AndersR bygger stuekino

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Sånn var det, ja. :)

    Høres bra ut ang. sofaen. Søvndyssende sofa kompenserer du for med volumkontrollen! ;)
     

    AndersR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Innlegg
    5.069
    Antall liker
    3.750
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Men det kan jo nevnes at jeg har fått en liten overraskelse av det negative slaget. Projektoren i lav modus (preset: cinema 1) som er den som støyer minst og har lavest lysoutput, begynner etter en stund å flimre. Om jeg slår over til cinema 2 slutter det med en gang (men da får jeg litt økt lysoutput og tilsvarende mere støy fra vifta), men om jeg umiddelbart bytter tilbake til Cinema 1 er bildet plutselig dønn stabilt. før det igjen etter en stund begynner å flimre litt. På Cinema 2 flimrer det aldri.

    Er usikker på hva dette skyldes. Ut fra hva jeg leser på nett er dette noe som kan skje siden pæra er helt ny, men samtidig har jeg lest fra folk i usa at sony der har forsøkt å løse det ved å skifte til ny pære. Så jeg skjønner ikke helt logikken. Skal bruke den mer for å se om pæra trenger å "kjøre seg inn" som Sony visstnok har anbefalt og om det ikke blir bedre tar jeg nok kontakt med Klubben for å høre hva de har å si om saken.
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Du er vel kompis nok med HFK Drammen til å bare ta den med og bytte i en ny? Sånt er fryktelig irriterende!
     

    AndersR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Innlegg
    5.069
    Antall liker
    3.750
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Om det vedvarer, så bør det jo være en grei sak.
    Klubben i Drammen ordner alltid opp. Men først må jeg jo vite at det faktisk ER et problem. Og basert på hva Sony i USA har skrevet på nett må pæra brukes en stund før den "stabiliserer seg" noe som høres ut som piss, men jeg har hørt dette er normalt for at den skal få korrekt fargetemperatur, så da kan det jo like gjerne påvirke andre ting også.
    Men om det er styringen av pæra som er problemet, slik at det ikke bedrer seg, så ordner dette seg med en prat med gutta på Klubben. Så jeg bekymrer meg ikke for dette.

    Får gi den noen flere timer før jeg konkluderer med noe.
     

    AndersR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Innlegg
    5.069
    Antall liker
    3.750
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Klart for vindusbytting!
    altpakketiplast.jpg


    Men dette betyr også noe langt mer dramatisk: Jeg kan nå legge inn bestilling hos GIK på absorbenter. Og jeg sliter fremdeles med å bestemme meg for hva slags løsning jeg skal kjøre i taket. Og hvilken farge. Mistenker at jeg kommer til å gå for et ganske lyst, eller helt hvitt tak, for å bevare stuefølelsen litt. Men har ikke helt bestemt meg.
    Ikke for hvordan jeg skal dekke taket heller. Kan dekke hele takflaten selvsagt, men ser for meg at det kanskje blir litt voldsomt. Og derfor vender jeg stadig tilbake til tanken om den trekantede takløsningen som jeg forsøkte å tegne på side... øh... ja, et eller annet sted i starten av tråden.

    Vanskelig å ta avgjørelser merker jeg. Spesielt når jeg vet de må tas.
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Jeg hadde gått for noe som gikk mest mulig i ett med taket, tror jeg.
     

    AndersR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Innlegg
    5.069
    Antall liker
    3.750
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Da er spørsmålet isåfall: Bittelitt lysere, eller litt mørkere enn taket? Ser ikke ut til at jeg treffer 100% på nyansen.
    De har en "Brilliant White" som er knall hvit. Og taket er ikke fullt så knallhvitt.
    Så har de en "offwhite" som er litt mørkere enn taket. Ikke mye, men sammenlignet med den knallhvite virker den litt mørk. Nesten beige, uten at jeg føler jeg har godt nok fargebegrep til å bruke slike ord.

    På min skjerm føler jeg at bildet av fargeprøvene fremstår som litt lysere enn de fysiske fargeprøvene jeg fikk tilsendt i posten.

    GIK-Acoustics-EU-Standard-Nine-2016.jpg


    Jeg ser for meg at om jeg maler taket på nytt en gang i superduperknallhvitt, så vil jo superduperknallhvit matche. Om jeg lar være, så vil taket om ikke så lenge matche offwhite-varianten etterhvert som malingen blir litt dvaskere.

    Også er det jo spørsmålet om jeg burde absorbentene i taket som en effekt til å øke følelsen av at det er en litt mørk krok jeg sitter i, uten at jeg kjører på med grått eller svart, eller om det bare er teit.

    Om jeg bare skulle bestilt uten å tenke så mye på det, så hadde jeg nok tatt offwhite til taket. Men da jeg fikk fargeprøvene ble jeg litt usikker.
     
    Sist redigert:

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Det er sannsynligvis ikke HELT hvitt i taket heller? Maling pleier jo å brytes i en eller annen fargetone.

    Uansett vil ikke flatene se like ut uansett, siden de står i vinkler på hverandre og har forskjellig tekstur. Tror ikke det blir noe problem å ikke treffe 100% på fargen, bare fargen ikke skjærer seg helt med det du har i rommet fra før. Ellers er jo "brilliant white" også ganske porøs, og vil kanskje ikke oppfattes som helt kritthvit uansett? Hold fargeprøvene opp i taket og velg den som ser best ut. :)

    Det skal ikke så mye til før farge i taket gjør hele rommet mørkt, og selv om det er OK i en kino, så er det kanskje litt kjipt i en stue og et kjøkken?

    For kinoens del er det kanskje bedre med litt mørkere stoff?
     

    AndersR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Innlegg
    5.069
    Antall liker
    3.750
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Da er bestilling lagt inn!
    Jeg valgte å gå for den såkalte offwhite-varianten. Innså til slutt at det kom til å bli bra uansett, og at det viktige var å få ut fingern, og faktisk ta en avgjørelse.

    Alt er fra GIK Acoustics:

    Jeg har bestilt en haug (tolv!!!) 60x120cm 242 paneler til å henge i taket, som sagt i "offwhite"
    på sideveggene foran blir det Monster Bass Traps i fullrange, som jeg valgte å bestille i grå "Hillswick", som er betydelig lysere enn "Merrick" som er en av standardfargene. Den ser betydelig lysere ut på min skjerm enn på fargeprøvene jeg fikk i posten, så jeg ble overbevist om at Hillswick var verdt den ekstra kostnaden. Det blir omtrent som en mellomting mellom Merrick og Glass.
    Det blir tre store og tre små paneler på hver side.

    I tillegg har jeg bestilt tre Freestand Bass Traps i fargen "Buru", som er en gråfarge ganske tett på Hillswick, men i et annet materiale som jeg ser for meg er mer slitesterkt og bedre egnet for absorbenter som kommer til å flyttes rundt på.

    Levering: gratis frakt med UPS, uten andre kostnader enn fortollingsgebyrer. Pleier å bli et par hundre kroner.

    Antar at jeg har de om ca tre uker.
     

    AndersR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Innlegg
    5.069
    Antall liker
    3.750
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Oppdatering ang flimring på Sony projektoren:
    Jeg konstaterer nå, etter at jeg har runda 68 timers bruk, at jeg ikke lenger legger merke til at det oppstår flimring lenger i low mode.
    Det kan hende det er midlertidig, men det kan se ut som at tipsene fra Sony USA faktisk hadde mer enn bare et snev sannhet over seg.
    Jeg håper og tror at da er alt i orden, og at jeg kan fortsette å kjøre i low mode, med så lite viftestøy som mulig.
     
    • Liker
    Reaksjoner: oes

    AndersR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Innlegg
    5.069
    Antall liker
    3.750
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Mens vi venter på at de skal bli ferdig med akustikkpalener på julenissens verksted, er det vel på tide å tenke på å sette opp bakhøyttalerne.

    Høyttalerne det er snakk om er et par helt vanlige B&W 685S2
    Tanken er å få de opp på veggen et sted i "hjørnet" som bærebjelkene skaper.
    BakHoyre.jpg
    BakVenstre.jpg


    Spørsmålet er da: Hyller? Lage eller kjøpe? Eller vegghengte stativer?
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Hvis du får vinklet de dit du skal, er vel hyller penest, FWIW.
     

    nait$

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.03.2014
    Innlegg
    953
    Antall liker
    444
    Torget vurderinger
    1
    Pass på at du også har muligheten til å tilte vertikalt, dersom du lager hylle.
     

    AndersR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Innlegg
    5.069
    Antall liker
    3.750
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Mulig det er gammel vane fra ProLogic-tiden, men jeg har aldri likt å ha bakhøyttalere satt opp til å peke rett på meg, så jeg mistenker at jeg kommer til å kjøre relativt off-axis på alle måter her. Med andre ord, at høyttalerne vil stå på en vannrett hylle.
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Mulig det er gammel vane fra ProLogic-tiden, men jeg har aldri likt å ha bakhøyttalere satt opp til å peke rett på meg, så jeg mistenker at jeg kommer til å kjøre relativt off-axis på alle måter her. Med andre ord, at høyttalerne vil stå på en vannrett hylle.
    Da er det jo avgjort. ;)
     

    AndersR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Innlegg
    5.069
    Antall liker
    3.750
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Evt en brakett ellerno som står vannrett.

    Greia er hva som egner seg best til selve monteringen. Og om det fantes ferdigprodukter.

    Jeg tenker slik om bakkanaler. er det dumt?
    bakhøyttalerplassering.jpg
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.510
    Antall liker
    102.795
    Torget vurderinger
    23
    Liker valg av drikkevarer :D Bakkanaler derimot, har jeg lite greie på :cool: Rommet blir knall!
     

    nait$

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.03.2014
    Innlegg
    953
    Antall liker
    444
    Torget vurderinger
    1
    Jeg er heller ikke veldig fan av surroundhøyttalere som peker rett på en. I mitt eget oppsett så har jeg surroundhøyttalerne satt opp iht THX anbefalingene altså 60cm høyere eller mer ift ørehøyde. Så kommer det jo an på hvor tett inntil de blir plassert og spredningskarakteristikken til høyttalerne og det er her tiltemuligheten kan være grei å ha. For min del var det litt prøving og feiling og da var det veldig greit å kunne ha stativ som er fleksible og man kunne justere seg inn over tid for å finne sin optimale oppstilling av dem.
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Evt en brakett ellerno som står vannrett.

    Greia er hva som egner seg best til selve monteringen. Og om det fantes ferdigprodukter.

    Jeg tenker slik om bakkanaler. er det dumt?
    Vis vedlegget 407340
    Liker tegningen!

    Jeg har ikke peiling på surroundlyd, så aner ikke. Burde fungere hvis høyttalerne har OK spredningsmønster. Dessuten er det vel uansett romkorreksjon i receiveren som fikser evt. avvik? ;)

    Jeg hadde bare kjørt på med noe sånt: (Vet ikke om den tar hverken vekt av fotavtrykket av de aktuelle høyttalerne, men...)

    LACK Vegghylle - hvit - IKEA

     

    AndersR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Innlegg
    5.069
    Antall liker
    3.750
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Jøss, dette hadde jeg ikke tenkt på i det heletatt. IKEA er liksom totalt ute av bildet når jeg skal ha noe til anleggsting, siden ikke engang stereobenkene deres har dybde til stereoanlegg.

    Høyttalerne er noe så enkelt som et par helt vanlige B&W 685 S2
    Størrelse : 19,0 x 34,5 x 32,4 cm (BxHxD)
    IKEAhyllene ser ut til å ikke være spesielt dype. Det er selvsagt OK om høyttaleren henger et par cm utenfor kanten, men når det blir mye er det litt ekkelt. Men ideen er god, og det kan være at jeg finner ferdighyller i andre møbelbutikk-ting. Skal se litt rundt hva jeg finner.
    Post gjerne ideer her dersom dere vet om noe som kan være brukbart.
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Jeg bruker Ikea til stereobenk også, jeg, men det må innrømmes at mange av boksene henger litt ut på baksiden. ;)

    Til vinyloppbevaring er Ikea genialt.
     

    Vebbis

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.03.2008
    Innlegg
    570
    Antall liker
    382
    Torget vurderinger
    1
    Hei Anders,

    Synes det har blitt kjempefint hos deg.
    Har fulgt med i tråden og resultatet er knall.

    Du skal kjøre 5.1, noe jeg ikke har gjort på en del år (kjører 7.1), men jeg tror jeg har hatt mest hell med å plassere slik du har tenkt.
    Litt bak, litt ut på siden, et stykke over ørene og vinklet mot deg i horisontalen, men ikke vertikalen.

    Du har ikke tenkt på 7.1 helt oppunder taket, en på hver side av deg og to bak deg?
    Kan feste i bærebjælken bak deg, over vinduet til venstre og på veggen til høyre.
    Og da ikke noe i hjørnet.

    Da slik som på bildet under.

    16018-speakerplacement_7_1.gif
     

    AndersR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Innlegg
    5.069
    Antall liker
    3.750
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har tenkt litt på det ja, men siden jeg skal slenge inn et par høyttalere i taket (Atmos) vil det forhåpentligvis dekke behovet.
    Om jeg hadde satt opp sidekanaler ville Left Surround hatt store problemer med klaring mot vinduet, og som du sier måtte den vært montert helt opp mot taket om det skulle gå. Jeg er usikker på om det vil oppleves som hensiktsmessig. Så da tror jeg at muligens atmoskanalene vil veie opp for dette.

    Håper jeg.

    Jeg kan jo endre og supplere underveis.
     

    roadrune

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.12.2014
    Innlegg
    2.359
    Antall liker
    1.166
    Sted
    Stord
    Torget vurderinger
    1
    Vær obs på at det en som regel omtaler som bakht i ett 5.1 oppsett egentlig er sideht.
    De to ekstra i 7.1 er bakht ihht korrekt Dolby eller THX plassering.
     

    nait$

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.03.2014
    Innlegg
    953
    Antall liker
    444
    Torget vurderinger
    1
    B-Tech BT77 benytter jeg og fungerer fint. Finnes også i hvit utgave om det passer bedre.

    4a2d8635-b20c-42f8-a4dc-b345d33ce606.jpg
     

    AndersR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Innlegg
    5.069
    Antall liker
    3.750
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Vær obs på at det en som regel omtaler som bakht i ett 5.1 oppsett egentlig er sideht.
    De to ekstra i 7.1 er bakht ihht korrekt Dolby eller THX plassering.
    Det at bakhøyttalere plutselig ikke lenger skulle stå bak, var vel noe som skjedde da 7.1 ble introdusert. Før 7.1 skulle jo bakhøyttalere stå bak. Med unntak av dipoler i THX-oppsett, som skulle stå på hver sin side at lytteren og spille i motfase fremover og bakover. Men alle vanlige høyttalere var jo bakhøyttalere. Som sagt, frem til 7.1 ble introdusert. Da ble de på magisk vis flyttet fremover, slik at man skulle savne å ha noe bak, og dermed kjøpe flere høyttalere. :p

    Jeg kommer til å kjøre mitt oppsett etter den gamle 5.1 standarden med bakhøyttalere bak. Setter jeg de rett på sidene får man uansett den ene høyttaleren veldig tett på hodet dersom man ikke sitter i sweetspot. Så jeg tror det blir bedre for alle dersom jeg får de litt mer på avstand.

    bakhøyttalerplassering2.jpg


    Usikker på hvor mye jeg kommer til å vinkle de inn, men det blir nok ikke rett frem, selv om jeg har tegnet det slik. Sånn går det når det er mspaint som gjelder...
     

    AndersR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Innlegg
    5.069
    Antall liker
    3.750
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    B-Tech BT77 benytter jeg og fungerer fint. Finnes også i hvit utgave om det passer bedre.
    Slett ikke dumt. Med disse slipper jeg å bore hull i høyttalerne også. Ikke at jeg egentlig er så redd for det, men det er alltid behagelig å slippe.
     

    AndersR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Innlegg
    5.069
    Antall liker
    3.750
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    B-Tech BT77 benytter jeg og fungerer fint. Finnes også i hvit utgave om det passer bedre.
    Jeg har et par sånne liggende. De lager enormt med høl i veggen, FWIW. Ikke akkurat diskrete heller. ;)
    Enormt? Høl i veggen må det jo bli uansett om man lager hylle eller fester noe annet i veggen. Er dette ekstra superduper digert?
    Hvite høyttalere, hvite stativer på lys vegg (ikke helt hvit), blir det voldsomt?
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Det er jo ikke noe stort problem så lenge høyttaleren sitter på plass, men jeg tror det er fire festeskruer i braketten bak der, som lager hvert sitt hull. Med gipsvegger eller tynne nok sponplater blir det mange mollyplugger å stri med den gang de skal tas ned igjen. ;)

    Funker selvsagt helt fint, men jeg husker kona sto med armene i kors og trampet med foten første gang hun oppdaget dem. ;)
     

    nait$

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.03.2014
    Innlegg
    953
    Antall liker
    444
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har et par sånne liggende. De lager enormt med høl i veggen, FWIW. Ikke akkurat diskrete heller. ;)
    Hehehe ja det blir jo et par skruer i veggen, men de ser man ikke når det er ferdig oppmontert. Enig de fyller litt, men fordelen med at de faktisk er såpass store er fleksibiliteten. Mindre varianter resulterer også i mindre muligheter for vinkling osv da høyttaleren gjerne fort "stanger" i veggen og slikt :)
     

    nait$

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.03.2014
    Innlegg
    953
    Antall liker
    444
    Torget vurderinger
    1
    B-Tech BT77 benytter jeg og fungerer fint. Finnes også i hvit utgave om det passer bedre.
    Slett ikke dumt. Med disse slipper jeg å bore hull i høyttalerne også. Ikke at jeg egentlig er så redd for det, men det er alltid behagelig å slippe.
    Jepp, noe jeg også heller ikke er veldig glad i. Så det jeg gjorde var å lime på gummipakning på innsiden av stativene som presses mot høyttalerne og de sitter som støpt.
     

    AndersR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Innlegg
    5.069
    Antall liker
    3.750
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    OK, da ser det ut til å ligge mellom VM Acoustics W0.5 og B-Tech BT77. Så slipper jeg å lage hylle selv.

    Fordel med BT77: Slipper å skru i selve høyttaleren. Sannsynligvis enklere montering/demontering av høyttaler.
    Fordel med W0.5: Braketten skjules bak høyttaleren så det blir et renere utseende uten ting som stikker ut på sidene. Ekstremt enkel konstruksjon.


    Begge virker svært robuste.
    Prisen er omtrent lik.
    Begge kan fås i hvit.
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Skruer i høyttaleren hadde vært en dealbreaker for meg.

    ...Og ikke bare fordi andrehåndsverdien plutselig er null og niks.
     

    AndersR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Innlegg
    5.069
    Antall liker
    3.750
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Skruer i høyttaleren hadde vært en dealbreaker for meg.

    ...Og ikke bare fordi andrehåndsverdien plutselig er null og niks.
    Egentlig enig. Men med tanke på at dette "bare" er et par 685s2 anser jeg det ikke som så farlig. Spesielt siden skruene bare skal festes bak. Ingen merker på sidene eller foran. Bare bak. Og det er en side som ikke synes selv om høyttalerne senere skal brukes i andre sammenhenger.
    Kabinettene er solide nok i massevis til denne bruken, så det er ikke noe problem. Det er bare følelsen av å kjøre inn en treskrue i bakplata som ikke frister så veldig.

    Samtidig merker jeg at det frister med et rent og pent oppsett. Faktisk så mye at jeg seriøst vurderer å akseptere å kjøre inn fire skruer i bakplata.

    Men ja, det føles litt rart.
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Er det 6,8 Kg pr. par eller pr. høyttaler? Skruene må jo være kraftige nok til å holde høyttaleren fast i stativet, og hvis bakplata er tynn, vil kanskje skruene måtte gå tvers gjennom for å få feste nok. Skruer har jo ikke så mye feste helt fremme i spissen.

    Jeg stemmer nei til hull. ;)

    Etter å ha sett på et bilde av baksiden av høyttalerne vet jeg ikke helt om du har plass til å skru fast stativet der heller. I så fall blir det jo langt opp mot toppen, og det virker ikke så heldig.
     

    nait$

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.03.2014
    Innlegg
    953
    Antall liker
    444
    Torget vurderinger
    1
    Nå har du jo relativt store høyttalere som du skal bruke som surround, så B-tech'ene vil "krympe visuelt" og du vil kanskje ikke legge så mye merke til dem.

    Null hull ;)
     

    AndersR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Innlegg
    5.069
    Antall liker
    3.750
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Det er 6,8 kg pr stk.
    Om vi sammenlignet med 686 som kommer med ferdigdrilla hull for oppheng på bakplata, så veier disse 4,6 kg pr stk, og opphenget festes med to skruer.
    686_bottom_image.jpg



    W0.5 veggfestet er basert på å feste fire skruer med god avstand mellom de to parene, så jeg tviler på at det er noe problem at bakplata tåler dette. Det er et relativt robust kabinett. Men sannsynligvis ikke så robust at B&W mente at det var hensiktsmessig å tilby de samme brakettene til 685 som til 686. Ellers er det mer at "dette er seriøse høyttalere, og de skal ikke henge på vegg, de skal stå på et skikkelig stativ."
    Eller at de var redde for at de skulle henges opp på vegg der ting løsner fra veggen og så blir det masse sutring og søksmål fra amerikanske kunder.

    Jeg går innom HiFiKlubben for å høre hva de mener om saken før jeg bestemmer meg.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn