Audio Notes venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • BHO

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Innlegg
    3.082
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    Re: Audio notes venner

    He he, jeg må le. Dette er jo helt latterlig. Tilogmed dance musikk låter jo mer overbevisende enn med noe annen forsterker jeg har hatt her. ;D ;D
    Dette er en av de a-ha opplevelsene som gjør hifi til den suverene hobbyen det er.
    Er helt sjokkert over hvor høyt denne forsterkeren klarer å spille selv på høyttalere med 8ohm 87db.
    Rør magi og Patos magi, aiai. Måtte denne kvelden aldri ta slutt ;)
    Ja ja....så er det vel bare å hanke inn noen lettdrevne og spenstige høyttalere, så får du virkelig åpna øra. ;)
     

    atletico

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.09.2002
    Innlegg
    520
    Antall liker
    816
    Torget vurderinger
    8
    Re: Audio notes venner

    He he....det var vel en kommentar som kom uten at hun har sett (og muligens hørt  ;) ) de "live". :D
    Eller har dere et jævligt stort soverom....? ;D ;D
    Soverommet står vel i stil med Tivoli lydanlegget som tar seg av den audiofile sanseopplevlesen på dette rommet. ;D ;D
    Seriøst: La Scala blir for mye" PA look " for meg. Som aktiv musiker i mange år minner dette meg om slit på 15" JBL basskasser og tilhørende mellomtonehorn..... Lyden derimot, tror jeg nok er helt i min gate, og hadde jeg hatt et eget lytterom så hadde lettdrevne høyttalere som de jeg hørte på Uppgrade Audio på Horten messa klart vært et alternativ.
     

    BHO

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Innlegg
    3.082
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    Re: Audio notes venner

    Siden jeg måtte velge Conquest foran P4 pga. utseende så tviler jeg La Scala blir godkjent ;-) - Om ikke jeg sier det er et par bord jeg har kjøpt da. Bord som hun kan ha en av de hekla dukene bestemoren har laget på.....
    Sysler litt med tanken om et par fulltoner, da kanskje parret med en 15" eller 2 i åpen baffel.
    Fulltonene som for tiden ligger mitt hjerte nærmest er laget av hemp, forøvrig samme som Audio Note går over til på sine dyrere høyttalere.
    www.hempacoustics.com   -   Skal visstnok låte strålende.
    Men det spørs fælt dette med utseende.
    Har et par xavian xn360 pr idag, og det er godkjent såvidt av kona.  Bruker en Jeff Rowland model 8 på disse. Så å gå fra 250 transistor watt til 18 rørwatt blir spanandes. De dipper ned til 3.8 ohm visstnok iflg. spec, og da kan vi vel anta at de dipper noe lavere i realiteten ?Skal selvsagt teste audio notene på disse før de eventuelt pakkes ned og legges ut på bruktbørsen. På hytta står et par audio note an/j og spiller glimrende på en rimelig integrert el84 sak (kinesisk)
    Glemte helt å gratulere deg med valg av effekt.... :-[
    Grattis :) AN har vel aldri levert no "crap"?
    Vil tro det funker bra på XN-360. Det er en ht som har vist positive sider de gangene jeg har hørt den, til tross for den noe stive prisen. ::)
    Det ang. fulltoner er noe jeg også funderer litt på etterhvert (tid/penger og inspirasjon).
    Morro å bygge/prøve litt så lenge det ikke koster all verden, men at de skulle erstatte mine nåværende ht.....no way 8). Her blir nok horn all the way i overskuelig framtid.
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.713
    Antall liker
    11.173
    Torget vurderinger
    2
    Re: Audio notes venner

    Såvidt jeg vet, vil P4 igjenoppstå med en helt ny krets om kort tid. Denne skal  etter som jeg har forstått spille "outstanding".
    De gamle spiller direkte grisebra, så det blir spennende å høre hva Peter har funnet på nå. ;)
    Jeg venter i spenning. :)

    Så langt jeg har forstått Peter Qvortrup er det vel i grunn mer snakk om en komplett ny krets; det er vel tvilsomt om den vil bli betegnet P4, selv om den i modifikasjonsøyemed kan plasseres inni P4-kassene. Audio Note har jobbet et par år med å utvikle en ekstremt forenklet krets, en ren trafoforsterkning så å si, som vil inneholde 4 trafoer (tror jeg det var) 2 rør (300B) og et minimum av komponenter. Utfordringen har vært å få trafoene stabile nok. Dette har nå AN løst, og det blir overmåte spennende å høre resultatet! Selv var de mildest talt entusiastiske mht resultatene de har oppnådd, men for så vidt er vel akkurat dette et kjennetegn for den bedriften. :)

    Mvh
    Håkon
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.130
    Antall liker
    10.593
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Re: Audio notes venner

    Hei Håkon. Har du prøvd noe rørbytter i monoblokkene dine? Og evt. hvordan har det artet seg?
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.240
    Torget vurderinger
    11
    Re: Audio notes venner

    Så langt jeg har forstått Peter Qvortrup er det vel i grunn mer snakk om en komplett ny krets; det er vel tvilsomt om den vil bli betegnet P4, selv om den i modifikasjonsøyemed kan plasseres inni P4-kassene. Audio Note har jobbet et par år med å utvikle en ekstremt forenklet krets, en ren trafoforsterkning så å si, som vil inneholde 4 trafoer (tror jeg det var) 2 rør (300B) og et minimum av komponenter. Utfordringen har vært å få trafoene stabile nok. Dette har nå AN løst, og det blir overmåte spennende å høre resultatet! Selv var de mildest talt entusiastiske mht resultatene de har oppnådd, men for så vidt er vel akkurat dette et kjennetegn for den bedriften. :)

    Mvh
    Håkon
    Interesant!
    Har du bestillt et par?

    Ja Peter kan vel neppe sies å vere beskjeden på egne produkters vegne ;D

    Er det noen som vil gjette på vilke årstall AN nå stjeler ideer fra? :D

    Jeg har sagt til Peter at field coil høytalerelement bør vere det neste,og jeg ser ikke vekk fra at det kan bli en realitet engang,selvom han ikke var så veldig entusiastisk med tanke på de han hadde hørt til nå.
    Men så har jeg heller aldri hørt eller sett han uttale seg i positive vendinger om andre enn Kondosan og Peter Snell. ;)
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.130
    Antall liker
    10.593
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Re: Audio notes venner

    Tenker han er tilbake til 1700 tallet nå ;-)

    Kunne tenke meg å dra fram noen innside bilder av Audio Note saker.. Det er rimelig interessant.
    Begynner med delefilteret til et par standard AN AN/J-L (tror det var -L versjon)


    Audio Note P4

    Flere bilder kan sees her: http://web.utanet.at/spickl/Audio Note.htm

    Audio Note Dac2.1 sig


    Audio Note OTO se:
    Bildet er litt stort så jeg legger bare linken
    http://www.audionoteusa.com/pub_images/oto_se_02.jpg
    Den er intet mindre enn imponerende.

    Eksternt delefilter til en av de dyrere AN-E modellene


    Dac 5


    M2 Balanced Phono


    Dette tror jeg er en M8 preamp

    Etc.
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.240
    Torget vurderinger
    11
    Re: Audio notes venner

    Tenker han er tilbake til 1700 tallet nå ;-)
    Ja,tror han nermer seg ;D
    Alle "låner" jo ideer fra hverandre,som Bono engang sa : "every poet is a thief",men jeg synest det er ganske morsomt å tenke på at noe av det Audio Note beveger seg innpå nå i deres toppprodukter, er ting som de allerede visste var bra på 20-30 tallet.
    Akkurat å bruke trafoer som driver til utgangsrør har jeg igrunnen ikke hørt om før så dette kan vere en forholdsvis ny ide for alt jeg vet.......

    Interesante bilder foresten!
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.713
    Antall liker
    11.173
    Torget vurderinger
    2
    Re: Audio notes venner

    Interesant!
    Har du bestillt et par?

    Ja Peter kan vel neppe sies å vere beskjeden på egne produkters vegne ;D

    Er det noen som vil gjette på vilke årstall AN nå stjeler ideer fra?  :D

    Jeg har sagt til Peter at field coil høytalerelement bør vere det neste,og jeg ser ikke vekk fra at det kan bli en realitet engang,selvom han ikke var så veldig entusiastisk med tanke på de han hadde hørt til nå.
    Men så har jeg heller aldri hørt eller sett han uttale seg i positive vendinger om andre enn Kondosan og Peter Snell.  ;)
    Mine gamle P4 monoblokker er der til overhaling grunnet tiltagende brum, og vi har blitt enige om å gjøre denne modifikasjonen, ja. AN regnet med å ha forsterkerne tilbake her før jul. Nå spesifiserte de ikke hvilken jul, da, dessverre....

    Mvh
    Håkon Rognlien
     

    gunnhamm

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    26.04.2004
    Innlegg
    90
    Antall liker
    6
    Re: Audio notes venner

    Jeg var innom Upgrade på messa og ble imponert av lyden, noe av det bedre jeg har hørt. Det medførte at jeg bestilte PQ-preamp (oppgradert versjon). Den skal brukes sammen med Usher 1.5 Forsterker Hegel CDP 2a Lite Dac60 Vienna Acoustics Bethoven Grand. Aodionote Preampen erstatter AR-SP6. Er spent på hvordan Audionote matcher systemet mitt. Noen som har kommentarer ang.dette oppsettet.
    Mvh
    Gunnar Hammer
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.130
    Antall liker
    10.593
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Re: Audio notes venner

    Snaisent :)

    Audionote har en tendens til å matche gunnhamm. Men det er endel black gates og slikt i den preampen regner jeg med. Du må forberede deg på laaang innspillingstid.
     

    gunnhamm

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    26.04.2004
    Innlegg
    90
    Antall liker
    6
    Re: Audio notes venner

    Rettelse,det er en M3 jeg har bestilt fra Upgrade Audio. Er klar over at det vil ta tid å spille den inn, men det blir bare morro, bedre og bedre lyd. Fikk beskjed i dag om at den er klar om ca. 2 uker. Blir spenende dette her.
    Mvh
    Gunnar Hammer
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.130
    Antall liker
    10.593
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Re: Audio notes venner

    Jeg har tilsvarende preamp. Den er veldig veldig bra. Du kan glede deg.
     

    janly

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.09.2004
    Innlegg
    1.308
    Antall liker
    341
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    5
    Re: Audio notes venner

    Rettelse,det er en M3 jeg har bestilt fra Upgrade Audio. Er klar over at det vil ta tid å spille den inn, men det blir bare morro, bedre og bedre lyd. Fikk beskjed i dag om at den er klar om ca. 2 uker. Blir spenende dette her.
    Mvh
    Gunnar Hammer
    Er det lov å spørre om hva prisen ligger på på denne M3 pre'n?

    Og kan man få fjernkontroll til disse amp'ene og pre'ene fra Audio Note?
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    7
    Re: Audio notes venner

    Er det lov å spørre om hva prisen ligger på på denne M3 pre'n?

    Og kan man få fjernkontroll til disse amp'ene og pre'ene fra Audio Note?
    Ja. Pratet med Trond Seland i går om dette, og han kunne skaffe fjernstyrt volum som skulle passe meget bra.
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    7
    Re: Audio notes venner

    Skal prøve å huske å spørre ham hvilken modell han siktet til neste gang vi prates.
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.130
    Antall liker
    10.593
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Re: Audio notes venner

    janly. Skal du ha "standard" Preamp til Audio Note fåes remote til de billigste - zero serien.
    Og til m2 balanced, som forøvrig skal være en fremragene preamp.
    Fikk en mail tidligere fra Peter Q. at det var mulig å få remote til de dyrere også opp til m5, men etter det ville de ikke, pga. degradering av lyd.
    Dette kostet 1000$ ekstra.
    PS. Du har godt av litt trim for å rekke volumknotten. :)
     

    janly

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.09.2004
    Innlegg
    1.308
    Antall liker
    341
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    5
    Re: Audio notes venner

    PS. Du har godt av litt trimm for å rekke volumknotten. Smiley
    Er du gal! ;D
    Får trim nok av å løpe etter (eller fra) to gutter på tre og syv år. Når jeg skal lytte, vil jeg slippe å lette på baken for mye ;)
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.130
    Antall liker
    10.593
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Re: Audio notes venner

    Du får programmere guttene til å vri volumknotten da. ;-)
    Bare gi tommelen opp eller ned. :)
     

    ELEL6200

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.08.2004
    Innlegg
    1.434
    Antall liker
    117
    Re: Audio notes venner

    Noen som har erfaring med AN Meishu?

    Lf
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.130
    Antall liker
    10.593
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Re: Audio notes venner

    Her kommer det Ellef. :) Audio Note lysten kommer snikende mot deg.. ;-)
    Har desverre ikke erfaring med Meishu, men den skal være veldig bra.
    Ellers så har jeg hørt veldig mange lovord om Audio Note OTO SE. Skal etter sigende på endel områder overgå Meishu.
    Tenk på den også om du er interessert i en integrert AN forsterker.
     

    ELEL6200

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.08.2004
    Innlegg
    1.434
    Antall liker
    117
    Re: Audio notes venner

    Hehe. Må jo bare prøve AN på de nye høyttalerene. Har litt erfaring med AN produkter, og jeg liker det jeg har hørt.
    Tenkte jeg skulle ta kontakt med trseland om å få prøve et av kittene han lager. Noen som har testet kit mot orginalproduktene?
    Hva skal du ha for Zu kablene dine om det skulle bli aktuelt, Bambadoo?
    Lf
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Re: Audio notes venner

    Jeg har hatt en Meishu, LF...som jeg så vidt var inne på i Zu-tråden din. Om du kan greie deg med ca.8 watt, og det kan du nok, sånn som anlegget ditt er nå, er det noe av det mest vellydende du kan kjøpe. Stort lydbilde, dynamikk, bøtter og spann med spilleglede og en mellomtone som er helt magisk, selv i 300B-målestokk. Dessuten greier den å drive langt tyngre laster enn 8 w skulle tilsi. Basskontroll har den også. Preampdelen i den er for øvrig en M3, og det sier jo sitt. Dessuten får du jo med en fantastisk riaa.. Men den barokke estetikken kan kanskje bli litt tung å svelge for Lin, eller? ;-) Dette er en forsterker som gjør at du slutter å tenke i HiFi-termer..så sånn sett burde den jo passe Zu som hånd i hanske.
    Det du skal være oppmerksom på , er at byggkvaliteten faktisk ikke var allverden. Dette er også noe jeg har fått bekreftet fra to danske Meishu-eiere jeg var i kontakt med. Min måtte på service to ganger på et halvt år, og det var ganske flust med dårlige loddinger, i følge han som reparerte den. Likevel, skulle jeg byttet forsterker, ville den vært laangt oppe på listen. Jeg var i kontakt med en fyr i København i fjor som hadde en Meishu til salgs som var oppgradert til Level 5, og han skulle ha 35.000 DKK. Det er mye penger, men det var helt sikkert en ok pris. Jeg vurderte det lenge, men er så fornøyd at jeg droppet det.
    Det hender du finner en og annen Meishu til salgs på hifi4all.dk. Det er solgt endel fler i Danmark, noe som jo gjelder det meste fra AN. Som jeg har sagt før Lf, lykke til! Er det Meishu du skal ha, finner du nok en. ;-)
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Re: Audio notes venner

    ...OG VI HØRER SELVFØLGELIG HJEMME PÅ SIDE 1 ! B U M P !
     

    ELEL6200

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.08.2004
    Innlegg
    1.434
    Antall liker
    117
    Re: Audio notes venner

    Skal låne et AN kit1 av en kompis, impulse. Han er villig til å selge den om jeg liker den godt, men så er den stygg som "juling" da. En Meishu level 5 i aktivitet ville vært en svært spennende opplevelse, men den hadde blitt litt for dyr for meg.

    LF
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    Re: Audio notes venner

    er det mulig å oppgradere kit 1 med border patrol ps? noen som vet?
     

    sclalars

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2006
    Innlegg
    2.397
    Antall liker
    1.718
    Sted
    Skedsmokorset
    Torget vurderinger
    1
    Re: Audio notes venner

    Jeg har ikke noe spesielt forhold til AN, men jeg frister meg allikevel til å legge inn et par bilder fra Horten messa av disse produktene ;)
    Ikke skyt meg :eek:








    Lars
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Re: Audio notes venner

    Vi skyter ikke folk her inne, Sclalars...Dessuten har du jo AN-kabler! (og god smak i forforsterker, men den står får MIN regning... :) )
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Re: Audio notes venner

    ...Dessuten var det jo nydelige bilder! Takk!
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.240
    Torget vurderinger
    11
    Re: Audio notes venner

    Jeg må snart få meg en plass der jeg kan laste opp bilder på nettet....
    Inntill videre får dere nøye dere med gamle bilder av en fantastisk!! høytaler :) .



     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.130
    Antall liker
    10.593
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Re: Audio notes venner

    Innsiden av nye m3 phono. Med gallahad PSU
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Re: Audio notes venner

    Aften

    Noen av dere som har AN M Zero pre ?
    Evt har hørt en.
    I så fall vil jeg mer enn gjerne høre hva du/dere syns om den.

    /jan
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Re: Audio notes venner

    Ingen ?
    Vel da får jeg bare holde ut til AN M Zero remote er i hus.
    Regner med i morgen eller mandag :)

    Da kan jeg jo også (håper jeg) melde meg inn i "AN venners" klubben ;)

    /jan
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.130
    Antall liker
    10.593
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Re: Audio notes venner

    Gratulerer med innkjøp. Du blir garantert ikke skuffet.
    "ANs venner" tar imot alle.
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Re: Audio notes venner

    Har en god magefølelse når det gjelder AN.
    Mange seriøse og flinke mennesker utpå her som snakker varmt om produktene også så da blir man jo litt "revet" med :)
    MAD ampen som jeg bruker pr i dag spiller musikk så det holder.Mangler kanskje litt "analog" lyd og varme (i mine ører) men er 99% nøyd med den.La oss håpe og tro at AN vil gi meg nettopp det lille extra.

    /jan
     
    H

    hordasped

    Gjest
    Re: Audio notes venner

    En liten HYLLEST til Mr.Seland

    Kjøpte en A.N. Dac 1,1 Signature Pluss.
    Strømtrafo og Choke fra Hammond.

    Kondiser fra Black Gate

    RØR:Mullard CV4003 militært NOS rør.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn