Audio Notes venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.573
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    Kit 07 må bli den rette betegnelsen,bevisfrond :)

    Fekk bare et innfall om å ta et bilde av de slik. Koblet de ikke opp sammen.

    Syns der er et ekstra fint spill i kryssfineren på desse kit 04. De forandrer en del preg alt etter vilket lys de får på seg
    HPIM3056.JPG

    HPIM3057.JPG

    HPIM3058.JPG
     

    Posse

    Medlem
    Ble medlem
    18.05.2009
    Innlegg
    10
    Antall liker
    0
    Hei! Eg har ein modifisert 2.1 kit dac. Eg opplever at denne gir noko støy når eg skrur volumet godt opp. Dette blir det mindre av når den er gjennomvarm. Men er der fortsatt. Det virkar som støyen er knytta til nettfrekvens, muligeins x2.

    Er det noko som kan hjelpe med tips til tiltak?
     

    VB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2009
    Innlegg
    1.812
    Antall liker
    1.392
    Tror nesten vi må ha litt mer informasjon først. Har den alltid støyet? Skjedde det etter at du modifiserte den? Har du testet andre rør? Hvordan høres støyen ut? Er DAC'en (eller rettere sagt - er kondensatorene gamle)? Legg gjerne ut bilder slik at vi får sett inni.

    Alternativt kan du forsøke å spørre på DIY-tråden siden det er mange kunnskapsrike folk som holder til der.
     

    Posse

    Medlem
    Ble medlem
    18.05.2009
    Innlegg
    10
    Antall liker
    0
    Den har alltid støyet trur eg. Merk at det er veldig svak støy som først gjer seg gjeldande når eg skrur høgt opp. Den opplevest som ein jevn dur så eg ser for meg at det er knytta til nettfrekvensen. Men virkar meir som 100hz enn 50. Hadde litt problem med jordsløyfe før, men dette forsvant heilt når eg fekk montert inn eit galvanisk skille på kabeltvuttak. Då vart eg oppmerksom på dur frå dac.
    Den er ca 10år. Det er hovudsakelig black gates og desse har vel litt lengre levetid. Har faktisk aldri bytta rør på den så kanskje eg burde testa det først. Det er ikkje eg som har modifisert den, kjøpte den brukt. Er veldig fornøgd med lyden ellers. Og då all musikken eg har er CDar lagt inn på ein mac mini, altså 16/44 så er denne heilt toppers for meg. Brukar ein audiophilleo for usb-spdif overgang. Tiltak eg har gjort så langt er å sjekke om diverse jordingspunkt i dac har god kontakt.
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.573
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    Noen her som har erfaring med hva slags karakter Mundorf M-Lytic har lydmessig?
    Subjektiv synsing er det eneste som gjelder her :D Alle innspill mottas med takk.Vet at slike inntrykk ofte er et resultat av av et samspill med en kompleks kjede og derfor oppfattes slikt ulikt fra krets til krets,smak og behag,osv.

    De AN kit 300B PSE jeg nylig kjøpte har ganske mange M-Lytic i strømforsyninga til både 300B og 6SH7 driver.
    Balansemessig er det noe i mellomtonen som stikker seg litt for langt frem nå.Ingen krise,men de dårligere innspillinger blir litt for tynne/slanke/rett i trynet etter min smak.

    Står også noen Mills katodemotstander på 300B røra som jeg ikke vet hvordan funker lydmessig. Noen som har meninger om de?
    Har stort sett erfaring med de blanke mørkegrønne,tror det er Welvyn? , som er det AN bruker i det meste de lager,og regner med det også er av en lydmessig grunn.

    HPIM3048.jpg
     
    Sist redigert:

    VB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2009
    Innlegg
    1.812
    Antall liker
    1.392
    Den har alltid støyet trur eg. Merk at det er veldig svak støy som først gjer seg gjeldande når eg skrur høgt opp. Den opplevest som ein jevn dur så eg ser for meg at det er knytta til nettfrekvensen. Men virkar meir som 100hz enn 50. Hadde litt problem med jordsløyfe før, men dette forsvant heilt når eg fekk montert inn eit galvanisk skille på kabeltvuttak. Då vart eg oppmerksom på dur frå dac.
    Den er ca 10år. Det er hovudsakelig black gates og desse har vel litt lengre levetid. Har faktisk aldri bytta rør på den så kanskje eg burde testa det først. Det er ikkje eg som har modifisert den, kjøpte den brukt. Er veldig fornøgd med lyden ellers. Og då all musikken eg har er CDar lagt inn på ein mac mini, altså 16/44 så er denne heilt toppers for meg. Brukar ein audiophilleo for usb-spdif overgang. Tiltak eg har gjort så langt er å sjekke om diverse jordingspunkt i dac har god kontakt.
    Tror faktisk Audionote dac'ene alltid har støya litt. Hvis det kun er på høyt volum og det ikke er høres når du spiller musikk så spiller det vel egentlig ingen rolle. Er støyen lik i begge kanalene så er det vel neppe utgangsrørene, men et rørbytte etter 10 år er vel uansett ikke så dumt. Nå vet jeg ikke om det er rørlikeretter i DAC'en din, men hvis så er så kunne det vært interessant å høre om det blir noen støymessige forskjeller når du bytter det.
     

    Posse

    Medlem
    Ble medlem
    18.05.2009
    Innlegg
    10
    Antall liker
    0
    8b29e91cc655b091b1fc15a445f454d5.jpg

    Som sagt så er det ikkje veldig framtredande, men nok til at eg er interessert i å sjå om ein kan gjere noko for å dempe duren. Eg høyrer den i stille passasjer ved høgt volum. Lyden er lik i begge kanaler.

    Kor anbefaler de å kjøpe nye røyr i såfall? Som de ser på antall inlegg så har eg ikkje vore så veldig aktiv på sentralen, men er ein trufast lesar.
     

    VB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2009
    Innlegg
    1.812
    Antall liker
    1.392
    Ser ut til at den forrige eieren har investert svært mye penger på rørene og delene som står i. Ikke mye å hente på å kjøpe nytt der med andre ord. Ser ymse kabelføringer og kondensatorer som kanskje kan sende ut støy, men det er umulig for meg å si noe konkret om hva som burde gjøres. Er generelt skeptisk til lange jordledninger på strømforsyningskondensatorer, men hva skal en gjøre når de originale kondensatorene er byttet ut med større varianter. Bedre lyd men kanskje også mer støy?

    Det kunne kanskje være verdt å få målt den serieregulerte strømforsyninga for å få sjekket at ikke noe har endret seg over tid. Da må du vel nesten kontakte folk med den nødvendige kunnskapen og det nødvendige utstyret.

    Legg forresten med et bilde av linjetrinnet også. Interessant å se hva som skjuler seg der.
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.573
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    Ser ut som et flott eksemplar,Posse. Mye gromme deler der.
    Er enig med VB,vil gjerne se flere bilder av resten av innmaten.Bruker den ECC82 eller ECC88 ?

    Jeg kan lite om tiltak som kan hjelpe å fjerne slik støy siden det sjeldent gjør meg noe så lenge ting spiller musikk. Men det handler ofte en del om plassering av ting,plassering og vinkler på trafoer,innstrålt støy fra strømforsyning til signalførende kabler,jordingsproblematikk,filtrering av AC spenning fra nettet,osv.
    Mulig noen kan se ting du kan prøve viss du viser noen bilder av resten av DACen.
     

    Posse

    Medlem
    Ble medlem
    18.05.2009
    Innlegg
    10
    Antall liker
    0
    Ser ut til at den forrige eieren har investert svært mye penger på rørene og delene som står i. Ikke mye å hente på å kjøpe nytt der med andre ord. Ser ymse kabelføringer og kondensatorer som kanskje kan sende ut støy, men det er umulig for meg å si noe konkret om hva som burde gjøres. Er generelt skeptisk til lange jordledninger på strømforsyningskondensatorer, men hva skal en gjøre når de originale kondensatorene er byttet ut med større varianter. Bedre lyd men kanskje også mer støy?

    Det kunne kanskje være verdt å få målt den serieregulerte strømforsyninga for å få sjekket at ikke noe har endret seg over tid. Da må du vel nesten kontakte folk med den nødvendige kunnskapen og det nødvendige utstyret.

    Legg forresten med et bilde av linjetrinnet også. Interessant å se hva som skjuler seg der.
    Takker for tips.
    image2.JPG
     

    VB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2009
    Innlegg
    1.812
    Antall liker
    1.392
    Ser flott ut det linjetrinnet der. Men ikke originalt. Og da er det dessverre vanskelig å gi spesifikke råd.
     

    Posse

    Medlem
    Ble medlem
    18.05.2009
    Innlegg
    10
    Antall liker
    0
    Ser ut som et flott eksemplar,Posse. Mye gromme deler der.
    Er enig med VB,vil gjerne se flere bilder av resten av innmaten.Bruker den ECC82 eller ECC88 ?

    Jeg kan lite om tiltak som kan hjelpe å fjerne slik støy siden det sjeldent gjør meg noe så lenge ting spiller musikk. Men det handler ofte en del om plassering av ting,plassering og vinkler på trafoer,innstrålt støy fra strømforsyning til signalførende kabler,jordingsproblematikk,filtrering av AC spenning fra nettet,osv.
    Mulig noen kan se ting du kan prøve viss du viser noen bilder av resten av DACen.
    Eg hadde idag ein runde med kraftig pådrag og det er jo minimalt med støy. Men ser for meg at dette støygulvet likevel kan senkes eit lite knepp.
    image1.JPG
     

    shaunv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2006
    Innlegg
    1.577
    Antall liker
    67
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    19
    Er jo en 3.1 der der Posse. Jeg gjetter å at støyen kommer pga plasseringen av trafoene.
     

    Posse

    Medlem
    Ble medlem
    18.05.2009
    Innlegg
    10
    Antall liker
    0
    Ser flott ut det linjetrinnet der. Men ikke originalt. Og da er det dessverre vanskelig å gi spesifikke råd.
    Eg trur, nokså ukvalifisert, at dette ikkje har noko med utgangstrinnet å gjere. Meir jordingsproblematikk eller innstråling då støyen ligg lavt og er heilt jamn, følger ikkje musikken. De har ikkje vore borti slikt med Audio note kits?
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.240
    Antall liker
    10.807
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Ta et oversiktsbilde av hele dacen. Disse er "kilne" mtp det du nettopp nevner.
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.573
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    Litt av en dac du har der! Det er mer det som gjekk under betegnelsen kit 4.1.
    Samme linjetrinnet som i L3 signature forforsterker,og viss du blader litt i tråden så er det flere som har tips om ting som de mener har gitt mindre støy. Vet for eksempel bambadoo og Haglund84 har skrevet litt om ting de har gjort.

    edit,og der ser jeg bambadoo var ute før meg;-)
     
    Sist redigert:

    Posse

    Medlem
    Ble medlem
    18.05.2009
    Innlegg
    10
    Antall liker
    0
    Er jo en 3.1 der der Posse. Jeg gjetter å at støyen kommer pga plasseringen av trafoene.
    Synest komponentlayout er noko rotete, men dette er vanlig på AN virkar det som. Kunne kanskje ha prøvd å rydda litt, men det er litt i overkant å reparere noko som virka synest eg. Dessutan er det omtrent ingen plass til overs.. Det er 2.1 som står på frontplata, men kraftig modifisert ifølge tidligare eigar. Det er meir luft mellom delene på 3.1 på ankaudiokits.

    Er det eit alternativ å berre rotere trafoane 90grader?
     

    Posse

    Medlem
    Ble medlem
    18.05.2009
    Innlegg
    10
    Antall liker
    0
    IMG_0215.JPG

    Layout. Kablane som går frå utgangstrafo ligg over straumforsyning til tentlabs. Kanskje det ikkje er optimalt.
     

    shaunv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2006
    Innlegg
    1.577
    Antall liker
    67
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    19
    Ettersom du har utgangstrafoer blir 3.1 mer riktig. Frontplata har ikke akkurat noe å si for innmaten. Står 2.1 på min også når jeg tenker meg om. Din ligner i grunn veldig mye på min, med masse fine deler! Det at du har tentlabs klokke inni der tar jo litt ekstra plass. Jeg ser for meg at det kan være innstrålt støy fra strømforsyningen til utgangstrafoene, men blir jo litt synsing. Mine trafoer ligger helt i fronten på kabinettet der linjekortet ditt ligger.

    Går an å eksperiimentere med å vri de, men problemet blir kanskje at kablene er kuttet til i lengden som gjør flytting litt tungvint..
    Er jo en 3.1 der der Posse. Jeg gjetter å at støyen kommer pga plasseringen av trafoene.
    Synest komponentlayout er noko rotete, men dette er vanlig på AN virkar det som. Kunne kanskje ha prøvd å rydda litt, men det er litt i overkant å reparere noko som virka synest eg. Dessutan er det omtrent ingen plass til overs.. Det er 2.1 som står på frontplata, men kraftig modifisert ifølge tidligare eigar. Det er meir luft mellom delene på 3.1 på ankaudiokits.

    Er det eit alternativ å berre rotere trafoane 90grader?
     

    Posse

    Medlem
    Ble medlem
    18.05.2009
    Innlegg
    10
    Antall liker
    0
    Litt av en dac du har der! Det er mer det som gjekk under betegnelsen kit 4.1.
    Samme linjetrinnet som i L3 signature forforsterker,og viss du blader litt i tråden så er det flere som har tips om ting som de mener har gitt mindre støy. Vet for eksempel bambadoo og Hauglund har skrevet litt om ting de har gjort.

    edit,og der ser jeg bambadoo var ute før meg;-)
    Takker for gode tips, no blir det søking i tråden på L3.
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Hei

    Har ikke peiling på dette merket, har de fjernkontroll?
    Hvilke Audio note pre bør jeg gå for, hvis min Nuforce P20 (kjøpt og på service nå) ikke passer inn?
    Høre jo stadig at rør er tingen til Doxa.

    Blir det dyrt eller klarer en det innen budsjett av min pre hvis jeg skulle bestemme meg for rør-pre?
     

    Posse

    Medlem
    Ble medlem
    18.05.2009
    Innlegg
    10
    Antall liker
    0
    Ser at 3.1 kit har trafoane i front og kablane langs kanten tilbake, lengst vekk frå trafoar.. Det er nok pga fluks frå trafoane ja.. Spørst om det er plass til ein slik løysning. Kunne jo ha flytta tentlabs der trafoane står no. Må nok måle opp diverse dimensjoner..


    Ettersom du har utgangstrafoer blir 3.1 mer riktig. Frontplata har ikke akkurat noe å si for innmaten. Står 2.1 på min også når jeg tenker meg om. Din ligner i grunn veldig mye på min, med masse fine deler! Det at du har tentlabs klokke inni der tar jo litt ekstra plass. Jeg ser for meg at det kan være innstrålt støy fra strømforsyningen til utgangstrafoene, men blir jo litt synsing. Mine trafoer ligger helt i fronten på kabinettet der linjekortet ditt ligger.

    Går an å eksperiimentere med å vri de, men problemet blir kanskje at kablene er kuttet til i lengden som gjør flytting litt tungvint..
    Er jo en 3.1 der der Posse. Jeg gjetter å at støyen kommer pga plasseringen av trafoene.
    Synest komponentlayout er noko rotete, men dette er vanlig på AN virkar det som. Kunne kanskje ha prøvd å rydda litt, men det er litt i overkant å reparere noko som virka synest eg. Dessutan er det omtrent ingen plass til overs.. Det er 2.1 som står på frontplata, men kraftig modifisert ifølge tidligare eigar. Det er meir luft mellom delene på 3.1 på ankaudiokits.

    Er det eit alternativ å berre rotere trafoane 90grader?
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.573
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    Hei

    Har ikke peiling på dette merket, har de fjernkontroll?
    Hvilke Audio note pre bør jeg gå for, hvis min Nuforce P20 (kjøpt og på service nå) ikke passer inn?
    Høre jo stadig at rør er tingen til Doxa.

    Blir det dyrt eller klarer en det innen budsjett av min pre hvis jeg skulle bestemme meg for rør-pre?
    Tror ikke de har noen modeller med fjernkontroll. Eller kanskje zero serien har?
    Ellers så kan man sette det meste inn i det som er byggesett variantene.

    Ferdigproduktene og byggesettene har en del likheter men er ikke identiske.Det er 2 forskjellige firma.

    Ferdigprodukter kan du lese en del om her: Audio Note Home Page

    Byggesettavdelingen er hovedsaklig i Canada : ANK Audiokits - Dealers
    Du finner prisliste på den siden.
    Kan varmt anbefale L2 line. ANK Audiokits - L2 Line Pre-Amplifier De dukker opp innimellom på bruktmarkedet også.
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Hei

    Har ikke peiling på dette merket, har de fjernkontroll?
    Hvilke Audio note pre bør jeg gå for, hvis min Nuforce P20 (kjøpt og på service nå) ikke passer inn?
    Høre jo stadig at rør er tingen til Doxa.

    Blir det dyrt eller klarer en det innen budsjett av min pre hvis jeg skulle bestemme meg for rør-pre?
    Tror ikke de har noen modeller med fjernkontroll. Eller kanskje zero serien har?
    Ellers så kan man sette det meste inn i det som er byggesett variantene.

    Ferdigproduktene og byggesettene har en del likheter men er ikke identiske.Det er 2 forskjellige firma.

    Ferdigprodukter kan du lese en del om her: Audio Note Home Page

    Byggesettavdelingen er hovedsaklig i Canada : ANK Audiokits - Dealers
    Du finner prisliste på den siden.
    Kan varmt anbefale L2 line. ANK Audiokits - L2 Line Pre-Amplifier De dukker opp innimellom på bruktmarkedet også.
    Takk for svar. L2 hva er ok bruktpris på den?
     

    shaunv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2006
    Innlegg
    1.577
    Antall liker
    67
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    19
    Hei

    Har ikke peiling på dette merket, har de fjernkontroll?
    Hvilke Audio note pre bør jeg gå for, hvis min Nuforce P20 (kjøpt og på service nå) ikke passer inn?
    Høre jo stadig at rør er tingen til Doxa.

    Blir det dyrt eller klarer en det innen budsjett av min pre hvis jeg skulle bestemme meg for rør-pre?
    Tror ikke de har noen modeller med fjernkontroll. Eller kanskje zero serien har?
    Ellers så kan man sette det meste inn i det som er byggesett variantene.

    Ferdigproduktene og byggesettene har en del likheter men er ikke identiske.Det er 2 forskjellige firma.

    Ferdigprodukter kan du lese en del om her: Audio Note Home Page

    Byggesettavdelingen er hovedsaklig i Canada : ANK Audiokits - Dealers
    Du finner prisliste på den siden.
    Kan varmt anbefale L2 line. ANK Audiokits - L2 Line Pre-Amplifier De dukker opp innimellom på bruktmarkedet også.
    Takk for svar. L2 hva er ok bruktpris på den?

    Som på alle andre Kit kommer det helt ann på komponentene i den.
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.573
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    Lovemusikk, har sett de i området 6-7.000,- tror jeg. Men de kan sikkert dukke opp både billigere og dyrere avhengig av kvaliteten på delene innvendig,som shaunv sier.
    Var tilfeldigvis innom den danske forhandler av Audio Note,og der så jeg at han hadde M-Zero med fjernkontroll : Audioconsult.dk - tilbud

    Har fått spilt en del mer på AN E kit 04 og interstage monoblokkene,og nå begynner godfølelsene å komme tilbake.
    De 2-3 første dagene låt det til tider analytisk og tørt,og altfor frempå noen plasser i mellomtonen.Alt for mellomtonefokusert. Var slik at jeg bare ble irritert etter kort tid med annet enn superinnspillinger og bare ville slå av annlegget.
    Der er en del Black Gate i monoblokkene og kun det i høytalerene,og tror det hovedsakelig var humørsvingningene til BG som spillte meg et puss.
    Jeg tror faktisk desse kondisene ofte ødelegger mye for hva Audio Note presterer på messer rundt om.
    Hadde det ikke vert for at BG låter så usynlig på sitt beste så hadde jeg hivd de under brua for lenge siden.
     

    shaunv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2006
    Innlegg
    1.577
    Antall liker
    67
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    19
    Ikke noe nytt under solen at Black Gate kan ha litt humørsvigninger. :-D Skal jo helst stå på hele tiden som PQ sier. Jevn bruk er nok nøkkelen.
     

    bevisfrond

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.01.2005
    Innlegg
    639
    Antall liker
    514
    Torget vurderinger
    23
    Audio Note M5 line til salgs i DK, om noen er interessert.
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Lovemusikk, har sett de i området 6-7.000,- tror jeg. Men de kan sikkert dukke opp både billigere og dyrere avhengig av kvaliteten på delene innvendig,som shaunv sier.
    Var tilfeldigvis innom den danske forhandler av Audio Note,og der så jeg at han hadde M-Zero med fjernkontroll : Audioconsult.dk - tilbud

    Har fått spilt en del mer på AN E kit 04 og interstage monoblokkene,og nå begynner godfølelsene å komme tilbake.
    De 2-3 første dagene låt det til tider analytisk og tørt,og altfor frempå noen plasser i mellomtonen.Alt for mellomtonefokusert. Var slik at jeg bare ble irritert etter kort tid med annet enn superinnspillinger og bare ville slå av annlegget.
    Der er en del Black Gate i monoblokkene og kun det i høytalerene,og tror det hovedsakelig var humørsvingningene til BG som spillte meg et puss.
    Jeg tror faktisk desse kondisene ofte ødelegger mye for hva Audio Note presterer på messer rundt om.
    Hadde det ikke vert for at BG låter så usynlig på sitt beste så hadde jeg hivd de under brua for lenge siden.

    Ok pris det. :) L2 er kun byggesett? M-Zero byggesett?
    Hva er ferdig produkt fra produsent da? er helt grønn skjønner dere.

    Hva burde jeg hatt hvis jeg skal skifte ut Nuforce P20 for en pre av dette merket her, som og er bedre (med fjernkontroll) ?

    effekt jeg har er Doxa
     

    BHO

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Innlegg
    3.082
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    M2 er ferdigversjonen av ca.L2 fra AN, og det er en frisk pre-amp det kan være verdt og prøve.
    Mange som har gode erfaringer med de.
    L er kit, M er ferdige fra AN.
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    M2 er ferdigversjonen av ca.L2 fra AN, og det er en frisk pre-amp det kan være verdt og prøve.
    Mange som har gode erfaringer med de.
    L er kit, M er ferdige fra AN.

    Åja sånn ja. Da skjønner jeg. Tusen takk.
    Ja, da kan jo slik bli aktuell ja.
    L og M er samme lyd og like gode?
     

    shaunv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2006
    Innlegg
    1.577
    Antall liker
    67
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    19
    Den L2en du bygde med kun ett rør i linjekortet burde kanskje nevnes, den spilte på sin egen måte veldig godt. Enkel krets var det også så kan jo ikke være så dyr på sette sammen.
    M2 er ferdigversjonen av ca.L2 fra AN, og det er en frisk pre-amp det kan være verdt og prøve.
    Mange som har gode erfaringer med de.
    L er kit, M er ferdige fra AN.
     

    kjellben

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.11.2004
    Innlegg
    434
    Antall liker
    300
    M2 er ferdigversjonen av ca.L2 fra AN, og det er en frisk pre-amp det kan være verdt og prøve.
    Mange som har gode erfaringer med de.
    L er kit, M er ferdige fra AN.

    Åja sånn ja. Da skjønner jeg. Tusen takk.
    Ja, da kan jo slik bli aktuell ja.
    L og M er samme lyd og like gode?
    De ferdigbygde produktene fra Audio Note er en god del bedre enn kit'ene som for det meste er helt andre konstruksjoner og derfor ikke kan sammenlignes. Og det skulle ellers bare mangle.

    Mvh
    Palle
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.240
    Antall liker
    10.807
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Er endel som tror det ja men stemmer selvsagt ikke. Et godt bygd kit konkurrerer lett med ferdigbygde mye lengre opp i pris.

    Har eid endel av begge leire.

    Noen av de tidligere preamp kitene var kalt M2/M3 (samme som fabrikkbygde) og ble omdøbt til L2/L3 etc. for å redusere forvirring noen år senere.
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    M2 er ferdigversjonen av ca.L2 fra AN, og det er en frisk pre-amp det kan være verdt og prøve.
    Mange som har gode erfaringer med de.
    L er kit, M er ferdige fra AN.

    Åja sånn ja. Da skjønner jeg. Tusen takk.
    Ja, da kan jo slik bli aktuell ja.
    L og M er samme lyd og like gode?
    De ferdigbygde produktene fra Audio Note er en god del bedre enn kit'ene som for det meste er helt andre konstruksjoner og derfor ikke kan sammenlignes. Og det skulle ellers bare mangle.

    Mvh
    Palle

    Takk for viktig info.


    Er endel som tror det ja men stemmer selvsagt ikke. Et godt bygd kit konkurrerer lett med ferdigbygde mye lengre opp i pris.

    Har eid endel av begge leire.

    Noen av de tidligere preamp kitene var kalt M2/M3 (samme som fabrikkbygde) og ble omdøbt til L2/L3 etc. for å redusere forvirring noen år senere.
    Hva anbefaler du som første kjøp når jeg stille høye krav til lyden, M2?
    Brukes mot Doxa effekt.
     
    Sist redigert:

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.332
    Sted
    Smurfeland
    Er endel som tror det ja men stemmer selvsagt ikke. Et godt bygd kit konkurrerer lett med ferdigbygde mye lengre opp i pris.

    Har eid endel av begge leire.

    Noen av de tidligere preamp kitene var kalt M2/M3 (samme som fabrikkbygde) og ble omdøbt til L2/L3 etc. for å redusere forvirring noen år senere.
    Jeg satt faktisk og leste om AN-E på nettet i går, og da var det også noen som sa at de fabrikkbygde var mye bedre enn de man fikk kjøpt som kit. Det ble sagt at de som ble håndlaget på fabrikken hadde bedre komponenter, egne prosedyrer på hvordan de ble satt sammen, og generelt bare var... bedre. Ser ut som det er en oppfatning som er litt utbredt, hva kan det komme av?

    Ellers regner jeg med det ville vært overdrevent optimistisk å håpe på at det fantes en norsk forhandler som hadde noe som helst av AN på demo her tillands? Hadde vært moro å høre AN-E, men får litt inntrykket at Audio Note generellt er mest for de som allerede vet hva dette er for noe og som kan bestille enten ferdigbygd eller kit fra utlandet.
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.240
    Antall liker
    10.807
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Akkurat når det gjelder høyttalerene så er det en "tightere" matching mellom elementer og delefilter i de fabrikksbygde.
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.736
    Antall liker
    11.320
    Torget vurderinger
    2
    Er endel som tror det ja men stemmer selvsagt ikke. Et godt bygd kit konkurrerer lett med ferdigbygde mye lengre opp i pris.

    Har eid endel av begge leire.

    Noen av de tidligere preamp kitene var kalt M2/M3 (samme som fabrikkbygde) og ble omdøbt til L2/L3 etc. for å redusere forvirring noen år senere.
    Jeg satt faktisk og leste om AN-E på nettet i går, og da var det også noen som sa at de fabrikkbygde var mye bedre enn de man fikk kjøpt som kit. Det ble sagt at de som ble håndlaget på fabrikken hadde bedre komponenter, egne prosedyrer på hvordan de ble satt sammen, og generelt bare var... bedre. Ser ut som det er en oppfatning som er litt utbredt, hva kan det komme av?

    Ellers regner jeg med det ville vært overdrevent optimistisk å håpe på at det fantes en norsk forhandler som hadde noe som helst av AN på demo her tillands? Hadde vært moro å høre AN-E, men får litt inntrykket at Audio Note generellt er mest for de som allerede vet hva dette er for noe og som kan bestille enten ferdigbygd eller kit fra utlandet.
    Audiocompaniet har plenty på demo. Ring og avtal før besøk, så kan du få høre mye fint hos dem, selv om rommet deres ikke gir anlegget de beste vilkår.

    Mvh
    Håkon Rognlien
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn