Alt er relativt hos Einstein

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    84.786
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    43
    Flott musikktips. Skal sjekkes ut. Takker!
    Blir spennende å se hvilken amp det er som forflyttes nordover 😊

Einstein

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Antall liker
    5.050
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Takk for gratulasjoner @Musikkmannen, @motoren og @Karmana. 😊

Ja, planen er å ha den stående en god stund. Har hatt en 2000R og en PMA2500 før, og jeg er ganske godt kjent med typen amp. Klassiske amper, og er jo så slitesterke at man må ta dem bak garasjen og skyte dem for å få dem til å stoppe.

Ikke så fancy som Accuphase og Luxman, men tror de indre kvalitetene ikke er så langt fra. 😊

Har ikke spilt så mye, men det umiddelbare inntrykket er av en ganske så mye mer sofistikert amp enn PMA2500, som jeg opplevde som ganske så «rockete».

Har uansett bestemt at jeg ikke ønsker å ha så mye penger syltet ned i hifi og tenkte at Denon gir god knall for pengene. 😊

Sist redigert:

Einstein

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Antall liker
    5.050
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    1 stk Ymer + 1 sett Sleipner fra Fana Audio. Meget godt håndverk og ser ut som en million. Har hatt Sleipner før, men ble solgt i affekt, så kjøpte meg tilbake et sett.

Ymer skal brukes fra Node Icon og inn i DACen på Denon. Synes faktisk den interne DACen i Denon overgår DACen i Icon med god margin, så da bruker jeg den. 😊

IMG_8706.jpeg

IMG_8707.jpeg

Sober

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.07.2008
    Antall liker
    451
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    27
    Hvordan ble det med de nye greiene? Fornøyd?

Einstein

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Antall liker
    5.050
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Hvordan ble det med de nye greiene? Fornøyd?
    Nå er vel ikke kabler noe man får høyere puls av, men meget godt fornøyd med kablene. Byggekvalitet ligger ikke noe under hva man kan kjøpe i vanlige butikker - heller over - og de gjør absolutt ikke noe galt med anlegget. :)

Einstein

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Antall liker
    5.050
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Ellers er jeg fornøyd med tingenes tilstand. Denon spiller flott med Apertura og er overrasket over kvaliteten på DACen i den . Merker at tilkoling via coax er åpnere og bedre enn optisk.

IMG_8714.jpeg

Og en ordentlig godklump er den. Ikke sonisk nirvana, men imponert over åpenheten og perspektivet den setter opp, helt uten skarpe kanter, og også den øvrige kvaliteten den leverer.

Var noe redd for at volumjusteringen ville bli vanskelig med såpass effektive høyttalere, men går helt fint.

IMG_8712.jpeg

Node Icon står gjemt i skapet. Har ikke behov for å se noe display og for min del kunne det bare vært droppet. Men display er vel noe som viser at det er tegn til liv og er vel noe «alle» skal ha, så da blir det vel slik. All den tid jeg ikke bruker DACen, kunne jeg sikkert ha klart meg med en N130, - eller annen diskret utseende streamer - men den får nå stå foreløpig. 😊

IMG_8709.jpeg

Sober

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.07.2008
    Antall liker
    451
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    27
    Var Denon på høyttalerne jeg tenkte på, kablene har ikke noe å si for lyden så lenge de fungerer 🙂

Einstein

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Antall liker
    5.050
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Javel….. Og hvor lenge var Adam i Paradis?

Har tenkt og ergret meg litt over at høyttalene har feil farge (ville være bedre med sort) og at jeg opplever at de er litt store for rommet. Forte er jo ment for rom større enn 25 m2.

Jeg vet, jeg vet… Jeg bør ikke tenke, men overlate det til noen med større hode. Som hestene, eller folk som vet en veg gjennom regnet og den konspiratoriske hifi-bransjen, hvor slemme menn vil lure på deg ting som koster mer enn en dagslønn.

Uansett: Har hatt noen høyttalere på hjemlån som passet rommet og min musikksmak som hånd i hanske. Var ganske så overrasket over hvor seriøst bra det spilte, i strid med det jeg forventet og har lagt inn bestilling. Vil nok ta litt tid før levering, men uansett….. De er verdt å betale en neve (olje)dollar for.

I ventetiden nytes albumet med Olafur Arnalds og Talos ofte. Har scannet igjennom discografien til Talos, men det er samarbeidet med Arnalds som treffer. Utrolig synd at det stoppet med dette ene albumet. Så de som vil vie en 1/2 time til et album av «flagrant beauty» (ifl Qobuz og meg) er velkommen. 😊

ragwo

Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Antall liker
    24.001
    Sted
    El-returen
    Torget vurderinger
    44
    Spennende, gratulerer!
    Må vi holde pusten til høyttalerne er i hus eller forbarmer du deg over oss med mye nysgjerrighet og dårlig kondis?

X-Cell

King of the North!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    11.303
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Javel….. Og hvor lenge var Adam i Paradis?

Har tenkt og ergret meg litt over at høyttalene har feil farge (ville være bedre med sort) og at jeg opplever at de er litt store for rommet. Forte er jo ment for rom større enn 25 m2.

Jeg vet, jeg vet… Jeg bør ikke tenke, men overlate det til noen med større hode. Som hestene, eller folk som vet en veg gjennom regnet og den konspiratoriske hifi-bransjen, hvor slemme menn vil lure på deg ting som koster mer enn en dagslønn.

Uansett: Har hatt noen høyttalere på hjemlån som passet rommet og min musikksmak som hånd i hanske. Var ganske så overrasket over hvor seriøst bra det spilte, i strid med det jeg forventet og har lagt inn bestilling. Vil nok ta litt tid før levering, men uansett….. De er verdt å betale en neve (olje)dollar for.

I ventetiden nytes albumet med Olafur Arnalds og Talos ofte. Har scannet igjennom discografien til Talos, men det er samarbeidet med Arnalds som treffer. Utrolig synd at det stoppet med dette ene albumet. Så de som vil vie en 1/2 time til et album av «flagrant beauty» (ifl Qobuz og meg) er velkommen. 😊

Blir spennende å se hva som kommer. Var veldig nært å slå på tråden angående Forte.. veldig nært.. men så slo fornuften meg :)

Einstein

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Antall liker
    5.050
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Du er kanskje ingen hertug, men det er snart ikke feil å titulere seg som greve 😆
    Ja, alt er relativt. Men en greve Tromsø blir vel litt feil? Væreier kanskje… 🤔

Kona bruker å si hun bare er glad for at utålmodigheten og byttetrangen min er med biler og hifi og ikke med henne. 😊

Einstein

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Antall liker
    5.050
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Spennende, gratulerer!
    Må vi holde pusten til høyttalerne er i hus eller forbarmer du deg over oss med mye nysgjerrighet og dårlig kondis?
    Den halte hjelper den blinde med tålmodighet, men har vel dårligere kondis med «hemmeligheter» enn de fleste.

Hadde et sett Harbeth SHL5 XD på hjemlån og de satt rett i sikringsboksen. Ga en så genuin glede å høre musikk gjennom dem Trodde det var «pipe and slippers», men så feil kan man jo ta. Med min forhistorie blir det vel feil å si at de vil jeg ha for all overskuelig fremtid, men tror faktisk det. Konfronter meg gjerne.😊

XD er jo på tilbud nå, men etter mye tenking over hvor mye penger jeg ønsket å bruke ville jeg ha i svart. Satt litt inne, men valgte å vente på den dyrere XD2.

pelsjeger

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.04.2004
    Antall liker
    1.620
    Torget vurderinger
    4
    Du er ikke bare væreier, du er vår lokaløkonomi sitt ekvivalent til Røde Kors: holder omfordelingen av (bruker)utstyr i regionen oppe, i tillegg til å sørge god sysselsetting i transporbransjen på innkommende 😁

Einstein

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Antall liker
    5.050
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Blir spennende å se hva som kommer. Var veldig nært å slå på tråden angående Forte.. veldig nært.. men så slo fornuften meg :)
    Forte vil nok passe aldeles glimrende med Canor, men muligens blir de noe store for rommet ditt? 🤔 I hvert fall om du har de i det samme rommet som når jeg var på besøk.

Einstein

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Antall liker
    5.050
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Du er ikke bare væreier, du er vår lokaløkonomi sitt ekvivalent til Røde Kors: holder omfordelingen av (bruker)utstyr i regionen oppe, i tillegg til å sørge god sysselsetting i transporbransjen på innkommende 😁
    Du skal se at når Harbeth kommer i hus, så legger støvet seg, økonomien går tilbake til byttehandel og boliger i Tromsø blir billige. 😉

pelsjeger

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.04.2004
    Antall liker
    1.620
    Torget vurderinger
    4
    Jeg har trua! - altså at shl5 er en kanonbra høyttaler. Ikke det andre.

X-Cell

King of the North!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    11.303
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Forte vil nok passe aldeles glimrende med Canor, men muligens blir de noe store for rommet ditt? 🤔 I hvert fall om du har de i det samme rommet som når jeg var på besøk.
    Samme rom ja, men et overraskende tilgivende rom. Har hatt ganske så store saker innom rommet :) og Audio Physic som står her nå er jo strengt tatt ikke for små rom heller :)

Men føler jeg har truffet ganske så bra nå med de samt de to søte små JL audio subbene.

Men nysgjerrigheten er jo en tufs å få temmet.

Så muligens blir det noe mer brutalt på elektronikk siden vis jeg blir enig om en byttehandel med en trivelig kar :)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn