Astra vs. Giulietta

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.561
    Torget vurderinger
    0
    hifiguru skrev:
    Frøkna kjøpte en ny Skoda (!!) Superb med bensinturbo og den er bare nyyydelig selv om den er swær som en maxitaxi. (Skal IKKE ta på meg no ansvar for påvirkning i forhandlingsøyeblikket 8) 8) )
    Frøken som i "datter" ? I så fall en meget fornuftig ung dame du har grunn til å være stolt av.

Trane

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Antall liker
    7.782
    Torget vurderinger
    4
    Vi tåler et bilde til av GT'n ?

Ikke helt standard dieselversjon dette, nei.....2007 Alfa Romeo Autodelta GT 3.7

Noen har lekt med tanken på hvordan en 8C-generasjon GT ville sett ut.....vet ikke riktig jeg da....

Vedlegg

hifiguru

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Antall liker
    1.262
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Spiralis skrev:
    hifiguru skrev:
    Frøkna kjøpte en ny Skoda (!!) Superb med bensinturbo og den er bare nyyydelig selv om den er swær som en maxitaxi. (Skal IKKE ta på meg no ansvar for påvirkning i forhandlingsøyeblikket 8) 8) )
    Frøken som i "datter" ? I så fall en meget fornuftig ung dame du har grunn til å være stolt av.
    Ehh, nei ikke datter.... ;D ;D (Og heldigvis kjøpte hun ikke st.v!)

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.016
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    torem skrev:
    Vidar P skrev:
    Ser på Top Gear (NRK3) hvor de kjører en hvit Fiat 500 (ny type, fin bil!), og nå hoppet de akkurat over til en AM V8 Vantage… det er vakkert det.
    Fiat 500 er kul den, men passer ikke helt meg. Feil kjønn.
    Det med kjønn avhenger jo av variant, ikke 500 i seg selv. Forleden dag så jeg en flett ny rød Abarth på Møhlenpris. Og hørte den. Motorlyden i den er ikke skapt for at kvinner skal nyte den, det er helt sikkert. Godlyd som dette er det kun menn som kan sette pris på her til lands. 135 gamp på 1,4L er kanskje ikke spesielt macho, men det var ikke en bil som lyste frøken. Fyren bak rattet trenger ikke føle seg kastrert på noen som helst måte før jeg fyker forbi han i min nye Abarth 695. 8)

Wishfull thinking... ::)

Ikke helt det samme, men 500 Abarth er ikke så langt borte den heller. Det er ikke mye som skiller dem på utsiden, men innsiden på 695 er nok mer Ferrari enn Fiat.

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.530
    Torget vurderinger
    12
    Anonym skrev:
    Mistenker enkelte for å skrike ut god design kun fordi det er italiensk. Litt kjekt å tenke på at to biler som har fått utrolig mye omtale for designen er Porsche 928 og Ford Sierra.
    Det er vel ikke slik at alt italiensk er vakkert? Jeg synes langt fra det. Men er det vakkert er det oftere italiensk enn av annen herkomst. Jeg glemte SZ i opplistingen forresten. Den er bare deilig. Men 928 og sierra? Brera er nok ikke min favoritt heller. Prototypen var nydelig, men det ble for mange kompromisser i serieversjonen. 159 er en hverdagsklassiker. Den er harmonisk og elegant. Franskmennene også har en del flott. SM, DS og A110 sånn i farten. Og latinerne er mindre prektige og kjedelige enn mange andre greier. For jammen er det mye tristesse de ute og du ser de overalt.

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.530
    Torget vurderinger
    12
    Alfa 90 er nok ingen klassisk højdare, men er da langt fra ille. Husk at den gangen var det Taunus og w123 der ute også. Ikke akkurat gull det heller. 75 som kom nesten samtidig er da en flott (og morsom) bil.

hifiguru

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Antall liker
    1.262
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Trondmeg skrev:
    Alfa 90 er nok ingen klassisk højdare, men er da langt fra ille. Husk at den gangen var det Taunus og w123 der ute også. Ikke akkurat gull det heller. 75 som kom nesten samtidig er da en flott (og morsom) bil.
    flott? Vel 75 er merkelig skapning det også men det er den siste bakhjulstrekkeren frem til 8c, kunne tenkt meg en sen 75 3.0 eller en turbo (evoluzione ?? :eek: :eek: ;D)

Voff

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Antall liker
    9.229
    Torget vurderinger
    1
    Synes denne nye Alfaen var en skuffelse. Astra er jo totalkjedelig og ser ut som en døll Mazda 3.

Når det gjeldet Italienske biler er de jo som kjent totalt forferdelig! Dette har ikke forhindret meg i å ønske en slik nedenfor siden ca. 1975. Jeg lurer på om jeg skal importere en slik en vakker dag i stedet for å kjøpe ny bil. Audien har jo runda 350 000 men jeg tror den klarer 350 000 til (minst).

Snakk om nydelig bil dette. En av tidenes peneste sedaner. Kan jo importeres som veteranbil nå...
    Antakelig astronomiske videlikeholdsutgifter på denne!

Vedlegg

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.530
    Torget vurderinger
    12
    Er italienske biler som kjent totalt forferdelige, Voff? Forklar.

hifiguru

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Antall liker
    1.262
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Ahh, Ferrari 400! En skikkelig Gran Turismo-vogn. Litt artig at den er "vakker" egentlig, altfor store vindusflater og hjula "midt under bilen" noe som resulterer i et sinnsykt overheng bak. Sikkert interessant i 230km/t ;D

Skulle jeg brukt mye penger på en 70-tallscoupe tror jeg jommen jeg hadde feiget ut og gått for en 70-taller som ble med over til 80-tallet og gått for en sen M635csi, her er også typiske lange overheng og "hjula midt under bilen". Sikkert interessant i 250 km/t ;D

Eller hvorfor ikke gå til the horse's mouth

Sweeeet

Vedlegg

H

Hugh

Gjest
    Trane skrev:
    Trondmeg skrev:
    Trane skrev:
    GT'n er en annen sak. Har siklet på den i lengre tid nå og synes den holder seg like fresh. Den kom vel i 2004-2005 og er uten annet enn en marginal facelift like herlig å se på. En klassiker, hverken mer eller mindre. En 2-dørs coupe som er både praktisk og betalbar for vanlige folk, uten å være fjortis (som fx WV Scirocco). Bare synd de fleste som finnes i Norge er med dieselmotor. Det er noe med Alfa og den lyden som "ikke passer seg".
    Alfa GT er for meg den eneste virkelig vakre bilen for under 1 mill. Alt annet blir trist. I tillegg er den morsom også.
    Har du personlige erfaringer med den ? Er fortalt at Alfa anbefaler rimelig hyppige skifte av registerreim...hver 10' eller 15' km. Høres voldsomt ut.
    Problemet er at folk ikke har eid disse bilene selv. Har nå kjørt Brera 3.2 en stund og du verden for en bil. GT er en gammel bil i forhold. Den er pen, ja vakker, men innvendig/finish messig og kjøreegenskaper er den ikke i nærheten. Grunnet lavere hk/kg er den raskere rett frem, men dra den inn på svingete alfa-vei og den tygger Brerastøv. 3.2`n fra GM har kjededrift og er driftsikker som fy. Regreim? Neida. Bråker mindre enn den gamle 3.2, men du-verden den hviner, brøler og buldrer denne også. Med 4x4 er kjerra som en gocart. Treg/sedat? Tull. De som sier det har vel aldri kjørt bilen. Selv med 2.2 er Brera ganske frisk. Med 1750 rask. Med 3.2 rå. Dette er GT mine Herrer.

Trane

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Antall liker
    7.782
    Torget vurderinger
    4
    Hugh skrev:
    Trane skrev:
    Trondmeg skrev:
    Trane skrev:
    GT'n er en annen sak. Har siklet på den i lengre tid nå og synes den holder seg like fresh. Den kom vel i 2004-2005 og er uten annet enn en marginal facelift like herlig å se på. En klassiker, hverken mer eller mindre. En 2-dørs coupe som er både praktisk og betalbar for vanlige folk, uten å være fjortis (som fx WV Scirocco). Bare synd de fleste som finnes i Norge er med dieselmotor. Det er noe med Alfa og den lyden som "ikke passer seg".
    Alfa GT er for meg den eneste virkelig vakre bilen for under 1 mill. Alt annet blir trist. I tillegg er den morsom også.
    Har du personlige erfaringer med den ? Er fortalt at Alfa anbefaler rimelig hyppige skifte av registerreim...hver 10' eller 15' km. Høres voldsomt ut.
    Problemet er at folk ikke har eid disse bilene selv. Har nå kjørt Brera 3.2 en stund og du verden for en bil. GT er en gammel bil i forhold. Den er pen, ja vakker, men innvendig/finish messig og kjøreegenskaper er den ikke i nærheten. Grunnet lavere hk/kg er den raskere rett frem, men dra den inn på svingete alfa-vei og den tygger Brerastøv. 3.2`n fra GM har kjededrift og er driftsikker som fy. Regreim? Neida. Bråker mindre enn den gamle 3.2, men du-verden den hviner, brøler og buldrer denne også. Med 4x4 er kjerra som en gocart. Treg/sedat? Tull. De som sier det har vel aldri kjørt bilen. Selv med 2.2 er Brera ganske frisk. Med 1750 rask. Med 3.2 rå. Dette er GT mine Herrer.
    Dersom du sikter til hva jeg skrev om at Alfa feiget ut med Brera og at den endte opp litt satt og bred over baken så siktet jeg ganske riktig kun til eksteriøret. Dog, jeg minnes gamle Carburetti testet Brera engang og var skuffet over at den var litt tyst og dau...husker ikke hvilken motor de testet da...men ta ikke min surmagede kritikk så tungt....jeg hadde jo gladelig tatt en sidrompa Brera istedetfor min gamle Opel anytime ;D ;D

Hvor ble det forresten av Carburetti ?
    Det var det eneste bilmagasinet jeg fant glede i....fordi de formidlet nettopp glede og høyt engasjement på en gjennomført og stilfull måte.

hifiguru

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Antall liker
    1.262
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Hugh skrev:
    Trane skrev:
    Trondmeg skrev:
    Trane skrev:
    Tviler ikke Hugh, 3,2 og 4wd må jo være helt optimalt. Carburetti testet første utgave med 2,0 eller 2,2 og det har nok skjedd endel etterhvert. Vet at GT er en gammel bin, mer basert på 156 og slikt, interiør er et virrvarr mens Brera er vakker inni. Kommer rett fra Autostrada nå og holdt på å bli sugd inn i grillen på en Maserat Gran Turismo, det trynet er bare maxbrutalt i real life, SWEEERE GREIER

http://www.autostrada.com/

Vedlegg

P

Parelius

Gjest
    Har du kjøpt katta i sekken, Hugh?

http://www.topgear.com/uk/alfa-romeo/brera/road-test/3.2-v6-sv

Men det holder vel til kjøring i 60-sonene i Østfold. [/OT]

Jeg synes den er lekker! Og det er vel 100 ganger mer sprut i den bilen enn jeg noengang ville ha behov for. Så ja, jeg vil også ha en.

Det fine med å bli gammel er at en ikke lengre trenger å tenke på å ha en barneflokk med seg. Innvendig plass er liksom ikke det viktigste å tenke på.

Fikk se kompisen sin nyerhvervelse – sportsbiler for fattigfolk - en Fiat Coupé med 1,8 motor. Litt traktorlyd på tomgangen, synes jeg, men lekker også innvendig med svarte skinnseter. Er ikke 50-80.000 for slike billig da?

(Bildet er en liknende bil funnet på Finn)

Vedlegg

hifiguru

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Antall liker
    1.262
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Øh, det er vel litt saftig for en 1,8.....

Coupè Fiat (som den heter) finnes med en kanonfin 2,0 turbomatet femsylindret motor med noe over 200hk, DET går an å kjøpe. Coupè'n er litt styggpen synes jeg men tøff inni med fine (skinn)seter og dashboard lakkert i samme farge som bilen. (Så om du får tak i en sort bil med blått dashboard er det noe som har skjedd underveis ;))

Vedlegg

H

Hugh

Gjest
    Parelius skrev:
    Har du kjøpt katta i sekken, Hugh?

http://www.topgear.com/uk/alfa-romeo/brera/road-test/3.2-v6-sv

Men det holder vel til kjøring i 60-sonene i Østfold. [/OT]

Jeg synes den er lekker! Og det er vel 100 ganger mer sprut i den bilen enn jeg noengang ville ha behov for. Så ja, jeg vil også ha en.

Det fine med å bli gammel er at en ikke lengre trenger å tenke på å ha en barneflokk med seg. Innvendig plass er liksom ikke det viktigste å tenke på.

Fikk se kompisen sin nyerhvervelse – sportsbiler for fattigfolk - en Fiat Coupé med 1,8 motor. Litt traktorlyd på tomgangen, synes jeg, men lekker også innvendig med svarte skinnseter. Er ikke 50-80.000 for slike billig da?

(Bildet er en liknende bil funnet på Finn)
    Brutter hadde en slik FIAT. Kjempebil!!!
    Vedr top-gear / Brera: F.eks
    http://www.dalealplay.com/informaciondecontenido.php?con=28170

Dette er ingen racer, men gir ned og den flekker av gårde så det spruter BMW og MB er ...... En fryd på svingete Østfoldveier.. Tæsse, Børje, Næbbetørp, Bede, Scebber, sandbakken, vettatoppen etc.. Med dødsforakt via Hunn og Fuuglenebb...

Voff

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Antall liker
    9.229
    Torget vurderinger
    1
    Trondmeg skrev:
    Trenger det forklaring? Kvaliteten!
    Sjefen for den svenske Ferrariklubben har uttalt at Ferrari må være verdens dårligste produkt. En trøst er jo at Lamborghini om mulig er ennå værre!
    Dagens modeller er vel en annen historie men de mangler jo samme grad av sjarm og karakter....

H

Hugh

Gjest
    Voff skrev:
    Trondmeg skrev:
    Sjefen for den svenske Ferrariklubben har uttalt at Ferrari må være verdens dårligste produkt. En trøst er jo at Lamborghini om mulig er ennå værre!
    Dagens modeller er vel en annen historie men de mangler jo samme grad av sjarm og karakter....
    Tull.
    Som alle max-ytelses produkter må det holdes i topp stand. En moderne Maserati, Ferrari, eller Lambo (Auda) er like driftsikre som en senka boble eller auda R8. Alfa er som bmw, bare billigere....

Et par bilder av Auda-dødaren

Vedlegg

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.530
    Torget vurderinger
    12
    Voff skrev:
    Trondmeg skrev:
    glem det, dette er jo bare en gammel myte.

Voff

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Antall liker
    9.229
    Torget vurderinger
    1
    Trondmeg skrev:
    En gammel myte at eldre italienske biler er noe møkk når vi snakker kvalitet?
    Ferrari og Lamborghini var bygd hakket værre en billigfiater på 70-tallet, i og med at de er håndbygd av Italienere ;D. De rustet omtrent like fort.
    Alfa var jo horribel. Alfasuden har vel verdensrekord i rusthastighet!

Voff

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Antall liker
    9.229
    Torget vurderinger
    1
    Hugh skrev:
    Tull.
    Som alle max-ytelses produkter må det holdes i topp stand. En moderne Maserati, Ferrari, eller Lambo (Auda) er like driftsikre som en senka boble eller auda R8. Alfa er som bmw, bare billigere....
    Hva er tull?
    Har jeg sagt noe annet?

Voff

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Antall liker
    9.229
    Torget vurderinger
    1
    hifiguru skrev:
    Ahh, Ferrari 400! En skikkelig Gran Turismo-vogn. Litt artig at den er "vakker" egentlig, altfor store vindusflater og hjula "midt under bilen" noe som resulterer i et sinnsykt overheng bak. Sikkert interessant i 230km/t ;D

Skulle jeg brukt mye penger på en 70-tallscoupe tror jeg jommen jeg hadde feiget ut og gått for en 70-taller som ble med over til 80-tallet og gått for en sen M635csi, her er også typiske lange overheng og "hjula midt under bilen". Sikkert interessant i 250 km/t ;D
    Ferrari 400/412 ble også med til 80-tallet. Siste produksjonsår var vel 1987.
    Tiden har ikke fart pent med BMW 6-serie. Har kan vi virkelig snakke om for store vinduer.

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.530
    Torget vurderinger
    12
    Voff skrev:
    Trondmeg skrev:
    En gammel myte at eldre italienske biler er noe møkk når vi snakker kvalitet?
    Ferrari og Lamborghini var bygd hakket værre en billigfiater på 70-tallet, i og med at de er håndbygd av Italienere ;D. De rustet omtrent like fort.
    Alfa var jo horribel. Alfasuden har vel verdensrekord i rusthastighet!
    Dette kan du virkelig ingenting om. Men hold gjerne liv i gamle myter hvis det har noe for seg.

Voff

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Antall liker
    9.229
    Torget vurderinger
    1
    Trondmeg skrev:
    Dette kan du virkelig ingenting om. Men hold gjerne liv i gamle myter hvis det har noe for seg.
    Here er en link til flere som kan ingenting:

http://greatescapecars.blogspot.com/2009/12/how-great-was-alfasud.html

Italiernerne begynte å bruke billig og dårlig russisk stål sånn omtrent 1970. Dette samt totalt fravær av rustbeskyttelse er hovedårsaken til deres spektakulære rusthistorikk, som neppe er overgått av noen andre.
    Ingen kjøper vel en vintage Italiensk bil for å ha et problemfritt bilhold?

BBC Crap Cars bok (50 crappiest cars ever to reach Britain) finner du Ferrari 400 på 18. plass mellom Daihatsu Applause og Austin Ambassador ;D:
    http://www.bbc.co.uk/pressoffice/bb...pressreleases/2004/10_october/crap_cars.shtml

Anonym

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.173
    Torget vurderinger
    4
    Bortsett fra design og turtallsvillige motorer er det vel ingen som tvil om at det er BMW som er benchmark for kvalitet og kjøreegenskaper med de to andre tyske prestisjemerkene i nakken.

Alfa osv. er for folk som ønsker seg et nisjeprodukt med fokus på design og image.

Personlig kunne jeg godt tenkt meg en GTV916 :)

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.530
    Torget vurderinger
    12
    Trengs ikke. vet nok om sudens styrker og svakheter. Flott bil forresten. En av de aller beste i sin klasse fra tidlig 70-tall. Nytes best tørr. Det jeg reagerer mest på er vel formen din. Som om verden var endimensjonal. Det er vel best du ikke kjenner gamle italieneres kvaliteter. Og du må gjerne tro at italiensk håndverk er dårlig. Hva er kvalitet forresten?

Voff

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Antall liker
    9.229
    Torget vurderinger
    1
    Trondmeg skrev:
    Hva er kvalitet forresten?
    Hva jeg mener med kvalitet her er at ting fungerer og ikke går i stykker, samt mangel på rust.

Voff

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Antall liker
    9.229
    Torget vurderinger
    1
    Anonym skrev:
    Bortsett fra design og turtallsvillige motorer er det vel ingen som tvil om at det er BMW som er benchmark for kvalitet og kjøreegenskaper med de to andre tyske prestisjemerkene i nakken.

Alfa osv. er for folk som ønsker seg et nisjeprodukt med fokus på design og image.

Personlig kunne jeg godt tenkt meg en GTV916 :)

Det er jeg ikke så sikker på. Uten at jeg har prøvd, mistenker jeg at dagens Alfaer er svært konkurransedyktig.

En vintage Italiener er for entusiaster enten med dyp lommebok eller som liker å mekke sjøl (en 12-sylindra Ferrari er kanskje noe krevende for oss som stort sett kun har skifta olje ;D)

Motorlyden av en Ferrari 400/412 er jo ren musikk. Ingen vits med stereo i en slik en... ;D

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.530
    Torget vurderinger
    12
    Nyere mercedeser faller altså ikke under din definisjon av kvalitet. Moro det at 70-tallets rustproblemer fremdeles lever, mens 2000-tallets allerede er glemt. Hva med alle gremlins i Audienes elsystem?

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.530
    Torget vurderinger
    12
    Voff skrev:
    Trondmeg skrev:
    Hva er kvalitet forresten?
    Hva jeg mener med kvalitet her er at ting fungerer og ikke går i stykker, samt mangel på rust.
    for meg blir det som å si hifi har kvalitet bare det fungerer og ikke irrer på kontaktene.

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.530
    Torget vurderinger
    12
    Voff skrev:
    En vintage Italiener er for entusiaster enten med dyp lommebok eller som liker å mekke sjøl (en 12-sylindra Ferrari er kanskje noe krevende for oss som stort sett kun har skifta olje ;D)
    tror du andre vintage prestandabiler er så billige og feilfrie da?

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.530
    Torget vurderinger
    12
    Anonym skrev:
    dette er det faktisk stor tvil om. Hvorfor tror du at det er slik? Har du kjørt noen av de?

Anonym

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.173
    Torget vurderinger
    4
    Trondmeg skrev:
    Anonym skrev:
    dette er det faktisk stor tvil om. Hvorfor tror du at det er slik? Har du kjørt noen av de?
    Kjørt siste A3, siste 3 serie med M-pakke og forrige generasjon C klasse. Av Alfa begrenser det seg til 156 og det er langt tilbake og ikke lange prøvekjøringen heller.

Hadde seriøse planer om å kjøpe Alfa tidligere og scrollet side opp og side ned på cuoresportivo. Nå finnes det mange ulike meninger på internettforum men flertallet av forumdeltagerne der ser ut til å ha et relativt nyansert syn på bil. Ingen som krangler om gåene rådelagre på 10 år gamle biler, manglende effekt i tidlig utgave av JTS motoren, delepris som økte betraktelig ved forrige kvalitetsheving.

Endte opp med å kjøpe en liten varebil med tanke på å frakte materialer, eiendeler i forbindelse med flytting osv men ved neste korsvei er det mye mulig at jeg ender opp med noe elegant.....

I den grad biljournalister skal kunne stoles på så ser BMW ut til å score høyt nær sagt bestandig.

Trane

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Antall liker
    7.782
    Torget vurderinger
    4
    Synd Franco Serblin ikke lager biler ::)

Voff

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Antall liker
    9.229
    Torget vurderinger
    1
    Trondmeg skrev:
    Nyere mercedeser faller altså ikke under din definisjon av kvalitet. Moro det at 70-tallets rustproblemer fremdeles lever, mens 2000-tallets allerede er glemt. Hva med alle gremlins i Audienes elsystem?
    For noe tull. Jeg nevnte Italienske biler fortjente dårlige rykte i forbindelse med en vintage Ferrari fra 70- og 80-tallet. Jeg aldri sagt noe stygt om moderne Italienske biler. Hvis du fremdeles tviler på dette kan sjekke opp diverse klubber eller fora for slike på internett. Påstanden min om Italienske biler på 70 og 80-tallet er totalt ukontroversielt.
    Jeg har forøvrig aldri hørt om elektriske gremlins hos Audi. De tyske premiumprodusentene lager biler av svært høy kvalitet.

hifiguru

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Antall liker
    1.262
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Eller som eieren av den lokale Naf/Viking stasjonen sa; Hadde det ikke vært for Audi hadde'n vært konk!

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn