Arctic Lydlaug, Tromsø

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Holmium

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    3.444
    Antall liker
    784
    Torget vurderinger
    5
    Hvor i Storgata kjære herr Moderator?
     

    Mbare

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2003
    Innlegg
    2.436
    Antall liker
    11
    Jeg ville hatt få, om noen, problemer med at du delte flere detaljer om hvilken butikk og, ikke minst, hvilke merker som var aktuell for sin debut i Tromsø. :)
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.906
    Antall liker
    8.200
    Torget vurderinger
    1
    MA, Focal bl.a.
     
    K

    Konrad_Johnsen

    Gjest
    Andreas skrev:
    Klart du må bidra til litt julestemning i nord. Ta på rød lue og kjør rett hjem til mæ. Det e jo høytid for hifi også med ferie og lange netter!
    Kaffen klar i morra formiddag?
    Hente leiebil og så kjæm eg. ;)
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.906
    Antall liker
    8.200
    Torget vurderinger
    1
    Ønsker samtlige her fortsatt God Jul og Godt Nytt År.

    Mvh. Bjørn
     

    JORFIN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2004
    Innlegg
    1.765
    Antall liker
    15
    Torget vurderinger
    22
    her var det liv, er flyttet til Tromsø nå så da kan jeg og være med :)
     

    andreas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.10.2003
    Innlegg
    2.366
    Antall liker
    146
    J.Finvaag skrev:
    her var det liv, er flyttet til Tromsø nå så da kan jeg og være med :)
    Flott. Ettsom Mbare stakk til østfold trenger vi litt nytt blod. Jeg er klar for stunts litt utover høsten.
     

    Holmium

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    3.444
    Antall liker
    784
    Torget vurderinger
    5
    Etter at september er unnagjort kan jeg også være med om noen skulle invitere til treff eller andre begivenheter.
    Hvor har Mbare flyttet til?
     

    andreas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.10.2003
    Innlegg
    2.366
    Antall liker
    146
    Han flytta til Fredrikstad. Det fine er at vi nå kan sitte å disse anlegget hans uten stygge blikk og kjefting fra sidelinja ;D. Vi trenger å finne en stue å være i.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.906
    Antall liker
    8.200
    Torget vurderinger
    1
    Snakka med en kar i dag som ønsker seg et lydlaug og treff i Tromsø. Jeg vil være med. Lyd og Øl er populært ;D

    Mvh. Bjørn
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.906
    Antall liker
    8.200
    Torget vurderinger
    1
    Er det virkelig så dødt her..? :'(

    Bjørn
     

    andreas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.10.2003
    Innlegg
    2.366
    Antall liker
    146
    Det e æ også.

    Kan vi snakkes om en event i lytterommet ditt Bjørn? Det e litt trøblete å invitere hjem om kvelden, med mange små som skal sove.

    Æ stille gjerne med utstyr. Har endel diy greier som e ferdig til å prøves ut og flere prosjekter som blir ferdige etterhvert.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.906
    Antall liker
    8.200
    Torget vurderinger
    1
    Jo -det går heeeelt flott. Positivt tiltak. Er man 3-6 stykker, kan vi kjøre lukket lag, til og med med "medbrakt" ;)

    Mvh. Bjørn
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    vent til tiff.
    da blir jeg med. ;D
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.906
    Antall liker
    8.200
    Torget vurderinger
    1
    Vi kan arrangere da også :D
     

    Mbare

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2003
    Innlegg
    2.436
    Antall liker
    11
    Eg er i Tromsø under TIFF (jobb), men hvis det blir noen greier da, er jeg gjerne med. :)
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.906
    Antall liker
    8.200
    Torget vurderinger
    1
    Dette høres ut som en god idé. Vi kan kjøre noen treff på Tiff, så også de langveisfarne får kommet seg innom.

    Mvh. Bjørn
     

    andreas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.10.2003
    Innlegg
    2.366
    Antall liker
    146
    Hva med å få til noe i nov/tidl. des så vi har litt å bygge på til TIFF-treffet. Tirsdag 25 november, eller tirsdag 2.des er bra dager for min del.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.906
    Antall liker
    8.200
    Torget vurderinger
    1
    Da prøver vi å få noe til 25. desember! klokkeslett som passer er fra 18-20.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.906
    Antall liker
    8.200
    Torget vurderinger
    1
    JA! ;D

    25. november.
     

    andreas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.10.2003
    Innlegg
    2.366
    Antall liker
    146
    Vi trenger vel en litt mer konkret plan for hva vi skal bedrive tiden med.

    Om dere er enige og ikke har store motforestillinger så tar jeg med en DIY forforsterker som jeg gjerne vil at dere skal låne øre til. Foreslår at vi putter den inn et oppsett med PL300 og en av bjørnh's effektforsterkere

    Så kan jeg også ta med en DIY rør-effektforsterker, men denne tror jeg får litt pusteproblemer på en stor og flermembrans HT som PL300, vi kan jo evt sette opp en annen HT som er lettere å drive. Tror det er litt mer tidkrevende å teste effekt/HT kombinasjoner så vi kan jo se hvor langt vi kommer på et par timer.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.906
    Antall liker
    8.200
    Torget vurderinger
    1
    Det høres ut som en god idé.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.906
    Antall liker
    8.200
    Torget vurderinger
    1
    Det blir antagelig minst to rør-entusiaster innom på tirsdag 25.11 kl. 18.00. :D
     

    Stereofix

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.07.2005
    Innlegg
    624
    Antall liker
    531
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    1
    neinei tre stk, æ e også en rør-entusiast, men uten rør :'(
     

    JORFIN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2004
    Innlegg
    1.765
    Antall liker
    15
    Torget vurderinger
    22
    hva skal skje? når ? hvor?

    ;D
    mvh Jørgen
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.906
    Antall liker
    8.200
    Torget vurderinger
    1
    Vi skal ha et lite treff i Storgata 166, der Andreas skal få teste sin selvbygde rør-forsterker på de høyttalerne han ønsker. Det er åpent for å komme innom å lytte og prate. Lett bevertning.

    Tid: tirsdag 25. november kl. 18.00
    Sted: Storgata 166, Tromsø
    Vi har egen parkering!


    Mvh. Bjørn
     

    andreas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.10.2003
    Innlegg
    2.366
    Antall liker
    146
    Ser frem til å få kommentarer på diy-prosjektene i kveld. Laster opp bilen og regner med å være klar fra i seks - tida.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.906
    Antall liker
    8.200
    Torget vurderinger
    1
    Da er dagen. Jeg kan glede dere med at vi har anskaffet en ny Moccamaster kaffetrakter, og julekaffe vil bli servert i kveld :D

    Jeg ser fram til å få høre rør i dag.


    Mvh. Bjørn
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.906
    Antall liker
    8.200
    Torget vurderinger
    1
    Da har vi hatt lyttekveld i Hi-Fi Husets lokaler i Storgata 166. Totalt ble vi åtte stykker som møtte opp, og det var flere enn jeg ventet. Det hele ble ganske vellykket, og vi måtte rullere for at alle skulle få sitte i sweetspot. Vi fikk testet ut kaffen fra butikkens nye Moccamaster, og jeg håper kaffen smakte godt.

    Kveldens tema var rør, som Andreas hadde tatt initiativ til. CD-spilleren var denne gangen Yamaha CD-S2000, og det ble brukt Meridian effekttrinn (558.2) mm. Høyttalere som ble stilt til disposisjon var Monitor Audio Platinium PL300 og Monitor Audio Gold GS20. PL300 er en ganske stor 3-veis høyttaler med bånddiskant i C-CAM, 4" mellomtone i Nomex/C-CAM og 2 x 8" i samme materiale, 4 Ohms motstand og 90 Db driftseffekt mens GS20 er en lettere last å drive med en 1" C-CAM diskant, 6" mellomtone /mellomtone og 6" bass i C-CAM, 6 Ohms motstand og 89 Db driftseffekt. Kabler varierte, fra Tara Labs til Supra. Andreas og Simen stilte med hver sine oppsett, henholdsvis Andreas sitt selvbygde oppsett med forforsterker, separat strømforsyning (med rør) og effektforsterker med EL34 rør og Simen sin integrerte Musical Angel med KT88 rør. Det var interessant å igjen høre forskjellene mellom disse rørene, men det var selvsagt en viss kvalitetsforskjell på disse oppsettene. KT88 har et større "spark" i bassen enn EL34, men sistnevnte har en mer innsmigrende mellomtone.

    Musical Angel er en rimelig og "affordable" forsterker som absolutt tar seg godt ut. Den klarte å trekke PL300 bedre enn jeg hadde ventet og kunne by på mye rør-lyd på et usannsynlig rimelig budsjett. Andreas sitt selvbygde oppsett med Mullard rør og EL34 rør er et oppsett han har brukt mye tid på, og fremstår lydmessig som veldig gjennomtenkt. Effektmessig var begge oppsett nokså like. Når disse ble satt opp mot 2 x 200 watt fra Meridian 558.2, var det helt klart at sistnevnte disponerte mye mer krefter, men den varmen som rør gir, ble mer fraværende. Andreas sin forforsterker ble prøvd på 558.2 og her kom mye av det beste fra to verdener fram. Helt klart en forforsterker jeg har sansen for, faktisk en av de bedre jeg har hørt. En veldig god mellomtone ble presentert. Andreas sitt oppsett er helt klart et imponerende oppsett, med en meget god mellomtone det er vanskelig å ikke like, og en flott velklingende diskant. Her var det et stort rom som kom til syne. Her ble Musical Angel noe gråere og tilbakelent, men hadde mer fraspark og attakk i bassen som kom til sin rett på mye av musikken. Mot transistor klarer ikke rør-oppsettene å trykke til i bassen, men her kom det frem på Monitor Audio PL300 at det tross alt var en begrenset mengde strøm de hadde tilgjengelig. Likevel fungerte de ganske godt så lenge man holdt volumet på et moderat nivå. Etter hvert ble Monitor Audio GS20 koblet opp, og her var det en enklere last å drive. Jeg fikk dessverre ikke hørt Simens Musical Angel på GS20. Men med Andreas sitt oppsett og GS20 fremsto dette som en vellykket kombinasjon, med både trøkk, oppløsning og ganske dynamisk.

    Dette var i korte og enkle inntrykk summert opp. Håper flere av dere som var med i kveld tar dere tid å komme med deres inntrykk av seansen. Her kommer det noen bilder som viser litt av utstyret som ble brukt.


    Her er Andreas sitt oppsett, som består av effektforsterker, forforsterker og strømforsyning -og her var det liten tvil om at det er en perle av en forforsterker!



    Forforsterkeren til Andreas er av den skikkelige sorten, med en kostbar volum-pot:





    Her er Effektforsterkeren, og for de som liker å myse på hvilke rør vi snakker om, kikk godt etter...





    Strømforsyningen, også den med rør:





    Siemen sin Musical Angel med KT88 -en rør-forsterker man ikke skal undervurdere, til tross for at den er rimelig:



    Her kobles det: rett terminaler til rett motstand skal det være!




    Jeg håper dette frister til gjentakelse og jeg og Andreas diskuterer hva vi skal finne på neste gang. Her er det åpent for forslags og innspill fra dere andre. Interessen denne gangen har vært god, og jeg håper alle fremmøtte ble fornøyd og fikk nye inntrykk.


    Mvh. Bjørn
     

    Vedlegg

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    virker som en meget bra kveld, gutter.

    at dere ikke fikk tatt noen nakenbilder (av dyi-utstyret til andreas, ikke av hverandre :-X) er litt synd.
    men kanskje andreas himself kan fortelle litt om hva som skjuler seg inni de lekre boksene?
     

    andreas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.10.2003
    Innlegg
    2.366
    Antall liker
    146
    joaquin skrev:
    virker som en meget bra kveld, gutter.

    at dere ikke fikk tatt noen nakenbilder (av dyi-utstyret til andreas, ikke av hverandre :-X) er litt synd.
    men kanskje andreas himself kan fortelle litt om hva som skjuler seg inni de lekre boksene?
    "Thai"-preamp er presentert her: http://www.hifisentralen.no/forum/index.php?topic=19115.0;all
    El34 - prosjektet er presentert her: http://www.hifisentralen.no/forum/index.php?topic=2935.0;all
    Begge trådene er "endeløse" byggetråder med mange bilder og anbefales ikke utolmodige sjeler med trege linjer.


    Ellers må også jeg få takke for en hyggelig kveld i går. Veldig moro å få prøvd utstyret sitt for andre ører, spesielt siden det er hjemmelaget. Bjørns oppsummerer jo kvelden i all hovedsak. Den første "seansen" vi hadde var å beholde min forforsterker og HTen PL300 i oppsettet, mens vi byttet på effektforsterkerne.

    Det var altså lett å konstatere at små rørforsterkere ikke har noe å gjøre på en stor høytaler som PL300. Det var ikke det at det ikke spilte pent, men det er "penger ut av vinduet" i forhold til hva en slik høytaler kan prestere med et 50kg transistormonster i hekken. Uansett om vi spilte Kristin Ambjørnsen, Haydn eller Mark Knofler så ble lydbildet større, dynamikken bedre og frekvensfløyene trukket lenger ut med flere watt til å drive HTene. Så langt jeg kan skjønne er dette anlegget i toppklasse med et enormt "trøkk", stort lydbilde som strekkers seg langt ut i høyde og bredde, og med evne til å spille kraftfullt langt ut på frekvensfløyene uten at det blir ubehagelig på noen måte. Man kjenner basstrykket i magen samtidig som det ikke ødelgger for musikken og det er ikke hverdagskost. Må si jeg var jo fornøyd med at preampen min ikke ødela opplevelsen. Skulle vi trekke frem et lite minus med den, så mente de av oss som har mye å sammenlinke med at den ikke var superstram i de helt nederste oktaver.

    Forskjellene lydmessig mlm EL34 ampen og MA-kt88 var mer subtile koblet opp på PL300. Det vi ikke må glemme er at vi beholdt min forforsterker som pre til MAen, som egentlig er en integrert. Inngangspot'en ble justert opp og så regulerte vi volum med "Thai". Det at EL34 ampen var mer åpen, dynamisk og med rikere klang og "farger" kan ha hatt med dét å gjøre. Samtidig morsomt å høre hvordan MA-kt88 var langt kjappere i bassen og klarte å holde rytmen i musikken bedre enn EL34 forsterkern. EL34 ampen har høy komponentkvalitet, mens MA-kt88 har større strømkapasitet både i strømforsyning og utgangseffekt. Likevel var forsamlingens mening at det er typisk for selve kt-88 røret å være litt sånn frempå nedover i frekvensene.

    Noe av det morsomste med kvelden for min del var likevel da vi koblet opp en ny HT foran EL34 forsterkern. I forhold til PL300 på "jernhanske" forsterkern så fikk ikke den siste oktaven nedover i bassen og heller ikke bånddiskantens flotte utklingning, men jeg ble overrasket over hvor bra det spilte likevel. Har tidligere lest at enkelte Monitor Audio HT funker bra på rør og det ble til gangs bekreftet. Første kutt på Plant/Krauss-plata har som kjent ganske tung bassgang og det ble litt mye å holde styr på i bassen, men lydbildet var stort og fyldig med god oppløsning. Det gode inntrykket ble bare forsterket med annen pop/rock og klassisk musikk. Tror ikke jeg har hørt en liten rørforsterker trøkke til slik noen gang. Bjørns rom er ikke veldig stort, godt konstruert og man sitter nærme bakveggen så det kan være noe av forklaringen på all dypbassen vi faktisk fikk ut av dette oppsettet. Veldig moro å oppdage nye sider ved mitt oppsett gjennom å prøve det i et nytt rom og med nye HT. Må jo nevne at jeg har lånt Focals 1007s med meg hjem tidligere, og funket på langt nær så bra som MA-GS20. Med GS-20 hadde HT/forsterker komboen ikke problemer med rytme eller å åpne opp et stort og flott lydbilde.

    Kanskje dere andre kan utfylle inntrykkene litt. Man har jo en hang til å være vel opptatt av eget anleggs fortreffelighet og når en har bygget selv blir man jo sikkert 10 ganger "værre" å ha med å gjøre, så om inntrykkene fortoner seg annerledes for andre enn meg er det bare moro å få høre om det.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.906
    Antall liker
    8.200
    Torget vurderinger
    1
    Det er vel liten tvil om at man må ha en "kjempeforsterker" hvis man ønsker å bruke rør på PL300. Likevel var jeg overrasket over at begge forsterkerne med KT88/EL34 evnet å trekke dem såpass som de gjorde. Jeg kommenterte dette i går, og tror at at man med hell kunne kjøre en Bi-amping på disse. Selvsagt ville ikke dette løse "alle verdens energi-problemer" -men det ville trolig bli en lettere last å trekke med en forsterker i bassen og en i mellomtone/diskant og man ville få litt mer overhead i dynamikken.

    Men på Monitor Audio GS20 ble det straks enklere for Andreas sitt oppsett: der rocket det mye mer. Med sine 6 Ohm og 89 Db driftseffekt og 2,5-veis konstruksjon glitret det hele. Disse går ikke sinnsvakt dypt i bassen: den holder seg innenfor 32 Hz - 43 KHz (+/- 3 Db) -Pelsjeger var innom tidligere i sommer med sin Naim Nait5i og den fungerte særs godt sammen med disse, til tross for sine "bare 50 watt" så ville jeg sagt at Nait5i og "Thai" pre/EL34 ampen som nesten blir to "kaniner" av noen forsterkere i forhold til de x-antall watt ampene jeg er så vant med (dere får virkelig unnskylde ordvalget her, men bare for å illustrere forskjellen) -men de fikk GS20 til å brøle som en løve (med baller) og var ganske imponerende å høre på. "Thai"/EL34 oppsettet til Andreas er absolutt anbefalt andre å få lyttet til -for det er et meget godt oppsett.

    Rent personlig så er det "Thai" forforsterkeren jeg sitter aller mest igjen med i hodet, siden tok noe av det beste med seg innen rør i en meget god synergi når du kobler en lineær og nøytral transistor-forsterker sammen med den. Men det har mye med at jeg har for vane å kjøpe store høyttalere, som krever litt strømressurser. Dog, jeg kunne ha levd lykkelig lenge jeg med oppsettet til Andreas med MA GS20.


    Mvh. Bjørn
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.906
    Antall liker
    8.200
    Torget vurderinger
    1
    Hva synes dere om bildene forresten..?
     

    Holmium

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    3.444
    Antall liker
    784
    Torget vurderinger
    5
    bjornh skrev:
    Det er vel liten tvil om at man må ha en "kjempeforsterker" hvis man ønsker å bruke rør på PL300. Likevel var jeg overrasket over at begge forsterkerne med KT88/EL34 evnet å trekke dem såpass som de gjorde. Jeg kommenterte dette i går, og tror at at man med hell kunne kjøre en Bi-amping på disse. Selvsagt ville ikke dette løse "alle verdens energi-problemer" -men det ville trolig bli en lettere last å trekke med en forsterker i bassen og en i mellomtone/diskant og man ville få litt mer overhead i dynamikken.
    Utvilsomt korrekt. Et par alvorlig overdimensjonerte effektrinn med rør hadde vært spennende å prøvd.
    Det inntrykket jeg fikk av høyttalerne var at de låter veldig klart, men er ikke mer kjent med dem enn det jeg hørte i går.

    Men på Monitor Audio GS20 ble det straks enklere for Andreas sitt oppsett: der rocket det mye mer. Med sine 6 Ohm og 89 Db driftseffekt og 2,5-veis konstruksjon glitret det hele. Disse går ikke sinnsvakt dypt i bassen: den holder seg innenfor 32 Hz - 43 KHz (+/- 3 Db) -Pelsjeger var innom tidligere i sommer med sin Naim Nait5i og den fungerte særs godt sammen med disse, til tross for sine "bare 50 watt" så ville jeg sagt at Nait5i og "Thai" pre/EL34 ampen som nesten blir to "kaniner" av noen forsterkere i forhold til de x-antall watt ampene jeg er så vant med (dere får virkelig unnskylde ordvalget her, men bare for å illustrere forskjellen) -men de fikk GS20 til å brøle som en løve (med baller) og var ganske imponerende å høre på. "Thai"/EL34 oppsettet til Andreas er absolutt anbefalt andre å få lyttet til -for det er et meget godt oppsett.
    Det låt veldig bra med litt mindre høyttalere påkoplet. Forsterkeren fikk brukt sine egenskaper på en langt bedre måte. Det hørtes ut som en meget god match.
    Har kun hørt Pelsjegers oppsett en gang og denne kombinasjonen en gang, men erindrer at de ikke høres så veldig forskjellige ut. Men dette er inntrykk tatt med godt tidsmellomrom og minnet kan muligens spille meg et puss.

    Rent personlig så er det "Thai" forforsterkeren jeg sitter aller mest igjen med i hodet, siden tok noe av det beste med seg innen rør i en meget god synergi når du kobler en lineær og nøytral transistor-forsterker sammen med den. Men det har mye med at jeg har for vane å kjøpe store høyttalere, som krever litt strømressurser. Dog, jeg kunne ha levd lykkelig lenge jeg med oppsettet til Andreas med MA GS20.


    Mvh. Bjørn
    Oppsettet gjorde ingen skam på seg og jeg tviler ikke et sekund på at Andreas har mange fine musikalske timer hjemme i egen hule.
     

    Mbare

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2003
    Innlegg
    2.436
    Antall liker
    11
    Spennende å lese, hadde vært morsomt å vært der sjøl. Men, hvis dere skal gjøre noe under TIFF, må jeg prøve å komme innom. Føler jo at jeg kjenner thai-pre'en og EL34-ampen til Andreas etterhvert, har jo sett begge to bli til, sakte, men sikkert (og det er forøvrig det eneste jeg har sett bli til i det Andreaske-hjem og det er nok like greit). Har hørt thai-pre'en i lengre tid i eget anlegg i Tromsø, men den var nok noe mer støyete da - har du koplet vekk muligheten for å kjøre den som ren TVC, Andreas? (Ikke det at den TVC'en er like bra som min TVC, men det kan jo sikkert være morsomt å leke med den lell... ;D ).

    Kan godt tenke meg at det var en herlig kombo med en god stativHT, u.t. tilhører jo den delen av hi-fi sentralen som mener at Andreas har et større behov for nye høyttalere enn han selv vil innrømme (det ene elementet er jo omtrent sprengt, mann! 8) ). Så nå blir det MA stativ-HT på deg, regner jeg med? ;)
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.906
    Antall liker
    8.200
    Torget vurderinger
    1
    Jeg holder "dørene" åpne for å gjenta dette under TIFF. Da skal alle som ønsker å komme være velkomne. Vi har i alle fall god kaffe ;D

    -nå lurer jeg på om vi klarer å gjenta gårsdagen i desember med suksess. Vi var jo hele åtte stykker i går.


    Mvh. Bjørn
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn