproduktene ligger over byggesettene i "musikalske" kvaliteter.Viss ikke hadde AN vert konkurs for lenge siden.
    Med Audio Note virker det etter min erfaring som at en får mer musikkglede jo mer en betaler,men skal jeg vere ærlig så lurer jeg fælt på om en halv million for diverse komponenter kan forsvares.......
     

    HC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Innlegg
    4.110
    Antall liker
    2.594
    Torget vurderinger
    16
    Re: Audio notes venner

    Jeg tok et sett AN-E som delbytte ved et salg og hadde ikke allverdens forhåpninger til disse unselige boksene. Basert på en gammel Snell modell, lette og lite imponerende kabinetter , ingen eksotiske drivere og et umoderne utseende med bred baffel. Jeg ventet meg en litt lukket (avrundet) og resonant gjengivelse med pærebass men det jeg fikk var noe ganske annet. Homogen og luftig lyd med en tight fin bass, lyd som etter min mening helt klart er high-end.

    Disse boksene er ikke bare bra til prisen, de rett og slett bra og i mitt rom konkuransedyktige opp til 100K nivå (dyrere høyttalere har jeg ikke eid)
     

    BHO

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Innlegg
    3.082
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    Re: Audio notes venner

    Rune S link=board=hifi1;num=1161687233;start=25#46 date=10/25/06 klokken 13:18:07]
     

    Jeg har faktisk aldri hørt ferdig AN produkt med unntak av DAC Zero,men jeg er likevel helt sikker på at ferdigproduktene ligger over byggesettene i "musikalske" kvaliteter.Viss ikke hadde AN vert konkurs for lenge siden.

    Nettopp. ;)

    Med Audio Note virker det etter min erfaring som at en får mer musikkglede jo mer en betaler,

    Delvis enig. Det jeg har hørt av litt dyrere greier, virke å spille noe mer "hifi" enn musikk (regner med at du skjønner hva jeg mener da.... ;)).

    men skal jeg vere ærlig så lurer jeg fælt på om en halv million for diverse komponenter kan forsvares.......

    Når jeg er ærlig 8).....neppe, men AN har vel en slags status hos de med alt for mye penger og litt interesse for hifi/musikk. ;D
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Re: Audio notes venner

    Hyggelig å se deg her, Rune! :) Det var vel bare et spørsmål om tid før du stakk innom... ;-)
    Ellers er jeg enig med dere begge to, AN-E kan låte sjokkerende dynamisk og innehar en spilleglede som får mye annet til å låte direkte uspennende, men som med mye annet med Audio Note-logo gir de ikke ved dørene...de heller.
    Eksperimentering med plassering kan gjøre underverker, rett og slett.
    Jeg hørte en gang An-E brukt med en Void Reference og hyperlegendariske Audio Note Ongaku, det kan høres ut som hysterisk overkill, men herregud så vakkert og tilstedeværende det låt! Jeg tror butikken (..og det var i London, selvfølgelig) solgte fem par på en kort lørdagsettermiddag.... Og joda, de var plassert i hjørnene av lokalet.
     
    O

    OivindJ

    Gjest
    Re: Audio notes venner

    Det kan i enkelte tilfeller være en impedans mismatch mellom audio note dac1.1 og noen preamper. De har rimelig høy utg. impedans, og inngangsimpedansen på en evt. preamp eller integrert forsterker bør derfor være rimelig høy. Om ikke dette skulle være tilfellet kan nok dynamikken bli litt redusert.
    Mulig at jeg har spurt om dette før, men alikevel: Fikk høre at på lc-audio frontline så var:

    Enormt signal inn = Enormt signal ut(ikkeno safety mikkmakk).

    Har dette noe med impedansen å gjøre?
    (så mye peil har jeg på elektro... ::) )

    ...og hva med de som har AN pre? Opplever de eventuelt mindre av disse problemene?
     

    kapellmester

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    13.01.2005
    Innlegg
    170
    Antall liker
    439
    Re: Audio notes venner

    Hvordan legger man inn bilder her -

    Jeg har en hel haug med AN bilder fra en hel haug av AudioNote anlegg jeg har eller har hatt hatt opp gjennom...

    +

    Bilder av Hammer Dynamics Super 12 som jeg spilte på i et halvt år (samme som Hagto har prøvd - Budda sine)

    Samt bilder av AudioNote AN/E høyttalere som jeg har eid ved to anledninger... (en eldre og en nyere) (et par av dem hentet jeg hos Hagto)

    Jeg kjøpte forøvrig min aller føste kit One av Hagto for noen år siden - det var det som utløste min interesse for AudioNote ! Så den mannen kan jeg takke for mye glede her i livet !

    men jeg klarer altså ikke å få lagt ut noen bilder - hvordan gjør jeg dette ?
     

    Stivert

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.12.2003
    Innlegg
    644
    Antall liker
    3
    Re: Audio notes venner

    Hvordan legger man inn bilder her -

    Jeg har en hel haug med AN bilder fra en hel haug av AudioNote anlegg jeg har eller har hatt hatt opp gjennom...

    +

    Bilder av Hammer Dynamics Super 12 som jeg spilte på i et halvt år (samme som Hagto har prøvd - Budda sine)

    Samt bilder av AudioNote AN/E høyttalere som jeg har eid ved to anledninger... (en eldre og en nyere) (et par av dem hentet jeg hos Hagto)

    Jeg kjøpte forøvrig min aller føste kit One av Hagto for noen år siden - det var det som utløste min interesse for AudioNote ! Så den mannen kan jeg takke for mye glede her i livet !

    men jeg klarer altså ikke å få lagt ut noen bilder - hvordan gjør jeg dette ?
    Her kan du legge ut bilder: http://www.photobucket.com/ Du må registrere deg. Venter i spenning!!

    mvh
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    7
    Re: Audio notes venner

    Hvordan legger man inn bilder her -
    Du finner en beskrivelse HER
    Lykke til.
    :)

    Eller så kan jeg vise deg når jeg stikker innom for å hente kabelen.
     

    ole

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.01.2004
    Innlegg
    766
    Antall liker
    108
    Sted
    Bærum
    Re: Audio notes venner

    Hyggelig at noen klippet inn mitt innlegg om DAC 1.1X fra DIY delen av Forum der en annen AN tråd gikk.

    Legger derfor til et annet fra samme tråd som også er relevant ettersom det er endel "hype" i den forstand at det påstås ukritisk at AN er "musikalsk" som en slagt motsetning til "HiFi"

    En annen sak; som regel skriver jeg bare når jeg har noe å si som ikke er sagt 100 ganger før....men kan gjerne også si at AN har mye bra, men det krever som alt annet matching og jeg blir aldri noen AN venn som jeg heller aldri blir det av en annen fabrikant.....har enda til gode å finne en fabrikant som treffer meg midt i solar plexus med alt de har klart å produsere...:)

    ______________________ KLIPP _______________________________

    Tilbakelent? Skal ikke disse være ganske hissige? (spørsmål til min erfaring med tilbakelent DAC 1.1X)



    Vel, min erfaring med denne DAC'en var ikke det.

    Derimot hadde jeg også en AN M2 Pre, og den var meget hissig. Alt for skarp i toppen for meg. Den var rett nok modifisert (av leverandør) med mer sølv i kabling og noen nye kondiser, så jeg vet ikke om dette kan være årsaken.

    Min erfaring med AN er at det kan være fantastiske produkter, men det må testet i det aktuelle anlegget. Det er helt feil å si generelt at AN er "musikalske, varme, etc." og annet generelt prat man kan lese mange steder.

    Ole
     

    kapellmester

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    13.01.2005
    Innlegg
    170
    Antall liker
    439
    Re: Audio notes venner

    skal vi se om det ikke blir noen bilder her...



    her er litt eksperimentering med kit one - dac 1,1 - hammer super 12 - Opera Platea - Her er det arum cantus bånddiskant som skal forsøkes tilpasses både opera og Hammer - meget vellykket på hammer - mindre hell på Opera




    hammer med diskanter vendt innover/utover


    hammer med diskanter vendt utover/innover



    her prøver jeg kit one på kef reference model 105/3 - utrolig nok en fin match...



    her er gode gamle AudioNote AN/E Sp i sving sammen med kit one - dac 1,1 og en meget god selvbygg pre-amp fra DIY hifi supply (konkurrenten - ikke dårlige de heller)

    så var det AN kontra Hammer
    jeg har to tips å gi:


    AudioNote føler jeg spiller best i hjørner - men det er ikke alle rom som har ideele hjørner for disse høyttalerne - vær obs på dette hvis du er interessert i disse.

    forvent litt kasselyd når du plasserer dem ute på gulvet - kasselyden forsvinner hvis de er riktig plassert i ideelle hjørner samt at det blir mer headrom og nærmest en slags magi i mellomtonen som jeg ikke får frem ute på gulvet i de tre lytteromene jeg har testet dem- en meget god scene kan kreeres med AN/E som er plassert i gode hjørner (hva nå enn et godt hjørne er - det er vel når audionotene er i det gode hjørnet....)

    ang. Hammer  
    har du et lite lytterom vil de kanskje oppleves som litt grøtete og lukket - bør være minst 20kv pusterom inni bildet her synes jeg. Og for all del bytt dikant i disse !
    AurumCantus g2si - er det jeg har brukt (etter tips fra Hagto og Budda som brukte den samme)

    Hvem er best - det kan jeg ikke svare på - du får lytte.

    kommer AN byggesettene til norge? Før eller siden JA

    (her må diskuteres en del for her er tydeligvis rot mht til distribusjon av AN kits - jeg skal diskutere med UpgradeAudio og AudioNote ktis usa ang. dette)

    prisene ville vel vært noe i retningen av 10'000kr for 02kit

    og ca 20'000 for 03kit

    jeg kommer tilbake med flere bilder av AudioNote byggesett i forskjellige utgaver og versjoner...
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.083
    Antall liker
    10.487
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Re: Audio notes venner

    Mye snaisent der.
    Snakket med Upgradeaudio idag. Fikk spekket opp en Audio Note dac kit 2.1 levelb signature.
    Blir spanandes når delene kommer.
     

    kapellmester

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    13.01.2005
    Innlegg
    170
    Antall liker
    439
    Re: Audio notes venner

    trimmet dac 1,1x (på eksperiment stadiet)




    HAr også prøvd AudioNote kit one både 300b og 2a3 på magnepan høyttalere (ok det spilte ikke direkte høyt men det spilte meget pent...)



    her er et audionote system jeg brukte ei stund - det var et system nr. 2 jeg hadde plassert på loftet til kjæresten min i den tiden vi ikke bodde sammen - jodla som bare det...




    her er bilder fra testing av AN preamp kit (høyttalerne er noe merakkel av noen kvartbølgehorn - fostex sigma og aurum cantus - utrolig åpen lyd - super dynamikk)



    audionote med mye tre...



    standard oppgradert an dac 1,1x - to choker i strømforsyningen + en del annet snadder (solgt mange av disse...)



    audionote og triangle er en meget god match.



    flere bilder kommer av AudioNote kit One PQ signature med enorme utgangstrafoer , AudioNote Kit One 2a3

    jeg holder på å bygge en M6 forforsterker etter tegninger fra AudioNote i England

    Budda holder på med et liknende prosjekt - dette blir meget spennende !

    Ellers regner jeg med å bygge en dac 5 signature etter hvert som tiden blir moden for det ---
     

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    517
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    Re: Audio notes venner

    Dette var kjempegøy Trond. Bare fortsett du :)
     

    krd

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.03.2006
    Innlegg
    119
    Antall liker
    0
    Re: Audio notes venner

    Meget interessant innlegg Trseland.
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.083
    Antall liker
    10.487
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Re: Audio notes venner

    Har du fått skjema til den nye Gallahad PSUen trseland? Hadde vært interessant å kikke på.
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.240
    Torget vurderinger
    11
    Re: Audio notes venner

    Birger,jo jeg forstår veldig godt hva du mener med at ting låter mer "hifi"  ;)
    Dette er antydninger jeg har hørt fra enkelte andre også at når man går opp i sortimentet så vil man kunne oppleve at enkelte plater kan bli avslørt på en litt mindre positiv måte.
    Dette har vert et dilemma for meg siden jeg begynte med hifi,og mitt sorteste kapittel var den perioden jeg spillte stort sett Kari Bremnes,Bjørn Eidsvåg,Michael Jackson,Steely Dan osv ,og jeg regner med du forstår hva jeg mener med det ;)
    Hva jeg har kommt frem til,og som strengt burde vere en selvfølge for meg,er at det er musikken som er det viktigste,og mye av min favorittmusikk er ikke av de beste produksjonene+at mange av de senere cd utgivelser og reissue av gode gamle ting er jo helt ødelagt av sinnsvake datanerder som skal kjøre de gjennom 100 av de siste hotteste (som regel digitale)duppedittene de har fått i studio  :D

    Annlegget mitt idag er fantastisk på dette at absolutt alle innspillinger låter greit,selv om det så er 5000ende generasjon mp3 nedlastinger fra nettet med grusom "010111100011 type" forvrenging .
    Gode innspillinger låter spektakulært mens dårlige fortsatt lar meg fokusere på musikken.
    Jeg er fornøyd!  8)

    Mvh
    Rune
     

    MaKi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Innlegg
    3.988
    Antall liker
    229
    Torget vurderinger
    4
    Re: Audio notes venner

    Veldig bra, Rune. Akkurat som det burde være. Måtte de fleste på et eller annet tidspunkt se verdien i dette, så de slapp å kaste bort tid på hifi istedet for musikk :D

    Birger,jo jeg forstår veldig godt hva du mener med at ting låter mer "hifi"  ;)
    Dette er også antydninger jeg har hørt fra enkelte andre også at når man går opp i sortimentet så vil man kunne oppleve at enkelte plater kan bli avslørt på en litt mindre positiv måte.
    Dette har vert et dilemma for meg siden jeg begynte med hifi,og mitt sorteste kapittel var den perioden jeg spillte stort sett Kari Bremnes,Bjørn Eidsvåg,Michael Jackson,Steely Dan osv ,og jeg regner med du forstår hva jeg mener med det ;)
    Hva jeg har kommt frem til,og som strengt burde vere en selvfølge for meg,er at det er musikken som er det viktigste,og mye av min favorittmusikk er ikke av de beste produksjonene+at mange av de senere cd utgivelser og reissue av gode gamle ting er jo helt ødelagt av sinnsvake datanerder som skal kjøre de gjennom 100 av de siste hotteste (som regel digitale)duppedittene de har fått i studio  :D

    Annlegget mitt idag er fantastisk på dette at absolutt alle innspillinger låter greit,selv om det så er 5000ende generasjon mp3 nedlastinger fra nettet med grusom "010111100011 type" forvrenging .
    Gode innspillinger låter spektakulært mens dårlige fortsatt lar meg fokusere på musikken.
    Jeg er fornøyd!  8)

    Mvh
    Rune
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.240
    Torget vurderinger
    11
    Re: Audio notes venner

    Hyggelig å se deg her, Rune! :) Det var vel bare et spørsmål om tid før du stakk innom... ;-)
    Ellers er jeg enig med dere begge to, AN-E kan låte sjokkerende dynamisk og innehar en spilleglede som får mye annet til å låte direkte uspennende, men som med mye annet med Audio Note-logo gir de ikke ved dørene...de heller.
    Eksperimentering med plassering kan gjøre underverker, rett og slett.
    Jeg hørte en gang An-E brukt med en Void Reference og hyperlegendariske Audio Note Ongaku, det kan høres ut som hysterisk overkill, men herregud så vakkert og tilstedeværende det låt! Jeg tror butikken (..og det var i London, selvfølgelig) solgte fem par på en kort lørdagsettermiddag.... Og joda, de var plassert i hjørnene av lokalet.
    Takk det samme Trond!
    Audio Note tråder klarer jeg ikke å holde meg unna ;)

    AN kit 03 kan låte veldig dynamisk,men det slår meg at det er en litt annen type dynamikk enn den man typisk hører fra hornhøytalere og mangler også noe av punchet man får fra store raske basselementer.Men når de står i hjørner har de en fantastisk nyansert bassgjengivelse og den har et "register" og en mangel på egenklang som gjør at de kan låte veldig intimt og ekte med en kontrabass og stooort og litt PA lignende med for eksempel en Pink Floyd liveplate.
    For meg er det litt som at horn overdriver+ at jeg klarer aldri helt å slå meg til ro med den "ropert" effekten et horn har i mellomtonen og oppover.
    Men samtidig digger jeg også "punchet" man har av hornbass og som jeg også har vel så morsom kvalitet av i mitt dipol prosjekt i kjelleren,og store raske basselementer,Yes!,me like very much!!! ;D

    Kom foresten på at jeg har hatt et par originale AN E/D,billigste modellen,men de var såpass gamle at AN sier de har optimalisert de mye siden dengang,spesielt med tanke på deres samspill med hjørner av rommet.
    De låt fantastisk flott på enkel musikk,men jeg er redd for at grunnen til at jeg endte opp med å selge de er nettop fordi jeg ikke tok deres anbefaling om at den bør stå i hjørne på alvor.Dessuten hadde jeg i den leiligheten kun et hjørne der hvor annlegget stod.
    Jeg syns kit 03 blir mer usynlig,bedre integrert,mer homogen,jamnere frekvensgang(etter øremål ;) ),raskere og mer korrekt bassgjengivelse når de står i hjørne.Drar man de ut så opplever jeg at man får en slags følelse av større romgjengivelse som kan vere positivt for noen,men for meg er de å foretrekke i hjørner.

    Mvh
    Rune
     

    ELEL6200

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.08.2004
    Innlegg
    1.434
    Antall liker
    117
    Re: Audio notes venner

    Jeg får alltid så griselyst på AN utstyr når jeg leser innleggene dine Rune.

    Lf
     
    O

    OivindJ

    Gjest
    Re: Audio notes venner

    Mulig at jeg har spurt om dette før, men alikevel: Fikk høre at på lc-audio frontline så var:

    Enormt signal inn = Enormt signal ut(ikkeno safety mikkmakk).

    Har dette noe med impedansen å gjøre?
    (så mye peil har jeg på elektro...   ::) )

    ...og hva med de som har AN pre? Opplever de eventuelt mindre av disse problemene?


    Bump :)
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.240
    Torget vurderinger
    11
    Re: Audio notes venner

    Jeg får alltid så griselyst på AN utstyr når jeg leser innleggene dine Rune.

    Lf
    Hehe ;D
    Jeg bør snart begynne å sende fakturaer til Peter Q. for god reklame ;)
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.240
    Torget vurderinger
    11
    Re: Audio notes venner

    Mulig at jeg har spurt om dette før, men alikevel: Fikk høre at på lc-audio frontline så var:

    Enormt signal inn = Enormt signal ut(ikkeno safety mikkmakk).

    Har dette noe med impedansen å gjøre?
    (så mye peil har jeg på elektro...   ::) )

    ...og hva med de som har AN pre? Opplever de eventuelt mindre av disse problemene?
     

    Kjenner ikke til lc-audio frontline ,men jeg har aldri hatt noe  problem med noen av AN dacene mine i forhold til andre kilder.På AN DAC byggesettene er det også mulig å senke utnivå ved skifte av noen få motstander.

    Men der er en ting som jeg syns har gått igjen i alle volumpotmeter jeg har skrudd på,og det er at de kan låte endel lukket før man passerer 9-halv10 posisjonen.Sånn sett er det en fordel at kilden og forforsterker har et utnivå som gjør at man kan operere volumpotmeterene mellom 9 og 12 på vanlige lyttenivå.For meg har det ofte vist seg at med separat for og effektforsterker så begynner det allerede å bli høyt nok rundt 9er posisjon,og dette synst jeg er lite optimalt.Idag har jeg volumkontroll på Kit 1 slik at jeg tilpasser volumet der for å operere M3 kitet i det området der den begynner å åpne seg opp.
    Vet ikke om det er andre som har samme erfaringer?

    Ellers noen som har noen tweake tips på AN utstyr de har lyst å fortelle om?
    Jeg har en liten pappboks med Black Gate WKZ,NH,Jupiter,Tantalum,Koon volumpot,osv liggende som kommer fra Partsconnexion som skal prøves i hovedsaklig kit1 etterhvert.Skal komme tilbake med erfaringer når jeg får montert de, og jeg vil også ta det stegvis slik at jeg kanskje lærer litt mer om hvilken signatur hver enkelt del har.Setter en inn alt på engang så er man igrunnen like vis hva som gjorde den og den forandringen.

    For en 5-6 år siden hadde jeg basic preamp-kitet til AN og jeg mener den fortsatt er en av de,for å bruke et diffust og forslitt begrep,mest "musikalske" forforsterkere jeg har hørt.Så leste og hørte jeg om Black Gate og Tantalums fortreffelighet,litt deler ble bestillt av typen som er anbefalt av AN selv,skiftet så ut koblingskondiser til AN kobber,inn med et par Black Gate og det som skulle vere et bedre volumpot,og voila! ,helt ærlig så fekk jeg aldri samme godfølelsen med den preen igjen.
    Voicing tror jeg er en av de vanskeligste kunstene ved å få til et godt produkt.Bytte av 2 kondiser er nok til å ødelegge eller gjøre bedre et produkt som har en god og enkel krets.

    Nå må dere ikke la tråden dø ut venner!  ;)
     

    oyvindk

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    360
    Antall liker
    109
    Sted
    Trondheim
    Re: Audio notes venner

    Det ville være interessant om noen prøvde Kit 1 PQ 300B med tvc i stedet for potmeter.
    Noen som har forsøkt noe slikt?
     

    _Jan_

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.11.2005
    Innlegg
    267
    Antall liker
    0
    Torget vurderinger
    2
    Re: Audio notes venner

    Hei, jeg vurderer sterkt å bli Audio Note venn! :)
    Vurdere å kjøpe DAC 2.1 signatur samt M3 pre High B til mine JM lab Diva Utopia be. Bruker forløpig Midgard Oberone 6.1 monoblokker, men disse skal jeg muligens skifte ut etterhvert. Noen som har synspunkter på nevnte oppsett?

    mvh Jan
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.240
    Torget vurderinger
    11
    Re: Audio notes venner

    Det ville være interessant om noen prøvde Kit 1 PQ 300B med tvc i stedet for potmeter.  
    Noen som har forsøkt noe slikt?
    Ja det hadde vert noe! Ellers er det endel som bare setter inn veldig gode motstander istedet for volumpotet.
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.240
    Torget vurderinger
    11
    Re: Audio notes venner

    Hei, jeg vurderer sterkt å bli Audio Note venn! :)
    Vurdere å kjøpe DAC 2.1 signatur samt M3 pre High B til mine JM lab Diva Utopia be. Bruker forløpig Midgard Oberone 6.1 monoblokker, men disse skal jeg muligens skifte ut etterhvert.  Noen som har synspunkter på nevnte oppsett?

    mvh Jan
    Viss du vil starte en plass for å utforske AN så vil jeg anbefale DACene deres.Jeg syns de er fantastiske og viss en ikke liker de så vil en neppe like noe annet av det AN lager.
    Kunne også foresten godt tenkt meg å høre Twindac+ med batteridrift. http://www.bd-design.nl/
    Noen som har sammenlignet kanskje?

    Skal jeg vere helt ærlig,og det prøver jeg stort sett å vere ;) , så er M3 byggesettet det som har frembragt minst ovasjoner fra min side når det gjelder AN.
    Hadde en stund EAR864,DIY Hifi Supply TRAM og Eastern Electric Minimax,og der var vel igrunnen ingen rene tekniske knock-outer,men det var nå M3 jeg beholdt da :) +Minimaxen står her fortsatt.
    Men jeg tror alle de 3 andre kan fungere likeså godt i et annet oppsett,for det er jo dette ekstremt vanskelige matching opplegget igjen da,pluss smak og behag.
    Når det er sagt så har jeg jo hørt om de som har sammenlignet M3 byggesettet med en svindyr Audio Research pre,og foretrakk M3en.

    Samtidig har jeg hørt de som har satt forforsterkere til over 100k på hylla til fordel for Minimax :eek:
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    7
    Re: Audio notes venner

    Hvilke høyttalere i sånn 10-15k prisklasse er å anbefale til kit one?
    Tenker da helst på gulvmodeller (som gjerne har en del skyv i bunn)
    Hørte de kef høyttalerne til trseland med kit one, og det fungerte utrolig bra.
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Re: Audio notes venner

    AN-E er et fint sted å begynne..dessuten kan den jo oppgraderes ad infinitum...og fåes ganske rimelig brukt. Skader ikke å ha litt penger til musikk heller! (Eller oppgraderinger! ;-) )
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.240
    Torget vurderinger
    11
    Re: Audio notes venner

    Da har jeg erstattet 1 stk 220uF 450V kondis i Kit1 med en 100+100 Black Gate WKZ,og jeg hadde virkelig ikke trodd at 1stk kondis i strømforsyningen kunne forandre lyden såpass mye,og det også etter kun 1 times bruk.

    Ifølge Peter Qvortrup så forandrer WKZene seg i flere tusen timer!
    Blir det svartere bakgrunn,klarere og større scene enn dette da begynner jeg å bli redd ;D
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.240
    Torget vurderinger
    11
    Re: Audio notes venner

    Hvilke høyttalere i sånn 10-15k prisklasse er å anbefale til kit one?
    Tenker da helst på gulvmodeller (som gjerne har en del skyv i bunn)
    Hørte de kef høyttalerne til trseland med kit one, og det fungerte utrolig bra.
    Selv kan jeg ikke tenke meg noen bedre kandidat enn AN høytalere.Du bør ivertfall prøve å få hørt det før du kjøper noe annet.
    I samspill i mitt annlegg er kit1 kanskje den beste forsterker jeg noengang har hørt og ditto for speaker kit 03.
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Re: Audio notes venner

    Jeg har tidligere vært inne på viktigheten av plassering, underlag, nettkabel og div. annet mht. Audio Notes Dac-serie. I dag monterte jeg Herbie´s Audio Lab "Peek" rørdempere i min dac, og jeg kan bare anbefale disse på det varmeste. Mer insrumentkarakter , mer dynamikk og mer oppløsning, ikke minst nedover i frekvensene. Rett og slett et kanonkjøp, og en definitiv nødvendighet i min bok...
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn