Fikk inn SEAS'ene for vel en uke siden, og kan vel si at de leverer... Og vel så det. Tiltross for at jeg har gitt dem dårlige arbeidsforhold.
Fant meg noen hylleknekter på BT som jeg skrudde på i forkant slik at de står skrudd gjennom to av hullene i chassis og balanserer.
Iallefall inntil at jeg har fått fiksa baffelen. At det skulle låte så tynt hadde jeg ingen anelse om at de skulle gjøre.
Total mangel på bass og spilte med ca like liten homogenitet som de så apple-høyttalerne (2tommer??) jeg har hatt i besittelse siste mnd.
Tenkte da at det var på tide å få fart på suben igjen. Den har stått siste året med demontert forsterker, siden tanken har vært å bygge det inn i eget kabinett.
Siden jeg bruker passiv pre, så er den ikke spesielt egnet til å drive både rør og subforsterkeren. Etter å ha hatt Ragwo's REL Studio i hus, som har høynivåinngang, innså jeg at det kanskje ver en viss mulighet der, så Yggdrasill fiksa en isbit med 4x250ohm motstandere, kjørte stereo fra Dynaco'en og mono-rca inn på subben.
Fortalte om mangel på bass, og han sa at pga. mangel på baffel så kanselleres bassen foran og bak. Jo mindre baffel, jo mindre bass. Fikk også snakka om å slenge inn en kondensator i serie for å gi litt kutt i bassen, for å forhindre at de ikke ble sprengt.
Med bassen påkoblet viser det seg at dette kan bli en noe morsom kombinasjon,og mere fylde fra SEAS'ene kan det bli riktig morsomt

Fulltonene er iallefall veldig korrekte på stemmer!