Skal sende en pm til vår kjære høvding så får vi ser hva som skjer... Kan bli mange artige forslag der.... 
hehe høres bra ut, sikkert mange som har masse dritt de vil blir kvitt, inkludert meg selv ;DHCS skrev:Skal sende en pm til vår kjære høvding så får vi ser hva som skjer... Kan bli mange artige forslag der....![]()
det hadde vært dumt om folk bare bytta, for da ville det jo stoppa opp.. = no more news :HCS skrev:Byttehandler blir det endel av ja...Skulle tro vi drev å lånte utstyret av hverandre i lengre og kortere perioder... Heldigvis kjøpes det nytt utstyr også. På tross av, eller nettopp på grunn av disse...![]()
Nei da. For mesteparten hadde blitt ødelagt eller somlet bort av Posten.Pengvim skrev:det hadde vært dumt om folk bare bytta, for da ville det jo stoppa opp.. = no more news :HCS skrev:Byttehandler blir det endel av ja...Skulle tro vi drev å lånte utstyret av hverandre i lengre og kortere perioder... Heldigvis kjøpes det nytt utstyr også. På tross av, eller nettopp på grunn av disse...![]()
![]()
er da ikke så rart det, har det på mine høyttalere når jeg legger dem ut, av den enkle grunn at jeg vurderer å selge.. synes ikke det er noe rart med det.Nex skrev:Hva med selgere som skriver "vurderes solgt", det syns jeg er artig.hehe
Det er bare latterlig. Enda verre når det er en gammel Ford Sierra fra '83.Nex skrev:Hva med selgere som skriver "vurderes solgt", det syns jeg er artig.hehe
Å by 25% under anser jeg ikke som et skambud uansett. Et slikt bud er helt greit med mindre annonsen sier ferdigprutet.el_mariachi skrev:Dere som har så store problemer med såkalte skambud, hvordan ville dere angripe denne situasjonen:
Dere ser et produkt annonsert som dere har svært lyst på, problemet er at prisen er for høy, for deg og i følge markedet. Du kan tenke deg at 75% av prisforlangende er en mere riktig pris å betale, både i forhold til markedet og din egen lommebok.
Hvordan får dere forhandlet fram rett pris uten å starte med et såkallt skambud?
Men for å få kjøpt til 25% under prisforlangende må jo første budet være lavere(for å møtes på halvveien), og da nærmer det seg det noen vil kalle skambud.HC skrev:Å by 25% under anser jeg ikke som et skambud uansett. Et slikt bud er helt greit med mindre annonsen sier ferdigprutet.
Skal du by så hadde jeg kuttet ut historier om kompiser som fikk kjøpt ditt og datt etc..
Følgende er greit synes jeg:
Jeg byr <fyll inn beløp>,- og kan hete den <fyll inn dato, fortrinnsvis neste dag>. Jeg betaler hele beløpet kontant ved henting.
Skriv under med fullt navn og telefonnummer.
Rask avhenting og kontant betaling er deal-vinnere imo.
Enig, men hvis 75% av prisforlangende er det man har penger til så mener jeg man får by det og så får man bare si at det er det jeg har råd til i andre runde. Da blir det en 'take it or leave it' situasjon for selger.el_mariachi skrev:Men for å få kjøpt til 25% under prisforlangende må jo første budet være lavere(for å møtes på halvveien), og da nærmer det seg det noen vil kalle skambud.HC skrev:Å by 25% under anser jeg ikke som et skambud uansett. Et slikt bud er helt greit med mindre annonsen sier ferdigprutet.
Skal du by så hadde jeg kuttet ut historier om kompiser som fikk kjøpt ditt og datt etc..
Følgende er greit synes jeg:
Jeg byr <fyll inn beløp>,- og kan hete den <fyll inn dato, fortrinnsvis neste dag>. Jeg betaler hele beløpet kontant ved henting.
Skriv under med fullt navn og telefonnummer.
Rask avhenting og kontant betaling er deal-vinnere imo.
Noe sånt kanskje?OldBoy skrev:La oss ta utgangspunkt i en annonsert pris på 10.000 kroner, bare for å slippe å snakke om prosenter hele tiden, og da skal vi få selgeren til å selge for 7.500.
"Hei,
Jeg er veldig interessert i boksen din. Håper at den ikke er solgt ennå.
Men jeg har et kjempeproblem. Med fare for å fornærme deg skikkelig, vil jeg nevne at kameraten min kjøpte en helt strøken en som var like gammel som din på bruktbørsen for 7.000 kroner for et par måneder siden.
Jeg kan strekke meg til 7.500, jeg har ikke mer penger akkurat nå, men jeg kan uansett ikke fortelle kameraten min at jeg betalte mer enn det, for den samme boksen som han betalte 7.000 for.
Jeg skjønner godt at du selger den til høystbydende, men kan vi ikke si det slik at du tar kontakt hvis du ikke får solgt den i løpet av et par ukers tid?"
Noe sånt, kanskje?
Pengvim skrev:spurte om hva selger syntes om 1000kr for noe han hadde lagt ut for 2000kr en gang. da ble han så sur at han HEVET prisen! det var ihvertfall latterlig.:
![]()
Tidenes skambud!stesch skrev:Jeg tror jeg var utsatt for tidenes skambud. Averterte mine Xavian-høyttalere her og på Finn. Fikk kontakt med en skrulling i Minnesund og ble enige om en pris, og eat jeg skulle levere høyttalerne til han. Dagen før overlevering sender han meg en sms hvor han skriver at han har hørt på høyttalerne og blitt skikkelig skuffet, men han kunne tenke seg å kjøpe dem til ca halv pris av det vi var blitt enige om. Det kaller jeg å by uten skam!
dette kalles "useriøs"stesch skrev:Jeg tror jeg var utsatt for tidenes skambud. Averterte mine Xavian-høyttalere her og på Finn. Fikk kontakt med en skrulling i Minnesund og ble enige om en pris, og eat jeg skulle levere høyttalerne til han. Dagen før overlevering sender han meg en sms hvor han skriver at han har hørt på høyttalerne og blitt skikkelig skuffet, men han kunne tenke seg å kjøpe dem til ca halv pris av det vi var blitt enige om. Det kaller jeg å by uten skam!
Helt enig, dårlig moral hvis man først har avtalt noe og senere går vekk fra avtalen synes jeg.svk skrev:dette kalles "useriøs"stesch skrev:Jeg tror jeg var utsatt for tidenes skambud. Averterte mine Xavian-høyttalere her og på Finn. Fikk kontakt med en skrulling i Minnesund og ble enige om en pris, og eat jeg skulle levere høyttalerne til han. Dagen før overlevering sender han meg en sms hvor han skriver at han har hørt på høyttalerne og blitt skikkelig skuffet, men han kunne tenke seg å kjøpe dem til ca halv pris av det vi var blitt enige om. Det kaller jeg å by uten skam!
Støtter den! Jeg har også vært borti den figuren... Det endte med at jeg kastet han ut. Etter en litt heftig diskusjon.stesch skrev:I dette forumet har jeg bare hatt hyggelige opplevelser, flotte folk her. Den omtalte skrullingen fra Minnesund opererer vel mest på Finn. Jeg ser han har mye til salgs. Jeg vil ikke akkurat anbefale folk å bruke han.
Hei!stesch skrev:I dette forumet har jeg bare hatt hyggelige opplevelser, flotte folk her. Den omtalte skrullingen fra Minnesund opererer vel mest på Finn. Jeg ser han har mye til salgs. Jeg vil ikke akkurat anbefale folk å bruke han.