Audio Notes venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • samlanes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.02.2008
    Innlegg
    2.463
    Antall liker
    550
    Sted
    Hordaland
    Torget vurderinger
    1
    Ikkje for å vere negativ,men eg ville ikkje lagt ut store summer på røyrskifte i dacen Hel.

    Langt større utslag i å skifte flest mulig motstander til 2watt tantal,inkludert 3stk motstander på digitalkort.
    +skifte av jitterkondis på digitalkort,verdi på 0,22uf eller 0,33uf.

    Summen av å skifte til 2watt tantal på utgangen(2stk) på digitalkort+ 1stk jittermotstand sammen med 0,22uf audio note kobber kondis til jitter på digitalkort gir større utslag uansett røyrskifte etter mitt syn.

    Det er nesten alltid 1watts tantal på dei nevnte plassene på digitalkort,det merkes å skifte til 2wattere.

    Og visst det er paralellkondiser på ladelytter både på linjedel og straumkort,ville eg prøvd uten paralellkondiser.
    Det er også 2 andre kondiser på kun 0,01uf på digitalkort,som kan vere verdt å teste andre typer.

    Eg har nettop fått igjen min 2.1dac etter service hos Olof,med alle dei nevnte tweakene på digitalkort,inkl 2stk 0,01uf jensen kondiser,og dacen har aldri vert bedre på alle områder i lyden.
    Den var ganske herpa av meg på forhånd,etter dårlege loddinger på digitalkort,så no blei det nytt kort.

    Fantastisk service hos uppgrade,som godtok medleverte kondiser og motstander for montering.

    Mvh.
     

    GisleB

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.08.2007
    Innlegg
    436
    Antall liker
    79
    hel skrev:
    Jeg vil ha kropp
    Hvilke rør har dere erfaring med i Dacen
    Har fått anbefalt Mullard fremfor Telefunken
    Hva mener dere andre med AN dacer?
    Litt forskjell blir det med rørbytte, ikke så mye som i en pre dog. Har en 3.1x dac selv med ECC88 rør. Bruker selv Electro Harmonix da det er nok kropp i mitt oppsett med Mullard i linjetrinnet på OTOen.

    Absolutt gått for Mullard om du er ute etter kropp. Telefunken er nok bittelitt mere oppløst og mer nøytralt etter hva jeg har lest meg opp til. Men Mullard er noe av det beste på dette også.

    JJ Tesla låter f.eks "mykt" og også innestengt i min dac, så ikke gå for det. EH virker "nøytralt" og passet best hos meg. På de to røyrene var det ihvertfall en del forskjell.

    Mullard gjør hvertfall underverker som 12au7 i linjetrinnet i forsterkeren min. Det røret som har hatt mest "kropp" av alle jeg har prøvd der. Men har altså ikke prøvd mullard i dacen, men tror jo de har noenlunde samme klang selv på ecc88?.
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    new york produsert amperex sq6922 er det beste jeg har hatt i an dac, fra tidlig 60 tall, hvit skrift, knallbra rett og slett synes jeg, telefunken med mullard touch
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.898
    Antall liker
    10.761
    Torget vurderinger
    10
    @ Samlanes. Hva koster en slik oppgradering hos UA? Og, er det ikke litt dumt å oppgradere en AN dac som er ca 2 år gammel? Tenker på bruktverdi. Det går jo eldre 3.1 for 10000 på børsen i ny og ne. (jeg ga 14000 for min "brukt", plastiken på fronten var fortsatt på).

    @ Gisle B. Jeg har en to store håndfuller med diverse Telefunken rør etc som er hos Motron nå for sjekk og verdivurdering. Jeg burde vel beholde et par selv? Det var også noen Siemens rør der.


    Og til slutt et spm: nettbrønnen bak på både den og preampen er innfelt innefor den svarte akrylplaten. Er det bare lakris-strømkabler som passer? Hva bruker AN folket?
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Hei , er på vurderingsstadiet ang en Audionote preamp fra UK.

    Det er snakk om en M6 Line ,gjerne brukt , men er redd denne må ev erverves ny.

    Har fra før hatt en trimma M3 som låt knall , dermed ønskler jeg i tilfelle ett par hakk opp.

    Er det noen som har hørt en M6 preamp av an-s venner her inne ?

    Har bare lurt veldig lenge på akkurat den preampen der..... ett hakk opp til m8 blir nok en mer kostrbar affære så den legger vi likegodt død med en gang.

    Mon tro om PQ leverer fjernbetjent mot pristillegg ? da bare volumet.

    Mvh Espen
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Hei , ingen M6 lyttere i denne langne vennetråden ????

    M3 & M5 har jeg hørt en del på , dritbra saker begge to .

    M6 er forøvrig preampen level 4 starter med.

    Og er vel den siste av An s preamper man kan kjøpe i betalbar prisklasse , mener prisen tar helt av etter denne.

    når det gjleder fjernbetj. volum går nok ikke dette , da alle disse preampene leveres med step-attenuator- at jeg ikke tenkte på det.

    Hører gjerne fra noen , om folk har erfaringer med M6 line.

    Mvh Espen
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Null erfaring med den der Espen. Kun det man har lest og der har vel du vært også vil jeg tro ;)
    Men utrolig morro hvis det havner en sånn hos deg, kan da umulig være mange av M6 her i landet ?


    Ikke akkurat billig ser jeg, AN sverige - 129k :-X (M6 line)

    /jan
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.214
    Antall liker
    10.764
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Har hørt m6 men da som pre til AN uk Ungaku (den siste litt moddet). Låt da ikke feil den.
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Du skal bruke den med McIntosh? Har litt magefølelse på at det muligens ikke er en avsindig bra match, men det er bare magefølelse. Hva med en skikkelig heftig pre fra dine favoritter i De Forenklede Stater?
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.214
    Antall liker
    10.764
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    impulse skrev:
    Du skal bruke den med McIntosh? Har litt magefølelse på at det muligens ikke er en avsindig bra match, men det er bare magefølelse. Hva med en skikkelig heftig pre fra dine favoritter i De Forenklede Stater?
    Hvorfor ikke?
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Vel, har hørt M3 med sluttrinn derfra før, det var ikke helt strålende.
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.573
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    Hva håper du å oppnå lydmessig med eventuellt en M6 Espen?

    Har ikke hørt den,men har eid en tidligere utgave av M8,en enormt god pre.
    Hva med et L3 kit,det gir nemlig fine muligheter til å fintune balanse,som etter min erfaring kan vere en stor fordel alltid og ivertfall oppimot Lowther,og den gir også mulighet for å sette in fjernbetjent volum basert på Tantalum o.l. motstander.
    Der kan man også for en forholdsvis rimelig penge meske seg med komponenter ala Tantalum 2W,BG N kondiser osv. som man må opp i AN level 5 for å finne.
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    impulse skrev:
    Du skal bruke den med McIntosh? Har litt magefølelse på at det muligens ikke er en avsindig bra match, men det er bare magefølelse. Hva med en skikkelig heftig pre fra dine favoritter i De Forenklede Stater?
    jeg har hatt en oppgradert L2 sammen med mc2102 og det var ikke en galen match,men nå er mc2102 rør også.
    ville kikket på c500 jeg ........ikke hugg hodet av meg er forsatt an venn selv om jeg ikke har det for øyeblikket ;D
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.214
    Antall liker
    10.764
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Er jo nettopp noe av hemligheten med de trafobaserte preampene til AN. De "passer" det meste. Også transistor trinn grunnet ekstrem lav utg. impedans.
    En potet er det.
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    impulse skrev:
    Du skal bruke den med McIntosh? Har litt magefølelse på at det muligens ikke er en avsindig bra match, men det er bare magefølelse. Hva med en skikkelig heftig pre fra dine favoritter i De Forenklede Stater?
    Hei , jeg skal ikke bruke denne med Mcintosh produkter , men kanskje en Borderpatrol-.SE 300b , bør vel kunne funke godt , da jeg husker min gamle m3 phono parret med bho s se-300b Borderpatrol.


    Når det gjelder Mcintosh så spiller jeg nå med c2300 preampen , sammen med mc 252 effekttrinnet ( 2x 250watt , Autotrafoer på denne ) og det funker veldig veldig bra....) Så egentlig er jeg happy med det , men som sagt veien er jo alltid målet , og er selvsagt på tankestadiet.

    sist jeg sjekket i Norge lå prisen på m6 line på 75k , den har sikkert gått opp , skalsjekke prisen , kom ikke igjennom hos importøren i dag på tlf.

    Mvh Espen
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    jokris skrev:
    impulse skrev:
    Du skal bruke den med McIntosh? Har litt magefølelse på at det muligens ikke er en avsindig bra match, men det er bare magefølelse. Hva med en skikkelig heftig pre fra dine favoritter i De Forenklede Stater?
    jeg har hatt en oppgradert L2 sammen med mc2102 og det var ikke en galen match,men nå er mc2102 rør også.
    ville kikket på c500 jeg ........ikke hugg hodet av meg er forsatt an venn selv om jeg ikke har det for øyeblikket ;D
    Skal jeg kjøre mc linja , er selvsagt c500 en vurderingssak , og for å nevne det , dagens preamp er også meget potent musikkformidler.

    Mvh Espen
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.214
    Antall liker
    10.764
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Hei, bare et kort spørsmål. Er det noen av dere som har gått papir-> hemp veien med AN høyttalere. Lydmessige forskjeller og slikt?
     

    GisleB

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.08.2007
    Innlegg
    436
    Antall liker
    79
    bambadoo skrev:
    Hei, bare et kort spørsmål. Er det noen av dere som har gått papir-> hemp veien med AN høyttalere. Lydmessige forskjeller og slikt?
    Jeg bestillte meg jo ett par nye AN-J/Spe for ett par måneder siden ( venter fortsatt på de ). Da gikk jeg for papir etter mye research. ( Også pga utseende ) . Det folk sa til meg var at forskjellen var at du kunne "rocke" litt mer med hemp og at de spiller litt luftigere, men forskjellene var ikke store.

    Har selv ett spørsmål dog, hva om jeg senere ville gått over til Hemp på min høytaller, er det bare og bytte og bruke samme kasse + delefilter i disse originale AN høytallerene ?
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.214
    Antall liker
    10.764
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Du må nok bytte både elementer og delefilter da de er individuelt tilpasset hverandre.
     

    GisleB

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.08.2007
    Innlegg
    436
    Antall liker
    79
    bambadoo skrev:
    Du må nok bytte både elementer og delefilter da de er individuelt tilpasset hverandre.
    Hmm okay. Håpte det kunne være nok å gi SN til AN slik at de kunne sjekke spec og finne ett hemp element som passet :). Hovudgrunnen til at jeg ikke gikk for hemp var pga utseendet dog. Blått element ble ikke godkjent i heimen. Prisforskjellen var bare rundt 2500 kr om jeg husker rett.
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    GisleB skrev:
    bambadoo skrev:
    Du må nok bytte både elementer og delefilter da de er individuelt tilpasset hverandre.
    Hmm okay. Håpte det kunne være nok å gi SN til AN slik at de kunne sjekke spec og finne ett hemp element som passet :). Hovudgrunnen til at jeg ikke gikk for hemp var pga utseendet dog. Blått element ble ikke godkjent i heimen. Prisforskjellen var bare rundt 2500 kr om jeg husker rett.
    Føler med deg ;)

    Er det ikke muligheter for å få de der med frontstoff ?

    /jan
     

    GisleB

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.08.2007
    Innlegg
    436
    Antall liker
    79
    JanR skrev:
    GisleB skrev:
    bambadoo skrev:
    Du må nok bytte både elementer og delefilter da de er individuelt tilpasset hverandre.
    Hmm okay. Håpte det kunne være nok å gi SN til AN slik at de kunne sjekke spec og finne ett hemp element som passet :). Hovudgrunnen til at jeg ikke gikk for hemp var pga utseendet dog. Blått element ble ikke godkjent i heimen. Prisforskjellen var bare rundt 2500 kr om jeg husker rett.
    Føler med deg ;)

    Er det ikke muligheter for å få de der med frontstoff ?

    /jan
    Hehe det går helt bra :) . Er egentlig litt enig i at walnut + sort element er penest, og tror ikke det er all verdens forskjell lydmessig mellom hemp og papir alikevell. Har også lest folk som foretrekker papir versjonen, tror egentlig ett rørbytte i linjetrinnet til OTO'en har vel så stor betydning for lyden som type materiale i elementet.

    Med Glenairene så låter det jo f.eks helt forskjellig med Mullard kontra Jan Phillips i linjetrinnet, rett og slett natt og dag. Men dette vet du jo da du har hatt denne forsterkeren selv :).

    Anngående front-trekk så lages ikke dette originalt, men kunne kanskje fått det til en pris. ( Eller event. gjort det selv ) . Men selv vil jeg helst ikke ha trekk, synes høytallerene er mye mye penere uten fronttrekk.
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    GisleB skrev:
    JanR skrev:
    GisleB skrev:
    bambadoo skrev:
    Du må nok bytte både elementer og delefilter da de er individuelt tilpasset hverandre.
    Hmm okay. Håpte det kunne være nok å gi SN til AN slik at de kunne sjekke spec og finne ett hemp element som passet :). Hovudgrunnen til at jeg ikke gikk for hemp var pga utseendet dog. Blått element ble ikke godkjent i heimen. Prisforskjellen var bare rundt 2500 kr om jeg husker rett.
    Føler med deg ;)

    Er det ikke muligheter for å få de der med frontstoff ?

    /jan
    Hehe det går helt bra :) . Er egentlig litt enig i at walnut + sort element er penest, og tror ikke det er all verdens forskjell lydmessig mellom hemp og papir alikevell. Har også lest folk som foretrekker papir versjonen, tror egentlig ett rørbytte i linjetrinnet til OTO'en har vel så stor betydning for lyden som type materiale i elementet.

    Med Glenairene så låter det jo f.eks helt forskjellig med Mullard kontra Jan Phillips i linjetrinnet, rett og slett natt og dag. Men dette vet du jo da du har hatt denne forsterkeren selv :).

    Anngående front-trekk så lages ikke dette originalt, men kunne kanskje fått det til en pris. ( Eller event. gjort det selv ) . Men selv vil jeg helst ikke ha trekk, synes høytallerene er mye mye penere uten fronttrekk.
    Ser den :)

    OTO SE er helt klart min favo rør amp. Heldigvis står det en P1SE her (OTO utg.trinn)
    Og fan ja, mye å hente på å leke med rør, imho.
    Bruker egentlig den like mye som jeg bruker 2A3'n.

    Mm, ikke uenig. De kan vel regnes som møbler så de er vel peneste uten trekk.
    Uansett så er det viktigste her at du er nøyd, spiller det bra er det samma f** med alt annet.

    Hvilket minner meg på, rusle ned, finne meg ei kald ei og få på musikk :)

    /jan
     

    James

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.06.2006
    Innlegg
    726
    Antall liker
    70
    Sted
    Stord
    Torget vurderinger
    8
    Får jeg presentere min nylaga Dac 2.0 Compact? :)
    Grunnlaget for navnet forstår vel de fleste.
     

    Vedlegg

    James

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.06.2006
    Innlegg
    726
    Antall liker
    70
    Sted
    Stord
    Torget vurderinger
    8
    Motivasjonen var egentlig å bygge en billigest mulig AN dac med litt deler jeg hadde. Skal brukes til stueanlegget sammen med en Sonos. Nå bruker jeg pc og HRT usb-dac. Pc støyer. Det gjør HRT'en også :).
    Men som alltid. Når jeg skal bygge noe, klarer jeg ikke å la være å putte litt bedre deler i den. Så denne har fått NOS Beyschlag motstander og Tubecaps. Den har også fått Vishay elektrolytter som har gode spesifikasjoner. Blir spennende å teste den hjemme. :)

    Litt flere bilder:
     

    Vedlegg

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Syns den var litt kul :) Og bilder får vi ikke nok av.
    Bra jobba.

    Mye godis deler oppi der. Hva slags dac chip sitter i ?

    /jan
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.214
    Antall liker
    10.764
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Er nok en AD1865 ja. NOS beyschlag er ikke feil (synes de tangerer 2w AN tantaler lydmessig til 1/10 av prisen)

    Hvilken analog/utgangstrinn står i?
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    bambadoo skrev:
    Er nok en AD1865 ja. NOS beyschlag er ikke feil (synes de tangerer 2w AN tantaler lydmessig til 1/10 av prisen)
    1865 er vel en gjenganger ja.
    Hvor finner man beyschlag ?

    /jan
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.214
    Antall liker
    10.764
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    NOS beyschlag er det Motron som har et lager av. Lenge siden jeg handlet og det er noen verdier han ikke har.
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    bambadoo skrev:
    NOS beyschlag er det Motron som har et lager av. Lenge siden jeg handlet og det er noen verdier han ikke har.
    Oki, takker :)

    Sjekke litt hjemme hva jeg evt trenger og maile Brynjar.

    /jan
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn