Strøm relatert ANSUZ SORTZ støyreduksjons plugger .

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Espen R

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Innlegg
    10.083
    Antall liker
    2.620
    Ståle-krapyl på HiFI asyl, han lever i beste velgående, ikke minst i 2021. Nå rundt i det ganske land. 😀
     

    Cappuccino

    Medlem
    Ble medlem
    26.10.2021
    Innlegg
    24
    Antall liker
    8
    Sted
    Viken
    Torget vurderinger
    0
    Et helt utrolig utsagn som er så motsatt at virkeligheten som det kan få blitt.
    Strømforsyningen er jo en strømrens.... Hele poenget med strømforsyningen er å lage en glatt DC spenningen uten variasjoner i spenningen.
    Alle som designer strømforsyninger vet godt hva som skal til for å fjerne støy. Det er kun et spørsmål om hvor mye penger/plass de vil bruke på det.

    At Anzuz er verdensledende på dette er bare helt fjernt. Det er ren humbug hele greiene, og folk kjøper hele historien rått. Jeg forstår det ikke...
    Du glemmer fort utfordringen med emi og rfi.
    Derfor kan strømrens være mer enn bare det du tenker på
     

    Elmer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.08.2009
    Innlegg
    1.927
    Antall liker
    2.174
    Innen konvensjonelle effektforsterkere, klasse A, A/B og B, har teknologiutviklingen gått ganske sakte de siste 80 årene. Generelt sett er de fleste forsterkere «bare» en stor operasjonsforsterker og de blei oppfunnet i 1941. Bevares, det har skjedd mye raffinering av kretsforståelse, kretsoptimering, komponentkvalitet o.l. men de grunnleggende kretsløsningene som de fleste produsentene har brukt er ganske uendret. Det er også lite av denne utviklingen som har vært drevet fram av gullører. Noe av det mer interessante som har skjedd innen teknologiutvikling for konvensjonelle effektforsterkere er bla. Halcro, Benchmark sin AHB2 med THX-AAA, og kanskje Asbjørn sine tryllerier med høyere-ordens feedback. Innen konvensjonelle forsterkere har det ikke vært mange grunner til å introdusere nye modeller annet hvert år, og en forsterker som var god for 30-40-50 år siden er ikke så mye «mindre» god i dag (med et forbehold om 30 års misbruk og elde). Et eksempel er Dynamic Precision DP 6.4, den var tett på state of the art på midten av 1990-tallet, og den er vel ikke veldig langt fra state of the art i dag, den har dog litt ukonvensjonelle kretsløsninger.

    Forresten Electrokompaniets første versjon av AW 250 blei vel introdusert første gang på slutten av 80-tallet eller var det begynnelsen av 90-tallet ?

    mvh
    KJ
    Litt på sia ift produkter fra Åndenes Hus som er trådens tema. Electrocompaniet AW 250 blei benyttet av Bruce Swedien på innspillingen av Michael Jacksons Thriller som utkom november 1982.

    Dr.E
     

    Espen R

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Innlegg
    10.083
    Antall liker
    2.620
    Litt på sia ift produkter fra Åndenes Hus som er trådens tema. Electrocompaniet AW 250 blei benyttet av Bruce Swedien på innspillingen av Michael Jacksons Thriller som utkom november 1982.

    Dr.E
    Men det kunne nok like gjerne vært en annen forsterker, f eks en Krell eller Levinson.

    Leste reklame for en HiFi-duppeditt for ikke lenge siden. Lurer på om det var en strømrens-sak. Der var det listet opp en rekke kjente artister som brukte duppeditten, blant annet Elton John. Det er nok to ting folk kan være ganske sikker på 1) at Elton John ikke bruker duppeditten, og 2) at du som kunde får lov å betale mer for produktet grunnet navnet Elton John er brukt i reklamen.
     
    Sist redigert:
    P

    parafinoksen

    Gjest
    Nyskjerrigheten er en god egenskap å ha, innen HiFi og andre aspekter av livets viderverdigheter.

    Det som får alle alarmklokkene til å ringe hos meg, er måten Ansuz driver på. F eks at disse pluggene leveres i «sølv, gull og platina versjoner», alt etter hvor mye kredittkortet ditt tåler. Konseptet er så til de grader designet! Her er det liksom ikke snakk om at et lite støyproblem nå er identifisert, så funnet en løsning på, deretter lagd et produkt som løser problemet. Her er liksom løsninga lagd i en god versjon, en supergod versjon og en ultragod versjon. Det stinker!

    Ha ha ha,,,,, har du prøvd med en gulrot?
    Ansuz Demperøtter - SØLVrot, GULLrot og PLATINArot. (Her blir det fort regnskapsrot.)
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.286
    Antall liker
    34.822
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Du glemmer fort utfordringen med emi og rfi.
    Derfor kan strømrens være mer enn bare det du tenker på
    Jeg tror ikke du helt forstår hvem du svarer til her. Hvis du leser et par tråder her inne og ser ytelsesdata på strømforsyninger Armand selv har konstruert vil du muligens forstå at det er fint lite han ikke har tenkt på. De strømforsyningene spiser RFI til frokost.
     
    Sist redigert:

    Audiomix

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.07.2004
    Innlegg
    13.101
    Antall liker
    4.944
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    28
    Jeg tror ikke du helt forstår hvem du svarer til her. Hvis du leser et par tråder her inne og ser ytelsesdata på strømforsyninger Armand selv har konstruert vil du muligens forstå at det er fint lite han ikke har tenkt på. De strømforsyningene spiser RFI til frokost.
    Ikke så lett å henge med i alle svingene.
     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.204
    Antall liker
    3.549
    Torget vurderinger
    1
    Du glemmer fort utfordringen med emi og rfi.
    Derfor kan strømrens være mer enn bare det du tenker på
    Er det noen som ihvertfall ikke vet hva EMI er, så er det lessloss. Trekabinett, er hverken en godkjent eller fungerende skjerm. At man hører forskjell på kabler på slikt utstyr forundrer meg ikke heller, det er snakk om grunnleggende feil på grunnleggende design i elektronikk.
    Beste skjermen for emi er jern og da gjerne blikk, derfor er det benyttet i både dyre og billige løsninger og det fungerer ypperlig.
    Og RFI og EMI er faktisk akkurat den samme greia..
     

    whistler

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.11.2004
    Innlegg
    1.821
    Antall liker
    609
    Men det kunne nok like gjerne vært en annen forsterker, f eks en Krell eller Levinson.

    Leste reklame for en HiFi-duppeditt for ikke lenge siden. Lurer på om det var en strømrens-sak. Der var det listet opp en rekke kjente artister som brukte duppeditten, blant annet Elton John. Det er nok to ting folk kan være ganske sikker på 1) at Elton John ikke bruker duppeditten, og 2) at du som kunde får lov å betale mer for produktet grunnet
    navnet Elton John er brukt i reklamen.
    En "duppeditt" som Elton John har "brukt", ville ikke jeg tatt i. :)
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.890
    Antall liker
    3.221
    Er det noen som ihvertfall ikke vet hva EMI er, så er det lessloss. Trekabinett, er hverken en godkjent eller fungerende skjerm. At man hører forskjell på kabler på slikt utstyr forundrer meg ikke heller, det er snakk om grunnleggende feil på grunnleggende design i elektronikk.
    Beste skjermen for emi er jern og da gjerne blikk, derfor er det benyttet i både dyre og billige løsninger og det fungerer ypperlig.
    Og RFI og EMI er faktisk akkurat den samme greia..
    Tror det mere eller mindre er ligegyldigt med skærm på et 230 vac kabel.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.286
    Antall liker
    34.822
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Er det noen som ihvertfall ikke vet hva EMI er, så er det lessloss. Trekabinett, er hverken en godkjent eller fungerende skjerm. At man hører forskjell på kabler på slikt utstyr forundrer meg ikke heller, det er snakk om grunnleggende feil på grunnleggende design i elektronikk.
    Beste skjermen for emi er jern og da gjerne blikk, derfor er det benyttet i både dyre og billige løsninger og det fungerer ypperlig.
    Og RFI og EMI er faktisk akkurat den samme greia..
    Ja, det er rimelig åpenbart at Lessloss ikke har snøring her. Armand kan sikkert si mye mer om hva som er rett materiale til å skjerme mot hvilken type interferens, elektriske vs magnetiske felter ved ulike frekvenser, men jeg bygget ihvertfall mine klasse D monoblokker med jordet chassis i stålplate og med innvendig skillevegg mellom trafo og resten i samme materiale. Mu-metall ville vært enda bedre, men det var litt overkill til formålet.

    På en elgitar jeg bygget skjermet jeg helt enkelt de utfreste hullene i planken for pickup og elektronikk med aluminiumsfolie fra kjøkkenskuffen elektrisk koblet til signaljord på kabelutgangen. En standard gitarkabel og -forsterker er single ended, så balansert signal var dessverre ikke aktuelt, men sammen med humbucker pickup ble det godt nok til å være tyst selv i nærheten av lysrørarmaturer og lignende.

    Kan ellers anbefale denne:
     
    Sist redigert:

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.204
    Antall liker
    3.549
    Torget vurderinger
    1
    Tror det mere eller mindre er ligegyldigt med skærm på et 230 vac kabel.
    Er ikke kabel jeg snakker om akkurat, men elektronikk til flere hundre K som innebærer trekabinett og ingen skjerm i sikte.. DAC eller hva det var? Uansett så mister slike produsenter troverdighet når de klarer å komme opp med noe slikt. Har de bare lagt metall i bunnen, irundt på sidene og i lokket så har det vært et mye mer seriøst produkt med en gang. Men er vel slikt slike sjarlataner holder på, kjøper noe billig fra Kina og pakker det fint inn uten å vite hva de holder på med når det kommer til elektronikk og ganger prisen med 10-100x. Deretter setter de sin lit til PR-apparatet for å få solgt dritten.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.286
    Antall liker
    34.822
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Men er vel slikt slike sjarlataner holder på, kjøper noe billig fra Kina og pakker det fint inn uten å vite hva de holder på med når det kommer til elektronikk og ganger prisen med 10-100x. Deretter setter de sin lit til PR-apparatet for å få solgt dritten.
    I tillegg fremhever de sårbarheten for alskens støy, vibrasjon og andre forstyrrelser som et kvalitetstegn - «avslørende!» - og bruker det som et argument for å selge enda mer overpriset ræl for å «løse problemet». Det er også en måte å drive butikk på.
     

    alfegutt

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.03.2015
    Innlegg
    929
    Antall liker
    1.306
    Sted
    Østfold
    At Anzuz er verdensledende på dette er bare helt fjernt. Det er ren humbug hele greiene, og folk kjøper hele historien rått. Jeg forstår det ikke...
    Nei det forundrer også meg at dette kjøpes helt rått, men de som kjøper tror nok helt og oppriktig at produktet virker, jeg mener at det baseres på:

    * Stor fortjeneste på slike produkter, betydelig høyere enn på forsterkere og høyttalere
    * Produktene tilbyr en utsatt hifi-bransje friske penger inn i kassa
    * Det markedsføres derfor aggressivt fra produsent og leverandør
    * Teknisk kyndige går ikke på dette lureriet, dette er for de som ikke har teknisk innsikt
     

    Janpe

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.08.2015
    Innlegg
    669
    Antall liker
    743
    Dette handler om hvordan Børresen, Anzuz og Aavik vil posisjonere seg i markedet, i dette tilfellet high end og dyr high end. I dette markedet er folk villige til å betale for luksus og prestisje. Som Rolex, Cartier, Fendi osv osv. Det er ikke noe galt i det i seg selv.

    At disse danskene tar seg meget godt betalt er hevet over enhver tvil, men funker forretningsmodellen deres så all honnør til dem. Det er høyst frivillig å kjøpe noe fra disse produsentene, som ved andre produsenter av dyre produkter. I alle bransjer.

    Er man i tvil om kvaliteten og evt forbedringer ved bruk av de dempeføttene, vel så prøv dem selv før man beskylder dem for juks og bedrag. I noen settinger vil de sikkert fungere, i andre ikke. Og vil man kjøpe noe fra Clas Ohlsson og lakkere selv, gjør det.

    JP
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.286
    Antall liker
    34.822
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Dette handler om hvordan Børresen, Anzuz og Aavik vil posisjonere seg i markedet, i dette tilfellet high end og dyr high end. I dette markedet er folk villige til å betale for luksus og prestisje. Som Rolex, Cartier, Fendi osv osv. Det er ikke noe galt i det i seg selv.
    Påstår Rolex & Co at de mekaniske urene deres gir så mye mer nøyaktig tidsmåling enn alminnelige kvartsur, og at ingeniørene som holder på med atomur i GPS-satelitter ikke forstår bæret av tidsmåling mens de selv har forstått ting som er ukjente for vitenskapen?
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.203
    Antall liker
    101.683
    Torget vurderinger
    23
    Slike plugger er hakket verre - som å selge Rolex som IKKE går, Cartier diamanter av kubisk zirkonium, Louis Vuitton veske uten bunn osv. osv.
     

    Bergfinn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Innlegg
    8.966
    Antall liker
    12.827
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    Dette handler om hvordan Børresen, Anzuz og Aavik vil posisjonere seg i markedet
    ...i kvakksalver markedet, ja.
    Anzuz/Aavik er av de værste i denne lure bransjen.
    Jeg har uheldigvis dultet borti disse gutta ved et par anledinger...og dem stinker av kvakk salve.

    morsom-and-silhuett-kvakksalver-gave-drikkeflaske.jpg
     

    Armand

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    13.08.2005
    Innlegg
    2.936
    Antall liker
    6.904
    Sted
    Kongsberg
    Du glemmer fort utfordringen med emi og rfi.
    Derfor kan strømrens være mer enn bare det du tenker på
    EMI og RFI problemtikk har gitt meg såpass mye jobb at jeg "glemmer" ikke de så fort. Det kan jeg nok love deg. Jeg har målt og jobbet med slike type signaler og frekvenser i mange år, og har instrumenter som kan måle alle disse signalene.

    Strømrens er kjempeviktig og brukes over alt i all industri. Det finnes plenty av produsenter som lager ting til normale prise som virker fint og som er tilpasset bruken. Felles for disse er at samtlige dokumenterer hva de lager og hvordan det virker med standardisert ingeniørterminologi.
    Anzus er ikke en av disse.
    Deres business er å låne ord og begreper som EMI, RFI, støy, interferens osv. og finner på helt utrolig teite "liksomløsninger" som gjerne involverer låneord fra alternativbansjen som krystaller, cryobehandling, tesla coiler og andre helt vanvittig "far out" ting som ikke har noe med saken å gjøre.
    Noen går på limpinnen og tror på dette tullpratet. Det bør de slutte med, og det er derfor jeg gidder å skrive dette.

    Hvis målet er å pynte baksiden av apparatene med fine plugger er det selvfølgelig helt greit å bruke så mange tusen kroner man bare orker på dette, men at det har noe med teknologi å gjøre er bare fullstendig misforstått.
     

    hvalross

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.10.2008
    Innlegg
    1.072
    Antall liker
    142
    Torget vurderinger
    3
    Tror de mener at duppeditten som Elton John kanskje har brukt i ræva trenger en ekstra rens da. 🤣
     

    Espen R

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Innlegg
    10.083
    Antall liker
    2.620
    Desverre er bare å innse at det største salgsargumentet innen high-end er høy pris...
    Nodmenn har gryn så det holder. Og det kan alle bransjer som selger hobby & fritid glede seg over. I sommer leste jeg i avisa om den nye sykkelbutikken i Tromsø med mange ansatte som går med meget pent overskudd. Den billigste sykkelen dem selger koster 38.000!

    Bare for å illustrere pengemengden blant folk. Og her ønsker Ståle krapyl på byens HiFi asyl å ta sin del av kaka.
     

    hvalross

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.10.2008
    Innlegg
    1.072
    Antall liker
    142
    Torget vurderinger
    3
    Er detnoe spessiellt ettersom du reagerer slik på dette eller. Det er jo bare på skøy sikkert .
     

    MrGolden

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.05.2020
    Innlegg
    159
    Antall liker
    405
    Sted
    Skodje
    Torget vurderinger
    2
    Som de fleste i denne hobbyen så klarer jeg aldri å falle til ro... Vurderer derfor å bytte ut mine cutting edge (og siiinsvakt vellydendende må jeg si) AGD Audion blokker i en Adyton Signature (1.7 eller 1.8) .. Aner jo ikke om det er en oppgradering eller ei. Noen som har en i nærheten av Ålesundsområdet som det går an å ta en lytt til eventuelt?
     

    Sven_Palvig

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    3.767
    Antall liker
    1.623
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    Dette handler om hvordan Børresen, Anzuz og Aavik vil posisjonere seg i markedet, i dette tilfellet high end og dyr high end. I dette markedet er folk villige til å betale for luksus og prestisje. Som Rolex, Cartier, Fendi osv osv. Det er ikke noe galt i det i seg selv.

    At disse danskene tar seg meget godt betalt er hevet over enhver tvil, men funker forretningsmodellen deres så all honnør til dem. Det er høyst frivillig å kjøpe noe fra disse produsentene, som ved andre produsenter av dyre produkter. I alle bransjer.

    Er man i tvil om kvaliteten og evt forbedringer ved bruk av de dempeføttene, vel så prøv dem selv før man beskylder dem for juks og bedrag. I noen settinger vil de sikkert fungere, i andre ikke. Og vil man kjøpe noe fra Clas Ohlsson og lakkere selv, gjør det.

    JP
    Jeg bruger de fødder under mine apparater, og de er super gode, men desværre dyre. Jeg har dem fra 3D og fra Ansuz. De er ens. 3D fås dog med 4 og 5 ringe også. 5 er bedre end 3.

    Jeg lånte 6 stk. fra 3D med 3 ringe og tre med 5. Jeg var nød til at købe dem. De tre ringe kan sættes sammen og der lægges keramiske kugler i de fordybninger. Det har jeg ikke prøvet.

    20211208_225530.jpg
     
    Sist redigert:

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.890
    Antall liker
    3.221
    Er sikker på at der ikke slipper støj ind der. Hvad så med lufthuller i låget?
     
    L

    larsmartin

    Gjest
    Har lånt 2 plugger av mala par mnd, har vært uten 1 uke nå og de skal tilbake permanent uten tvil.
    Har testet av og på mange ganger, de fjerner akkurat passe menge av «billig» lyden og spiser ikke opp hele lyttebilde som jeg erfarer noen ansuz produkter kan gjøre. Jeg anbefaler de! 👍👍
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn