Arctic Lydlaug, Tromsø

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • pelsjeger

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.04.2004
    Innlegg
    897
    Antall liker
    1.000
    Torget vurderinger
    4
    Har var det dødt gitt..

    Bump?
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.909
    Antall liker
    8.202
    Torget vurderinger
    1
    Ja. Det har vært stille en stund nå.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.909
    Antall liker
    8.202
    Torget vurderinger
    1
    Er det liv i folk her oppe, eller har "varmen" slått oss helt ut? ;)
     

    andreas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.10.2003
    Innlegg
    2.366
    Antall liker
    146
    Hadde kanskje vært en idé med et nytt treff snart. Lenge siden sist vi fikk til noe. Jeg har en ny diy - dac vi kan spille på. Hadde vært moro om noen hadde en dac eller CD-spiller med bra kvalitet vi kunne teste den opp mot.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.909
    Antall liker
    8.202
    Torget vurderinger
    1
    Det hadde det. Ny diy - dac -fortell litt mer.

    Mvh.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.909
    Antall liker
    8.202
    Torget vurderinger
    1
    Dette var interessant Andreas. Vi må få kikke litt på den der etter hvert. Nytt av uka er at det dukker opp en ny entusiast som er ivrig tilhenger av Krell og PSB her i byen, og han var interessert i å være med på lyttekvelder ut mot høsten. Han ville gjerne ta med Krellen sin med en kveld.
     

    Holmium

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    3.444
    Antall liker
    784
    Torget vurderinger
    5
    Mulig jeg kan få til noenår jeg kommer meg inn i ny bolig. Feks en kveld med å stille opp anlegget.

    En liten nøtt må knekkes. Mest sannsynlig vil høyttalerne egne seg best i hoveddelen av stuen på 32 m2 med skråtak fra 2,5 til 3,5 m. Det er dog store vindusflater der.
    Det vil dog passe meg langt bedre å sette opp anlegget i en bibliotekdel i den ene enden av stua, men den delen er bare 15 m2. Det er dog ingen vinduer der og jeg vil ha en langt større frihet til å styre selv, med visse begrensninger. Eggekartonger blir neppe aktuelt ;D
    Usikker på hvordan Cremonaene vil takle det rommet, takhøyden er 2,5 m. Det er en åpning på ca 1,30 m inn til resten av stuen på 32 + 12 m2.

    Vi får komme tilbake til en eventuell seanse senere.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.909
    Antall liker
    8.202
    Torget vurderinger
    1
    Høres ikke dumt ut nei.
     

    LydGeir

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.10.2006
    Innlegg
    835
    Antall liker
    25
    Sted
    Tromsø
    Er det noen med peiling på lodding her som kunne være behjelpelig med å skifte ut en LED i en hodetelefonforsterker? Det er sikkert ingen heksekunst, men jeg vil ha det gjort ordentlig.

    Geir


    Edit: Jeg har nå fått tlf fra en som kan hjelpe meg.
     

    Music4all

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.04.2009
    Innlegg
    1.329
    Antall liker
    7
    Heisan :) Da ønsker jeg alle audiofile & musikkelskere hjertelig velkommen til å bli med i Arctic Lydlaug :) Bor i Tromsø jeg & lurte på om det er noen interesse for et lydlaug / hififorening her oppe i nord, evt ? ? Et riktig godt hifi / musikkår ønskes dere alle :)

    Mvh DoMentor :)
     

    Stereofix

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.07.2005
    Innlegg
    624
    Antall liker
    531
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    1
    Godt Nytt År tell dæ også! Arctic Lydlaug hørest bra ut! e me æ!! ;D

    Mvh.
    Stereofix
     

    Music4all

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.04.2009
    Innlegg
    1.329
    Antall liker
    7
    Stereofix skrev:
    Godt Nytt År tell dæ også! Arctic Lydlaug hørest bra ut! e me æ!! ;D

    Mvh.
    Stereofix
    God aften, & hjertelig velkommen skal du være :) Hvor i nord holder du til da ? ? & hvilket utstyr bruker du ? ? :) Hmm, da har vi økt medlemsmassen 100 % faktisk, ikke værst det folkens ;D

    Mvh DoMentor :)
     

    Music4all

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.04.2009
    Innlegg
    1.329
    Antall liker
    7
    Stereofix skrev:
    :D æ bor i Tromsø! og ka æ spælle på kan du se hær http://www.hifisentralen.no/forum/index.php?topic=42741.0 ;D
    Tøft, da må vi møtes nu på nyåret, må bare få avvikla et par ting først, serru. Her er linken til mitt "gamle" oppsett, http://www.hifisentralen.no/forum/index.php?topic=37364.0 men fikk en Krell S 300 I hus til jul + at jeg venter på nye Furutech kabler. Nye bilder kommer ganske snart, følg med, følg med ;D En forts. vakker & koselig aften ønskes deg & dine :)

    Mvh :)
     

    Holmium

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    3.444
    Antall liker
    784
    Torget vurderinger
    5
    Vi venter spent på invitasjon til Krell-kveld :)
     

    Music4all

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.04.2009
    Innlegg
    1.329
    Antall liker
    7
    Holmium skrev:
    Vi venter spent på invitasjon til Krell-kveld :)
    God aften :) så koselig da, så snart jeg har fått kåken presentabel, flytta hit rett før jul serru & ikke minst de siste smådetaljene på plass i anlegget så er alle hjertelig velkommen til en Krell / musikkaften i min ringe residens :) :)

    Mvh :)
     

    Stereofix

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.07.2005
    Innlegg
    624
    Antall liker
    531
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    1
    DoMentor skrev:
    Holmium skrev:
    Vi venter spent på invitasjon til Krell-kveld :)
    God aften :) så koselig da, så snart jeg har fått kåken presentabel, flytta hit rett før jul serru & ikke minst de siste smådetaljene på plass i anlegget så er alle hjertelig velkommen til en Krell / musikkaften i min ringe residens :) :)

    Mvh :)
    Korsn går det me kåken da? ;)
     

    Music4all

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.04.2009
    Innlegg
    1.329
    Antall liker
    7
    Stereofix skrev:
    DoMentor skrev:
    Holmium skrev:
    Vi venter spent på invitasjon til Krell-kveld :)
    God aften :) så koselig da, så snart jeg har fått kåken presentabel, flytta hit rett før jul serru & ikke minst de siste smådetaljene på plass i anlegget så er alle hjertelig velkommen til en Krell / musikkaften i min ringe residens :) :)

    Mvh :)
    Korsn går det me kåken da? ;)
    Går rette veien, regner med at alt er i boks iløpet av februar ;D

    Mvh :)
     

    JORFIN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2004
    Innlegg
    1.765
    Antall liker
    15
    Torget vurderinger
    22
    Nå ligger det en tråd litt lengre ned om lydlaug i tromsø, men gjør da ingenting med en til :)

    Bor i tromsø, så da er jeg vel med jeg og :)
     

    Music4all

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.04.2009
    Innlegg
    1.329
    Antall liker
    7
    J.Finvaag skrev:
    Nå ligger det en tråd litt lengre ned om lydlaug i tromsø, men gjør da ingenting med en til :)

    Bor i tromsø, så da er jeg vel med jeg og :)
    Hmm, dette er litt flaut faktisk, men jeg så først nylig at det allerede er et lydlaug her... urk Men ser ut som det har vært passivt en stund ? ? Så kanskje vi skal ta en liten poll på om vi skal beholde det "gamle" navnet, eller bruke det nye, & få litt liv i hififolket / musikkelskerne her ? ? ? Uansett er det vel like greit at vi har kun har et lydlaug her oppe ? ? :) Forøvrig er du selvsagt hjertelig velkommen :)

    Mvh :)
     

    JORFIN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2004
    Innlegg
    1.765
    Antall liker
    15
    Torget vurderinger
    22
    DoMentor skrev:
    J.Finvaag skrev:
    Nå ligger det en tråd litt lengre ned om lydlaug i tromsø, men gjør da ingenting med en til :)

    Bor i tromsø, så da er jeg vel med jeg og :)
    Hmm, dette er litt flaut faktisk, men jeg så først nylig at det allerede er et lydlaug her... urk Men ser ut som det har vært passivt en stund ? ? Så kanskje vi skal ta en liten poll på om vi skal beholde det "gamle" navnet, eller bruke det nye, & få litt liv i hififolket / musikkelskerne her ? ? ? Uansett er det vel like greit at vi har kun har et lydlaug her oppe ? ? :) Forøvrig er du selvsagt hjertelig velkommen :)

    Mvh :)
    Ja har vel ikke vært rare aktiviteten, ihvertfall ikke i tråden. Om det blir mer aktivitet med en ny tråd, så er det vel bare å kjøre på .

    Jo takk for det :)
     

    Music4all

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.04.2009
    Innlegg
    1.329
    Antall liker
    7
    Oki, men det kan jo gjøres noe med, vettu ;D Bare koselig det :)

    Mvh :)
     

    Stereofix

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.07.2005
    Innlegg
    624
    Antall liker
    531
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    1
    en tråd er jo bra, men hva med å lage et undeforum? :D
     

    Music4all

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.04.2009
    Innlegg
    1.329
    Antall liker
    7
    DoMentor skrev:
    Heisan :) Da ønsker jeg alle audiofile & musikkelskere hjertelig velkommen til å bli med i Arctic Lydlaug :) Bor i Tromsø jeg & lurte på om det er noen interesse for et lydlaug / hififorening her oppe i nord, evt ? ? Et riktig godt hifi / musikkår ønskes dere alle :)
    Mvh DoMentor :)
    Heia :) Hmm, skal vi få ut fingern og få liv i lauget her oppe snart folkens, eller har dere gått i hi, eller noe sånt ? ? ? ;) Jaja, uansett blir det lytte / musikkaften hos meg snart :)

    Mvh :)
     

    morris

    Medlem
    Ble medlem
    08.07.2008
    Innlegg
    5
    Antall liker
    0
    Jeg er med, selv om jeg nå for tiden halter meg til lydnirvana bare med høytalere.
    Noen i Tromsø som er kjent med høytalermerket Atc?
     

    Music4all

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.04.2009
    Innlegg
    1.329
    Antall liker
    7
    morris skrev:
    Jeg er med, selv om jeg nå for tiden halter meg til lydnirvana bare med høytalere.
    Noen i Tromsø som er kjent med høytalermerket Atc?
    Heisan & velkommen skal du være :)

    Mvh :)
     

    Music4all

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.04.2009
    Innlegg
    1.329
    Antall liker
    7
    DoMentor skrev:
    DoMentor skrev:
    Heisan :) Da ønsker jeg alle audiofile & musikkelskere hjertelig velkommen til å bli med i Arctic Lydlaug :) Bor i Tromsø jeg & lurte på om det er noen interesse for et lydlaug / hififorening her oppe i nord, evt ? ? Et riktig godt hifi / musikkår ønskes dere alle :)
    Mvh DoMentor :)
    Heia :) Hmm, skal vi få ut fingern og få liv i lauget her oppe snart folkens, eller har dere gått i hi, eller noe sånt ? ? ? ;) Jaja, uansett blir det lytte / musikkaften hos meg snart :)

    Mvh :)
    God dag, kjære hifi / musikkvenner her oppe i nord :) Jeg beklager at jeg ikke har fulgt opp tråden / lauget bedre i det siste pga at jeg har måttet private / familiære ting de siste mnd.

    Men hva sier dere, er det fortsatt noen interesse for et lydlaug / hifimiljø her oppe, mht at responsen har vært mildt sagt laber, eller har alle gått i vinterdvale allerede ? ? ;D

    Invitasjonen om en Krell aften hos meg står uansett fortsatt ved lag ;) På forhånd takk for svar, og en fortsatt vakker dag ønskes dere alle :)

    Mvh :)
     

    Music4all

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.04.2009
    Innlegg
    1.329
    Antall liker
    7
    DoMentor skrev:
    DoMentor skrev:
    DoMentor skrev:
    Heisan :) Da ønsker jeg alle audiofile & musikkelskere hjertelig velkommen til å bli med i Arctic Lydlaug :) Bor i Tromsø jeg & lurte på om det er noen interesse for et lydlaug / hififorening her oppe i nord, evt ? ? Et riktig godt hifi / musikkår ønskes dere alle :)
    Mvh DoMentor :)
    Heia :) Hmm, skal vi få ut fingern og få liv i lauget her oppe snart folkens, eller har dere gått i hi, eller noe sånt ? ? ? ;) Jaja, uansett blir det lytte / musikkaften hos meg snart :)

    Mvh :)
    God dag, kjære hifi / musikkvenner her oppe i nord :) Jeg beklager at jeg ikke har fulgt opp tråden / lauget bedre i det siste pga at jeg har måttet private / familiære ting de siste mnd.

    Men hva sier dere, er det fortsatt noen interesse for et lydlaug / hifimiljø her oppe, mht at responsen har vært mildt sagt laber, eller har alle gått i vinterdvale allerede ? ? ;D

    Invitasjonen om en Krell aften hos meg står uansett fortsatt ved lag ;) På forhånd takk for svar, og en fortsatt vakker dag ønskes dere alle :)

    Mvh :)
    Wow, for en overveldende respons & interesse.........
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.909
    Antall liker
    8.202
    Torget vurderinger
    1
    Etter ønske er "lydlaug" trådene knyttet til Tromsø slått sammen.


    bjornh, moderator
     

    Holmium

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    3.444
    Antall liker
    784
    Torget vurderinger
    5
    DoMentor skrev:
    DoMentor skrev:
    DoMentor skrev:
    DoMentor skrev:
    Heisan :) Da ønsker jeg alle audiofile & musikkelskere hjertelig velkommen til å bli med i Arctic Lydlaug :) Bor i Tromsø jeg & lurte på om det er noen interesse for et lydlaug / hififorening her oppe i nord, evt ? ? Et riktig godt hifi / musikkår ønskes dere alle :)
    Mvh DoMentor :)
    Heia :) Hmm, skal vi få ut fingern og få liv i lauget her oppe snart folkens, eller har dere gått i hi, eller noe sånt ? ? ? ;) Jaja, uansett blir det lytte / musikkaften hos meg snart :)

    Mvh :)
    God dag, kjære hifi / musikkvenner her oppe i nord :) Jeg beklager at jeg ikke har fulgt opp tråden / lauget bedre i det siste pga at jeg har måttet private / familiære ting de siste mnd.

    Men hva sier dere, er det fortsatt noen interesse for et lydlaug / hifimiljø her oppe, mht at responsen har vært mildt sagt laber, eller har alle gått i vinterdvale allerede ? ? ;D

    Invitasjonen om en Krell aften hos meg står uansett fortsatt ved lag ;) På forhånd takk for svar, og en fortsatt vakker dag ønskes dere alle :)

    Mvh :)
    Wow, for en overveldende respons & interesse.........
    Jeg tar gjerne en tur, noen dag som passer?
     

    gadus

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    09.09.2010
    Innlegg
    94
    Antall liker
    0
    Torget vurderinger
    3
    hmmm, hadde kanskje vært litt arti det her da??

    Er vel endel hi-fi nisser rundt omkring i tromsø, som meg selv :p

    Ikke det voldsomste utstyret hjemme hos meg da:
    (Eldre b&W 802 Matrix S3, Hegel H2A, Audiolab 8000c, Squeezebox, Pro-ject DIY platespiller med Jelco sa750d arm og div div)

    men ABSOLUTT artig å høre hva andre har på lur, å få litt nye inntrykk :)
     

    sviggum

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.01.2010
    Innlegg
    155
    Antall liker
    56
    Sted
    Tromsø
    Hei :)

    Er det noe interesse for å få til ett lite treff i Tromsø?
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.909
    Antall liker
    8.202
    Torget vurderinger
    1
    Alltid interessert. :)
     

    soa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2006
    Innlegg
    2.453
    Antall liker
    982
    Torget vurderinger
    18
    sviggum skrev:
    Hei :)

    Er det noe interesse for å få til ett lite treff i Tromsø?
    Hei!
    Er i Tromsø denne helgen. Hadde vært hyggelig med et hifibesøk hos noen av sentralens medlemmer fra Ishavsbyen. Til gjengjeld (eller uansett) kan jeg tilby en guidet tur på en av Sjøforsvarets nye fregatter, dersom det er av interesse...

    mvh
    Sven Ø
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn