Audio Notes venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    Hei min dac er vist i orden,er squeezeboxen som tydligvis har lav gain
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    eddie1 skrev:
    Hei min dac er vist i orden,er squeezeboxen som tydligvis har lav gain
    Godt du fant ut av det.
    Men....men å huske at du sa det var lav gain på flere kilder ? Uansett, ikke noe som er bedre enn å få sjelefred :)

    /jan
     

    Milenko

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Innlegg
    5.835
    Antall liker
    1.418
    Sted
    Steinkjer
    GisleB skrev:
    Nå har jeg rullet litt rør i min Audio Note dac 3.1x . Ikke så mange, riktignok bare 3 par. :).

    Er ECC88 som sitter i denne. Og merkelig nok var det de billigste jeg likte best av alle. De jeg prøvde var Jan Sylvania ECC88 / JJ tesla Gold pins og Vanlige Electro Harmonics. De 2 første ( spesielt JJ ) drepte liksom lyden her. Alt ble mer inneklemt. Electro Harmonics er den klare vinner i mitt oppsett for dacen, men dette er vel snakk om en matching sak. Bruker forøvrig Mullard i linje røret i forsterkeren.

    Er klar over at dette er billigrør alle 3, men greit å teste med det først . Føler ikke jeg trenger rolle mere rør for øyeblikket, men jeg VET jo at det finnes enda bedre comboer der ute :). Morsom og dyr hobby dette her.
    Bruker for tiden disse i min AN dac, http://www.upscaleaudio.com/products/Matsushita-{47}-National-PCC88-{47}-7DJ8.html . Er de beste jeg har prøvd hittil, nydelig klang og grei pris :)
    Tube rolling er gøy :)

    Men dere AN eksperter, hvordan er det å oppgradere orginale AN dacer, dvs. ikke kit? Vil tro disse kan oppgraderes til det uendelige også?
     

    GisleB

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.08.2007
    Innlegg
    436
    Antall liker
    79
    Milenko skrev:
    GisleB skrev:
    Nå har jeg rullet litt rør i min Audio Note dac 3.1x . Ikke så mange, riktignok bare 3 par. :).

    Er ECC88 som sitter i denne. Og merkelig nok var det de billigste jeg likte best av alle. De jeg prøvde var Jan Sylvania ECC88 / JJ tesla Gold pins og Vanlige Electro Harmonics. De 2 første ( spesielt JJ ) drepte liksom lyden her. Alt ble mer inneklemt. Electro Harmonics er den klare vinner i mitt oppsett for dacen, men dette er vel snakk om en matching sak. Bruker forøvrig Mullard i linje røret i forsterkeren.

    Er klar over at dette er billigrør alle 3, men greit å teste med det først . Føler ikke jeg trenger rolle mere rør for øyeblikket, men jeg VET jo at det finnes enda bedre comboer der ute :). Morsom og dyr hobby dette her.
    Bruker for tiden disse i min AN dac, http://www.upscaleaudio.com/products/Matsushita-{47}-National-PCC88-{47}-7DJ8.html . Er de beste jeg har prøvd hittil, nydelig klang og grei pris :)
    Tube rolling er gøy :)

    Men dere AN eksperter, hvordan er det å oppgradere orginale AN dacer, dvs. ikke kit? Vil tro disse kan oppgraderes til det uendelige også?
    Takker for anbefalingen. Har lest litt om det røyret og det ser så absolutt bra ut, men ser de fleste sier at det holder litt mot det varme i klangsignaturen. ( If you like mullards, u will like this var det en som sa :) ). Så tviler på det er noe for mitt oppsett da Glenairene allerede er litt tilbakelent med en mullard i linjerøret på OTOen.


    Anngående Audio note Dacer så TROR jeg du kan oppgradere alle, da jeg ikke finner noen dacer som ser like ut innvendig :p. Kjøpte selv en DAC 3 Signature brukt som skal være oppgradert til Dac 3.1x ( Eller 3.1x signature ) . Vanskelig å være sikker på.

    Fant et bilde på nettet av en 3.1x Signature dac som ser nesten helt lik ut innvendig, eneste som ikke er i min dac er det store røret og den lille trafoen til det. Noen AN experter som kan si hvilken modell jeg har ? :) . Eneste jeg er sikker på er at den låter fortreffelig og musikalsk. Passer OTOen perfekt. :
     

    Vedlegg

    Ludo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    3.036
    Antall liker
    576
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    1
    Brukt Audio Note L4 på brukt'n nå - det vil være galskap å ikke slå til på denne! Et kupp til den prisen!!!
     

    BHO

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Innlegg
    3.082
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    Ikke mange AN produkter (spesielt dac) som er like hverandre ang. det som finnes inne i chassiet.
    Sånn er det. :eek:
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    BHO skrev:
    Ikke mange AN produkter (spesielt dac) som er like hverandre ang. det som finnes inne i chassiet.
    Sånn er det. :eek:
    Hehe så sant så sant.
    Januar utgaven er sjelden 100% lik februar utgaven av samme produkt.

    ;)

    /jan
     

    Tor

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.11.2002
    Innlegg
    806
    Antall liker
    531
    Da håper jeg bare at platespillervarianten er nogenlunde stabil
     

    BHO

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Innlegg
    3.082
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    der er det nok mer stabilt, om noen der bryr seg med og skru sammen en og annen da. ::)
     

    Ole Borgenvik

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.10.2010
    Innlegg
    730
    Antall liker
    413
    Sted
    Sandefjord
    Ludo skrev:
    Brukt Audio Note L4 på brukt'n nå - det vil være galskap å ikke slå til på denne! Et kupp til den prisen!!!
    Ikke nå lenger Johnny. Fant ut at et rør hadde tatt kvelden...

    Byttet alle fire, og....

    Fytti faen, der var godlyden tilbake, helt rått!!
     

    BHO

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Innlegg
    3.082
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    Hadde du ikke sånne genalex eller hva de heter i den da?
    Ække mye for penga det serru. ;)
     

    Ole Borgenvik

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.10.2010
    Innlegg
    730
    Antall liker
    413
    Sted
    Sandefjord
    Ikke? Synes de fleste skryter de opp i skyene jeg. Det jeg har fått med meg er at jj kt77 også skal være der oppe.

    Gold Lion har dynamikk, snert og fart uten å bli masete. :)

    Men; jeg tar gjerne imot nye tips mtp.rør.
     

    BHO

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Innlegg
    3.082
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    Mulig jeg blander litt med alle dissa navna, men å teste sovtek rør litt grundigere og merke dem med annet navn bør ikke bety all verden for lyden. ;)
     

    Ole Borgenvik

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.10.2010
    Innlegg
    730
    Antall liker
    413
    Sted
    Sandefjord
    Enig der, et jo russiske rør, dette, men de er de beste EL34/KT77 jeg har hørt p.d.d.

    Andre forslag? :)
     

    Serialcat

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.09.2009
    Innlegg
    323
    Antall liker
    119
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    2
    BHO skrev:
    Mulig jeg blander litt med alle dissa navna, men å teste sovtek rør litt grundigere og merke dem med annet navn bør ikke bety all verden for lyden. ;)
    Noe mer belegg for den påstanden der? Ser at smileyen din har rusk i øyet. Kanskje du og?
     

    Ludo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    3.036
    Antall liker
    576
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    1
    Olbor skrev:
    Ludo skrev:
    Brukt Audio Note L4 på brukt'n nå - det vil være galskap å ikke slå til på denne! Et kupp til den prisen!!!
    Ikke nå lenger Johnny. Fant ut at et rør hadde tatt kvelden...

    Byttet alle fire, og....

    Fytti faen, der var godlyden tilbake, helt rått!!
    Godt den fortsatt bor i Sandefjord da :)
     

    BHO

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Innlegg
    3.082
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    Serial skrev:
    BHO skrev:
    Mulig jeg blander litt med alle dissa navna, men å teste sovtek rør litt grundigere og merke dem med annet navn bør ikke bety all verden for lyden. ;)
    Noe mer belegg for den påstanden der? Ser at smileyen din har rusk i øyet. Kanskje du og?
    Det er vel gold lion jeg tenker på ja.Tror nok ikke jeg har så mye rusk i øyet nei. ;) Jepp.....kvalifiserte personer sier det er sovtek. Og dette er vel helt typisk når det gjelder nyproduserte rør.
    Jeg har f.eks noen sovtek el34 som er merka med mullard.
    Det betyr heller ikke at de må låte dårlig, men det er ikke nødvendig og betale mer for å få annen merking på røra vel?
     

    BHO

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Innlegg
    3.082
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    Olbor skrev:
    Enig der, et jo russiske rør, dette, men de er de beste EL34/KT77 jeg har hørt p.d.d.

    Andre forslag? :)
    Nei dessverre. Jeg har svært begrensa omgang med el34, så der har jeg ikke stort og bidra med. :)
     

    Serialcat

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.09.2009
    Innlegg
    323
    Antall liker
    119
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    2
    BHO skrev:
    Serial skrev:
    BHO skrev:
    Mulig jeg blander litt med alle dissa navna, men å teste sovtek rør litt grundigere og merke dem med annet navn bør ikke bety all verden for lyden. ;)
    Noe mer belegg for den påstanden der? Ser at smileyen din har rusk i øyet. Kanskje du og?
    Det er vel gold lion jeg tenker på ja.Tror nok ikke jeg har så mye rusk i øyet nei. ;) Jepp.....kvalifiserte personer sier det er sovtek. Og dette er vel helt typisk når det gjelder nyproduserte rør.
    Jeg har f.eks noen sovtek el34 som er merka med mullard.
    Det betyr heller ikke at de må låte dårlig, men det er ikke nødvendig og betale mer for å få annen merking på røra vel?
    Håpet at det var egne erfaringer du kom med. Da kunne det jo hende at du hadde sett litt feil når
    du sammenlignet rørene. Må skyte inn at selv om det her snakkes om EL34 så er jeg mer opptatt
    av KT88 avdelingen.

    Du velger å stille deg bak anonyme eksperter eller "kvalifiserte personer" som du kaller ham/dem.
    Jeg vil at du deler med oss hvem dette er og/eller materialet som viser at golden lion er fake.
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.419
    Antall liker
    1.128
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    14
    Serial skrev:
    BHO skrev:
    Serial skrev:
    BHO skrev:
    Mulig jeg blander litt med alle dissa navna, men å teste sovtek rør litt grundigere og merke dem med annet navn bør ikke bety all verden for lyden. ;)
    Noe mer belegg for den påstanden der? Ser at smileyen din har rusk i øyet. Kanskje du og?
    Det er vel gold lion jeg tenker på ja.Tror nok ikke jeg har så mye rusk i øyet nei. ;) Jepp.....kvalifiserte personer sier det er sovtek. Og dette er vel helt typisk når det gjelder nyproduserte rør.
    Jeg har f.eks noen sovtek el34 som er merka med mullard.
    Det betyr heller ikke at de må låte dårlig, men det er ikke nødvendig og betale mer for å få annen merking på røra vel?
    Håpet at det var egne erfaringer du kom med. Da kunne det jo hende at du hadde sett litt feil når
    du sammenlignet rørene. Må skyte inn at selv om det her snakkes om EL34 så er jeg mer opptatt
    av KT88 avdelingen.

    Du velger å stille deg bak anonyme eksperter eller "kvalifiserte personer" som du kaller ham/dem.
    Jeg vil at du deler med oss hvem dette er og/eller materialet som viser at golden lion er fake.
    Er mange rørprodusenter som lager rør for andre, er jo ikke riktig og kalle det for fake av den grunn.
    Men som BHO sier; hvorfor betale mer fordi at det står et annet navn på de?
     

    Serialcat

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.09.2009
    Innlegg
    323
    Antall liker
    119
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    2
    JanOlav skrev:
    Serial skrev:
    BHO skrev:
    Serial skrev:
    BHO skrev:
    Mulig jeg blander litt med alle dissa navna, men å teste sovtek rør litt grundigere og merke dem med annet navn bør ikke bety all verden for lyden. ;)
    Noe mer belegg for den påstanden der? Ser at smileyen din har rusk i øyet. Kanskje du og?
    Det er vel gold lion jeg tenker på ja.Tror nok ikke jeg har så mye rusk i øyet nei. ;) Jepp.....kvalifiserte personer sier det er sovtek. Og dette er vel helt typisk når det gjelder nyproduserte rør.
    Jeg har f.eks noen sovtek el34 som er merka med mullard.
    Det betyr heller ikke at de må låte dårlig, men det er ikke nødvendig og betale mer for å få annen merking på røra vel?
    Håpet at det var egne erfaringer du kom med. Da kunne det jo hende at du hadde sett litt feil når
    du sammenlignet rørene. Må skyte inn at selv om det her snakkes om EL34 så er jeg mer opptatt
    av KT88 avdelingen.

    Du velger å stille deg bak anonyme eksperter eller "kvalifiserte personer" som du kaller ham/dem.
    Jeg vil at du deler med oss hvem dette er og/eller materialet som viser at golden lion er fake.
    Er mange rørprodusenter som lager rør for andre, er jo ikke riktig og kalle det for fake av den grunn.
    Men som BHO sier; hvorfor betale mer fordi at det står et annet navn på de?
    Så da mener du at Genalex Gold lion KT88 er det samme som Sovtek KT88?
     

    BHO

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Innlegg
    3.082
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    Serial skrev:
    JanOlav skrev:
    Serial skrev:
    BHO skrev:
    Serial skrev:
    BHO skrev:
    Mulig jeg blander litt med alle dissa navna, men å teste sovtek rør litt grundigere og merke dem med annet navn bør ikke bety all verden for lyden. ;)
    Noe mer belegg for den påstanden der? Ser at smileyen din har rusk i øyet. Kanskje du og?
    Det er vel gold lion jeg tenker på ja.Tror nok ikke jeg har så mye rusk i øyet nei. ;) Jepp.....kvalifiserte personer sier det er sovtek. Og dette er vel helt typisk når det gjelder nyproduserte rør.
    Jeg har f.eks noen sovtek el34 som er merka med mullard.
    Det betyr heller ikke at de må låte dårlig, men det er ikke nødvendig og betale mer for å få annen merking på røra vel?
    Håpet at det var egne erfaringer du kom med. Da kunne det jo hende at du hadde sett litt feil når
    du sammenlignet rørene. Må skyte inn at selv om det her snakkes om EL34 så er jeg mer opptatt
    av KT88 avdelingen.

    Du velger å stille deg bak anonyme eksperter eller "kvalifiserte personer" som du kaller ham/dem.
    Jeg vil at du deler med oss hvem dette er og/eller materialet som viser at golden lion er fake.
    Er mange rørprodusenter som lager rør for andre, er jo ikke riktig og kalle det for fake av den grunn.
    Men som BHO sier; hvorfor betale mer fordi at det står et annet navn på de?
    Så da mener du at Genalex Gold lion KT88 er det samme som Sovtek KT88?
    Mener ikke noe ang. kt88, men kan ikke tenke meg at det skulle være noe annerledes ang. de.
    Vet ikke hva det er som trigger deg så voldsomt ift. det jeg har skrevet? og ikke føler jeg at jeg trenger å stille med en haug såkalte bevis ift. det heller.
    Trodde dette var allment kjent, noe som forsåvidt linkene i Rørlig sitt innlegg også viser.
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    det er vel slik at sovtek lager rør for andre , er vel ett amerikansk firma som sitter på flere navnerettigheter, som tung sol, mullard osv og de rørene lages så hos sovtek
    genalex golden lion hadde jeg inntrykk av at var kinesisk produsert , men fullt mulig jeg blander akkurat angående de rørene
     

    Serialcat

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.09.2009
    Innlegg
    323
    Antall liker
    119
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Jeg trigges av folk som slenger om seg med "sannheter" de ikke har belegg for.
    Ikke kan eller vil de oppgi kilde for disse ryktene som de med et blunk og et
    klapp på skuldra vil ha oss andre med på. Hva er hensikten med det? Er det det
    du vil bli assosiert med? Hvilken glede er det du har av å skremme bort ydmyke
    lyd/musikkentusiaster fra å prøve feks. golden lion rør? Det er stadig folk
    her på forumet som spør etter tips om rør de kan bruke i apparatene sine.
    Må det gå ti år før de ved en tilfeldighet oppdager at de ryktene de har gått
    på bare er tull.

    Selv har jeg såpass integritet og tankeevne og ikke minst tid til å finne svar på
    egenhånd i disse tingene, så bare hold på med ryktemakeriet og gjenta med et tomt
    sinn det "ekspertene" forer dere med dere det måtte gjelde. Fint å ha noen egne tanker
    i hodet.

    Men det er riktig at Reflector lager en god del av rørene som er på markedet i dag,
    men at de dermed er like er tull. Det vet man hvis man prøver en del av disse og ikke
    har for mye rusk i øya og øregangen.

    Blir litt som å si at bløtkaka i glassdisken til den lokale bakeren er bare en
    grundigere testet kneip ;)

    Herved er denne saken over for min del.

    MVH. Serial
     

    BHO

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Innlegg
    3.082
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    Serial skrev:
    Jeg trigges av folk som slenger om seg med "sannheter" de ikke har belegg for.
    Ikke kan eller vil de oppgi kilde for disse ryktene som de med et blunk og et
    klapp på skuldra vil ha oss andre med på. Hva er hensikten med det? Er det det
    du vil bli assosiert med? Hvilken glede er det du har av å skremme bort ydmyke
    lyd/musikkentusiaster fra å prøve feks. golden lion rør? Det er stadig folk
    her på forumet som spør etter tips om rør de kan bruke i apparatene sine.
    Må det gå ti år før de ved en tilfeldighet oppdager at de ryktene de har gått
    på bare er tull.

    Selv har jeg såpass integritet og tankeevne og ikke minst tid til å finne svar på
    egenhånd i disse tingene, så bare hold på med ryktemakeriet og gjenta med et tomt
    sinn det "ekspertene" forer dere med dere det måtte gjelde. Fint å ha noen egne tanker
    i hodet.

    Men det er riktig at Reflector lager en god del av rørene som er på markedet i dag,
    men at de dermed er like er tull. Det vet man hvis man prøver en del av disse og ikke
    har for mye rusk i øya og øregangen.

    Blir litt som å si at bløtkaka i glassdisken til den lokale bakeren er bare en
    grundigere testet kneip ;)

    Herved er denne saken over for min del.

    MVH. Serial
    ::)
    De "sannhetene" er det du som tillegger meg.
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    BHO skrev:
    Serial skrev:
    Jeg trigges av folk som slenger om seg med "sannheter" de ikke har belegg for.
    Ikke kan eller vil de oppgi kilde for disse ryktene som de med et blunk og et
    klapp på skuldra vil ha oss andre med på. Hva er hensikten med det? Er det det
    du vil bli assosiert med? Hvilken glede er det du har av å skremme bort ydmyke
    lyd/musikkentusiaster fra å prøve feks. golden lion rør? Det er stadig folk
    her på forumet som spør etter tips om rør de kan bruke i apparatene sine.
    Må det gå ti år før de ved en tilfeldighet oppdager at de ryktene de har gått
    på bare er tull.

    Selv har jeg såpass integritet og tankeevne og ikke minst tid til å finne svar på
    egenhånd i disse tingene, så bare hold på med ryktemakeriet og gjenta med et tomt
    sinn det "ekspertene" forer dere med dere det måtte gjelde. Fint å ha noen egne tanker
    i hodet.

    Men det er riktig at Reflector lager en god del av rørene som er på markedet i dag,
    men at de dermed er like er tull. Det vet man hvis man prøver en del av disse og ikke
    har for mye rusk i øya og øregangen.

    Blir litt som å si at bløtkaka i glassdisken til den lokale bakeren er bare en
    grundigere testet kneip ;)

    Herved er denne saken over for min del.

    MVH. Serial
    ::)
    De "sannhetene" er det du som tillegger meg.
    En skikkelig sinnatagg han Serial 8)
     

    TomVe

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    26.08.2007
    Innlegg
    79
    Antall liker
    1
    SIGNATUR-UTGAVE AV OTO SE!

    Ser ut til at jeg må kansellere bestilllingen på OTO SE, og i stedet bestille den nye OTO SE SIGNATURE ;) Signatur-utgaven skiller seg fra den vanlige ved at det er brukt "tantalum resistors and foil capacitors in critical locations. Last, but certainly not least, the M4 IE output transformers have been replaced with IHiB double c-core numbers, providing superior magnetic core material in a superior transformer topology for superior results."

    http://www.triodeandco.us/forum/index.php?topic=973.0

    Prisen ser ut til å bli ca 35 pst. høyere enn standard-utgaven.

    Noen her som vet noe mer???

    BTW; hadde det vært en ide å skille Audio Notes vennetråd i to deler - "finished products" og "kits"? Synes det kan bli vel mye loddepreik her for en som først og fremst er interessert i ferdige produkter (men for all del; tråden er god som bare det :))

    Hilsen TomVe
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    Takk for fin link til oto, jeg synes det er artig med å ha en tråd for både kits og ferdig bygde produkter, lærer mye og mye fint lesestoff til tider , er venn av begge typer AN produkter ;D
     

    GisleB

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.08.2007
    Innlegg
    436
    Antall liker
    79
    Tjaaa jeg har nå ett ferdigprodukt ( OTO SE ) og måtte nå inn med loddebolten for å fikse den og :p . Synes det er greit å ha alt i samme tråd jeg slik at det er lettere å få hjelp sånn gjennerelt med alt audio note utstyr.

    Selv venter jeg fortsatt på mine Audio note AN-J/Spe i walnut finnish. Kom over denne tråden i triodeandco der en kar har ett fullt audio note oppsett og akkuratt disse høytallerene i samme finnish jeg har bestillt :). De ser jo fantastisk pene ut, og gjennerelt veldig fint utstyr og gode bilder. Ser ut som jeg har valgt rett finnish ifølge mine øyne :p :eek:

    http://www.triodeandco.us/forum/index.php?topic=899.0
     

    VB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2009
    Innlegg
    1.812
    Antall liker
    1.392
    Hei!

    Er det noen som har prøvd Audio Notes shunt attenuator som Upgrade Audio selger for ca. 3000,-? Har TKD potmeter fra før, men er litt usikker hva jeg eventuelt kan forvente meg av lydmessige forbedringer. Ser også at HiFi Collective i England selger selve stereobryteren uten motstandere. Kanskje det hadde vært et alternativ å bruke den som utgangspunkt og heller valgt andre motstandere enn Tantalum? Er Tantalum virkelig "the shit"?

    Mvh
    Vidar
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.235
    Antall liker
    10.801
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Har ikke testet den selv men den skal etter sigende være bra. TKD gjør seg ikke bort den heller. Selv har jeg gått fra TKD til lightspeed attenuator i denne posisjonen. Det er saker det. Men pga. enkelhets skyld så er jeg tilbake til tkd akkurat nå.
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    ved montering av attenuator med tantalumer og tantalumer på inngangskortet fikk min L2 ett merkbart løft, ble mye mer "gjennomsiktig" og løssluppen :)
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.419
    Antall liker
    1.128
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    14
    VB skrev:
    Hei!

    Er det noen som har prøvd Audio Notes shunt attenuator som Upgrade Audio selger for ca. 3000,-? Har TKD potmeter fra før, men er litt usikker hva jeg eventuelt kan forvente meg av lydmessige forbedringer. Ser også at HiFi Collective i England selger selve stereobryteren uten motstandere. Kanskje det hadde vært et alternativ å bruke den som utgangspunkt og heller valgt andre motstandere enn Tantalum? Er Tantalum virkelig "the shit"?

    Mvh
    Vidar
    Stept attenuator gir et veldig løft. Go for it. :)
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.900
    Antall liker
    10.770
    Torget vurderinger
    10
    I min AN 2.1X dac som er produsert i 2008 eller 2009 står det 2 stk rør.

    Betegnelsen er 6H23? (? Er en opp ed U). Det står 9212 under.

    Hva slags rør er det? PS! I manualen står det ECC88?

    Hvilke alternative rør kan jeg bruke?

    Hvordan vil klangen endres fra rørtype/fabrikat?


    (jeg skiftet akkurat nå origianchipen ad1865 9737 til ad1865n-k 0535)
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.900
    Antall liker
    10.770
    Torget vurderinger
    10
    Lurer på om den chipen jeg satt inn gjorde lyden ørlite mer organisk/kroppslig?
     

    VB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2009
    Innlegg
    1.812
    Antall liker
    1.392
    Hei!

    Hva gjelder 6H23-røret så er dette den russiske varianten av 6922 som igjen er den amerikanske varianten av den europeiske varianten E88CC - som igjen er en "long-life" variant av ECC88 (europeisk) og 6DJ8 (USA). Alle kan brukes om hverandre i AudioNote. Ingen fare.

    Forvirret? Beklager - klarte ikke å dy meg.

    Google "Joes tube lore", eller gå inn på Audio asylum og søk på samme der. Fine beskrivelser av lyden til de ulike rørene.

    Mvh Vidar
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.900
    Antall liker
    10.770
    Torget vurderinger
    10
    Jeg vil ha kropp
    Hvilke rør har dere erfaring med i Dacen
    Har fått anbefalt Mullard fremfor Telefunken
    Hva mener dere andre med AN dacer?
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.419
    Antall liker
    1.128
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    14
    hel skrev:
    Jeg vil ha kropp
    Hvilke rør har dere erfaring med i Dacen
    Har fått anbefalt Mullard fremfor Telefunken
    Hva mener dere andre med AN dacer?
    Siemens Halske benyttet jeg i en pre jeg hadde tidligere, det ga kropp, men vet ikke om det gjør det i dacen din.
    Er vel kanskje vanskelig å få tak i, og dyrt.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn