Strøm relatert ANSUZ SORTZ støyreduksjons plugger .

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • hvalross

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.10.2008
    Innlegg
    1.074
    Antall liker
    145
    Torget vurderinger
    3
    Noen som har prøvd -testet disse Ansuz Sortz pluggene som Mala Audio selger . Skal visst gi en god oppgradering av lydkvaliteten ifølge Leverandøren .
     

    gwh

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.04.2006
    Innlegg
    842
    Antall liker
    627
    Sted
    Oslo
    Tenker de gir god oppgradering av tykkelsen til lommeboken til selger, ellers er det ingenting å hente.
    Mener noen nevnte at det 652 ord med svada og ingen mening på produktsiden til mala.
     

    hvalross

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.10.2008
    Innlegg
    1.074
    Antall liker
    145
    Torget vurderinger
    3
    Det er ikke snakk om å tenke eller å tro . Har du prøvd dem -det virker ikke slik .Kanskje det er bare svada du skriver også.
     

    HC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Innlegg
    4.117
    Antall liker
    2.609
    Torget vurderinger
    16
    Var på demo av disse hos Mala på høstmessa deres. Det var Snake-oil-meister Lars Christensen himself som stod for demonstrasjonen. Jeg hørte ikke en døyt forskjell med eller uten plugg og heller ingen forskjell på "billig" eller dyr plugg, dette på tross av at jeg ble fortalt hvordan lydbilde ble større, bakgrunn sortere osv. Produktet virker som reinspikka svindel, styr unna!!
     

    PKL

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    07.09.2014
    Innlegg
    71
    Antall liker
    93
    Sted
    Jylland
    Er der nogen af jer der har så meget støj på anlæget at i kan høre det, nej vel.
    Læg mærke til at der skal 1 styk i hver udgang til 7000kr:cool:
    For de penge kan i købe et nyt støjfri hifi anlæg;)
     

    1/2 Tam

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2015
    Innlegg
    6.689
    Antall liker
    5.872
    Kjøp heller denne, gir deg nytelse 2 ganger. Ene gangen i munnen og andre gangen putter du den i utgangene på forsterkeren og gir fantastisk lyd... eller putt den øret, blir garantert støyfritt, jeg lover.
    1633524542389.png
     

    hvalross

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.10.2008
    Innlegg
    1.074
    Antall liker
    145
    Torget vurderinger
    3
    Du har garantert prøvd selv -forstår jeg. :rolleyes:
     

    1/2 Tam

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2015
    Innlegg
    6.689
    Antall liker
    5.872
    Du har garantert prøvd selv -forstår jeg. :rolleyes:
    Tenk deg at forsterkeren er fylt med vann, da lekker det jo ut utgangene, samme skjer med lyd, ser du lett å forstå.
    (for de som ikke "tog an" så er det ironi)
     
    Sist redigert:

    gwh

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.04.2006
    Innlegg
    842
    Antall liker
    627
    Sted
    Oslo
    Ønsker du å skjenke penger til andre så vet jeg om opptil flere veldedige organisasjoner som vil behandle pengene dine og deg med mere respekt enn eiere av anzuz og de som selger deres produkter.
     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.291
    Antall liker
    3.637
    Torget vurderinger
    1
    Jeg ville personlig brukt pengene på godt øl, garantert mer nytelse og definitivt større forskjell på lyden og ikke minst hvor mye mer morsomt det er! :D Ja, også støtter man samtidig ordentlig godt gammeldags håndtverk og et bryggeri.
     

    hvalross

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.10.2008
    Innlegg
    1.074
    Antall liker
    145
    Torget vurderinger
    3
    Det er vel ikke det det her er snakk om men om det er noen som har prøvd disse pluggene . Det har jeg nå fått svar på.
     
    T

    ThomasN

    Gjest
    Har kun hørt de demonstrert hos Mala, og det var ikke noe jeg kan si ga den effekten han som demonstrerte fortalte at skulle oppnås. Det var jo mannen bak produktet. Så jeg kom billig unna :)
     

    helvax

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.03.2019
    Innlegg
    398
    Antall liker
    410
    Sted
    Viken
    Var på demo av disse hos Mala på høstmessa deres. Det var Snake-oil-meister Lars Christensen himself som stod for demonstrasjonen. Jeg hørte ikke en døyt forskjell med eller uten plugg og heller ingen forskjell på "billig" eller dyr plugg, dette på tross av at jeg ble fortalt hvordan lydbilde ble større, bakgrunn sortere osv. Produktet virker som reinspikka svindel, styr unna!!
    Skal ikke påstå at det ER forskjell, men jeg HØRTE forskjell.

    Det er så sterke meninger omkring dette, at jeg allerede angrer på at jeg ytrer meg. Å høre på ting og tang, er en del av hobbyen. Det er spennende.

    Forretningen gir også anledning til å låne hjem, og teste hos seg selv i ro og mak. Det gjør jeg gjerne.
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.220
    Antall liker
    9.453
    Torget vurderinger
    2
    Og jeg regner med at man først fikk høre uten, så med. Og var det noe videre testing så byttet man sang.

    Verdens enkleste sak å «vinne «en demo. Det som spilles som Nr 2 høres automatisk alltid best ut pga vårt akustiske minne, og når man i tillegg blir fortalt hva man skal høre kan man ikke unngå å høre forbedringe.Går man derimot frem og tilbake flere ganger UTen å bytte sang fordufter som regel effekten av remedier.
     
    Sist redigert:

    OMF

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Innlegg
    15.850
    Antall liker
    8.835
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    På en slik demo ville jeg kontaktet leverandøren av forsterkeren og spurt om det medfører riktighet at man må kjøpe slike produkter for at forsterkeren skal levere optimalt - eller om konstruksjonen er immun om støy fra ubrukte innganger.
     
    P

    parafinoksen

    Gjest
    Motvirker disse pluggene tinnitus også? Det er vel den verste bakgrunnsstøyen hos meg. I tillegg kunne vinduene i stua vært litt mer lydtette, siden jeg hører sus av trafikk og jernbane i det fjerne. Ja, også kjerringa som gneldrer på ungene i tide og utide. Tror jeg må løse disse MAKROproblemene først.
     
    M

    MarkusH

    Gjest
    I dag handler hifi omtrent like mye om design som lyden .... Har ikke noe problem med å ha det rassert hjemme jeg altså 😁
     

    helvax

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.03.2019
    Innlegg
    398
    Antall liker
    410
    Sted
    Viken
    Og jeg regner med at man først fikk høre uten, så med. Og var det noe videre testing så byttet man sang.

    Verdens enkleste sak å «vinne «en demo. Det som spilles som Nr 2 høres automatisk alltid best ut pga vårt akustiske minne, og når man i tillegg blir fortalt hva man skal høre kan man ikke unngå å høre forbedringe.Går man derimot frem og tilbake flere ganger UTen å bytte sang fordufter som regel effekten av remedier.
    Det stemmer at det var slik demoen foregikk.
     

    helvax

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.03.2019
    Innlegg
    398
    Antall liker
    410
    Sted
    Viken
    Nå er det vel også kjent at det i alle fall av og til blir fusket ved demoer, hvor man har brukt to forskjellige spor av samme melodi, med feks litt forskjell i volum..
    Lurte litt på det:)
     

    helvax

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.03.2019
    Innlegg
    398
    Antall liker
    410
    Sted
    Viken
    På en slik demo ville jeg kontaktet leverandøren av forsterkeren og spurt om det medfører riktighet at man må kjøpe slike produkter for at forsterkeren skal levere optimalt - eller om konstruksjonen er immun om støy fra ubrukte innganger.
    Stusset faktisk litt på at det kunne låte såpass skarpt først - på et så dyrt anleggg, med så dyre rack, føtter, kabler, strømadaptere etc.
    Jeg oppfattet ihvertfall at det låt langt mer naturlig og behagelig med SORTZ, først med bare 1, og deretter med 2 tilkoblet.
     

    fraiser

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.03.2011
    Innlegg
    363
    Antall liker
    210
    Torget vurderinger
    10
    Det er vel ikke det det her er snakk om men om det er noen som har prøvd disse pluggene . Det har jeg nå fått svar på.
    HC hadde jo hørt de, eller teller kun svar fra de som ønsker å høre forrsljell..🙂
     

    1/2 Tam

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2015
    Innlegg
    6.689
    Antall liker
    5.872
    Nå er det vel også kjent at det i alle fall av og til blir fusket ved demoer, hvor man har brukt to forskjellige spor av samme melodi, med feks litt forskjell i volum..
    Noen ganger skrur de ned volumet på slutten av låten for å fortelle hva man skal høre etter for så når produktet skal demonstreres med samme låt blir volumet økt bittelitt.
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.291
    Antall liker
    16.340
    Sted
    Østfold
    Nå er det vel også kjent at det i alle fall av og til blir fusket ved demoer, hvor man har brukt to forskjellige spor av samme melodi, med feks litt forskjell i volum..
    Ja, det var en historie der en av disse kabelpusherne angivelig hadde spilt av spor 2 som "før" og spor 7 som "etter", og at disse tilfeldigvis var samme låt men med noen få dB ulik gain.
     

    fraiser

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.03.2011
    Innlegg
    363
    Antall liker
    210
    Torget vurderinger
    10
    Sist redigert:

    gwh

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.04.2006
    Innlegg
    842
    Antall liker
    627
    Sted
    Oslo
    Hvis Mala seriøst mener at de anzus pluggene gjør andre ting de selger bedre, ja da er de andre produktene skit. Er ikke helt sikker på at alle leverandørene mener at deres produkter trenger slike saker, for å si det forsiktig.
    1633535187451.png
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.900
    Antall liker
    3.226
    Hvis sådan noget er nødvendigt, så har producenterne intet begreb om, hvad de har med at gøre.
     

    Final

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Innlegg
    3.139
    Antall liker
    5.133
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    På Mala messen ble disse pluggene demonstrert på Aavik forsterker og Børresen høyttalere. Hørte den billigste varianten. Det ble spilt på samme lydnivå og samme spor. Først uten, så med, så uten, så med. Enkelte mente det var forskjell, men jeg klarte ikke høre det. Om produktet virker finnes det kanskje målinger som bekrefter det.
     

    erk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.01.2015
    Innlegg
    2.040
    Antall liker
    3.944
    Sted
    Tårnåsen
    Er der nogen af jer der har så meget støj på anlæget at i kan høre det, nej vel.
    Læg mærke til at der skal 1 styk i hver udgang til 7000kr:cool:
    For de penge kan i købe et nyt støjfri hifi anlæg;)
    Men når du først skal ha slike må du vel ha signaturversjonen til 14 700 for RCA og 18 700 NOK per stykk for XLR? Noe annet duger neppe... Skal vi se... hvor mange trenger jeg... jeg har 5 ubrukte RCA preamp-innganger ser jeg! Det blir 2x5x14 700 = 147 000 NOK. Men uffda, Riaa har også balanserte innganger samt en ledig ubalansert inngang. Spiller vel ingen rolle om det sitter releer rett bak alle inngangene tenker jeg? OK, da blir det totalt 195 100... Hjelp jeg glemte analoginngangene på den nye Trinnoven!! Da blir det 269 900 :) Bør vi ha dette på SP/DIF og AES/EBU kanskje? Ouch, de har jeg mange av på Merging HAPI og dCS da ble det totalt 363 400...
     

    OMF

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Innlegg
    15.850
    Antall liker
    8.835
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    På Mala messen ble disse pluggene demonstrert på Aavik forsterker og Børresen høyttalere. Hørte den billigste varianten. Det ble spilt på samme lydnivå og samme spor. Først uten, så med, så uten, så med. Enkelte mente det var forskjell, men jeg klarte ikke høre det. Om produktet virker finnes det kanskje målinger som bekrefter det.
    Jeg er litt nysgjerrig på hva Aavik synes om at dere importør bidrar til å skape inntrykk at man trenger slikt tull for at utstyret skal låte optimalt.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.427
    Antall liker
    35.210
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Det er ikke snakk om å tenke eller å tro . Har du prøvd dem -det virker ikke slik .Kanskje det er bare svada du skriver også.
    Hvis de skulle gi noen som helst hørbar effekt i et apparat hos deg sier det mest om apparatet og radiostøyen der og da. Det gir ingen garanti for hva som gjelder for et annet apparat et annet sted. Hvorfor skulle det?

    Les også gjerne produktbeskrivelsen og tenk over hva som står der:
    As a termination plug for open input and output sockets,
    Det er mulig at ubrukte signalinnganger bør kortsluttes til jord hvis man holder på med mest mulig nøyaktige målinger av støygulvet i en komponent. Støygulv oppgis ofte med betingelsen «inputs shorted». Electrocompaniet pleide engang å sende med slike shorting plugs.

    Derimot ser jeg bare ikke noen fysikk som skulle tilsi at man på noen som helst måte ønsker å kortslutte ubrukte utganger til jord. Stakkars opamper eller transistorer på den utgangen. En mulig grunn til at produsenter sluttet å sende med slikt var at en eller annen garantert kom til å plugge kortslutningspluggen i feil kontakt på baksiden av apparatet, med forutsigbare konsekvenser.

    Det et heller ikke veldig sannsynlig at en ubrukt utgang liksom skulle ta inn noe radiostøy til elektronikken. En linjenivå utgang har en impedans på kanskje 50 ohm til 500 ohm. Til sammenligning er impedansen på en ubrukt inngang gjerne 47-100 kiloohm. Det kan være en liten leserøvelse å finne ut hva de tallene betyr i denne sammenhengen.

    Eneste måte dette kan henge sammen på er at tingene ikke gjør noe som helst. Innganger og utganger er ikke det samme. Noe som skal fungere både på innganger og utganger gir ikke mening.
     
    Sist redigert:

    erk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.01.2015
    Innlegg
    2.040
    Antall liker
    3.944
    Sted
    Tårnåsen
    Kanskje ubrukte signalinnganger bør kortsluttes til jord hvis man holder på med målinger av støygulvet i en komponent. Støygulv oppgis ofte med betingelsen «inputs shorted».
    Men hvis inngangene er relestyrt, gir det noe mening i det hele tatt?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn